|   15:07:40
דלג
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

עם רגל אחת בחוץ

החלטתו של דני דיין לכנס את מועצת יש"ע כדי לדון מחדש בהמשך כהונתו לא באה משום מקום. כמה ימים קודם לכן נפגשו שלושת ראשי המועצות הגדולות ביו"ש עם מנכ"ל מועצת יש"ע כדי לדבר על המשך דרכה של המועצה ועל מקומו של העומד בראשה. המחלוקת, אומרים בשני הצדדים, עניינית בלבד ולא אישית
24/06/2012  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
דני דיין. "הדיבורים על 'תקופת שמד' גורמים למצב רוח של דכדוך וייאוש שמנותק לחלוטין מהמציאות" [צילום: פלאש 90]

הקלחת הלוהטת של סוגיית הבתים בשכונת האולפנה, כמו גם של מגרון, עמונה וגבעת אסף, העלתה אל פני השטח את הסערה המסחררת לאחרונה את הנהגת ההתיישבות ביו"ש. הסערה אומנם הפכה פומבית בשבועיים האחרונים, אבל מתחת לפני השטח היא מתנהלת כבר חודשים ארוכים, אפילו כמה שנים.

ככלל, הוויכוח בין הגישה המתנחלית הפרגמטיסטית הטוענת שאפשר לפתור משברים מקומיים בהסכמה, כולל פינוי אם אין מנוס, לבין הגישה הטוענת שיש להיאבק על כל נקודה ויהי מה, ימיה רבים כמעט כימי ההתיישבות ביו"ש.

שיאה של ההתרחשות הנוכחית הגיע במוצאי השבת שעברה, אז פנה יו"ר מועצת יש"ע דני דיין במכתב אל עדי מינץ, יו"ר מליאת מועצת יש"ע, וביקש לכנס את המליאה כדי להעמיד לדיון מחודש את כהונתו בתפקיד, בהתאם לתמיכה בהשקפת העולם שלו.

לא מן הנמנע שלדרישה לכנס את המליאה יש קשר הדוק לכך שלפני כשבוע וחצי נפגשו גרשון מסיקה, אבי רואה, ודוידי פרל - ראשי מועצות שומרון, בנימין וגוש עציון - עם עדי מינץ וביקשו בעצמם לכנס את המליאה ולדון על המשך דרכה של מועצת יש"ע בכלל ועל מקומו של דני דיין בפרט. אבי רואה, ראש מועצת בנימין, אמר השבוע ל'מקור ראשון' שמבחינתו ישנם שני נושאים עקרוניים שצריכים להשתנות בהתנהלותה של מועצת יש"ע. ראשית, "עניין תהליך הדמוקרטיזציה במועצת יש"ע שהתפוצץ", ושנית, "ישנו חוסר בראייה אסטרטגית לגבי ההמשך. אין תכנון ארוך טווח לגבי היעדים שלנו כהתיישבות, לגבי תשתיות כמו כבישים ותחבורה, לגבי עניין הממשל הצבאי הנוהג פה" אומר רואה. "אין כאן עניין פרסונלי, אם דני דיין ישנה את גישתו בשני הנושאים הללו אין מניעה שהוא יישאר בתפקיד", הוא מוסיף.

בשבת שעברה פרסמו חברי תנועת 'קוממיות', בשיתוף ועדי המתיישבים של שומרון ובנימין, גילוי דעת בעיתונות שהסביר את מהות המאבק מבחינתם. "הגישה שאנו מנסים להוביל דוגלת בהכרעה, בחתירה לפתרון הבעיות מהשורש", נכתב. זאת לעומת גישת מועצת יש"ע, ש"תופרת לכל משבר בנפרד את החליפה המתאימה לו ומנסה לצאת במינימום נזק, עד המשבר הבא". בנוסף, התראיין דיין בשבת שעברה ל'ידיעות אחרונות' וסנט שם באותן קבוצות ממתיישבי יו"ש שרואות לדבריו רק קטסטרופות אל מול עיניהן, ולדבריו אינן מבחינות שמצבה של ההתיישבות טוב מאי פעם.

השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, הסכימו תושבי גבעת האולפנה, דווקא בהנהגתו של הרב מלמד, למתווה הכולל פינוי עצמי ("בלב כבד מאוד", מדגישים התושבים) של בתי האולפנה בתמורה לבנייה בבית-אל. בתחילת השבוע נוקבו בבית-אל צמיגי מכוניתו של זאב חבר (זמביש) בעת שהשתתף בפגישה עם נציגי הממשלה ועם אנשי בית-אל בנוגע למתווה המתגבש.

לא להיות מג'נון

לדברי דיין, ההחלטה להעמיד את כהונתו להצבעה דווקא כעת נובעת מנקודת הרתיחה שאליה הגיעו הדיונים בניסיונות להגיע להסכמים במגרון ובגבעת האולפנה.

"אני חושב שיותר מדי זמן טאטאנו אל מתחת לשטיח שסע אמיתי, ואני מקבל את דברי תנועת קוממיות וועדי המתיישבים שכתבו בהודעה שלהם שזו מחלוקת לשם שמים", אומר דיין. "צריך להכריע בין הגישה שאומרת שההתיישבות נמצאת כיום במצב טוב כפי שמעולם לא היה, לבין אלו שנמצאים בתחושת מצור. גם אני מסכים שיש בעיות נקודתיות חמורות מאוד כמו גבעת האולפנה ומגרון, אבל ההתיישבות פורחת. ההתיישבות נמצאת על סף הנקודה שבה היא תהיה בלתי הפיכה, ואני חושב שכבר עברנו את הנקודה הזו, ובכל זאת יש אנשים שלא מצליחים להשתחרר מהחשש שכל אבן שתיפול תדרדר את הבניין כולו. הבניין רק הולך ומתחזק בזמן שאנחנו מדברים. אלפי לבנים מונחות זו על זו ברגעים אלו ברחבי יו"ש".

לדבריו, לא ידע על פגישת ראשי המועצות בדרישה לכינוס המליאה. הוא מזכיר פרסומים של משה פייגלין ושל אביחי בוארון, תושב עמונה. "בוארון כותב שאנחנו ב'תקופת שמד'. על מה הוא מדבר? אמירות כאלו גורמות למצב רוח של דכדוך וייאוש שמנותק לחלוטין מהמציאות. המחלוקת בעיניי היא בין אלו שאומרים שבמשבר צריך לצעוד צעד אחורה כדי ללכת קדימה, ולעומתם אלו שאומרים שצריך להכריע. מה זה להכריע? להביא כל משבר לנקודת רתיחה? בעיניי מי שמביא כל משבר למכות על הגבעה הוא תבוסתן. זה גורם נזק ליחסים שלנו עם החברה הישראלית. אי-אפשר לומר להם תבינו אותנו - ואם לא אז נבוט בראש".

- תחושת ההיסטריה קשורה בהינתקות. גם אז הייתה בתחילה תחושה שלא יקרה כלום, אבל מאז אנשים מבינים שהכול יכול לקרות וכל יישוב אפשר להרוס.

"אפשר תמיד לפעול על-פי התסריט הכי גרוע, אבל ההתיישבות צועדת קדימה בצורה מעוררת התפעלות, ואנחנו תקועים עם פחית הצבע והדוקרן על גלגלי הג'יפ של המנהל האזרחי. מי שחושב שזו הדרך לשמור על ההתיישבות חי בפנטזיה.

"כשאני שומע שהאולפנה היא האבן הראשונה של נתניהו בדרך להרס ההתיישבות, אני שואל: האנשים האלו מדברים ברצינות? אני חושב על תושב תל אביב ששומע אותנו אומרים שנתניהו רוצה להרוס את כל ההתיישבות, והוא אומר לעצמו שאלו מג'נונים. אני לא רוצה להיות המג'נון. אני חושב שאנחנו צריכים להיות החלוץ בראש המחנה".

מה שבכל מקרה ברור היום בשטח הוא שקשה מאוד למועצת יש"ע לייצג את כלל המתיישבים מול גורמי הממשל. במקומות כמו מגרון או בית-אל, הפתרונות שהציגו אנשי יש"ע בעת המשבר נתקלו בהתנגדות מצד התושבים.

"התושבים איתנו"

אביחי בוארון, עמונה:
"הבעיה מתחילה כשההכרעה נעשית בדרך לא דמוקרטית. כשההנהגה הנוכחית נוקטת קו מסוים שהוא בניגוד לדעתם של רבים מאוד מאנשי יו"ש. אם הדיון היה מוכרע בדרך דמוקרטית, אני בטוח שמה שהיה מוכרע היה מתקבל. אבל בשעה שהוא לא מוכרע, מתפתח מתח ציבורי פנימי שמתפרץ כל פעם בוורסיה אחרת"

שני הצדדים בוויכוח הזה סמוכים ובטוחים כי מרבית מתיישבי יו"ש נמצאים בצד שלהם. אביחי בוארון, מנכ"ל 'מעייני הישועה' ותושב עמונה, אומר: "תושבי יו"ש ככלל נוטים יותר למדיניות הישנה שהייתה נהוגה לפני שנים - מדיניות 'אף שעל'. אנחנו חושבים ש-40 שנה אחרי שמדינת ישראל הקימה את מפעל ההתיישבות היא צריכה להכריע אם היא רוצה אותו או לא, ולא ייתכן שאנשים יחיו במתח. הציבור רוצה החלטה. מולם יש אנשים שמאמינים בפרגמטיזם ובהתנהלות בכלים של משא-ומתן, מיקח וממכר. זה דיון לגיטימי מאוד, ואת הדיון הזה צריך להכריע בדרך דמוקרטית פשוטה. נציגי היישובים צריכים להתכנס ולהכריע.

"הבעיה מתחילה כשההכרעה נעשית בדרך לא דמוקרטית. כשההנהגה הנוכחית נוקטת קו מסוים שהוא בניגוד לדעתם של רבים מאוד מאנשי יו"ש. אם הדיון היה מוכרע בדרך דמוקרטית, אני בטוח שמה שהיה מוכרע היה מתקבל. אבל בשעה שהוא לא מוכרע, מתפתח מתח ציבורי פנימי שמתפרץ כל פעם בוורסיה אחרת".

לגבי ההתבטאויות של דיין אומר בוארון: "הניסיון להציג את אותם תושבי יו"ש שדוגלים במדיניות של פתרון עקרוני כלא ריאליים, כקיצוניים, הוא התייחסות לא הוגנת. הוא עושה קריקטורה מכל הסיטואציה. זה לא הגון, לא נכון ולא ישר. לא מכובד לעשות שימוש ציני בהתנהלות מתוסכלת של בני נוער ולהצמיד אותה בדמגוגיה לאלו שמאמינים במדיניות שהייתה נהוגה במשך שנים ביו"ש".

דיין לעומתו אומר כי הוא משוכנע לחלוטין שדרכם מייצגת 90% מתושבי ההתיישבות. " כדי לא ללבות את המחלוקת, במשך השנים שתקנו ושתקנו, לכן נוצר מצג שווא כאילו 90% נמצאים בדעה השנייה", הוא אומר, ומוסיף כי הרב דרוקמן והרב יעקב מדן התקשרו אליו להביע תמיכה, וגם תושב מרכזי בגבעת האולפנה הצטרף לגילויי התמיכה בו. "אני מאמין בדרך שלי, ואני רוצה לקבל את הלגיטימציה במליאה. לא אכפת לי אם ההצבעה תהיה על הדרך או אישית עליי. מבחינתי זה היינו-הך".

דמוקרטיזציה ללא כיסוי
זמביש. יתמוך או יעדיף יו"ר חדש? [פלאש 90]

הגלגול הקודם של הסערה הזו התנהל כמובן לאחר גירוש תושבי גוש קטיף ויישובי צפון השומרון מביתם. מועצת יש"ע עוררה אז תרעומת גדולה ונטען כי היא מסמסה את המאבק, במיוחד בהחלטה ההיסטורית שלא לפרוץ את גדר כפר-מימון. כמו-כן נטען כי חבריה שיתפו פעולה במידה מסוימת עם כוחות הביטחון.

בתגובה לביקורת הכריזה מועצת יש"ע על תהליך של דמוקרטיזציה. בחגיגיות מה כוננה אז מליאה, שהחברים שישבו בה היו נציגי יישובים ואישי ציבור, והיא בחרה הנהלה ומינתה יו"ר חדש. בתחילת הדרך נראה היה לרגע שאולי אכן חל שינוי משמעותי, אך בהמשך התברר כי בפועל עדיין קבוצה קטנה של אנשים מנהלת את מהלכיה את מועצת יש"ע. חברי מליאה מתוסכלים התבטאו אז כי הדיבורים על דמוקרטיה הם "צ'ק ללא כיסוי", וכי לא מדובר באמת בגוף סוברני שנפגש באופן רציף ומקבל החלטות.

לפני כשנתיים, בניסיון לחדש ולרענן את מהלך פתיחת השורות, כונסה ועדה בראשותו של הרב אהרן אייזנטל וניסתה שוב לנסח קוד התנהלות דמוקרטי למועצה. גם ממנה לא יצא הרבה. "אין ספק שהמליאה לא הופעלה בתקופה האחרונה כפי שהיה צריך. גם לי יש אחריות לכך", אומר דיין. "אבל לא נכון לומר שהיא פיקציה. המליאה היא זו שבחרה את ההנהלה, היא זו שבחרה אותי. יש בה נציג לכל יישוב, והמליאה היא שתכריע בהחלטה החשובה הזו".

אחת הטענות הנפוצות נגד מועצת יש"ע היא שהאישיות המרכזית שבעצם מושכת בה בחוטים היא זמביש (זאב חבר), מזכ"ל אמנה. כך למשל בשאלה האם דני דיין יישאר או ילך מנסים הצדדים השונים לקבל את תמיכתו של זמביש, אף שהוא אחד הסמנים הבולטים בגישה הפרגמטיסטית בדומה לדיין.

בקרב עובדי אמנה שורר כרגע כעס רב על שהגינויים על הפגיעה ברכבו של זמביש השבוע בבית-אל היו מועטים ורפים. השבוע הם מתכוונים לקיים כינוס מחאה על הפגיעה. "הרוב הדומם מניח שמדובר בקומץ קטן, אבל זה לא יכול להימשך בצורה כזו. היו יותר מדי פעמים שבהן הותקף זמביש, תקשורתית ופיזית", מסרו עובדי אמנה. "נחצו כל הקווים האדומים. מי שלא יבוא לכינוס, נבין שהוא לא מסכים איתנו במאבק הזה".

מאבק על תנאי

בני קצובר:
"אנשי מועצת יש"ע פעלו כלפי חוץ בעד החוק ההסדרה, ובפן היותר רציני - פעלו נגדו. זה לא רציני וזה שם לצחוק את שובתי הרעב. אנחנו לא רוצים לייצר מחלוקות, אבל יש צורך להתריע מהמשך התנהלות כזו. אני חושב שמועצת יש"ע הייתה פועלת נכון אם הייתה מתמקדת במאבק ההסברתי, ומשאירה את השטח לאנשי השטח"

אחד הניסיונות לאחר ההינתקות ליצור גוף שינהל מאבקים על ההתיישבות בנפרד ממועצת יש"ע התבטא בהקמת ועדי המתיישבים. ההיגיון מאחורי הדברים היה שראשי מועצות אזוריות שקשורות בטבורן באופן טבעי לתקציבי הממשלה אינם יכולים ביום פקודה להתייצב באופן אמיתי נגדה. בשנים האחרונות אי-אפשר היה להתעלם מהמתח ששרר לעתים בין אנשי הוועדים לבין מועצת יש"ע.

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, הסביר השבוע את ההחלטה לפרסם את המכתב לציבור המבהיר את ההבדלים בין גישת הוועדים לגישת יש"ע. "המכתב הזה נועד קודם כול לשים דברים כהווייתם לפני הציבור, כדי לא להטעות אותו. הגופים שחתומים על המכתב קראו לציבור להצטרף למאבק על שכונת האולפנה, ולכן היה חשוב לנו להסביר לציבור שזה מאבק בעייתי, משום שהאחראים לבתים ניהלו בו בזמן משא-ומתן עם הממשלה. היה חשוב לנו שהציבור יֵדע שהוא מגיע למאבק על תנאי". בנוסף לכך אומר קצובר כי מטרת המכתב הייתה "לחשוף טפח מהתנהלות לא מכובדת, שכלפי חוץ כאילו מזדהה עם מטרות המאבק, למשל בהצטרפות לשביתת הרעב בעד חוק ההסדרה, ומתחת לשולחן פועלת באופן הפוך". מדובר לדבריו "בנציגי מועצת יש"ע בכל המועצות האחרונות. בראש מועצת יש"ע שמצטרף לשביתת הרעב, ובד בבד פועל לכך שחוק ההסדרה לא יעבור".

- איך הוא פעל נגד חוק ההסדרה?

"חוק ההסדרה הוא משימה שאם לא מקדישים לה את מרב הכוחות - זה פשוט לא הולך. אין אפשרות לבקש משר שיתמוך בחוק, ובמקביל לומר לו שיש אלטרנטיבות אחרות. שיצביע בעד, אבל שלא חייבים את חוק ההסדרה. כדי שיהיה לזה סיכוי צריך לתבוע משר שיסכן את מעמדו. הם פעלו כלפי חוץ בעד החוק, ובפן היותר רציני - פעלו נגדו. זה לא רציני וזה שם לצחוק את שובתי הרעב. כתבנו את הדברים בצורה הכי עדינה. אנחנו לא רוצים לייצר מחלוקות, אבל יש צורך להתריע מהמשך התנהלות כזו", אומר קצובר. "אני חושב שמועצת יש"ע הייתה פועלת נכון אם הייתה מתמקדת במאבק ההסברתי, ומשאירה את השטח לאנשי השטח".

"מעולם לא חיבלנו בחוק ההסדרה", משיב דיין. "מי שאומר את זה משקר ביודעין. אנשי מגרון דרשו שנשאיר רק את האופציה של חוק ההסדרה על הפרק ונחרוך את הנתיבים האחרים. אנחנו השארנו נתיבים אחרים על אש קטנה, מתוך הבנה שנתניהו יעדיף להרוס את מגרון ולא להעביר את חוק ההסדרה. אנשי מגרון מאשימים אותנו שהחוק לא עבר. זה כמובן קשקוש".

- אין סתירה בין הצטרפות למאהל שדרש להעביר את חוק ההסדרה לבין גישה שמניחה שזה ממילא לא יקרה?

"הצטרפנו למאהל בשלב אחר. מעולם לא התנגדנו לחוק ההסדרה", אומר דיין. "אני חושב שכשאגיע למעלה אחרי מאה ועשרים יהיו לי מעט דברים לציין לזכותי, אבל בין הדברים שאציין זה שתרמתי פעמיים להצלתה של מגרון מהחרבה. פעם אחת בשנת 2008, כשכבר היה מנוי וגמור עם אהוד ברק להחריב את מגרון ללא שום פיצוי או בינוי - קיבלנו אז את הסכם אדם שנתן להם לפחות עוד 3 שנים, עד שאנשי מגרון לצערי פוצצו אותו - ופעם שנייה בגבעת היקב".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנהלים רבים מנהלים את הבטיחות והבריאות בתעסוקה בגלל דרישות החוק וגם בגלל שהם מאמינים בחשיבות הנושא. אך לא רבים יודעים כי ההשקעה בבטיחות ובריאות בעבודה יכולה במקרים רבים להשתלם לארגון גם מההיבט הכלכלי, לחסוך הוצאות ולהגדיל את הפריון.
24/06/2012  |  ד"ר אבי גריפל  |   כתבות
שאול בן אדרת ידוע כשף עתיר הצלחה, שאיננו זקוק לטפיחה על השכם. הוא גדוש מחמאות מכאן ועד להודעה חדשה. שתי המסעדות התל אביביות שלו - "קימל" הוותיקה ו"התרנגול הכחול", החדשה יחסית - כבר קנו את עולמן בציבור וקשה להתחרות בתפריט שלהן.
24/06/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
מהו אופיים של היחסים בין התקשורת לאנשי מערכת המשפט לגווניהם? כיצד השתנה הסיקור התקשורתי של עולם המשפט במהלך השנים? מהם השינויים אותם עברו שני ה"שדות" הללו; התקשורתי והמשפטי במהלך השנים אשר הובילו למציאות כפי שהיא כיום? אלו הן רק מקצת מן השאלות אשר יידונו במאמר זה.
24/06/2012  |  צבי סגל  |   כתבות
ההצגה "גולם" שהבמאי איגור ברזין יצר ועיבד על-פי קובץ אגדות על דמות הגולם מפראג, היא יצירת מופת מדהימה. יש בה תנועה, עיצוב מהמם של תאורה ושילובה בהקרנת וידאו על הקיר שניצב ברקע, יש יכולת ציור גרפית שמבצעים השחקנים על החומר דמוי החול שעל הבמה - ונראית בו-זמנית גם על הקיר ברקע; יש מוזיקה מופלאה, שכל משפט שבה מחובר למתרחש על הבמה. בקיצור - משהו מדהים, נועז מלא דמיון, מבוסס על מיסטיקה, ומגרה את הדמיון והחושים של הצופים.
24/06/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
את העובדות המרות אי-אפשר לגמד: 44 סוהרים, שוטרים וכבאים נספו בדליקה הענקית בכרמל, והותירו משפחות שכולות, עצובות, מרות נפש, כועסות ומרירות. דוח הביקורת הקטלני שפרסם השבוע מבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, לא יכול להוות להן ולו נחמה פורתא.
23/06/2012  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il