|
גנרל רוברט נילר [צילום: AP/Cliff Owen, File]
|
|
|
|
|
השבתת טיסות ל-24 שעות הורתה ביום שישי מפקדת חיל-הנחתים, כדי לחדד את הוראות הבטיחות ואת סדרי הכוננות בזרוע. על ההוראה חתום גנרל רוברט נילר, מפקד המארינס, עצמו.
ההוראה הונפקה כמה ימים אחרי שמטוס מ-וי-22 אוספרי של החיל, שהמריא מספינת נחיתה, התרסק בחמישה באוגוסט בקווינסלנד שבאוסטרליה, כשעליו 26 נחתים ואנשי צוות. זו התאונה הקטלנית השנייה בנחתים תוך פחות מחודש, ונהרגו בה שלושה נחתים. בעשרה ביולי התרסק מטוס תדלוק ק-סי-130-טי של הנחתים במערב מיסיסיפי, וכל 16 נוסעיו ואנשי צוותו נספו.
אחרי התאונה במיסיסיפי קרקעו הנחתים את כל תריסר מטוסי התדלוק ק-סי-130-טי שלהם, והקרקוע עדיין תקף. לעומת זאת, שום אוספרי לא קורקע בעקבות התאונה בקווינסלנד.
להשבתת הטיסות בנחתים מצטרפת הוראת מפקד הזרוע לחדד את ערנות צוותי הקרקע וצוותי האוויר לתחזוקת כלי-הטיס ולבטיחותם. במהלך השבועיים הקרובים יסקרו בטייסות המארינס תאונות וכמעט-תאונות, שאירעו לכלי-הטיס, וילמדו את לקחיהן, כדי לשפר את תפקודן.
קרקוע זמני הנו צעד מקובל בטייסות בעקבות תאונות. באוגוסט 2016 הורתה מפקדת המארינס על השבתת טיסות בזרוע, לאחר ששני טייסים נהרגו כששלושה מטוסי-קרב אף-18 הורנט של הזרוע התרסקו. השנה אירעו אחת-עשרה תאונות לכלי-טיס של הנחתים, ונהרגו בהן עשרים איש. לפי הסטטיסטיקה, זו השנה הגרועה ביותר בתולדות זרוע האוויר של הנחתים מאז 2004.