מערך הסייבר הלאומי משיק קו חרום שיספק מענה לאזרחי ישראל בכל שעות היממה לאירועי סייבר.
"אנחנו משיקים בימים הקרובים קו חרום למענה לאירועי סייבר שמספרו 119", גילה אונא. "הקו יספק מענה 24\7 לכלל אזרחי ישראל. כל אזרח או גורם שחושש כי הוא נתון למתקפת סייבר יוכל לחייג ולקבל סיוע ראשוני מהמומחים שלנו. יש לנו גם צוותי תגובה למקרים הדורשים זאת", הודיע (יום ה', 15.11.18) ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא.
אונא חשף את המידע בכנס Nextech 2018, שהתקיים היום (חמישי) בפארק ההיי-טק האוניברסיטאי גב ים נגב בבאר שבע. לדבריו, כל אזרח, חברה או גורם שחושב שהותקף או שיודע שהוא מותקף יתקשר ויקבל מענה ראשוני. "מעבר לסיוע הראשוני זהו סנסור מצוין לקבל את התחושה איפה יש תקיפות חמורות יותר. ככל שנזהה יותר מהר את ההתפרצות הראשונית ונגיע אליה, ככה יהיה ניתן להכיל את האירוע מהר לפני שהוא מתפשט", אמר.