|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
מולר. "אין לנו ביטחון" [צילום: קליף אואן, AP] טראמפ. מדוע לא זומן לעדות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הדוח הכמעט-מלא של התובע המיוחד בפרשה הרוסית

מולר: הקונגרס רשאי לקבוע שטראמפ <br>ניצל לרעה את כוחו ופגע בחקירה

קובע שיש ראיות לשיבוש בידי טראמפ, אך אינו קובע אם יש די ראיות - משום שלא ניתן להעמיד נשיא מכהן לדין בהליך רגיל "מאמציו של טראמפ לשבש את החקירה נכשלו משום שהסובבים אותו סירבו למלא את הוראותיו" מסביר: טראמפ ואנשיו שיקרו בנוגע לרוסיה, משום שטראמפ חשש שחקירת הקמפיין שלו תעלה עבירות אחרות לדונלד טראמפ הבן היה קשר עם ויקיליקס בנוגע להדלפות ממטה קלינטון מולר חקר האם אחד מעובדי הקמפיין של טראמפ שירת את ישראל ולא נרשם כחוק - אך לא מצא ראיות לכך
18/04/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת טראמפ-רוסיה   |   תגובות
טראמפ לא ענה לשאלות
הנשיא דונלד טראמפ נמנע במפתיע מלענות על שאלות עיתונאים בנוגע לדוח מולר, כאשר יצא מן הבית הלבן בדרכו לחופשת הפסחא באחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה. קודם לכן אמר טראמפ באירוע לכבודם של חיילים פצועים: "עובר עלי יום טוב. קוראים לו 'לא קנוניה, לא שיבוש'. זה מעולם לא היה ומעולם לא יהיה. אסור שדבר כזה יקרה לנשיא כלשהו בעתיד".

התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, סבור שהקונגרס רשאי לקבוע שהנשיא דונלד טראמפ שיבש את החקירה בפרשה. למרות זאת, שר המשפטים, ויליאם באר, הוא שהחליט שאין די ראיות להעמיד לדין את טראמפ בנושא זה. כך עולה מהנוסח הכמעט-מלא של הדוח שפורסם הערב (יום ה', 18.4.19). עוד מגלה הדוח, כי מולר העביר 14 חקירות לפרקליטים מחוזיים ברחבי ארה"ב.

בסיכום הפרק על החשד לשיבוש, אומרים מולר ואנשיו: "אם היה לנו ביטחון שהנשיא לא שיבש את ההליכים, היינו אומרים זאת. אולם אנחנו לא מסוגלים לומר זאת - לא מבחינה משפטית ולא מבחינה עובדתית. הדוח אינו קובע שהנשיא ביצע פשע, וגם אינו מזכה אותו". באר פרסם בחודש שעבר רק את המשפט האחרון מן הפסקה, ולא את ההקשר המלא שלה. מולר מדגיש, כי מאמציו של טראמפ לשבש את החקירה נכשלו בעיקר משום שהסובבים אותו סירבו למלא את הוראותיו, שהיו מובילות לשיבוש.

הדוח מסביר, כי מולר קיבל את נקודת המוצא המסורתית של משרד המשפטים, ולפיה לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן, אלא בפני הקונגרס ועל העבירות החמורות הקבועות בחוק (שוחד, בגידה ו"התנהגות חמורה"). אולם הוא חקר בכל זאת את החשד לשיבוש, כדי "לתעד את הזיכרון בעודנו טרי ואת המסמכים בעודם זמינים", כלומר: לצורך האפשרות של כתב אישום עתידי. בשל כך, ממשיך מולר ומסביר, הוא אינו קובע האם טראמפ ביצע עבירה וגם אינו מזכה אותו. הוא מדגיש, כי לקונגרס יש סמכות לקבוע שהנשיא השתמש לרעה בכוחו כדי לשבש הליכים.

הדוח גם מסביר מדוע מולר נמנע מלהוציא צו נגד טראמפ, אשר סירב להעיד בפניו אלא רק הסכים לענות על שאלות בכתב. לדברי מולר, הוא החליט להימנע מכך, משום שהדבר היה גורם לסחבת ניכרת בחקירה ומשום שהיו בידיו די ראיות בנוגע להתנהגותו של טראמפ. בכך משיב הדוח לאחת השאלות המרכזיות שעלו מאז פרסום עיקרי הממצאים: כיצד ניתן לקבוע מה הייתה או לא הייתה כוונתו של טראמפ, אם הוא לא העיד במישרין.

מולר בחן עשר פעולות של טראמפ, אשר עלולות היו להוות שיבוש הליכים. הבולטות שבהן: פיטוריו של ג'ים קומי מתפקיד ראש ה-FBI; הבקשה שהפנה אל קומי זמן קצר לפני כן "להקל" עם היועץ דאז לביטחון לאומי, מייקל פלין, בשל קשריו עם רוסיה; ההתייחסויות הפומביות שלו לחקירה; לחציו על שר המשפטים דאז, ג'ף סשנס, ליטול לידיו את הפיקוח על החקירה לאחר שפסל את עצמו; נסיונותיו למנוע חשיפת ראיות; וההתייחסות הפומבית שלו למי שהיו יו"ר הקמפיין שלו, פול מנפורט, ועורך דינו, מייקל כהן.

בין היתר מגלה הדוח, כי כאשר שמע טראמפ על מינויו של מולר - הוא נשען לאחור בכסאו ואמר: "או, לא, זה הסוף של הנשיאות שלי". שבוע לאחר מכן הוא התקשר ליועץ המשפטי דאז של הבית הלבן, דונלד מק'גאן, והורה לו להתקשר למשנה לשר המשפטים, רוד רוזנשטיין (שהיה אחראי על מולר), ולדרוש ממנו לפטר את מולר בטענה שהוא מצוי בניגוד עניינים. מק'גאן סירב, באומרו ש"זה יהיה עוד טבח מוצאי שבת" - המהלך בו פיטר הנשיא ריצ'רד ניקסון את התובע המיוחד בפרשת ווטרגייט, ואשר גרר את התפטרות שר המשפטים והמשנה לשר, ובעיני רבים היה המהלך שחרץ את גורלו.

הדוח גם מציין, כי מולר לא העמיד לדין פקידים בבית הלבן ופעילים בקמפיין טראמפ, אשר סירבו למלא את הוראותיו של טראמפ בנוגע לשיבוש. אחד מהם הוא מק'גאן; אחר הוא קורי לבנדובסקי, שהיה תקופה קצרה יו"ר הקמפיין של טראמפ.

מולר מצביע תשובה לשאלה, מדוע טראמפ והסובבים אותו שיקרו בצורה כה נרחבת על ההתערבות הרוסית, אם לא הייתה קשירת קשר. לדבריו, טראמפ חשש שחקירה מעמיקה של ה-FBI בפרשה, תוביל לחקירה של הקמפיין שלו בכללותו - וזו עלולה לגלות עבירות לכאורה אחרות או ממצאים שיפגעו בו פוליטית.

בפרק על ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 קובע מולר, כי לא הייתה קנוניה בין טראמפ, אנשי הקמפיין שלו או כל אזרח אמריקני אחר לבין הגורמים הרוסים שהתערבו בבחירות. הוא אומר, כי היו פניות של גורמים רוסים לגורמים בקמפיין טראמפ, אך לא הייתה קשירת קשר פלילית ביניהם. הדוח מגלה, כי מולר בדק האם ג'ורג' סטנופולוס - יועץ למדיניות חוץ בקמפיין טראמפ שהודה ששיקר לחוקרים - פעל עבור ממשלת ישראל ולא דיווח על כך כחוק; לא נמצאו ממצאים שיוכיחו זאת.

אחד הפרטים החדשים בפרק העוסק בהתערבות הרוסית בבחירות הוא, כי לדונלד טראמפ הבן היה קשר עם ויקיליקס בנוגע לפרסום תכתובות הדוא"ל של קמפיין הילרי קלינטון והמפלגה הדמוקרטית. מולר קובע, כי "קמפיין טראמפ גילה עניין בהדלפות של ויקיליקס וקידם בברכה את הנזק שהן גורמות לקמפיין קלינטון". שר המשפטים, ויליאם באר, אמר מוקדם יותר, כי מבחינה חוקית - עצם הקשר עם וויקיליקס אינו פלילי, כל עוד אין המדובר במי שביצע בפועל את גניבת המסמכים.

מולר הגיש ב-23.4.19 דוח בן 450 עמודים, בתוספת נספחים וטבלאות. באר הודיע יומיים לאחר מכן לקונגרס, כי מולר קבע שלא הייתה קנוניה בין הקמפיין של דונלד טראמפ לבין ממשלת רוסיה להשפיע על הבחירות ב-2016. מולר נמנע מלקבוע האם טראמפ שיבש את החקירה בפרשה; באר ורוזנשטיין קבעו שאין די ראיות להוכיח שיבוש.

הדוח שהועבר לקונגרס ופורסם לציבור כולל קטעים שנמחקו מארבע סיבות: חומר שהוגש לחבר המושבעים הגדול וחסוי על-פי חוק, חומר העלול לחשוף מקורות מודיעיניים ושיטות פעולות מודיעיניות, פרטים העלולים לסכן חקירות תלויות ועומדות, ומידע העלול לפגוע בפרטיות של צדדים בלתי מעורבים. המחיקות סומנו בצבעים שונים, כך שניתן לדעת את העילה לכל אחת מהן.
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דוח, חלק ראשון
דוח מולר, חלק ראשון: ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב באמצעות הרשתות החברתיות
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק שני
דוח מולר: ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב - הפריצה למחשבי הדמוקרטים
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק שלישי
דוח מולר: הקשרים בין קמפיין טראמפ לבין גורמים רוסיים
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק רביעי
דוח מולר: החשד לשיבוש הליכים בידי הנשיא דונלד טראמפ - חלק ראשון
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק חמישי
דוח מולר: חקירת החשד לשיבוש הליכים בידי הנשיא דונלד טראמפ - חלק שני
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק שישי
דוח מולר: חקירת החשד לשיבוש הליכים בידי הנשיא דונלד טראמפ - חלק שישי
Report on the Investigation into Russian Interference in the 2016 Presidential Election / דין וחשבון, חלק שביעי
דוח מולר: נספחים

דוח מולר באתר הרשמי של התובע המיוחד: [קישור]
תאריך:  18/04/2019   |   עודכן:  19/04/2019
איתמר לוין
+רוב תשובות טראמפ למולר: "לא זוכר"
08:02 19/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מולר שלח לטראמפ 54 שאלות וקיבל 21 תשובות - ש-14 מתוכן סויגו ב"אני לא זוכר"  ▪  אישים בקמפיין טראמפ מחקו התקשרויות שהיו נחוצות לחקירת הפרשה הרוסית
(טראמפ. תשובות קצרות [צילום: סוזן וולש, AP])
+14 חקירות נוספות מתנהלות בעקבות ממצאי מולר
08:01 19/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תריסר מן החקירות, שמנהלים תובעים מחוזיים ברחבי ארה"ב, טרם הפכו לגלויות  ▪  דונלד טראמפ הבן עמד בקשר עם ויקיליקס בזמן הקמפיין של אביו
(טראמפ הבן. צייץ קישור [צילום: קאתי ווילנס, AP])
+מנהיג הרוב הדמוקרטי: לא ניזום העמדה לדין של טראמפ
22:12 18/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סטני הוייר: העם האמריקני יוכל לומר את דברו בבחירות לנשיאות בשנה הבאה  ▪  ועדת המשפטים של בית הנבחרים תזמן לעדות את מולר
(נדלר הערב. "מפת דרכים לקונגרס" [צילום: מרי אלטפר, AP])
+היו קשרים רבים, לא הייתה קשירת קשר
21:06 18/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גורמים רוסים רבים יצרו קשר עם אישים בקמפיין טראמפ, אך אין די ראיות להאשמות פליליות נגד אזרח אמריקני כלשהו  ▪  רוב הפרטים בפרק כבר פורסמו בכתבי האישום שהגיש
מנפורט. נפגש [צילום: אנדרו הרניק, AP]
קיסיליאק. מסר [צילום: קליף אואן, AP]
+טראמפ רצה להדיח את מולר ולחץ על חשודים
20:20 18/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מולר מונה עשר פעולות מרכזיות של טראמפ בשנים 2018-2017 אשר מלמדות לכאורה על שיבוש הליכים  ▪  קובע: הקונגרס מוסמך להחליט האם טראמפ השתמש בסמכותו בצורה מושחתת
קומי. פוטר [צילום: אנדרו הרניק, AP]
סשנס. נלחץ [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
+"ההקשר הכולל של הפרשה הרוסית מלמד שטראמפ לא שיבש החקירה"
17:20 18/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התובע המיוחד קובע חד-משמעית: ממשלת רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ב-2016 - אך אף אמריקני לא היה מעורב בקנוניה איתה, במיוחד טראמפ ואנשיו  ▪  בדק עשרה מקרים בהם ייתכן שטראמפ שיבש את החקירה, והותיר פתוחה את השאלה האם הם מהווים עבירה  ▪  שר המשפטים והמשנה לשר קבעו, כי אין די ראיות לכך שלטראמפ הייתה כוונה מושחתת לשבש אותה, ושיש לראות את מעשיו על-רקע הכעס והתסכול שלו לאור החקירה
באר. "לא הייתה קנוניה" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
מולר. הרוסים לא נהנו משת"פ [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מולר: הקונגרס רשאי לקבוע שטראמפ ניצל לרעה את כוחו ופגע בחקירה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא בעיון
18/04/19 19:21
2
יאיר ל
18/04/19 21:36
3
כותרת מרושעת
19/04/19 05:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת טראמפ-רוסיה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביצע עשרה מעשים שנחשדו כשיבוש הליכים – אך שר המשפטים, ויליאם באר, והמשנה לשר, רוד רוזנשטיין, קבעו שאין די ראיות לכך שהם היוו עבירה, משום שיש לראות אותם על-רקע התמונה הכללית של האירועים באותם חודשים.
18/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
פקידים במשרד המשפטים ניהלו בימים הרבים שיחות רבות עם עורכי הדין של הבית הלבן בנוגע לממצאיו של התובע המיוחד, רוברט מולר, לקראת פרסום הדוח שלו הערב (יום ה', 18.4.19) – חושף ניו-יורק טיימס. הגילוי סותר את דבריהם של הנשיא דונלד טראמפ והשר ויליאם באר, לפיהם הבית הלבן לא ייחשף לממצאים לפני פרסומם.
18/04/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הנוסח המצונזר של דוח התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, יפורסם ביום חמישי (18.4.19) בשעות הבוקר שעון וושינגטון - שעות אחר-הצהריים בישראל. כך הודיע הערב (יום ב', 15.4.19) דובר משרד המשפטים, קרי קופץ'.
15/04/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הדוח של רוברט מולר – בגרסתו המצונזרת – עשוי לומר על ויליאם באר יותר מאשר על דונלד טראמפ, ואין ספק שיעצב את המורשת של שניהם. כך סבור רנאטו מריוטי, הפרשן המשפטי של האתר פוליטיקו. הוא גם מעריך, שהדוח עשוי לגלות פחות מכפי שמצפים, גם בשל המחיקות הנרחבות הצפויות וגם משום שאם יהיו כמה פרטים עסיסיים – חשיבותם תהיה ציבורית ולא משפטית.
14/04/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
48 השעות הקרובות (14-15.4.19) הן תאריך היעד המשוער לפרסום דוח רוברט מולר – כלומר, הנוסח המצונזר שלו – בידי שר המשפטים, ויליאם באר. יהיה זה חודש אחרי מכתבו של באר לקונגרס, בו תיאר את השורה התחתונה: לא הייתה קנוניה בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה, נותר ספק האם דונלד טראמפ שיבש הליכים ובאר קבע שאין ראיות לכך. האתר The Hill מצביע על חמש השאלות המרכזיות לקראת פרסום הדוח ואחריו.
14/04/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il