|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

שישה בשישי

גם האמת היא אופציה

רומני אמר את האמת על הסכסוך הישראלי-פלשתיני מעריב וערוץ 10 מסתירים סיבה מרכזית למשבר בו הם מצויים אמינותו של ש"ד לא תכריע לבדה במשפט הולילנד משרד הבריאות הודה שהוא מפקיר את ילדינו יוגב אוחיון כמשל לתרבות השקר בספורט הישראלי וגם סיפור נחמד עם מוסר השכל
20/09/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
לומר את האמת [צילום: מקס ילינסון/מעריב]


מיט רומני
ניתוח ענייני ומדויק להפליא [צילום: AP]

דבריו של מיט רומני בארוחה סגורה לתורמים עוררו סערה בארה"ב, אך לפחות במה שנוגע אלינו – הוא אמר את האמת. הפלשתינים לא באמת רוצים שלום, וכל הסכם של שתי מדינות לשני עמים ייצור לישראל בעיות ביטחון בלתי אפשריות – זו הייתה תמצית דבריו. וזו בדיוק המציאות. בניגוד לברק אובמה – התמים/המנותק – רומני ניתח את המצב בצורה עניינית ומדויקת להפליא.

בשביל למנות את כל הפעמים בהם דרשו הפלשתינים הרבה יותר ממה שישראל הייתה מוכנה לתת להם – אחרי ויתורים מרחיקי לכת – יש צורך בספר שלם, אך אמרתו של אבא אבן נותרה הסיכום הטוב ביותר: "הפלשתינים מעולם לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות". והניסיון שלנו איתם ב-19 השנים מאז הסכמי אוסלו מלמד, שממש אי-אפשר לסמוך על שום מילה שלהם, כולל כאלו הנחתמות במעמד נשיא ארה"ב ומעניקות לגדול הטרוריסטים במאה ה-20 את פרס נובל לשלום.

מבחינת השמאל הישראלי ושונאי נתניהו בתקשורת, דבריו של רומני הם כמובן סיבה להתפלל לנצחונו של אובמה, שמא חס וחלילה יהיה בבית הלבן נשיא התומך בעמדות הממשלה המכהנת בירושלים. מצד כל מי שעיניו בראשו, זו בדיוק הסיבה להתפלל לנצחונו של רומני.

מעריב וערוץ 10
איזה ריאליטי אווילי באיזה ערוץ [צילום: יח"צ]

נוחי דנקנר אשם במשבר במעריב והממשלה אשמה במשבר בערוץ 10 – זה מה שתשמעו כמעט מכל כיוון אפשרי. אלא שהכותבים-מטעם והמדברים-מפוזיציה אינם אומרים לכם את האמת, משום שיש סיבה אחרת, ולטעמי מרכזית, לקריסת שני אמצעי התקשורת הללו: גישה שגויה מן היסוד של מי שניהלו אותם אך אינם מבינים בתקשורת – עפר נמרודי, זכי רכיב ונוחי דנקנר במעריב, יוסי מימן בערוץ 10.

בעלי מעריב ב-21 השנים האחרונות רצו להפוך אותו לתואם ידיעות אחרונות, ובעלי ערוץ 10 רצו להפוך אותו לתואם ערוץ 2. אבל אם יש מקור – למה שאנשים יצרכו את החיקוי, אם המחיר זהה והתכנים דומים? אני זוכר ימים בהם לא היה לי שמץ של מושג האם ידיעה כלשהי התפרסמה במעריב או בידיעות, כי אפילו מבחינת הגרפיקה לא יכולתי להבדיל ביניהם; ועד היום אין לי מושג איזה משני הערוצים המסחריים משדר איזה ריאליטי אווילי.

דנקנר נכנס למעריב כאשר העיתון כבר גסס, וחובותיו של ערוץ 10 לממשלה (כלומר: לכולנו) הם אחוזים בודדים מכלל חובותיו והפסדיו. מי שרוצה שייחלצו לעזרתו, טוב יעשה אם יתחיל באמירת האמת, כי אין מקום להושיט סיוע למי שמוכר סיפורים מצוצים מהאצבע על הסיבות שהובילו אותו לפשוט יד.

משפט הולילנד
בדאי או פלגינן דיבורא [צילום: פלאש 90]

"כך עונשו של בדאי: שאפילו אומר אמת – אין שומעין לו". זהו הסברו של ר' שמעון לחוסר האמון של יעקב אבינו, כאשר בניו חזרו ממצרים: לפני 22 שנים שיקרו באומרם שיוסף מת, ולכן כעת לא האמין להם באומרם שהוא חי. מצד שני, כלל הלכתי ידוע קובע ש"פלגינן דיבורא": בית המשפט רשאי לקבוע שהוא מאמין לחלק מדבריו של בעל הדין או העד למרות שאינו מאמין לחלק אחר שלהם.

זוהי בעצם הסוגייה המרכזית בעניינו של ש"ד במשפט הולילנד, והיא הולכת ומתעצמת ככל שנמשכת החקירה הנגדית ונחשפים עוד ועוד שקרים שלו. ש"ד עצמו אמר בגילוי לב שהוא שקרן, ואף הצהיר במשטרה שזו הפעם הראשונה ב-75 שנות חייו שהוא אומר רק אמת. גם המדינה אינה מסתירה שהיא יודעת היטב עם מי יש לעסק, אך טוענת: גם אצל שקרן, האמת היא אופציה.

לצד זאת, כדאי מאוד לשים לב לכך שהמדינה הודיעה, כי הגישה את כתב האישום רק במקום בו מצאה תימוכין של ממש לגירסתו של ש"ד: צ'קים, מסמכים, עדויות. כך למשל, הכספים שניתנו לשולה זקן ואורי שטרית אינם מוכחשים על ידם; המחלוקת היא מדוע שולמו. יוסי אולמרט אישר בחקירתו שקיבל מש"ד 500,000 שקל בלא כל היכרות מוקדמת. כך שהשאלה המכרעת תהיה לא אמינותו האישית של ש"ד, אלא אמינות כל בניין הראיות שבנתה המדינה.

בריאות התלמידים
זה מה שיש לבית הספר להציע [צילום: יח"צ]

בשבוע שעבר נפצע בני בן השמונה בבית הספר. רופא הילדים שבדק אותו קבע, שהיה מקום לשלוח אותו למיון לצורך תפירה או הדבקה של הפצע. אבל כל מה שיכלו לעשות בשבילו בזמן אמת היה פלסטר וטלפון להורים, כי הרי כידוע מזה שנים אין אחיות בבתי הספר.

זכרתי שבשנתיים האחרונות התנהל הליך משפטי עיקש נגד זכייתה של חברת נטלי במכרז לאספקת שירותי הבריאות בבתי הספר, מכרז אשר בוטל בידי בית המשפט העליון. למרות זאת התעקש משרד הבריאות להמשיך לפעול על פיו עוד ועוד, בצורה שמעוררת תהיות לגבי תום הלב ונקיון הכפיים של המעורבים בפארסה. מכל מקום, בדקתי ומצאתי שלפחות אפשר להגיד לזכותו של המשרד שלא הסתיר את העובדה שהוא מפקיר את בריאות ילדינו, שכן מטרת המכרז נוסחה בצורה ברורה:

"מטרתם של שירותי הבריאות לתלמיד הניתנים בבית הספר לספק רפואה מונעת וכן לקדם את בריאותם של התלמידים, כל זאת ע"י ביצוע בדיקות מעקב וחיסונים לתלמידי כיתות א'-ט', מתן חינוך וקידום בריאות לתלמידים ולהורים ומתן ייעוץ לצוות החינוכי". עיניכם הרואות: טיפול בדיעבד אינו נכלל בין מטרות שירותי הבריאות בבתי הספר, וכך נשארנו עם הפלסטר והטלפון להורים.


יוגב אוחיון
למה שיהיה היחיד שיתנצל?

לא סיפור ממש חשוב, אבל כזה המייצג את תרבות השקר המאפיינת את הספורט הישראלי. יוגב אוחיון ניהל מו"מ עם קבוצת הכדורסל הרוסית קוזאן וחתם עימה על הסכם בעודו חתום על הסכם עם מכבי תל אביב. אוחיון הכחיש זאת בתוקף, אבל פיב"א קבעה שזה בדיוק מה שעשה, משום שהוא ידע שבחוזה נפלה טעות סופר בתאריך בו ביכולתו להשתחרר. כלומר: אוחיון גם הפר את חוזהו, גם התנהל בנכלוליות וגם שיקר.

אני לא ממש אוהב את צורת ההתנהלות של שמעון מזרחי, דייוויד פדרמן וחבריהם, אבל הפעם הם צודקים בדרישתם שאוחיון לכל הפחות יתנצל. מצד שני, למה שאוחיון יהיה היחיד בין ספורטאי ישראל שיודה במעשה פסול שעשה? ככלות הכל, אנחנו בערב יום הכיפורים ולא בערב יום הפורים.

האב והרב
חשש מגיוס כפוי לצבא הצאר

סיפור יהודי עממי עם מוסר השכל. אב טרי בעיירה ברוסיה ניגש לרבי והתייעץ איתו: בשל החשש מפני הגיוס הכפוי לצבא הצאר, הוא מבקש לשנות כבר כעת את תאריך הלידה של בנו. האם הרבי יודע, ברוח קודשו, מה יקרה בעוד 18 שנים? האם מבחינת מחזורי הגיוס עדיף לרשום את הבן צעיר בשנה או מבוגר בשנה? עונה לו הרבי: ולמה שלא תרשום את הגיל המדויק? אומר האב במבוכה: על זה לא חשבתי.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  21/09/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   איסמעיל הנייה   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   ברק אובמה / Barack Obama   גדעון לוי / Gideon Levi   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זכי רכיב   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   טל שפירא   טליה דאר   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יוסי מימן / Yossi Miman   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיט רומני   מכבי תל אביב   ממשלת ישראל / Israel Government   מעריב   משה  ישראל   משה שמיר   נוחי דנקנר / Nohi Dankner   עודד  גזית / Oded gazit   עודד גרנות   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   צבי יחזקאלי   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון מזרחי   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם האמת היא אופציה
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובדיה הוכמן
21/09/12 11:29
 
בני בנקר
21/09/12 13:00
 
מוכנים לשום הסכם
21/09/12 15:35
 
בן צבי
22/09/12 08:52
2
מיט רומני,
21/09/12 11:30
 
צנחן
21/09/12 11:59
 
אני מסביר
21/09/12 13:49
 
אל תסביר, תקשיב.,
21/09/12 15:19
 
סתם הכרזה
21/09/12 17:51
 
בשבילך ספיישל.
22/09/12 00:15
 
רני
22/09/12 20:48
 
איתך זה קל.
22/09/12 22:12
 
רני
23/09/12 00:18
 
צומפי
21/09/12 17:34
 
רני
21/09/12 19:38
 
לא האשימו
22/09/12 20:37
3
בני בנקר
21/09/12 11:41
 
קוביצ
21/09/12 21:08
4
שמעון שבתאי
21/09/12 15:50
5
ישע
21/09/12 15:52
6
עממי
21/09/12 21:36
7
בתיה
21/09/12 21:49
8
עד ראיה
22/09/12 06:43
9
בן צבי
22/09/12 08:58
10
הישראלית המעוותת
22/09/12 12:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשולי הכותרות: כרטיס הביקור של יאיר לפיד מי הם העניים החדשים? מה קרה לנורמות הציבוריות? מלכה ומיסז'ניקוב כמשל
20/09/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
המצווה האחרונה שמצווה עלינו התורה היא לכתוב ספר תורה, מ"בראשית", התיבה הפותחת את הספר, ועד "לעיני כל ישראל", שלש התיבות הנועלות אותו. בתרי"ג המצוות, המצווה השש מאות ושלש עשרה הזאת היא כתר הכתרים, לא רק מפני שכל המצוות כולן משובצות בו כאבני חן ואבנים ומרגליות, אלא מפני שמצווה זאת בכתר מכתירה כל אדם בישראל באותו כתר עצמו. על-פי אוצר החוכמה והמסורה השמור בליבו של טרקלין האומה היהודית, כל ספרי התורה שבעולם מאז ועד היום, ברבבות בתי כנסיות בכל ארבע קצוות הארץ, באפלולית המאירה של כל ארונות הקדש כולם, על אין ספור במות הקריאה מהן בוקעת ברכת "אשר נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו", זהים בכל תג ובכל אות ובכל מילה ל"... דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת..." שכתב משה "... עַל סֵפֶר עַד תֻּמָּם" (דברים ל"א, כ"ד) ומסרו ללוויים שנצטוו "וְשַׂמְתֶּם אֹתוֹ מִצַּד אֲרוֹן בְּרִית הי אֱלֹהֵיכֶם וְהָיָה שָׁם בְּךָ לְעֵד" ( שם, כ"ו).
20/09/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
התלוויתי בתפילת חג ראש השנה לנכדי, ליאור, לבית הכנסת במקום מגוריו. עמדתי לידו, כשהתכבד להיות מוזמן לעלות לתורה כקורא חמישי. הייתה זו קריאה החוצבת בלבבות השומעים מלים רועדות וכואבות, מלים מייסרות ואף חובטות אודות הגר, אם בנו של אברהם אבינו, התועה במדבר באר שבע.
20/09/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הסערה סביב אירן ה"גרעינית" איננה מותאמת רק נגד אירן. הויכוח על הגבלת הנשק הגרעיני הוא סיפור שכבר לאחר הפצצת הירושימה ונגסאקי היפניות - בידי ארה"ב, מתגלגל ככדור אשמה בין מעצמות ומדינות כשכל אחת מאשימה את רעותה באי רצון להגבלת האסון. מסתמא שבנוגע לסכנה פיזית כזו הרי שכל העולם שותף להסכמה להגביל כוח מדעי - גם כשהוא נחשב הטוב שבמדע הלחימה, וכמו-כן הגבלת ניצול מודרני של אנרגיה חשובה. ההסכמה הזו - להגבלת כוח מדעי ומודרני, נובעת מההבנה כי אם לא יוגבל הכוח הזה, אזי, העולם יעמוד בסכנת קיום פיזית.
20/09/2012  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
ביום ראשון הקרוב זה קורה. המעבר לשעון חורף 2012 - 2013 יתקיים השנה ב-23.9.2012 בשעה 2:00, ז" תשרי תשע"ג.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il