שר העבודה
חיים כץ ואנשי משרדו ישבו עם נציגי הרכבת על-מנת לברר מדוע דרושים לחברה היתרים לכמאה עובדים יהודיים בשבת הקרובה. בסוף הפגישה ביקש כץ נתונים מאנשי הרכבת בטרם יחליט על גורל העבודות השבת יום חמישי אחר-הצהריים.
קודם לכן, ראש הממשלה
בנימין נתניהו נועד (יום ד', 22.11.17) עם ראשי
יהדות התורה בנושא משבר השבת. השר
יעקב ליצמן אמר כי לא יתפשר על פחות מהפסקת עבודות התשתית ברכבת.
הוא שב על איומו להתפטר מן הממשלה והבהיר: ״לא מקובל עלי יותר שיחליפו עובדים יהודים בלא יהודים לעבודות בשבת״. התפטרות ליצמן עלולה להוביל לכדור שלג שיביא לפירוקה של הקואליציה ולהליכה לבחירות.
שר העבודה חיים כץ (ליכוד) פנה בישיבה לנתניהו ואמר לו כי ״כניעה לדרישת ליצמן פירושה פגיעה חמורה באזרחי ישראל, ואם צריך - הולכים על זה לבחירות״.
בפגישה, שהסתיימה ללא תוצאות, נכחו גם השרים
יריב לוין וישראל כ"ץ. יו"ר
ש"ס השר
אריה דרעי טען שלא הוזמן ונתניהו החליט לכנס פגישה נוספת בשעה 20:30 אליה הגיע גם דרעי הנוטה לגבות את מהלכיו של ליצמן. הפגישה ארכה כעשר דקות ובסופה סוכם כי כץ ינסה לברר פרטים מול נציגי הרכבת. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי ייעשה מאמץ לצמצם את חילולי השבת ולא לפגוע בציבור.
השר ישראל כ"ץ שב ואמר בישיבה כי חוות דעת משפטית מונעת ממנו להורות לרכבת כיצד לנהוג. הוא הציע לסייע במציאת פתרון. בעבר הציע כ"ץ תיקון לחוק שיאפשר לשר העבודה גם שיקול של התחשבות במסורת ישראל.
במהלך השבת הקרובה צפויות עבודות הקשורות לחישמול בכל רחבי הארץ, שאם לא יתקיימו בשבת תצטרך הרכבת לדבריה להשבית ליום אחד את תנועת הרכבות ליממה בכל הארץ. מלבדן צפויות עבודות לשדרוג המסילה והחלפתה בדרום הארץ. הסגירה תחל ביום ו' 24.11.17 (05:00) ותימשך עד יום א' 26.11.17 (05:00). בנסיונות לשכנע את החרדים נטען כי אם לא יתבצעו העבודות יהיה צורך לשנע חומרים מסוכנים במשאיות במהלך ימי החול.
בישיבה נדונו גם תיקונים לחוקים שונים כדי לתקן את הפרצות בענייני שבת שנוצרו כתוצאה מהחלטות בג"ץ. סוכם כי הצעת החוק של
משה גפני ואחרים תובא להצבעה בישיבה הקרובה של ועדת השרים לחקיקה.
אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" אמר: "עכשיו כבר ברור שההצגה הזו הולכת להימשך. משבת לשבת הממשלה מציגה לציבור מצג שווא של משבר וכעבור כמה דקות באורח פלא מוצאת לו פתרון. ואם מניחים רגע את הספין הזה בצד, כהרגלו בקודש את נתניהו לא מעניין שמדינת ישראל של 2017 צריכה רכבת מתפקדת ומשק מתפקד, וכך במשך כבר למעלה משנה מתנהל בהתאם לשיקולים פוליטיים צרים – ומשבית בזו אחר זו את תחנות הרכבת במהלך השבוע – גם במחיר של חיי אדם, משק משותק, וכבישים סתומים".