|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נחנך חצי הקו לירושלים

כ"ץ: מעדיף רכבת של 80%, שתסיע מאות אלפי ירושלמים

היסטוריה: נחנך הקו המהיר לירושלים - בשלב הראשון, משך הנסיעה לת"א יהיה כ-43 דקות במקום 28 הקו לא יהיה פעיל בלילות, בשישי ובמוצ"ש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: היציאה מתחנת האומה מסורבלת וארוכה
20/09/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
נתניהו וכ"ץ בחנוכת הקו ההיסטורית [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ חנכו (יום ה', 20.9.18) את הקו המהיר לירושלים, שלפי שעה ייצא מנתב"ג ולא מהרצליה כמתוכנן, והנסיעה בו תהיה מותנה בהזמנה מראש באינטרנט ובמספר מוגבל של 400 נוסעים.

פתיחת הקו נעשית לאחר 17 שנות תכנון ותקציב שהוכפל ליותר מ-7 מיליארד שקל, ולמרות הכל - עדיין מדובר באירוע היסטורי.

הנסיעה תהיה בחינם לשלושת החודשים הקרובים. עם זאת, לא יפעל הקו בלילות ונסיעותיו יסתיימו בשעה 20:00. כמו-כן לא יפעל בשישי ובמוצאי שבת, וזאת על-מנת להשלים את עבודות החשמול במקטע שבין תל אביב לנמל התעופה בן-גוריון.

שישה ימים בלבד לפני פתיחת הקו לציבור הרחב, ביומו הראשון של חול-המועד סוכות, עדיין אין לו את אישורי הבטיחות הנדרשים להפעלה המסחרית המצומצמת הזאת, אך גורמים שמעורבים בנושא אומרים שמתן האישורים בישורת האחרונה.

"אני מעדיף רכבת של 80%, שתסיע מאות אלפי ירושלמים", אמר השר כ"ץ. "זה יום חג לירושלים דווקא בתקופה הזאת שיש מי שמנסים לקרוא תיגר ולערער על זיקת העם היהודי ובעלות העם היהודי על ירושלים אנחנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים אנחנו נקרא לקו הזה מסילות דוד המלך - קינג דיויד ריילוויס".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי הוא רואה את חצי הכוס המלאה אך גם את חצי הכוס הריקה - קו שאמור היה להיפתח לפני שנה ונפתח רק עכשיו ולא באופן מלא כמובטח אלא חלקי.

מארגון "תחבורה בדרך שלנו" נמסר: בקרוב נוכל להגיע לירושלים לתל אביב ב-28 דקות, אך הירידה ממפלס הכניסה לתחנה אל הרציפים עלולה לקחת לא פחות מהזמן הזה, בייחוד לאנשים מוגבלי נגישות. הסיבה: מיקום מעליות מתעתע ובעייתי. כל מעלית יורדת מפלס אחד בלבד, ובין כל מעלית עובר מרחק רב כי הן נמצאות בקצוות אחרים של האולם, ממש 'חפשו את המטמון'! נשאלת השאלה: האם מי שתכנן את התחנה גם מתכוון להשתמש בה? והשאלה החשובה יותר: האם מי שאישר את התחנה, כלומר משרד התחבורה, עובד לפי תפישת שירות ארגונית מוטמעת? התשובה העצובה כמובן ידועה לכולנו".

מנכ"ל הרכבת שחר אילון ניסה להסביר את העיכוב בביצוע: "אנחנו ישראלים. אמרו לנו ככה עושים באירופה, אנחנו נעשה יותר משוכלל. ברגע הובע איזשהו חשש במשטרה, בכיבוי, במד"א עם כל הלחץ ועם כל זה שאתה רוצה לעשות מסיבת עיתונאים. אמרנו רגע". מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל ניסתה אף היא: "הפעם הראשונה שמחשמלים רשת רכבות במדינת ישראל. זה פרויקט כל כך מורכב של גשר מסילה, גשר מסילה, אין כזה בעולם בכלל. זה כל כך מורכב ונפלנו על חברה ספרדית שעובדת עם סייסטות בצהריים וזה קשה". לדבריה, הבחירה בחברה הספרדית "סמי" לבצע את העבודות המורכבות האלו הייתה טעות משום שלא עמדה בקצב.

ההמתנה להחלפת הקו לכיוון תל אביב תהיה בת 12 דקות. הקו ייפתח בעוד ארבעה חודשים עד לתחנת ההגנה ואילו הפתיחה עד הרצליה נדחתה למועד לא ידוע. ראובן קוגן, לשעבר סמנכ"ל פיתוח תשתיות ברכבת ישראל, אמר בראיון לכאן רשת ב' כי אינו מעורה בפרטים, אך מעריך שהקו יגיע להרצליה בעוד כחצי שנה: "אני לא חושב שזה פארסה. אני חושב שמה שנפתח היום זה אחד הפרויקטים היותר מורכבים וחשובים של רכבת ישראל בעשורים אחרונים. זה נכון גם למדינת ישראל כולה. אני אגיד לכם שלפני 5 שנים הגעתי לתפקיד של סמנכ"ל לפיתוח, התחלתי לעסוק בפרויקט הזה. אז הערכות בענף מה שנקרא, היו שהפרויקט יפתח בסוף 2020 ואנחנו היום מתחילים לראות את הקו הזה פועל באמת. אני ממש לא חושב שזה טרוויאלי.

"הקו הזה הוא באמת קו מאוד-מאוד משובח. עכשיו אנחנו מדברים על קו רכבת המהיר לירושלים צריך לזכור - זה בערך 10 פרויקטים שמקובצים ביחד ובונים את הקו. זה מתחיל עם הקו מנהרות וגשרים שכולנו מכירים אותו ממשמר איילון עד התחנה בירושלים וזה פרויקט החישמול, כי הוא בעצם לב האירוע פה בקו הנוכחי. אבל זה גם שדרוג של תחנות של תל אביב ושדרוג של מתחם לוד שהוא הולך לתחזק את כל המערכים האלה ופרויקט הקטר חשמלי עצמו שזה פרויקט מאוד מאוד מורכב שתחילתו בגרמניה וסופו בארצות כאן בישראל.

"המועד של מרס 2018 שחיינו איתו בערך 4 שנים וחצי הוצע על ידי, בסדר? על-ידי הנהלת רכבת ישראל, המנכ"ל בעז צפריר. אני הייתי סמנכ"ל לפיתוח ונתנו את המועד הזה לא בגלל שום גחמה פוליטית, אלא צריך להבין איך פרויקטי תשתית בישראל מתנהלים. פחות או יותר עשר שנים לוקח לעשות תוכנית סטוטורית שתהפוך את הפרויקט לחוקי. במוסדות התכנון חובה על התשתיות הלאומיות או ועדות אחרות ואחרי זה יש 5-4 שנים של ביצוע וזה מתחלק לשניהם. 50 אחוז ביצוע עצמו שהקבלנים עובדים ובונים את התשתית וכן 50 אחוז זה כל מיני תיאומים בין רשויות השלטון, או הרשויות המקומיות או חברות התשתית או כל מיני גופים אחרים שחקני וטו. עכשיו השחקנים האלה בגדול מאוד רוצים את הפרויקט - כמו כולנו. כשבאים לדון איתם ולתאם כל אחד רואה את האינטרס המאוד-מאוד צר שלו ודוחה את הבעיה כי לא בא לו עכשיו לבוא לדון על מה קורה עם ההשפעה של מערכת החשמול על צינור כזה או אחר של חברת דלק, בשביל לבוא ולכנס את התהליכים האלה קבענו לוח זמנים שהיה באמת-באמת על גבול הבלתי אפשרי כי הבנו שאם לא נבוא ונביא את המועד הזה למועד מאוד-מאוד צפוף באמת נפתח בסוף ב-2020. אני חושב שנכון שהייתה דחייה מלאכותית קצת של כחצי שנה עד שנוכל לראות את הרכבות נוסעות באמת, אבל לפחות הפרויקט הזה נפתח כשנה וחצי לפני, נקרא לזה ככה של המועד המשוער לפני כ-5 שנים. בסוף יש פתרון לנוסעים מתל אביב לירושלים שנכון לא 28 דקות, הוא כ-43 דקות עם מעבר בתחנת נתב"ג, אבל זה עדיף מכשעה וחצי נסיעות".



תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
עידן יוסף
+תושבי נהריה: הקו לירושלים - על חשבוננו
17:19 20/09/18  |  עידן יוסף
בנהריה תושבים רבים זועמים על קו הרכבת החדש לירושלים וטוענים כי הוא בא על חשבונם. שתי רכבות בשעה לכיוון באר שבע הורדו מהלו"ז, והועברו לטובת הקו החדש וכתוצאה מכך תושבי נהריה והאזור סובלים עכשיו ממיעוט של רכבות. נורית שטרקמן, יושב-ראש העיר בנהריה, אומרת שהגיעו אליה עשרות תלונות במשך הימים האחרונים. ברכבת ישראל מפנים את האצבע לכיוון משרד התחבורה, שהוא הקובע את לוחות הזמנים. יצוין כי כתוצאה מדילול השירות נפגעים גם תושבי עכו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: מעדיף רכבת של 80%, שתסיע מאות אלפי ירושלמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הסתיימה ישיבת הגישור בין יו"ר ההסתדרות וראשי ועד עובדי רכבת ישראל להנהלת הרכבת.
18/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 17.9.18) העברות תקציביות בסכום כולל של כ-2.69 מיליארד שקל, 2.243 מיליארד שקל מתוכם במסגרת העברות בין תקציבי המשרדים ושינויים פנימיים וכ-447 מיליון שקל עודפי המשרדים משנת 2017 שעברו לשימושם בשנת התקציב הנוכחית.
17/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רכבת ישראל מבטלת נסיעות בעקבות הוצאת ימי חופשת מחלה באופן קיבוצי של נהגים ברכבת ישראל. ביממה האחרונה הצהירו למעלה מ-30 נהגי רכבות נוסעים, בעיקר מאזור לוד דרומה, על מחלה.
16/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ערב פתיחתו של קו הרכבת המהיר לירושלים בחול-המועד סוכות (25.9.18), מפרסמת רכבת ישראל סרטון הדרכה ארוך באורך של כשתי דקות וחצי. בסרטון מוסבר כיצד על הנוסעים לנהוג במקרה שריפה, לאן עליהם ללכת, למי עליהם להישמע, מה קורה במקרה שנתקעים במנהרה ושלל בעיות האופייניות לקו החדש, שהיו מוכרות פחות בישראל.
13/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדי יום חול, בשעות העומס בבוקר, מגיעים כ-5,500 רוכבי אופניים לתחנות הרכבת, כאשר מרביתם (4,500) עולים איתם לרכבות, מה שיוצר צפיפות רבה בקרונות. כך עולה ממחקר שביצעה רכבת ישראל לקראת פרסום מכרז מתקני החנייה הרובוטיים שפורסם בשבוע שעבר.
12/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il