|   15:07:40
דלג
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ויהי בוקר ויהי הרס

הם בנו את ביתם בתום לב ובעזרת משכנתאות מהמדינה, ועכשיו אותה מדינה היא זו שמאיימת להרוס את ביתם. מאות ילדים עלולים למצוא את עצמם ללא קורת גג אם הממשלה אכן תוציא לפועל את מהלך שכבר זכה לכינוי "מיני-הינתקות". "אחד הילדים סיפר שהיה לו סיוט בלילה שיש דמות מחוץ לחלון - זה היה ביבי שבא להרוס לו את הבית"
03/11/2011  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
מאחז שנהרס ליד בת עין [צילום: פלאש 90]
מפגין בגבעת אסף [צילום: פלאש 90]

בחודשים הקרובים אמורים, על-פי החלטות בית המשפט, להיהרס חמשת הבניינים בבית-אל. גזֵרות הרס נוספות שהתקבלו קובעות שיש להרוס כליל את גבעת-אסף היושבת בצמוד לציר 60, ליד הפנייה לבית-אל; את היישוב מגרון כולו; את עמונה שבסמוך לעפרה; את רמת-גלעד שליד קרני-שומרון; את גבעת-הרא"ה שבבנימין ואת מצפה-יצהר. סך כל העקירות מונה כ-200 משפחות, שהן כ-1,000 תושבים שיגורשו מבתיהם

דידי דיקשטיין קיווה שלא ימצא עצמו יותר בעין הסערה. ביום שישי קיצי אחד, לפני כתשע שנים, נפתחה אש מחבלים ערבים לעבר הרכב שבו נסעו בני משפחתו. אמו חנה ואחיו שובאל נהרגו במקום. אביו יוסף נפצע קשה ונפטר מפצעי הירי כעבור זמן קצר.

השנים שחלפו מאז לא היו פשוטות לילדי משפחת דיקשטיין, שנותרו יתומים מאם ומאב ואיבדו אח, אבל הם הצליחו להמשיך. דידי נישא, שירת בצבא, ואף נולדו לו שתי בנות. כיום, בגיל 25, הוא מתגורר עם משפחתו בדירה בשכונת האולפנה בבית-אל. בניין אבן, שלוש קומות, שש משפחות.

בשבועות האחרונים הוא מוצא עצמו, לדאבונו, בלב מאבק ציבורי על הבית שלו. "השגרה שלנו נקטעה לגמרי. אנחנו כל הזמן עסוקים במחשבות מה יקרה אם יבואו פתאום בשתיים בלילה ויזרקו אותנו מהבית. זה עושה לא טוב. אחרי תקופה לא קלה שעברה על משפחתנו כשהייתי בצבא, השתחררתי לאחרונה. התחלתי ללמוד, מדי בוקר לקחתי את הבנות לגן - ופתאום הכול נפל עלינו. מבוקר עד לילה ריצות, טלפונים, תליית שלטים, פגישות עם חברי כנסת. אפילו הייתה לנו פגישה משפחתית חשובה בערב החג שפשוט לא הצלחתי להגיע אליה".

שכונת האולפנה בבית-אל הוקמה לזכרם של איטה ואפרים צור, אם ובנה שנרצחו בידי מחבלים ערבים לפני כ-15 שנה. מתוך 14 בנייני דירות בשכונה, חמישה בניינים נמצאים כעת בסכנת הריסה. שלושים משפחות וכמעט 150 ילדים עלולים לאבד את בתיהם.

בשנת 2008 עתר לבג"ץ ארגון השמאל 'יש דין' עם פלשתינים שטענו שהקרקע שעליה עומדים חמשת הבניינים נמצאת על אדמתם הפרטית. בבית-אל אומרים שהקרקע לשכונה כולה נרכשה. הערבי הטוען בבג"ץ לבעלות טוען שהמוכר לא היה בעלֶיה האמיתי של הקרקע.

באופן כללי, כפי שעלה לאחרונה בהרחבה במסגרת מאבקם של אנשי מגרון, טענות הפלשתינים לבעלות על קרקע במקומות רבים ביהודה ושומרון אינן פשוטות, שכן הן מבוססת על כך שמלך ירדן חילק קרקעות לנתיניו הפלשתינים, בזמן שלטונו באזור. אלא שרבים מהם מעולם לא עשו שימוש בשטח. הם לא בנו בו ולא עיבדו אותו. למרות זאת, בית המשפט הישראלי מכיר בזכותם כבעלים פרטיים על הקרקע.

לפני כחצי שנה התחייבה המדינה לפני בג"ץ, בצעד חסר תקדים, להרוס עד סוף השנה האזרחית הנוכחית מאחזים שנבנו על מה שקרוי כעת "קרקע פלשתינית פרטית". על-פי הנחיית ראש הממשלה אז, מה שנמצא על אדמת מדינה ואפשר להכשירו יוסדר, ומה שנמצא על קרקע פרטית - "יוּסר".

כפי שפורסם ב'מקור ראשון', מקורות בצוות השרים לענייני מאחזים שהקים ראש הממשלה טוענים שהנחיה זו מנוצלת לרעה בידי המִנהל האזרחי, פרקליטות המדינה ושר הביטחון כדי להגדיל ככל האפשר את מספר הבתים שייהרסו.

במועצת יש"ע מדגישים שבינתיים אף אחד מהמקומות הנמצאים על קרקע מדינה טרם הוכשר, כולל מקומות שבהם המצב פשוט יחסית להסדרה, כמו למשל הישוב ברוכין שבשומרון.

זו שעת חרום
הריסות מאחז בבת עין [צילום: פלאש 90]

בני גל, תושב גבעת-אסף: אנחנו קוראים לאלפי אנשים להיאבק איתנו על הבית. הציבור חייב להבין שאלו ימי חרום. מעבר לרמה המשפטית-פוליטית, ברמה הערכית זו הארץ שלנו, ואם לא נהיה בה, ישבו בה האויבים שלנו. נכון, הפילו אותנו בגירוש, אבל גם צה"ל נפל במלחמת יום כיפור. אחר כך קמים וממשיכים"

בימים האחרונים מתבטאים עוד ועוד שרים וחברי כנסת מהמחנה הלאומי באופן גלוי נגד ההריסה המתוכננת. ביום ראשון העלתה השרה לימור לבנת בישיבת שרי הליכוד את הנושא. "התפקיד שלנו הוא לא להיות בולדוזרים ולהרוס", אמרה השרה לבנת. גם היא העלתה דרישה להקמת צוות מומחים חיצוני שיבחן את נושא הסדרת הבנייה על קרקעות פרטיות ביו"ש.

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) פרסמה מאמר בעלון השבת 'עולם קטן' שבו היא מתארת כיצד שלחה, עם חברי כנסת נוספים, מכתב אזהרה לראש הממשלה. "עלינו להבהיר מעל כל במה שלא נהיה שותפים, במעשה או במחדל, לפשע עקירת יישובים ומשפחות. לקראת פתיחת מושב החורף, חשוב שראש הממשלה ידע שחברי הקואליציה שלו לא יישארו נאמנים לממשלה שפועלת נגד יהודים ונגד הערכים שבשמם נבחרה", כתבה חוטובלי.

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) מגבש הצעת חוק שלפיה אפשר יהיה לנקוט פעולת הריסה רק במקרים קיצוניים מאוד. ח"כ יריב לוין (ליכוד) הודיע שהוא יוזם הצעת חוק שלפיה פלשתיני שיוכיח כי בתים במאחזים נבנו על אדמה פרטית שלו - יקבל פיצוי או אדמה חלופית.

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, נמצא כעת בעיצומה של סדרת פגישות עם שרים ועיסוק בנושא. הוא אומר שהנקודה המרכזית היא ש"לא יכול להיות שהמורשת של הממשלה הזאת תהיה שהיא אישרה הכי פחות בנייה ביו"ש מכל הממשלות, היא הראשונה שהקפיאה בצורה רשמית את הבנייה, לא אישרה תב"עות, ובנוסף גם תהרוס שכונה בבית-אל ומקומות יישוב שלמים. אני מרגיש שהדברים נופלים על אוזניים קשובות. השרים מהמחנה הלאומי אינם שׂשׂים אלי-בולדוזר", הוא אומר. עוד מוסיף דיין: "אני חושב שיש סיכוי. המצב קשה, אבל אנחנו מתחילים להפוך את המגמה".

וברובד התחתון, ישנן גם הכנות בשטח. "אנחנו פועלים כדי לא להגיע לעימות, אבל אם זה יקרה, זה לא יהיה גירוש דה-לוקס. עושים מה שצריך. מה שלא עושים זה 'תג מחיר'", מגדיר ח"כ אריאל את גבולות המאבק.

בני גל המתגורר בגבעת-אסף, שקרויה על שמם של אריה הרשקוביץ ובנו אסף שנרצחו בשני פיגועי ירי שונים, גורש כבר בעבר עם משפחתו מחומש שבצפון השומרון. גם גל מדבר על ההכנות למאבק בגירוש שיש לעשות בשטח עצמו. "מבחינתנו, גבעת-אסף היא המחסום שלפני שאר ההתיישבות. אנחנו מרגישים שגבנו אל הקיר. היישוב שלנו יוצא למאבק ציבורי על הבית. אנחנו נערכים, וקוראים לאלפי אנשים לבוא להיאבק איתנו. הציבור חייב להבין שאלו ימי חרום. מעבר לרמה המשפטית-פוליטית, ברמה הערכית זו הארץ שלנו, ואם אנחנו לא נהיה בה, האויבים שלנו ישבו בה. הדבר הכי נכון הוא להיאבק בפועל ממש", אומר גל, ומפרט: "בימים אלו אנחנו נפגשים עם רבנים, עם מוסדות חינוך ועם אישי ציבור, מסבירים מה המצב ומה מתבקש מהם. אנחנו מתכוונים להתבצר פה".

כבוגר חומש, אתה סבור שמאבק כזה יעזור?

"כשהציבור נערך למאבק והציבור 'חם', ההשפעה של זה על מקבלי ההחלטות יכולה להיות עכשווית. העבודה התקשורתית היא חשובה, והפוליטית היא קריטית, אבל צריך גם עבודה בשטח. נכון, הפילו אותנו בגירוש, אבל גם צה"ל נפל במלחמת יום כיפור, ואחר כך ממשיכים, יוזמים ועושים. הציבור שאכפת לו מארץ ישראל הוא ציבור לא קטן, והוא יכול לפעול כבר מעכשיו כדי להוריד את מי שצריך להוריד מהעץ", אומר גל.

ח"כים מהימין מתקוממים
מאחז גבעת אסף ליד בית אל [צילום: פלאש 90]

לאחרונה נפגשו בבית-אל נציגי שכונת האולפנה והיישובים המועדים להריסה עם חברי הכנסת זאב אלקין (יו"ר הקואליציה), אורי אריאל ויעקב כץ (כצל'ה). בפגישה השתתפו גם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע אורית סטרוק ושותפים נוספים למאבק.

"אלקין אמר לנו שכמעט כל הקואליציה מתנגדת להרס הבתים הללו", אומר דיקשטיין, "אז שאלתי, מה בדיוק קורה פה? חשבתי שיש כאן דמוקרטיה. בחרנו בממשלה לאומית, ואנחנו מגלים שהפקידוּת שהיא שמכתיבה מה יקרה בשטח".

תושב אחר שנכח בפגישה שאל את ח"כ אלקין באופן ישיר אם בכוונתו לאיים בפרישה, אם ראש הממשלה לא יטפל בעניין. "אלקין אמר שכשיחליט לאיים בפרישה מהממשלה, הוא יודיע קודם כול לראש הממשלה. בעיניי זו הייתה תשובה מקובלת מאוד, שכן היו כאן גם אנשי ציבור שדחו את הרעיון על הסף, אמרו ש'עוד לא הגענו לשלב הזה' וכן הלאה", אומר התושב.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אומר שהשיטה הקודמת - שבה גופי ההתיישבות טיפלו בכל עתירה לבג"ץ שהוגשה בידי ארגוני השמאל באופן נקודתי ובניסיון למצוא פתרונות המתאימים לאותו יישוב - כבר אינה יעילה, ויש לשנות את הלך המחשבה. "יש כאן שינוי נסיבות של הממשלה, הפרקליטות ובית המשפט העליון, שהביאו אותנו ללוח זמנים מחייב לפירוק ולגירוש יהודים. לפרקליטות יש סדר יום משלה, ולטענת שרים בכירים מאוד היא אינה מייצגת את ההחלטות שלהם. ויש בית המשפט העליון, שבואי נאמר שבין החלטותיו ובין המציאות אין הרבה קשר. עכשיו אנחנו עוברים מטיפול נקודתי לטיפול רוחבי".

הפתרונות, הוא אומר, הם בכמה מישורים: "ראשית, פתרון שאומר שכמקובל במדינת ישראל, במקומות שבהם עלו בטעות על קרקע פרטית של מישהו, מפצים אותו ולא הורסים. זה מקובל ויש לכך תקדימים, כולל ביישוב ברקן", אומר ח"כ אריאל ומתכוון לתשובת הפרקליטות לבית המשפט בתגובה לתביעתו של סוחר הקרקעות היהודי תושב השומרון משה זר.

שטח בן כ-90 דונמים, הרשום בטאבו על שמו של זר, הוקצה בטעות ליישוב ברקן, ונבנו בו בתים. הפרקליטות כתבה בכתב ההגנה שלא יעלה על הדעת להרוס שכונה קיימת, והשאלה היחידה העומדת על הפרק היא רק גובה הפיצויים שעל המדינה לשלם לזר. "מאחר שנבנו עשרות יחידות דיור בשטח זה, המהווה כיום מרכז חייהם של עשרות משפחות, ברי כי הסעד המבוקש של סילוק יד אינו ישים", נכתב בתשובת המדינה. "אין סיבה שזה לא יקרה גם כאן", אומר ח"כ אריאל.

החלטה על פיצוי צריכה לעבור דרך בית המשפט.

"בשלב ראשון, זה ראש הממשלה. הוא לא יכול להמשיך כך. גם השרים שלו אומרים זאת. אנחנו יושבים עם אנשי לשכתו, עובדים על זה. הוא צריך לקיים דיון ולהנחות את הנוגעים בדבר מהי המדיניות מעכשיו, ואז יהיה דיון בבית המשפט. מה יקרה שם - אף אחד לא יודע, אבל אם הממשלה תבוא באופן מסודר ולא 'שלומפרי', יש סיכוי.

"פתרון נוסף הוא צוות מקצועי שיכתוב דוח חדש העוסק בהגדרת בעיית המאחזים והדרכים לפתרון. כמו שהיה דוח טליה ששון, אבל הפעם זה יהיה מקצועי יותר ובגישה שמנסה לפתור את הבעיות".

יש תמיכה ממשלתית לצוות כזה?

"עורך דין בכיר הגיש נייר בעניין, ושרים אמרו שיש על מה לדבר. כרגע הגענו למצב של חוסר אמון בין ועדת השרים ובין הפקידים שבדרך. ברור לכולם שצריך שינוי, וראש הממשלה יהיה מוכרח לעסוק בעניין ולתת פתרונות", אומר ח"כ אריאל. "אני מאמין שסיכויי ההצלחה גדולים, בעיקר על הרקע הפוליטי. זו מערכה בהחלט לא קלה, אבל אפשרית".

צריך עוד קרע בעם?
הפגנה בגבעת אסף [צילום: פלאש 90]

במשפחתו של דידי דיקשטיין, יתום מאב ומאם בעקבות פיגוע, יעצו לו לעזוב מתוך חשש שלא יעמוד בטראומת גירוש. "אדם במצבי רוצה להרגיש שהמדינה עומדת מאחוריו, רוצָה לעזור לו, לתת לו הרגשה שהוא חשוב לה", הוא אומר. "זו מכה. כאילו אומרים לך: 'לא אכפת לנו ממך, נהרוס לך ונזרוק אותך'. במקום שהמדינה תהיה אבא ואימא שלך, היא כמו מצטרפת לאלו שפוגעים בך"

בחודשים הקרובים אמורים, על-פי החלטות בית המשפט, להיהרס חמשת הבניינים בבית-אל. גזֵרות הרס נוספות שהתקבלו קובעות שיש להרוס כליל את גבעת-אסף היושבת בצמוד לציר 60, ליד הפנייה לבית-אל; את היישוב מגרון כולו; את עמונה שבסמוך לעפרה; את רמת-גלעד שליד קרני-שומרון; את גבעת-הרא"ה שבבנימין ואת מצפה-יצהר. סך כל העקירות מונה כ-200 משפחות, שהן כ-1,000 תושבים שיגורשו מבתיהם. המהלך הזה כבר כונה "מיני-הינתקות".

אין ספק שמה שהפך את איום העקירה למוחשי כל כך מבחינת התושבים הוא מחטף הֶרֶס שלושת הבתים שבוצע באישון ליל במגרון, לפני כחודשיים.

"אני לא ידעתי בכלל שיש בעיה כלשהי לגבי הבית שלי, עד שראיתי את הפרסום לפני כמה שבועות ב'מקור ראשון' על תוכניות העקירה", אומר דיקשטיין. "אף אחד לא אמר לנו שום דבר". גם עכשיו, הוא מוסיף, עדיין לא הייתה כל פנייה אליהם מטעם גורם רשמי המזהיר שמעל הבית שבו הם גרים מרחפת סכנת הריסה.

"אחד הילדים כאן סיפר שהיה לו סיוט בלילה שיש דמות מחוץ לחלון - זה היה ביבי שבא להרוס לו את הבית. עד עכשיו, אם חששנו ממשהו זה היה ממחבלים, עכשיו הדמויות שמהן מפחדים כאן הם שוטרים שבאים לגרש. יש אנשים שקיבלו מהמדינה מענקים לרכישת הדירה בשכונה הזאת, ועכשיו זה נופל להם על הראש. אף אחד גם לא מדבר פה על פיצויים, ואין די דירות פנויות בבית-אל לקלוט את כולם. אנשים לא יודעים מה הם יעשו אם זה יקרה. הם יישארו בלי כלום".

דיקשטיין אומר שהיו במשפחתו מי שיעצו לו לעזוב ולא לחכות ולראות מה ילד יום, שכן, כך אמרו, הוא לא יעמוד בטראומה כזו של גירוש. "לא קל לומר, אבל אדם במצבי רוצה להרגיש שהמדינה עומדת מאחוריו, רוצָה לעזור לו, לתת לו הרגשה שהוא חשוב לה, וזו מכה. כאילו אומרים לך עכשיו: 'לא אכפת לנו ממך ולא משום דבר, נהרוס ונזרוק'. במקום שהמדינה תהיה אבא ואימא שלך, היא כמו מצטרפת לאלו שפוגעים בך", אומר דיקשטיין בכאב.

"גם בהיבט האידיאולוגי - ההורים שלי מסרו את הנפש ממש על יישוב ארץ ישראל. אז שאני אניח לשכונה שלמה להיהרס? אסור שזה יקרה. האנשים שחיים פה מרגישים שנעשה להם עוול גדול מאוד. אנחנו לא מוכנים לצעד כזה של הריסת מאות בתים - זה עלול לקרוע קרע גדול מאוד. ואני שואל, באמת מה שצריך פה עכשיו זה עוד קרע? עוד ילדים שגדלים בתודעה שהם לא אוהבים את המדינה?"

יפעת אבודרהם, אם לחמישה משכונת האולפנה, מצטרפת לדברים: "היום זה קורה לנו, ומחר זה יכול לקרות לכל אחד אחר. אם משהו לא היה בסדר עם הקרקע, זה לא תפקידי, כאדם פרטי, לבדוק. אם המדינה בדקה את העניין ונתנה לנו משכנתה ומענק, מה בדיוק נסגר איתכם? אני לא בניתי איזה בית לבד על גבעה. אני אזרחית שומרת חוק. קנינו את הבית בתום לב מוחלט. לא היה לנו מושג שיש למישהו טענות לגבי הקרקע".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ויהי בוקר ויהי הרס
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נירר
3/11/11 11:02
2
מזילים דמעות תנין
3/11/11 16:15
 
שיוויון
3/11/11 16:28
 
אבנר צפוני
4/11/11 12:35
3
אלטע קאקער
3/11/11 19:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרחבי הערבה עשויים לקחת אותך הרחק מהמציאות היומיומית. המדבר, יישובי 'אנו באנו', הריחוק מלבה הרותח של מדינת ישראל. אלא שהמאבק על ערכי הטבע הגיע גם לכאן. קרוב לקיבוץ יטבתה, בצד מטעי התמרים המרשימים שניצבים כעמודי תווך מלכותיים בלב השממה, משתרעת דיונה קטנה, חולות סמר שמה, המועמדת להכחדה מסיבות מסחריות. כעת נראה שהקרב על גורלה קרוב להכרעה.
03/11/2011  |  אבינדב ויתקון  |   כתבות
לכאורה נדמה שציורי הקומיקס נולדו במאה העשרים בארה"ב. רובם בידי אמנים יהודים, שגיבורי הסדרות המופלאות שלהם שפורסמו בעיתונים מיוחדים אז - הפכו כיום, במאה ה-21, לגיבורי הסרטים שוברי הקופות, כמו באטמן, סופרמן וכו'. אך לא היא. תערוכת הקריקטורות מאז ליאונרדו דה וינצ'י ועד היום מגלה ענקי קומיקס במיוחד במאות השמונה עשרה והתשע עשרה. מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק עושה כבוד לתחום זה באמנות, ומעלה חיוך וצחוקים ללא הרף בפני המבקרים בתערוכה.
02/11/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
הפסטה, על כל גווניה, היא יסודו המוסד ולחם-חוקו של המטבח האיטלקי העממי ובלעדיה אין לו, בעצם, חיים. גם בארץ קנה לו הבצק הפופולרי של ארץ המגף שביתה בכל מסעדה המתיימרת להיות איטלקית.
02/11/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
אחת הסיבות הנפוצות לכאבי גב היא מתח והרגלי תנועה וישיבה מוטעים. גורמים נוספים להופעת כאב גב: חולשה תורשתית (גנטית) של הגב, מבנה עקום או לא סימטרי מולד של עמוד שדרה, נעליים לא מתאימות, פגיעות תוך כדי פעילות ספורטיבית, חוסר סימטרייה במבנה הגוף, הרגלי תנועה לא בריאים וכתוצאה של מאמצים בעבודה פיזית. 8 מתוך 10 בני אדם יסבלו בחייהם מכאבי גב תחתון, ואחוז הסובלים מכאבי גב תחתון בקרב נשים וגברים הוא שווה.
02/11/2011  |  ד"ר זיו בר  |   כתבות
המחזמר המצליח "אחים בדם" מאת ווילי ראסל המועלה בתיאטרון בית ליסין הוא ענוג ומרגש, כובש ומהנה. המחזמר בכיכובה של מיה דגן ובהשתתפות להקת שחקנים מובחרת הוא קולח ושזורים בו שירים ידועים וקליטים ובמקביל הוא מחזה מרגש ודרמטי, המצליח ללחלח את העיניים.
02/11/2011  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il