|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כמה עמדות לנפש ומה רדיוס הפריסה?
מרסנים את משרד התחבורה

באוטובוס "סגור" לא יהיה קנס מוגדל

יו"ר ועדת הכלכלה הודיע למשרד התחבורה כי עד שלא יתוקנו הכללים הנוקשים, לא יאושר החוק להגברת האכיפה והקנסות חברי הוועדה הצליחו לרכך חלק מהסעיפים
07/01/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
קנסות בדלת האחורית
עידן יוסף
טוב עשתה ועדת הכלכלה שהכשילה ניסיון של משרד התחבורה להעלות את הקנסות על אי-תשלום בתחבורה הציבורית גם באוטובוסים בהם העלייה נעשית מהדלת הקדמית בלבד ושיעור ההתפלחויות בהם אפסי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
לא תתאפשר יתרה שלילית ברב-קו

עידן יוסף
לפקחים לא תהיינה הסמכויות המופרזות של סיטיפס

עידן יוסף
נראה לכם שפקח יחכה 50 דקות לניידת שתגיע לנוסע שלא שילם 5.90 שקל?

ועדת הכלכלה הורתה למשרד התחבורה לצמצם את החוק להגדלת הקנסות על אי-תשלום דמי נסיעה, ובין היתר להחיל אותן רק על אוטובוסים בהם יש מכשיר תיקוף אחורי ("אוטובוס פתוח") [ראו מאמר משמאל], להקטין את גובה הקנסות, להגדיל את משך הערעור על קנס ולהקטין את הקלות בה ניתן להטיל קנס על נוסע.

"אין לנו רצון להיות קולטי הנתזים של התקלות שיצוצו אחר כך", אמר כבר בפתח הישיבה (יום א', 6.1.19) היו"ר איתן כבל. "לא נגיע לאולפנים כדי לומר 'הזהרנו', 'התרענו', 'אמרנו'. דרוש איזון בחקיקה. לא ישר ניתן מאסר עולם עם עבודות פרך. המעשה צריך להתכתב עם העונש. תפקידנו הוא להתמקד בשור מועד...חקיקה היא עקרונות ולא יכולה לתת מענה לכל המצבים".

כבל: "רמת השירות צריכה להיות טובה עד כדי שנגיע למצב שבו לנוסע יהיה לא נעים לא לשלם". הוא דרש לאפשר יתרה שלילית ברב-קו [צבירת מינוס של עלות נסיעה אחת], ציין כי הוא עושה הכל על-מנת שחברת סטיפס תהיה חלק מהמשחק, והוסיף: "אלחם עד חורמה במכשירים שלא מחזירים עודף". על כך השיבה לו מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל כי לא מאשרים עוד תוספת של מכשירים כאלה.

עו"ד איתי עצמון מהיעוץ המשפטי של הוועדה אמר כי במהלך המגעים מחוץ לדיוני הוועדה הסכימה הוועדה על כך שהחוק יהיה כהוראת שעה, בשל קשיים שונים בהם החשש שהעלו מפעילי התחבורה הציבורית לפגיעה בוודאות העסקית שלהם. במקום זאת, יתמלאו מספר תנאים: א. מסע פרסומי גדול בדבר חובת התשלום; ב. מעטפת פיקוח הולמת על המפעילים מצד משרד התחבורה שכוללת ממונה במשרד התחבורה ומפקחים במספר נאות; ג. נוהל אכיפה ארצי אחיד, שבו היועץ המשפטי למשלה יקבע נורמות אחידות בכל הארץ, וייקבעו בו גם אופן הטיפול כלפי קטינים, בעלי מוגבלויות וקשישים; ד. מערכי פניות ציבור מפוקחים אצל המפעילים; ה. פיקוח על כך שהמכונות התיקוף פועלות כראוי ושיש פריסה מספקת של עמדות טעינה.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) דרש קיום של ארבע נקודות:
  • "המערכות צריכות להיות 100% ואי-אפשר יהיה להעניש על סמך מערכות שיתוקנו בהמשך ויהיה בסדר". הוא דרש לקבוע כמה מכונות לנפש, הן כאלה שהתשלום עליהן באשראי והן במזומן, ובאיזה רדיוס תהיה הפריסה שלהן. עוד אמר שהשירות צריך להיות מחוץ לבתי העסק על-מנת לאפשר טעינה גם אחרי שעות הפעילות וכן טעינה באמצעות טלפונים לא-חכמים כפי שהובטח;
  • לנטרל את הסיבות שבגלל בני נוער מתפלחים לאוטובוסים, למשל באמצעות מתן אפשרות עבורם למינוי חופשי-חודשי;
  • להגיע לתכלית - שישלמו ואוטובוסים יסעו מהר - בדרך הכי קלה, כך שמי שיש לו חוזה מינוי תקופתי לא ייקנס;
  • לאפשר הגשת ערעור בקלות וכתובת ברורה לפניות.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) העלה כמה נקודות נוספות: א. דרישה להפחתת גובה הקנסות; ב. קביעת מדרג הקנסות שיבחין בין מי שלא שילם בזדון למי שלא שילם בשוגג; ג. העברת הקנס למדינה ולא למפעיל כי גם התגמולים מגיעים למדינה, שמשפרת באמצעותם את התחבורה הציבורית; ד. הגדלת מספרם של עובדי משרד התחבורה שיפקחו על הגבייה; ה. כאשר נוסע הוכיח שהקנס שניתן לו אינו מוצדק, הוא יקבל פיצוי - דבר שיגרום למערכת ליצור איזון ולמנוע להיטות יתר מצד פקחים; ו. בחינה מדוקדקת של העסקת פקחים אחת לכמה זמן, באופן שפקח שהוגשו נגדו תלונות רבות ימצא את עצמו מחוץ למערכת.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "אי-אפשר לעצור את העלייה מכל הדלתות בגלל הקפדה על כל סעיף של התשלום. צריך לאמץ מבט רחב - שיהיו עלויות מסוימות לכך שחלק מהנוסעים לא ישלמו, אבל נרוויח את התועלת למשק".

בלחצו של מקלב, גובה הקנס יהיה עד 180 שקל בנסיעה בין-עירונית ועד 100 שקל בנסיעה עירונית. הוא ביקש שיהיה הבדל בין גובה הקנס על אי-תיקוף לאי-תשלום. הוועדה קיבלה את המלצתו לכך שהקנס יופחת ב-50% לנוסע שלא תיקף ויש ברשותו מינוי תקופתי או כרטיס מעבר של 90 דקות. חנין: "אני לא רואה בזה קושי, ובלבד שהנוסע אוחז בכרטיס תקופתי/מעבר שהנסיעות שולמו בו". מקלב ביקש כי פרק הזמן להגשת ערר על קנס יעלה מ-30 יום ל-90 יום. משרד התחבורה התנגד, והיו"ר כבל קבע פשרה: "60 יום, שהנוסע לא ישכח לשלם את הקנס!"

יעקב נחום מחברת קווים שאל: "האם נוכל לשלוף פרטי כתובתו ל הנוסע לפי מספר הרב-קו, כדי שנוכל לשלוח אליו את הקנס?" כבל: "את זה היועץ המשפטי לממשלה יחליט במסגרת התקנות".

עו"ד חוה ראובני מהיעוץ המשפט של משרד התחבורה ציינה כי החוק הוא לאו-דווקא על תשלום באמצעות כרטיס, וזאת כדי להתאמו לטכנולוגיות החדשות. אליסה דברה מעמותת "בנקים לא מעל החוק" העלתה את בעייתם של הקשישים שלמעשה נקנסים, כלשונה, על כך שאינם משתמשים ברב-קו משום שהם אינם יכולים ליהנות ממעבר של 90 דקות ונאלצים לשלם על כל נסיעה בנפרד. עו"ד ראובני אישרה את דבריה, אך טענה כי על-פי הסדר שאושר לפני שנה וחצי בבג"ץ - נסיעת המשך בתחבורה הציבורית מתאפשרת רק למי שמשתמש ברב-קו ולא במזומן.

ביחס לתשלום האגרה של מרכז האכיפה והגבייה, דרש ח"כ אשר: "יש לגבות עד 3% מגובה הסכום, בדיוק כפי שעושים במרכז לגביית קנסות בקנסות של גופי ציבור. קנס מוגדל, לא רק שאינו הוגן אלא גם יזמן תהליך הכנסה כלכלית לחברות שיחפשו וירצו בכך".

משרד התחבורה לא הציג בחוק החדש מנגנון ערר לדוחות תשלום וביקש אגרה גבוהה במקרים של איחור בתשלום קנסות - עוד 157 שקלים. יו"ר הוועדה דרש לתקן זאת ונעל את הישיבה, לא לפני שאמר: "במחירים שלכם, אנשים כבר ירכשו אוטו. אני מרגיש מובך. אלו דברים שהיו אמורים להיות מצדכם כאן בחוק. אף אחד כאן לא סמרטוט של הממשלה שיאשר לכם מה שתרצו".

תאריך:  07/01/2019   |   עודכן:  07/01/2019
עידן יוסף
+שאשא ביטון תמונה לשרת השיכון
22:54 07/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יפעת שאשא-ביטון תמונה לשרת השיכון במקום השר גלנט שפרש ממפלגתה ועבר לליכוד  ▪  "מודה לשר כחלון על האמון שהוא נותן בי ומודעת היטב לחשיבות התפקיד, אעשה ככל יכולתי על-מנת לבצע אותו על הצד הטוב ביותר"
(שאשא-ביטון. כהונה לשלושה חודשים [צילום: דוברות הכנסת])
+מסלול המורות החיילות יימשך בשלוש השנים הקרובות
14:37 07/01/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה אישרה את צו שירות ביטחון המאפשר להמשיך את הצבתם של חיילים ביחידות צבאיות במסגרת משרד הביטחון ויחידות סמך של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה, שתכלית פעילותן היא ביטחון המדינה ותושביה
([צילום: דובר צה"ל])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב נחום / Yaacov Nahum   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   קרן טרנר / Keren Tarner   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
באוטובוס "סגור" לא יהיה קנס מוגדל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ב', 6.1.19), פה אחד, את הצווים המאפשרים המשך הצבת חיילים בגופים ביטחוניים מחוץ לצה"ל ובגופים ציבוריים לתכליות קליטה וחינוך (לרבות מורות חיילות), למשך שלוש שנים נוספות. זאת, כזכור, לאחר שבשבוע שעבר אושרה המשך ההצבה במשטרה ובשב"ס.
07/01/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה (יום א', 6.1.19) את יום השימועים הפומביים האחרון שלה, בו ערכה שני דיונים - הראשון לגבי פעילותה של חברת כלל ביטוח, בהשתתפות יו"ר החברה דני נווה ומנכ"ל החברה יורם נוה, והשני לגבי פעילות רשות ניירות הערך, בהשתתפות ראש הרשות, ענת גואטה.
06/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 2.1.19) את תקנות מס הכנסה (יישום תקן אחיד לדיווח ולבדיקת נאותות של מידע על חשבונות פיננסיים), התשע"ט-2019. תקנות CRS הן השלב השני והאחרון בדרך להטמעה בדין הפנימי של ההתחייבויות הבינלאומיות לחילופי מידע אוטומטיים שישראל לקחה על עצמה ואימוץ התקן הבינלאומי לחלופי מידע COMMON STANDARD ON REPORTING AND DUE DILIGENCE FOR FINANCIAL ACCOUNT INFORMATION (תקן CRS).
02/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
לבקשת שר האוצר, אישרה (יום ג', 2.1.19) ועדת הכספים את הארכת מועד העברת פעילות צינור הנפט מחברת קו צינור אילת אשקלון (קצא"א א') לחברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א ב'), כך העברת הפעילות תהיה לכל המאוחר ב-25 במרס 2019 (התאריך נגזר מכך שהבקשה הוגשה למפרע).
02/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההקלה שחלה מזה שנים ארוכות, קובעות הטבה של 15 אחוז זיכוי ממס להכנסה במשמרת שנייה ושלישית לעובדים במפעלים בתעשייה, גם לעניין עובדי פס היצור וגם לעובדי מנהלה.
02/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
"רמטכ"ל בלי פוזות ובלי פומפוזיות"  /  עידן יוסף
הפיגומים יוחלפו בהדרגה בתוך 3 שנים  /  עידן יוסף
אושרו תקנות הסעה בטיחותית לתלמידים מוגבלים  /  עידן יוסף
אל תדמימו את הכנסת  /  עידן יוסף
מורכבות היא אנושיות  /  ראובן ריבלין
למצוא את הדרך לחיות יחד  /  יואל (יולי) אדלשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il