רשת סופר-פארם מפלה לקוחות המתגוררים באילת ובישובי יהודה והשומרון ואינה מבצעת משלוחים למקומות אלה. במכתב למנכ"ל הרשת ניצן לביא, דרש ח"כ
ניסן סלומינסקי לתקן במהרה את העוול, כלשונו, תוך בקשה שידאג לספק לכלל לקוחותיו את אותם השירותים, ללא קשר למקום מגוריהם במדינת ישראל.
בינתיים, כך מתברר, יכולים כל לקוחות הפרפומריה והתמרוקיות במדינה ליהנות משירות משלוחים ללא חשש הדרה פריפריאלית ואף במחירים זולים בהרבה.
חנות מקוונת בשם "בלה" (bela) מוכרת מוצרי טיפוח, בריאות ושאר מוצרי פארם במגוון דומה לזה של סופר-פארם, ומתחרה ברשת הוותיקה על כל לקוח. האתר הוקם לפני ארבע שנים וחצי. הוא מונה למעלה מ-30,000 לקוחות רשומים ופעילים בכל רחבי הארץ.
העסק כולו מתנהל מחנות השוכנת ברובע א' באשדוד, ממנה יוצאים למעלה מ-2,000 משלוחים ללקוחות, כאשר כ-80% מהם מגיעים ליעדם בתוך 24 שעות מרגע ההזמנה. באזורים מרוחקים במיוחד משך ההמתנה ארוך יותר, אך אינו עולה על 5 ימי עסקים.
מחירים אחידים בכל הארץ
מנכ"ל בלה,
שי אלמוג, שהקים את החנות בעשר אצבעותיו, אומר ל-News1 כי ייסד אותה "כדי שכל תושב יקבל שירות וכדי שרמת המחירים לפריפריה תהיה במחיר אחיד כמו למרכז הארץ. את פערי המחיר הדבקנו כי אין לנו הוצאות לוגיסטיקה ושכירות גבוהות, ועדיין קיימים פערים במהירות המשלוח בשל ריחוק המקומות". עוד אמר: "אנחנו משרתים את כולם, כולל ביהודה ושומרון, מקרית שמונה ועד אילת. הסיפוק הכי גדול שלנו הוא לשרת את כלל תושבי המדינה".
לשאלתנו מה דעתו על מדיניות ההדרה של סופר-פארם, השיב אלמוג: "בסופו של דבר מדובר בהחלטה עסקית. אני אוהב את הארץ, ולמרות שאני חנות אחת, דווקא אני מתאמץ ולא חוסך משאבים כדי להגיע לכל ישוב בפריפריה, כי גם לתושבים שם מגיע לקבל שירות".
כל מוצרי הפארם המשווקים ב"בלה" נמצאים בחנות ולא מגיעים מצד שלישי. "אני רוצה שכמוכר תהיה לי שליטה ובקרה מלאה", מסביר אלמוג. "חשוב לי לוודא בקרת איכות של הסחורה, כי אני רוצה שאם אתה כלקוח גילית פגם במוצר - תחזור אלי, ולא תיאלץ להפנות טענות כלפי מאן דהוא. לכן גם המשלוחים נמצאים באחריות שלי. אנו אומנם מעסיקים ארבע חברות משלוחים כקבלני משנה, אך את האחריות המלאה למשלוח תקין ומהיר לקחתי על עצמי".
שומרי השבת ודאי ישמחו לשמוע כי בניגוד לרשתות הפרפומריה הגדולות, החנות סגורה בשבת וביום כיפור אף משביתה את פעילות אתר המכירות.