|
לא כולל אשכול העמקים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
305 נסיעות באזור בית שמש אינן מתבצעות כסדרן בחצי שנה האחרונה - כך עולה מנתוני
משרד התחבורה שנשלחו במענה לשאילתה לשר התחבורה, שהגיש בנושא ח"כ
אורי מקלב, בנוסף 370 תלונות של צרכנים נמצאו מוצדקות ובעקבות זאת נקנסה חברת
סופרבוס המפעילה את הקווים בפרוזדור ירושלים על-ידי משרד התחבורה בכחצי מיליון שקלים.
בשאילתה שהגיש ח"כ הרב אורי מקלב לשר התחבורה ישראל כ"ץ כתב מקלב כי פניות חוזרות ונשנות עולה שמפעילת התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים אינה שמה דגש על ביצוע הנסיעות זמני הנסיעה כפי שקובע משרד התחבורה, ויוצא מכך שישנם לא מעט "דילוגי נסיעות" שאינן מבוצעות בפועל. מצב זה גורם סבל רב לציבור התושבים הנצרך לשירות התחבורה הציבורית סדירים". ח"כ מקלב דרש לדעת - אלו פעולות נקט משרד התחבורה בנושא.
בתשובתו כותב שר התחבורה ישראל כ"ץ כי משרדו משקיע משאבים רבים במערך אכיפה מנהלית מול מפעילי התחבורה הציבורית, משרד התחבורה מפעיל בקרים גלויים וסמויים אשר בוחנים את עמידת החברות המפעילות, השר מפרט בתשובתו כי בחצי השנה האחרונה נמצאו 147 חריגות בגין אי-ביצעו נסיעות, ו-158 איחורים - בגין חריגות אלו מציין מרד התחבורה שילם המפעיל פיצוי למדינה בסך של מאה ששים ושבע אלף שקל, בנוסף, בתקופה האמורה התקבלו מעל לשלוש מאות תלונות מהציבור אשר נמצאו מוצדקות ובעקבות כך שילמה חברת סופרבוס המפעילה את הקווים בפרוזדור ירושלים פיצוי בסך של מעל לשלוש מאות אלף שקל.
לסיום מסכם השר כ"ץ כי בקרה זו אותה מפעיל משרדו יחד עם תלונות הציבור נמצאת יעילה וכי היקפי התלונות והחריגות אינן חריגות ביחס למצב יתר מפעילי התחבורה הציבורית. מקלב אמר כי "צריך לזכור שמאחורי כל מספר ומספר מהנתונים ישנו אדם וישנה משפחה וילדים שלא קיבלו מענה תחבורתי, על כל תלונה שהתקבלה יש עשרות שלא התלוננו, יש להגביר את הפיקוח ולהעלות את סך הקנסות על המפעילים".