|
מאיר חן [צילום: ניר שאנני]
|
|
|
|
|
מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה,
מאיר חן, הודיע (יום ד', 6.9.17) לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ על סיום תפקידו כמנהל הרשות, בתום חוזה העסקתו המסתיים בסוף נובמבר 2017. מאמצים לשכנעו להישאר בתפקיד לא צלחו. כעת ממתינים לראות מי יתמנה במקומו.
חן המסיים בנובמבר 2017 קדנציה בת ארבע שנים, הקים את הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית. במהלך תקופה זאת הוביל חן בהצלחה שינויים רבים ורפורמות נרחבות במערך התחבורה הציבורית בהם, תוספות שרות של עשרות אחוזים בקווי האוטובוסים וברכבת ישראל, הרפורמה בתעריפים, תחילת עבודות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, מיזם עיר בר קיימא בעיר אשדוד, הארכת קווי המטרונית במטרופולין חיפה ותחילת העבודות של מיזם הרכבל.
כמו-כן הוביל חן את מהפכת הכירטוס הכוללת עלייה לאוטובוס מכל הדלתות וכרטוס אוטומטי, ללא מגע הנהג, טעינת רב-קו באינטרנט ובכספומטים ואמצעים טכנולוגיים נוספים.
חן הודה לשר כ"ץ על שאפשר לו לפתח את התשתית לתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית: ״השינויים והשיפורים העתידיים המתוכננים בתחבורה הציבורית צפויים לשנות את התפישה והגישה של הציבור לתחבורה הציבורית, אחד מסימניה הוא הגידול של 12 אחוזים שחל בשנתיים האחרונות בתחבורה בציבורית-מגמה שהולכת וגודלת בהתמדה״, הוסיף חן.
בשנת 2016 זכתה הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית בראשותו בפרס איכות ומצוינות בשירות המדינה. לאחרונה סיימה תפקידה עוזרת מנהלת הרשות אתי דביר, שפנתה למגזר הפרטי.