|
מיכלית אווירית [צילום: איליין תומפסון/AP]
|
|
|
|
|
חיל-האוויר האמריקני יקבל לידיו בסוף החודש את המכלית האווירית החדישה KC-46A פגסוס, למרות תקלות שנמצאו במטוס. בואינג הסכימה לתקן ליקויים במטוס לאחר שיימסר לחיל-האוויר, בהתאם לחוזה לייצורו. עלויות תיקון הליקויים במכליות ובמערכותיהן יושתו על בואינג, בהתאם לחוזה שקיבלה.
המכליות מתוצרת בואינג יוצבו בבסיס האוויר מק-קוֹנֶל בקנזס ובבסיס האוויר אלטוּס באוקלהומה. בכל אחד מהבסיסים יוצבו ארבע מכליות. עוד תשע מכליות נמצאות כעת בבחינת חיל-האוויר, הודיעה בואינג.
בואינג קיבלה את החוזה לייצור 52 מכליות בשנת 2011, והחברה הייתה אמורה לספק 18 מכליות עד אוגוסט 2017. תקלות במהלך תכנון המכליות וייצורן גרמו לאיחורים ולהתייקרות המיזם. בינתיים, עקב התקלות והאיחורים, האמירה עלות המיזם לשלושה מיליארדי דולרים וחצי.
במהלך טיסות הבחינה תדלקו מכליות KC-46 עשרות מטוסים מסוגים שונים ביותר משני מיליוני ליטרים של דלק. בבחינה נמצאו כשלים במנור התדלוק, בסל התדלוק (שאליו מתחבר המטוס המתודלק) ובמערכת הבקרה על התדלוק.
המכלית פגסוס אמורה להחליף מכליות אוויריות KC-135 סטראטו-טאנקר ו-KC-10 אקסטנדר, שגם הן מתוצרת בואינג - ומוצבות בבסיס האוויר טראוויס בקליפורניה ובבסיס מקגווייר-דיקס-לייקהֶרסט בניו ג'רסי. כעת יש לחיל-האוויר האמריקני 455 מכליות מהדגמים הללו, שיוצאו משירות.