|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נתניהו: "הליכודניקים החדשים - שמאל ישן שבא להשתלט"

רה"מ בנימין נתניהו בראיון לערוץ 20: החקירות "לא מפריעות", השיחות עם פוטין "שירתו את ביטחון ישראל", יהודים צריכים לעלות ארצה "בלי קשר לאנטישמיות"
25/08/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
נתניהו. ליכוד אחר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שוב ראיון בלעדי של ראש הממשלה לשמעון ריקלין בערוץ 20, והפעם ברוסיה. יו"ר מפלגת הליכוד התייחס להחלטת מפלגתו לחסום את ההתפקדות באינטרנט, לאחר שהתגלתה כמות גדולה של מתפקדים שנמנים על קבוצת 'הליכודניקים החדשים'. "הייתה ביקורת לפני כמה שנים על הצטרפות של אנשים, דווקא מהצד הימני (פייגלין), שלא מצביעים לליכוד אבל מצביעים רק בפריימריז. ברור שזה מוסרית פסול".

נתניהו סיפר כי "זה נמנע באמצעים חוקיים שונים. אין ספק שהתופעה הזאת, לכאורה 'הליכודניקים החדשים', הם לא ליכודניקים והם לא חדשים. הם אנשי שמאל ישנים והם רוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט. להשתמש בדמוקרטיה של הליכוד כדי להרוס את הליכוד ואת כל מה שהוא מסמל. אנחנו יכולים להתגונן נגד זה כמו שהתגוננו נגד ניסיון ההשתלטות של פייגלין באמצעים חוקיים".

"כל מה שעשינו עד עכשיו זה דבר מאוד פשוט ומאד חכם: ההתפקדות שלהם נעשית דרך כל מיני צוותים אינטרנטיים. אמרנו 'רגע, אתה רוצה להתפקד לליכוד? תואיל לבוא לבנק, להפקיד בחשבון הבנק את מה שאתה רוצה ואל תעשה לי התפקדות אינטרנטית. תטריח את עצמך'. תתפלא, זה כבר מוריד הרבה. מהבית, מהסלון, בקריאה של גוף שמארגן אותם ואני חושב שאני יודע מהו, את זה הם מוכנים לעשות אז אנחנו מטריחים אותם לעשות קצת יותר ואנחנו נחשוב על עוד אמצעים חוקיים. איך אומרים? 'דמוקרטיה מותר לה להתגונן על עצמה'. הליכוד היא התנועה הדמוקרטית במדינת ישראל ואנחנו נמצא את הדרכים החוקיות להגן על עצמנו".

מי שהעז להתייצב כנגד נתניהו, אולי כנקמה על כך שלא בחר בו לתפקיד שר התקשורת ואולי כדי לזכות לתמיכה מהליכודניקים החדשים, היה השר צחי הנגבי. ברשומה בפייסבוק כתב: "לא מדובר באנשי שמאל. לא מדובר בהשתלטות עוינת. כל מפלגה אחרת הייתה נותנת הרבה כדי שתתרחש אצלה תופעה דומה. נכון, יש כמה מהם שמנסים לנצל את הדמוקרטיה שלנו לרעה. מקומם של אלה אינו עימנו. הם בודדים, מתי מעט, והחוקה שלנו מאפשרת למנוע מהם לעשות זאת. אבל הרוב המוחלט של הליכודניקים החדשים אינו כזה. הם התפקדו בתום לב, וצריך לקבל את פניהם בחיבוק רחב. הם ינסו לחזק אצלנו את ההכרה בחשיבותה של הכלכלה הליברלית, המשק החופשי, האיזונים החברתיים, עצמאות הרשות השופטת, הפחתת יוקר המחיה, הדאגה לצעירים המתקשים בצעדיהם הראשונים בעולם האקדמי והתעסוקתי. אנחנו נחזק אצלם את ההכרה בצדקת העקרונות הלאומיים והביטחוניים שלנו. זהו שילוב מבטיח. רק כך נוכל לממש את חזונו של ראש הממשלה לשוב ל-40 המנדטים של ימי בגין. עובדה היא שבעשורים האחרונים צעירים רבים מוצאים מפלט אצל שלי יחימוביץ', יאיר לפיד, משה כחלון, ולא רואים עוד את ביתם בליכוד. הכניסה של הליכודניקים החדשים עתידה לשנות דפוס מצער זה. אין מקום לבהלה ולהיסטריה ולהסתגרות בתוך גטו מבוצר.
אני מחזק את ידיכם, ליכודניקים חדשים, ואסייע לכם להתגבר על המכשולים הבלתי חוקיים שמנסים להציב בדרככם!!".

נתניהו נשאל בראיון האם החקירות פוגעות בתפקודו כראש ממשלה והשיב: "לא. אני פועל היטב. אני לא אגיד לך שזה נעים, אבל אני מסוגל מגיל צעיר מאוד לנקוט כמה פעולות במקביל ואני מסוגל לשמור על ההתמקדות, על הדבר העיקרי בעיני זה שמירה על מדינת ישראל. אני עושה את זה, אני לא רוצה להגיד סביב השעון כי אני ישן כמה שעות בלילה, אבל פחות או יותר חוץ מזה אני עושה את זה כל הזמן ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות".

על פנייתו לבית המשפט העליון, בבקשה לדיון נוסף בחשיפת השיחות שערך עם שלדון אדלסון ועם העורך הראשי לשעבר של ישראל היום עמוס רגב, אמר: "אני מוכן למסור את מה שהם רוצים, אין לי מה להסתיר. איפה אתה נעצר? גם שופטים יחשפו את השיחות שלהם עם עיתונאים, גם עיתונאים יחשפו את השיחות שלהם עם פוליטיקאים וחברי כנסת? יש את הרעיון של פרטיות מצד אחד וחופש עיתונות מצד שני וגם כשרוצים לתקוף ראש ממשלה מסוים, אני לא יודע מי זה, כדאי לחשוב על העקרונות ששומרים על הדמוקרטיה שלנו, כדאי שנשמור על העקרונות הללו".

המתנה המרגשת של פוטין

נתניהו נשאל אם הוא נהנה ממה שהוא עושה, לאור המתקפות להן הוא זוכה מכלי התקשורת ולמתנה שקיבל מפוטין. "הרבה פעמים. במיוחד כשאני עונה על שאלות כאלו. כי אני הולך לאכזב כמה אנשים. ולפחות לאכזב את אלו? אני נהנה מזה הרבה", השיב נתניהו בציניות.

"אני נהנה מהסיפוק מהפעולה שאנחנו עושים, כשאתה מקדם את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אני לא ידוע אם המילה היא ליהנות, סיפוק במימוש ייעוד. הייעוד שלי הוא לפתח, לבצר, להגן ולשמור על מדינת ישראל. אנחנו נושאים איתנו מורשת של עם עתיק ששולח אלפים למרומים".

נתניהו סיפר על מתנה מרגשת במיוחד אותה קיבל מנשיא רוסיה. "היום במפגש עם הנשיא פוטין הוא נגע באחד השורשים שלנו. הוא נתן לי את הספר הזה, תעתיק של עשרים וכמה עמודים שהיו חסרים. יש בארץ תנ"ך, תנ"ך עם תרגום רש"י הראשון, וחסרים בו כמה עמודים. הוא מצא אותם בעולם באיזשהו מקום, כנראה אצל אספן בארצות הברית, ונתן לי את זה וכמו בספר הקודם שהוא נתן לי, המהדורה המודפסת הראשונה של מלחמת היהודים של יוספוס פלביוס, גם את זה אני אמסור לספרייה הלאומית".

לפחות חמש פעמים פגש נתניהו את ולדימיר פוטין. על פגישות אלה אמר: "כל השיחות שקיימתי איתו עד היום שירתו חד-משמעית את הביטחון שלנו, אני חושב גם את האינטרסים של רוסיה, לא רק שלנו. אבל על סמך השיחה שהייתה היום, שיחה של שלוש שעות, שיחה שעסקה רובה ככולה בניסיון של התבססות של אירן בסוריה. אני יכול להגיד שגם, אני מעריך הערכה סבירה, שגם השיחה הזו תשרת את האינטרס הישראלי".

בשאלה לקביעה הבהולה של הפגישה, ענה נתניהו כי המצב בסוריה היה יציב, עד לשבועות האחרונים. "יש כאן שינוי עצום בשבועות האחרונים. במשך שש שנים מתנהלת מלחמה פנימית. לא פה, בגבולנו הצפוני. מן הרגע שהנשיא פוטין החליט להכניס עוד כוחות, צבא רוסיה בעיקר חיל-אוויר - כוחות קרקע חיל-אוויר -לסוריה, אני נפגשתי איתו מיד. קבענו כללים, קודם כל כיצד להבטיח שלא נתנגש זה בזה, הכוחות של צה"ל והכוחות של צבא רוסיה - וזה הצליח. ומעבר לכך, קבענו מעת לעת לראות מה אנחנו עושים לאור המצב. המצב ביסודו לא השתנה. בשבועות האחרונים הוא השתנה.

"זאת אומרת, יש כאן צפי מבורך של ניצחון בינ"ל על דאעש בסוריה, זה דבר טוב. מה שלא טוב הוא שאירן נכנסת בצורה פעילה, ברורה, שיטתית מכל מקום שדאעש יוצא ממנו. אירן לא מסתירה את העובדה שהיא מתכוונת להביא הנה צבא, כוחות אוויריים, כוחות יבשתיים, כוחות ימיים ואחת המטרות הראשיות שלה זה לנהל את המלחמה נגד ישראל - שאותה היא מצהירה שהיא מתכוונת להשמיד. אז ברור שזה שינוי, שינוי לנו, שינוי שגם מאיים על מדינות אחרות באיזור, שינוי לדעתי מאיים על העולם כולו".

"חשבתי שנכון לבוא הנה ולהגיד לו 'לאור המצב הזה שמשתנה בבת אחת, ראוי שאני אבהיר לך - אני מדבר אל נשיא רוסיה - אני אבהיר לך את החומרה בה אנחנו רואים את המצב ומה אנחנו מתכוונים לעשות בנידון'.

"שלחתי משלחת של אנשי הביטחון שלנו, ראש המוסד, נציג המועצה לביטחון לאומי ואחרים, וראש אמ"ן, למועצה לביטחון לאומי האמריקנית, כדי להבהיר את מה שאמרתי כאן ברוסיה קודם כל לארצות הברית. והדברים נאמרו בצורה ברורה מאוד. אני חושב שהיה קשב רב למה שאמרנו, אני חושב שגם הבנה. זה חשוב, זה תהליך. אני מזהה את המצב שמשתנה, קבענו את העמדות שלנו - בדיונים פנימיים שלנו, גם בקבינט. ואת זה אנחנו קודם כל מעבירים לידיעת והבנת שתי המעצמות הגדולות בעולם. קודם כל, שיבינו, שמעורבות כאן - רוסיה וארה"ב כמובן, היא בעלת ברית ותיקה שלנו. אני חושב שזה חשוב. התהליך הזה הוא תהליך מאוד שיטתי".

נתניהו התייחס להפגנות הניאו-נאציים בארצות הברית ותקף את כלי התקשורת שהתעלמו מדבריו הנחרצים נגדם. "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח הפנימי בארצות הברית, אבל אני יכול להגיד בצורה חד-משמעית: זה לא דבר של מה בכך שאנשים הולכים עם סיסמאות נאציות, ניאו נאציות. מדברים על כך שהם רוצים להחליף את היהודים או 'היהודים לא יחליפו אותנו', כל מיני אמירות אנטישמיות וגזעניות, אני חושב שזה דבר חמור".

"אני אמרתי וכמובן שהתקשורת שלנו לא בדיוק כיסתה את זה, אמרתי שהאנשים האלה צריכים לזחול חזרה מתחת לאבן שהם יצאו ממנה. אני בדרך כלל בורר את מילותיי בקפידה, אבל זו אמירה חריפה מאוד. זה כמובן לא כוסה ונתנו לזה כל מיני פרשנויות לא רלוונטיות. אנטישמיות וניאו-נאציזם זה דבר חמור בכל מקום שהוא מופיע: באירופה או במזרח התיכון או בארצות הברית, וזו ההתייחסות שלנו".

בתשובה לשאלה אם על יהודי הגולה לעלות ארצה, בהמשך לשורת הפיגועים בקטלוניה, ענה נתניהו: "אני חושב שהגיע הזמן עוד קודם. אגב, לא רק מהטעם של אנטישמיות, שזה היה אחד מהיסודות שהניעו את הרצל, כמובן, להפיח רוח חיים ברעיון שיבת ציון, אלא גם בגלל רעיון התקומה והדבר החיובי שנעשה בארץ".

"התקומה הלאומית שלנו בשיאה", קבע נתניהו. "אני נוסע ברחבי העולם ופותח אפיקים חדשים לדיפלומטיה הישראלית. כל אחד ראה את מערכת היחסים שלנו עם נשיא ארה"ב ועם נשיא סין, ואני חושב שדי ברור מערכת היחסים עם נשיא רוסיה, וגם מנהיגים באפריקה ובקרוב באמריקה הלטינית. אני חושב שזה משקף את מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל, את העוצמה של הכלכלה הישראלית, של צבא ישראל, של הטכנולוגיה הישראלית, של הרוח הישראלית. הרוח הישראלית פורשת כנפיים ברחבי העולם - גם פה בסוצ'י".

תאריך:  25/08/2017   |   עודכן:  25/08/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "הליכודניקים החדשים - שמאל ישן שבא להשתלט"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע .
25/08/17 07:30
 
טאוד
25/08/17 19:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת אשדר, מקבוצת אשטרום, מכרה ברבעון אפריל-יוני 75 דירות, מספר זהה ברבעון המקביל אשתקד. אשדר היא החברה הגדולה הראשונה המדווחת על יציבות בהיקף מכירת הדירות, שנה מול שנה. קודם לכן הודיעו אזורים, אפריקה-מגורים, פרשקובסקי ודמרי על ירידות, לעתים חדות, במכירת דירות בחודשים האחרונים.
24/08/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הבסיס הצבאי בתל השומר יועבר לנצרת עלית - הודיע (יום ה', 25.8.17) שר הביטחון אביגדור ליברמן. הוא דיבר באירוע באלעד, ודבריו צוטטו על-ידי עיריית אלעד, שראשיה נכחו באירוע. ככל הידוע, לא פורסם עד עתה רשמית שהבסיס בתל השומר יעבור לצפון הארץ.
24/08/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שר הביטחון אביגדור ליברמן חתם (יום ה', 24.8.17) על מסמך, שבו מוותר המשרד על מתחם בן מאות דונם - לא נמסר שטחו - ממזרח לאלעד, ששימש עד כה כשטח אש של צה"ל. החתימה, שנעשתה באלעד בנוכחות ראש העירייה ישראל פרוש, תאפשר לרשות מקרקעי ישראל לקדם הסכם גג לבניית 12,500 דירות.
24/08/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, אל"ם במיל' עו"ד ליאור לוטן ביקש מראש הממשלה לסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים בהן ביצע אותו בהתנדבות מלאה.
24/08/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה עצרה (יום ה', 24.7.17) איש עסקים נוסף במסגרת חקירת המיליארדר בני שטיינמץ, החשוד בפרשת הלבנת הון. איש העסקים המוכר נעצר לאחר שנחת מטיסה בנתב"ג.
24/08/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il