|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

יצאה לתרבות רעה

מדינת ישראל צריכה מהפכה חברתית-תרבותית יעד המהפכה: שינוי תרבות השלטון מאוריינטציית אליטות לאוריינטציית עם
07/09/2012  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

כל המאבקים החברתיים יפים וראויים, עם זאת יש לרכז את כולם תחת פרספקטיבה כוללת. כל המצוקות החברתיות הן בעצם סימפטומים של מחלה כרונית אחת: המדינה בנויה כך שהיא פועלת למען האליטות על חשבון הציבור. המדינה הפוכה! זה שורש הבעיה. הגולם קם על יוצרו, משרתי הציבור החליטו שהם מעדיפים שהציבור ישרת אותם והתאימו את המדינה לצרכיהם. בתקשורת מוכר הכינוי: "הון-שלטון", במדע התופעה מכונה: "קשר האליטות".

יובל (שטייניץ) המבולבל

החזק מנצח
נכשלנו! למרות השימוש בכלים מודרנים כמו חוק, דמוקרטיה וכלכלה, לא הצלחנו לרסן את חוקי הטבע: החזק עדיין מנצח. בדיוק כמו בעולם השלישי, גם האליטות בעולם המערבי מנצלות את כוחן כדי לגזול ככל יכולתן את משאבי הכלל!

המדינה רצה קדימה - רק לכיוון ההפוך. יום בהיר התעוררנו ומצאנו עצמנו בעיצומה של מחאה היסטרית שמטרתה לשכנע את נבחרינו לדאוג לנו. בלהט המאבק נשמטה שאלה קטנה: מה פתאום במדינה דמוקרטית הציבור צריך להיאבק נגד נציגיו כדי שמדינתו תפעל מדי פעם גם למענו?...

משהו בסיסי השתבש מן היסוד. איך קרה הדבר? כיצד ייתכן שהשלטון כה מבולבל שבמקום לדאוג למדינה ולאזרחיה הוא דואג לעצמו ולחבריו? אל תשברו את הראש, השאלה לא כל-כך קשה.

אין טריוויאלי מכך, זהו חוק הטבע מספר אחד בהתגלמותו: החזק מנצח. מה שקורה בכל זמן ובכל מקום, קורה גם אצלנו עכשיו. כך התנהלה האנושות מאז ומתמיד, וכך היא ממשיכה להתנהל גם עתה: החזקים מנצלים את ההמונים. אין חדש תחת השמש. ה"הפתעה" הגדולה היא: מה שקורה לכולם תמיד, קורה גם פה לנו.

נכשלנו! למרות השימוש בכלים מודרנים כמו חוק, דמוקרטיה וכלכלה, לא הצלחנו לרסן את חוקי הטבע: החזק עדיין מנצח. בדיוק כמו בעולם השלישי, גם האליטות בעולם המערבי מנצלות את כוחן כדי לגזול ככל יכולתן את משאבי הכלל! עצוב, אך כדי להתמודד עם המציאות אין מנוס אלא להכיר בה.

אם תרצו

אם תרצו אין זו אגדה, אמר חוזה המדינה. ואם לא ירצו?... האליטות רוצות לדאוג לעצמן, מה הפלא שהמדינה נראית כעסק פרטי שלהן? אם נמשיך להתחנן אליהן או אפילו ללחוץ שידאגו מדי פעם גם לנו, הכישלון מובטח. פה ושם נזכה להישגים, אולי אפילו לא מבוטלים, אך אם לא נשנה את המהות והשיטה - הפסדנו את המערכה.

אשר על כן, המטרה מספר אחת שלנו צריכה להיות: שינוי אוריינטציה: ממדינת אליטות למדינת עם! על המדינה להיות מכוונת וממוקדת מטרה, כאשר מטרתה הפוכה: לדאוג לאזרחיה. לא למשרתיה! איך מגשימים מטרה זו? שואפים אליה כמובן. מבינים את המטרה, מסמנים אותה ומתחילים לצעוד לקראתה. בפועל המשמעות היא: להעלות את נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית.

מה זה תרבות שלטון?

א) מפת הדרכים של זרימת ההון במשק. אם 90% מההון של האנושות נמצאים בידי 10% מהאנשים, סימן שמישהו שודד את כספנו בשיטתיות ואנו כמו גלמים לא מצליחים להבחין בכך. על-פי הערכה בלתי מקצועית שלי, רק במדינת ישראל כחצי טריליון ש"ח זורמים מדי שנה מן הציבור אל האליטות כתוספת מעבר לרווחיהם הלגיטימיים: הון שחור 200 מיליארד; הטבות מס 80 מיליארד; שחיתות 50 מיליארד; יוקר המחיה 100 מיליארד; קריסת משק העבודה 100 מיליארד. השוד גדול מתקציב המדינה!

הערת סוגריים: שימו לב שהצרות שלנו הן התענוגות שלהן. המסכנים לא מצליחים לגבות את ההון השחור - ההון נשאר אצלם. המדינה רוצה לעודד את המעסיקים - המעסיקים "מתעודדים". לא יודעים כמה עולה השחיתות - טפיליטות אוהבות חשיכה. נרדמים בפיקוח על מחירי הקוטג' - אייפקס מתעשרת. משק מעסיקים מתפקד כשוק עבדים - גן עדן של עובדים צייתנים ומפוחדים. צריך לדעת קצת להכליל ומיד מבינים שהון, שלטון, עיתון, חוק, אקדמיה ועוזריהם - חד המה מבחינת קבוצת אינטרסים.

ב) מאפייני וערכי השלטון בפועל. למשל במדינת "ישרא-עדן" השלטון מתאפיין ביעילות, איכות, צניעות, איכפתיות, אידיאליזם, חלוציות, טוהר מידות, יושר, הגינות, רגישות, נחישות. הידד, מאידך-גיסא, במדינת "ישרא-סדום" השלטון מתאפיין בסטטוס קוו שגרתי ושיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, נורמות פסולות, שיקולים זרים, היבריס, אגואיזם, חזיריזם, ג'וביזם, נפוטיזם, פרוטקציוניזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, שחיתות, סיאוב. מהי תרבות השלטון שלנו?... אין לנו מושג. מתי נבדוק, בעוד 500 שנה?...

פוקחים עיניים

מתי לאחרונה שוחחנו על זה? מתי בפעם האחרונה הנושא נחקר, פורסם או עמד לדיון ציבורי? שכחנו. יש לנו כלים: חוק, דמוקרטיה, כלכלה, מרגע זה הם מסמאים את עינינו, מסממים את מוחנו, מטמטמים את הווייתנו ומקבעים את חשיבתנו. פיתחנו תלות אדיקטיבית בהם ואנו מסוגלים להתבונן על המציאות אך ורק דרכם. רבותיי, אוריינטציה של מדינה - יש דבר כזה! תרבות שלטון - ועוד איך יש דבר כזה! לרוץ קדימה זה חשוב, לבדוק לאן - הגיע הזמן. בוקר טוב ישראל.

המהפכה הבאה

חוזרים לקופסה
איינשטיין אמר שלא ניתן לפתור בעיה בלתי פתירה במונחי הבעיה, גם הוא צדק. כדי לפתור את הבעיות החברתיות האדירות שהאנושות המוכשרת הצליחה להכניס עצמה אליהן חייבים לחשוב מחוץ לקופסה. הבעיה היא שקשה מאוד לאנשים להוציא את האף מחוץ לקופסה, כולם אוהבים לחזור מהר פנימה

פרופסור גורדון סבור שהחדשנות האנושית מיצתה את עצמה. הוא צודק. אומנם בתחום הטכנולוגי עדיין יש מקום לא מועט לחדשנות כמו רובוטים ומכוניות מעופפות, אבל המהפכה האמיתית הבאה של האנושות תהיה בתחום שהיא באמת צריכה: התחום החברתי.

איינשטיין אמר שלא ניתן לפתור בעיה בלתי פתירה במונחי הבעיה, גם הוא צדק. כדי לפתור את הבעיות החברתיות האדירות שהאנושות המוכשרת הצליחה להכניס עצמה אליהן חייבים לחשוב מחוץ לקופסה. הבעיה היא שקשה מאוד לאנשים להוציא את האף מחוץ לקופסה, כולם אוהבים לחזור מהר פנימה.

בקצרה: הבעיה, הסיבה, הפתרון והחסמים

הבעיה המרכזית של האנושות: קריסה חברתית כוללת. לא רק העולם השלישי, גם בעולם הנאור קריסה כוללת בכל התחומים החברתיים: החל בחינוך, בריאות וביטחון פנים, וכלה בכלכלה, תעסוקה, פערים, איכות סביבה, איכות שלטון וערכים. (נכנה את התופעה "הפלא התשיעי" שהרי כישלון כה וירטואוזי הוא מדהים עד בלתי אפשרי בהתחשב בקידמה של האנושות בתקופתנו.)

סיבתה: קשר האליטות. מה שקורה תמיד בכל העולם קורה גם אצלנו: החזקים מנצלים את הכלל. בעולם השלישי זה גלוי ופשוט, אצלנו סמוי ומתוחכם. האליטות מסתתרות מאחורי הכלים הלגיטימיים: חוק, דמוקרטיה, כלכלה, ומנצלות את כוחן כדי לנתב את השיטה כך שמשאבי האנושות יזרמו תדיר אליהן. כך הגענו למצב שבידי 10% מן האנשים נמצאים 90% מן ההון של האנושות. זהו השוד הגדול בהיסטוריה! מיידוף מתגמד, אתי אלון נעלמת. בשביל שוד מזוין כבר לא צריך אקדח, תרבות היא הנשק המושלם.

פתרונה: ריסט עולמי חדש, איפוס/איתחול משאבים: הלאמת הון מן העשירים בכל העולם, השארת מקסימום 5 מיליון שקל למשפחה. מרגע זה ממשיכים בקפיטליזם כמעט כרגיל למעט מס הכנסה של 99% בשכר של מעל 50,000 ש"ח ברוטו. לא קומוניזם ולא בילבוליזם - איפוס משאבים וממשיכים.

זהו פתרון קסמים משלוש סיבות: 1) פשוט וקל מאוד לביצוע. 2) יום למחרת המהפכה הגדולה בהיסטוריה של האנושות איש לא ירגיש כמעט בשום שינוי, כולם יילכו לעבודה כרגיל (המפונקים קצת יקטרו). 3) לכל המדינות יהיה בן-לילה די והותר כסף לפתור כמעט את כל הבעיות החברתיות בעולם ולהפוך את כדור הארץ לגן עדן עלי אדמות. (עוד שני דברים פעוטים הייתי משנה: מבטל את הבורסה, והופך את הבנקים למלכ"רים).

החסמים: איך יכול להיות שהאנושות עדיין לא הצליחה להבין זאת? 1) לא רוצים לדעת. האליטות ממש לא להוטות לדעת שהן שודדות אותנו, יש להן דברים דחופים יותר, למשל: לשדוד אותנו. 2) לכאורה הכל תקין: העשירים מתעשרים, העניים מתענים, מה חדש? הכל הגיוני ולגיטימי על-פי החוק, הכלכלה, השיטה. עדיף להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה, זו התגלית הגדולה? לך הביתה.

3) כוח האינרציה (ההרגל), כוח הגרביטציה (להישאר עמוק בתוך הקופסה). תרבות זה דבר כבד, יותר קל לדחוף הר מאשר לשנות תרבות. 4) הבושה. אתם מתביישים לדבר על זה. המאמר נשמע הזוי, פשטני, ילדותי, אתם אינטליגנטים מדי, מעשיים. מי אלו "אני ואתה" שנשנה את העולם? דון קישוט וסנשו פנשה כמובן, מומחים רציניים לא מתעסקים עם שטויות. פרופסור שיעז לכתוב מאמר כזה למחרת יקבל זימון ללשכת עבודה. עופרה חזה ז"ל מתה מבושה, האנושות כולה תתרסק בדיוק מאותה סיבה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  07/09/2012   |   עודכן:  07/09/2012
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שפיכות הדמים בסוריה הגיעה לרף שהציב אסד האב בחמה ב-1982: הקרבות בין צבא טורקיה לארגונים הכורדים עברו להילוך גבוה יותר; והמלחמה הפנימית, הדתית והעדתית בעירק מחריפה. עירק הפכה לזירת קרבות בין הרוב השיעי (60%), המבקש לנקום במיעוט הסוני (20%) על דיכוי והפליה מאז המאה ה-17. העימות ההיסטורי בין הרוב הערבי בעירק לבין המיעוט הכורדי (15%) המגבש את עצמאותו מאז 2003, מוסיף שמן למדורת האלימות העירקית. העובדה שראש הממשלה הוא שיעי, נורי אל-מאליקי, הנשיא הוא כורדי, ג'לאל טלבאני, וסגן הנשיא הוא סוני, טאריק אל-האשמי, אינה מיישרת את ההדורים הבין-איסלאמיים בעירק.
07/09/2012  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
פרשת כי תבוא, העוסקת במצוות הביכורים, ביעור מעשרות והברכות והקללות, מזכירה את פרשות 'עקב' ו'ראה', הקודמות לה, מבחינת הזיקה בין הארץ ומצוותיה, וההתחדשות בקיום המצוות. לא פחות הדגש הוא על מצוות הצדקה.
07/09/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
תחילתו של הסיפור באביב 1966. היינו זוג צעיר, רעייתי ואני, ובשבת מופזת שמש השארנו את התינוק אצל הסבתא ויצאו לטייל ברחבי ישראל. באותה שבת עלינו על הכביש שפונה לכיוון ירושלים, עברנו בוודאי את כפר שמואל ומשמר איילון והגענו, כנראה, עד כפר בן נון.
07/09/2012  |  יאיר דקל  |   מאמרים
שמה של פרשת השבוע שלנו הוא כִּי-תָבוֹא, כי בפסוק הפותח כתוב [דברים כ"ו]: [א] וְהָיָה, כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ, נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה; וִירִשְׁתָּהּ, וְיָשַׁבְתָּ בָּהּ. ודווקא השבוע שמעתי מכמה אנשים שיש יהודים שמחפשים, או שכבר מצאו, מקום בחו"ל לברוח אליו מפחד אירן; האם יש קשר בין הדברים או שאני סתם מדמיין? ובכן, נראה לי שקשה מאוד להתעלם מההקשר הניגודי, הוא בולט מדי. מצד אחד פרשת השבוע הנצחית כִּי-תָבוֹא אֶל-הָאָרֶץ - שבפנימיות היא מורה לי לבוא אל הארץ בכל יום מחדש - ומצד שני השמועות על יהודים שמבקשים לברוח מכאן, לא בגלל בעיות כלכליות, חברתיות וכדומה, תופעות המוכרות אצלנו מאז פרוץ המדינה ועוד קודם לכן, אלא מפחד אויב חיצוני, משהו שלפחות הח"מ לא שמע עליו מעולם, עד השבוע הזה.
07/09/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ש"ד, או בשמו המוכר בציבור עד המדינה, הוא שד. עד המדינה הוא הסרטן ואינו חולה בסרטן. גוזמאות היא מחלה אך רמאות היא פשע שעונשו קבוע בחוק. לא בחוק הישראלי.
07/09/2012  |  גיל נתן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il