רכבת ישראל מסכמת את היום הראשון לעבודות התשתית שגורמות להפסקת הרכבות הישירות מחיפה לתל אביב ולגודש תנועה בכבישים. אמש (יום ב', 19.2.18) החל פירוק המסילה באזור געש ושפיים, במטרה להסיטו לתוואי החדש וחיבור המסילה לקו רכבת השרון (531), ביטול מפגשי הכביש מסילה ופינוי שטח להרחבת נתיבי איילון. בנוסף הוכנה התשתית המסילתית באזור הרצליה לכניסת הרכבות בקו המהיר לירושלים.
בשעות הבוקר המאוחרות הושלמה עבודת הפירוק והחלה הכנת המבנה התחתון לתוואי המסילה החדש. במקביל, לפנות בוקר החלה חפירת מוביל ניקוז מים חדש באזור תחנת הרצליה.
העבודות להנחת המסילה החדשה כוללות עשרות עובדים במשמרות מסביב לשעון, והפעלת ציוד הנדסי כבד.
במהלך היום הפעילה רכבת ישראל 350 אוטובוסים למטרת שירות הסעיות בין תחנות נתניה ובית יהושע, לתחנות תל אביב ונתב"ג. במקביל, תיגברו
משרד התחבורה ואגד את קווי האוטובוסים הסדירים בקרבת התחנות שנפגעות מהסגירה. מערך התיאום מול משטרת התנועה הארצית פעל כמתוכנן, ונעשה מאמץ מתואם לפינוי נתיבי התחבורה הציבורית ויצירת צירים נקיים לתנועת האוטובוסים.
עד השעה 19:00, התקבלו במוקד רכבת ישראל קרוב ל-6,500 שיחות, מעט מעל הממוצע היומי בשגרה, רובן לצורך קבלת מידע כללי. אולם מוקד המידע המאפשר שיחוח (צ'אט) עם נציג שירות נסגר עוד לפני השעה 11 בלילה.
ממוצע האיחורים היומי ברכבת ישראל עמד על כ-10%. העומס צפוי להימשך גם בימים הקרובים.