|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הסטטוס-קוו יישמר

מתווה "הכותל הרפורמי" <br>הוקפא; חוק הגיור יאושר

ראש הממשלה קיבל את עמדת המפלגות החרדיות השרים ליברמן ושטייניץ התנגדו השרים אישרו קידום הצעת החוק המותירה את הגיור בידי הרבנות
25/06/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 34   |   תגובות
השליטה תישאר בידי רב הכותל [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

ישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סלם]

הקצאת רחבה נוספת מול הכותל המערבי לצורך טקסים מעורבים בניגוד להלכה, המכונה "מתווה הכותל הרפורמי", בוטלה למעשה על-ידי הממשלה. בישיבתה (יום א', 25.6.17) החליטה הממשלה כי מתווה הכותל יוקפא ולא יקודם, וכל בקשה לחדשו תחייב החלטת ממשלה נוספת.

כמו-כן, חוק הגיור - שמשאיר את זכויות הגיור בידי הרבנות הראשית בלבד - אושר ולמעשה הוא עוקף את החלטת בג"ץ בנושא, אחרי החלטתו להכיר בגיור הפרטי לצורך חוק השבות. כם זאת, יתוקן בו סעיף 2ג. החלטה זו של ועדת השרים לחקיקה טעונה הליך חקיקה בכנסת. ישראל הודיעה כי תגיש ערר לוועדת השרים.

המצב ברחבת הכותל יישאר אפוא כפי שהוא, ללא כל שינוי, וטקסים כאמור רק מול קשת רובינסון.

ראשי המפלגות החרדיות דרשו את ביטול המתווה, והסכימו כעת להקפאתו כדי לא לאפשר מצב בו אין החלטת ממשלה בנושא, קודם הכרעת בג"ץ בנושא באופן שעלול להביא לחילול קדושת הכותל.

ראש הממשלה קיבל את עמדת ראשי המפלגות החרדיות על שמירת הסטטוס-קו ברחבת הכותל. השרים יובל שטייניץ (ליכוד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הצביעו נגד. לא היו נמנעים.

נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל המערבי, שהוא ליבו של העם היהודי, הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה. הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה, עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כאיש אחד בלב אחר כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת". הרב הראשי שיבח את הנציגים שפעלו לעצירת המתווה והודה לממשלה על ההחלטה.

רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ: "הכותל המערבי מלכד ומאחד את עם ישראל בארץ ובתפוצות. אחדות זו מושגת בזכות האמונה המשותפת, ובזכות הכבוד ההדדי שרוחשים מיליוני מתפללי ומבקרי הכותל - גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים ומבוגרים - אלה לאלה תוך שמירת קדושתו. מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות; אלא קהל גדול של יחידים העומדים בתפילה, בחיל וברעדה, במקום שממנו לא זזה שכינה מעולם איש איש ומה שבלבו. תוך על שמירה על מסורת ומורשת ישראל והנהוג בכותל מזה 50 שנה".

מרכז ליב"ה: "מזה שנה וחצי אנו פועלים לביטול מתווה הכותל הרפורמי שהכיר לראשונה בזרם הרפורמי במדינת ישראל, פילג את העם וחילל את קדושת הכותל. אנו מברכים את הממשלה על החלטתה. אנו שמחים שראש הממשלה לא נכנע לאיומי הסרק של הרפורמים ויודע שהקשר בין יהדות התפוצות ומדינת ישראל היה ונשאר חזק ואוהב. עם זאת צר לנו שהח"כים החרדים והדתיים התפשרו. הממשלה לא קיבלה את דעת הרבנים הראשיים וגדולי ישראל בכל הדורות שהכותל קדוש לכל ארכו ואפשרה את שדרוג הרחבה הדרומית ל'תפילה' שלא כמסורת ישראל".

מנכ"ל עמותת חדו"ש, אורי רגב: "לא בשימור הסטטוס-קוו מדובר, אלא במהלך שנועד לעגן בחוק מדיניות בלתי חוקית שיסודה בסחטנות פוליטית חרדית. יש לקוות שמפלגות אזרחיות בקואליציה יסייעו בסיכול העברת חוק הגיור".



גם חברי כנסת מסרו תגובותיהם להחלטה:

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד): ‏"שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל. אחינו הרפורמים, זכויותיכם הן בדיוק כמו זכויותי, גברים בעזרת גברים, נשים בעזרת נשים ותאמינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל".

ח״כ עליזה לביא (יש עתיד): "ממשלת ישראל מובילה בשיטתיות קרע עמוק היהודי. המניע - פוליטי וקצר טווח. הנזק - אסטרטגי וארוך טווח. כמו בגיור, כמו במקוואות, כך גם בכותל - ממשלת ישראל טורקת את הדלת בפני יהודי התפוצות, ויוצרת שבר חסר תקדים ביחסים״.

השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי-הבית היהודי): ״לפני כשנה וחצי התרעתי כי שינוי בסדרי התפילה בכותל יפגע בחברה הישראלית ובקודשי ישראל ואפעל לשינויה. אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי. נמשיך להגן ולחזק את הסטטוס-קוו והזהות היהודית לטובת מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות״.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "רפיסותו של נתניהו מול המפלגות החרדיות שוברת שיאים חדשים ומתדלקת משבר חריף בין יהדות ארה"ב לבין מדינת ישראל. כהרגלו, נתניהו פועל למען שלמות הקואליציה ולא לטובת מדינת ישראל והעם היהודי. מנהיגות ראלית ושקולה לא הייתה מתקפלת אלא מוציאה לפועל את מתווה הכותל לאלתר מתוך הבנה ברורה שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של כלל היהודים ולא של הזרם האורתודוקסי בלבד".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "אני שמח על החלטת הממשלה לעצור זאת . זו הייתה דרישתנו. מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ואני מברך על ההחלטה".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני): "ממשלה חלשה שמתקפלת עקב לחץ ופוגעת ביהודים רבים שרוצים להתפלל בדרכם - יש להחליפה בהקדם".


ח״כ רחל עזריה (כולנו): "לא נכון לשנות את המתווה כיוון שהוא שמר על האיזון בין הזרמים השונים. הכותל נשאר אורתודוקסי ואפשר מרחב בו יש מקום לקהילות השונות״.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מדהים כמה קל לגרום לראש הממשלה להתקפל ולזנוח את המתווה שהוא עצמו גיבש, תוך שהוא דורך על כל מי שלא ימני, דתי ואורתודוקסי".

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד): "ישראל הפכה היום לדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין שוויון זכויות ליהודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי. ביטול 'מתווה הכותל' הוא פגיעה בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלנו, בכלכלה הישראלית, ומעל הכל – זוהי פגיעה קשה, מעליבה וחסרת הגיון, ברגשותיהם הדתיים העמוקים ביותר של מיליוני יהודים".


יו״ר יחד אלי ישי: "אני מברך את חברי הכנסת הדתיים והחרדים על תיקון עמדתם ועל שמירת צביון מקום המקדש - הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם. יישר כוח לרוה״מ בנימין נתניהו אשר לא נכנע ללחצי הרפורמים וקיבל את ההחלטה הנכונה לגניזת מתווה הבושה".

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
עידן יוסף
+איוב קרא יחליף את שטייניץ בוועדת השרים לחקיקה
00:20 26/06/17  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה היום על שינויים בהרכבי ועדות השרים. השר איוב קרא מונה כחבר בוועדת השרים לענייני חקיקה במקומו של השר יובל שטייניץ, וכחבר בוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים במקומה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו ישי   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דוד לאו   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל ביתנו   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עליזה לביא / Aliza Lavi   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שמואל רבינוביץ / Shmuel Rabinovich   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתווה "הכותל הרפורמי" הוקפא; חוק הגיור יאושר
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רבקה שפק ליסק
25/06/17 16:18
2
מעניין מה יקרה!
25/06/17 16:49
3
ביבי הארץ לא שלך!
25/06/17 17:44
4
מתווה הכותל
25/06/17 21:21
 
לחוצפן.!
26/06/17 10:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
הממשלה פרסמה (יום ה', 22.6.17) לראשונה דוח מעקב אחר ביצוע ההחלטות שהיו צריכות להתבצע עד סוף 2016. מהדוח עולה כי הממשלה הנוכחית ביצעה כ-70% מתוך כלל הסעיפים שהיו צריכים להתבצע עד סוף שנת 2016.
22/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
שר הרווחה, חיים כץ, זומן לחקירה במשטרה במסגרת חקירת פרשת השחיתות בתעשיה האוירית. כץ היה במשך שנים ארוכות יו"ר ועד עובדי התעשיה האוירית, גם שנים רבות אחרי שנבחר לכנסת.
22/06/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
החשב הכללי, רוני חזקיהו, הציג (יום ג', 20.6.17) בכינוס אלי הורביץ לכלכלה וחברה תוכנית לשיפור הסביבה העסקית בישראל, במטרה למצב את ישראל במקום טוב יותר במדד Doing Business של הבנק העולמי.
20/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
מנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה על השכר באוצר לשעבר יוסי קוצ'יק יעמוד בראש הוועדה לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר. הוועדה תבחן את מבנה הסמכויות של מנכ"ל משרד האוצר וראשי האגפים השונים, לרבות מנהלי יחידות הסמך. בימים הקרובים תקבע הוועדה את סדרי עבודתה ותזמן את הגורמים הרלוונטיים להצגת עמדתם. הוועדה תגיש את מסקנותיה עד ל-15 בספטמבר 2017.
20/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
משבר השבת מתחמם. שר התחבורה ישראל כ"ץ עוקץ (יום א', 18.6.17) את יושב-ראש יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, ורומז כאילו הוא אחראי לחילולי השבת במשרדו. בראיון למשדר וילנסקי את ברדוגו בגלי צה"ל, השווה כ"ץ בין עבודות התשתית התחבורתית של משרדו לפעילות של בתי החולים.
18/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
[צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
לורן גונר
כדאי לשתף את הילדים בהכנת משלוח המנות, האריזה חשובה לא פחות מהתוכן    גם כשבוחרים חטיפים למשלוח מנות ניתן לבחור באופציות בריאות יותר שישמחו לא פחות את הקטנטנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il