הפעילות בשדה התעופה בהרצליה תוגבל מבחינת השעות וסוגי הטיסות, כל עוד אין תוכנית מאושרת קבועה לפעילותו - קובע (18.1.18) שופט בית המשפט העליון,
יצחק עמית.
בג"ץ דן מאז 2015 בגורלו של השדה, הפועל כיום ללא תוכנית מפורטת ובלא שניתן מענה להיבטי הבטיחות והרעש של פעילותו. הפעילות הייתה אמורה להיפסק באפריל 2015, העתירה הוגשה חודשיים קודם לכן ובאוקטובר 2015 הוכשר המשך השימוש בו עד אוקטובר 2018. עמית אומר כי השופטים אימצו כמעט במלואה את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, המאזנת בין האינטרסים השונים, ואלו המרכיבים העיקריים של החלטתם:
- השדה יפעל בשעות 19:30-7:00, ובימות החול תופסק הפעילות התעופתית בשעות 16:00-14:00.
- יותרו טיסות לצורכי בדק, אש והצלה; 18 טיסות טיסה בשנה לטייס לשם שמירת כשירותו; טיסות הדרכה ולימוד; טיסות מסוקים; טיסות צילום לצרכים צבאיים ואזרחיים.
- לא יותרו טיסות חוויה ו"מוניות אוויר".
- רשות התעופה האזרחית רשאית לבצע בשדה עבודות לתיקון המסלולים; כל תוספת בנייה תצריך היתרים כחוק ואישור של היועץ המשפטי לממשלה.
בסיום פסק הדין אומר עמית: "יש להצר על אוזלת ידה של הרשות המבצעת, אשר מזה שנים רבות מודעת לכך שיש למצוא פתרון של קבע להעתקת הפעילות של שדה התעופה הרצליה כפי שעולה מדוח
ועדת בודינגר שאומץ בהחלטת הממשלה כבר בשנת 2009. אין לנו אלא לקוות כי המדינה תקדם ביעילות ובמהירות חלופה של ממש, כך שיתקיים רצף של פעילות התעופה האזרחית המתקיימת כיום בשדה התעופה הרצליה".
השופטים
חנן מלצר ו
אורי שהם הסכימו עם עמית. את עמותת משתמשי השדה ייצגו עוה"ד
אלון גלרט ו
ינקי פפר, את המדינה ייצג עו"ד יצחק ברט, ואת הרשויות המקומיות הסמוכות - עוה"ד ליאור כץ ועידו בלום.