|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

החבילה של ביבי

הפרק השני שהפיק אלדד יניב בסדרה "השיטה", מספר דרך הקשר של נתניהו להפגנת המילואים לאחר מלחמת לבנון השנייה, את הסיפור של אנשי הצללים, והמודל של "כך תקנה שלטון בכסף". הסיפור מטריד מאוד, כי גם הפוליטיקאים ראויים להביט בבוקר במראה ולא לראות את הבבואה המכוערת של עבד נרצע, שקרן פתולוגי הפועל באמצעות צללים, כדי להפיל ראש ממשלה אחר, שגם הוא עושה שימוש במעטפות של מזומנים. כולנו ראויים ליותר מזה
19/10/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו. על איזה אינטרס בדיוק הוא מופקד? [צילום: AP]

הגרביים של ביבי
דן אלון
הגרביים של ביבי הם סיפור קטן מאוד. כמה כסף כבר אפשר לדחוף בגרביים השחורות האלה, והרי גם רגליים צריך להכניס בהן. זה בסה"כ דמי כיס. הכסף הגדול עובר בעסקות ענק שנחזות להיות עסקות כשרות. אולי הגיע הזמן לנכות את כל בעלי הגרביים והמעטפות, ולהחזיר בחזרה להנהגת המדינה אנשים ישרים ונשים ישרות?
לרשימה המלאה

עד מדמנה

בפרק השני של סדרת "השיטה", אותה מפיקים אלדד יניב ורני בלייר, נחשף נדבך אחר של השיטה. בעוד שהפרק הראשון עסק בגרביים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובסכומים זניחים של "דמי כיס" שהוא שולף מתוך הגרביים לצורך ההתנהלות "במזומן", בא הפרק השני ומספר את הסיפור של אנשי הצללים, והמודל של: "כך תקנה שלטון בכסף".

אנשי הצללים הם אלה שמדי פעם נחשפים לפתע, בין אם החשיפה היא תוצאה של טעות חגירה במהלך הצללים המתוכנן, או משום שהם נשכבים על הגדר עבור הבוס, ושורפים את עצמם על-מנת לאפשר לרכבת הצללים להמשיך לטוס על הפסים. לא, בל נטעה, אין כאן מעשה הירואי של "נשכבים על הגדר", אלא מציאות שבה מקריבים את החוליה החלשה בשרשרת. מעשה ה-ש.ג. המשלם את המחיר.

במעמד זה מצאה עצמה למשל שולה זקן, שהייתה מספיק רפת-מחשבה, עד שאפילו נצמדה לזכות השתיקה מתוך כוונה להגן על הבוס. כזה היה נתן אשל שהורחק מתלוש השכר הממלכתי אבל עדיין משרת את נתניהו בתמורה כלשהי שאינה ידועה בשלב זה.

אלדד יניב, מי שהתחכך במשך שנים במי הרפש המבושמים של הון-שלטון, הפך חברבורותיו וחזר (לטענתו) בתשובה, והוא כעת "עד מדמנה".

כספי הצללים

לבנימין נתניהו יש הרבה חברים המעוניינים מאוד לעזור לו להיבחר לראשות הממשלה בישראל. עיון קל ברשימת התורמים מעלה כי נתניהו הוא בין האנשים המגייסים הון עתק בחו"ל לטובת מערכות הבחירות שלו, ובין התורמים נמצאים אנשי עסקים החולשים על אימפריות כלכליות ומסוגלים להזרים הון עתק לתוך מערכות הבחירות בישראל, ולהשפיע על תוצאותיהן.

אך בתזרים המזומנים אין די, בעיקר משום שהגבלות החוק מסייגות את היקף הסכומים (תמיד אפשר לפצל את התרומה החריגה לתרומות רבות קטנות יותר), אך למעלה מכך, את התרומות צריך לנהל בשקיפות, וקשה לנהל באמצעותן משימות שמוסריותן בעייתית.

כאן נכנסים לתמונה אנשי הצללים, תורמי הצללים ומעטפות הצללים. תרומה למועמד הנמסרת במזומן ועוברת למפעיל כוחות בשטח אינה בגדר "כספי מימון" ועל כן היא יכולה לשמש למשימות צללים.

אנשי הצללים

אם אכן שימש יואב הורוביץ כאיש הצללים של נתניהו למימון הפגנת המילואים כנגד ממשלת ישראל והנבחרת הביטחונית שלה בזמן מלחמת לבנון השנייה, זו שאלה שנצטרך להמתין עם התשובות עליה עד לסיום חקירת מבקר המדינה ופרסום הדוח, או עד לקיומו של תחקיר עיתונאי ראוי ומעמיק. אלדד יניב מספר בסרטון הזה את גרסתו. מן הראוי שהיא תיבדק, ולו רק על-מנת לטהר את שמות המעורבים.

כך או אחרת, אין חולק כי אותו יואב הורוביץ הפך לימים לאיש של נתניהו ברשות השידור, והוא עושה שם בשירות האינטרסים של נתניהו (למשל: מקרה קרן נויבך, ולמשל מקרה היועמ"ש חנה מצקביץ').

בדיקה של עיתון הארץ העלתה כי אדם בשם יואב הורוביץ (יש רק שלושה כאלה בישראל ומתוכם שניים הכחישו את מעורבותם), תרם לתנועת "אם תרצו" סכום לא מבוטל של 75,000 שקל. זו אותה התנועה שמימנה את "קמפיין וינוגרד" שנועד לדרוש הסקת מסקנות אישיות כנגד ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט.

האינטרס של בנימין נתניהו בקיומה של העצרת המדוברת אינו מוטל בספק, ומעורבותו בה אף היא נחזית להיראות כבלתי מוטלת בספק. זו שאלת המימון וההתחזות כמוזמן ראשי לנאום בעצרת, שכפי הנראה לאור הסיפור של אלדד יניב, נתניהו עצמו היה מעורב ביוזמה ובמימון.

גם האלוף (במיל.) עוזי דיין, מי שיזם את הפגנת המילואים המדוברת ההיא, הסתדר היטב. לאחר שנבחר על-ידי בנימין נתניהו כמועמד מועדף מתוך רשימת חמשת המועמדים של ועדת האיתור, הוא מונה לתפקיד הנחשק של יו"ר מפעל הפיס.

אין ספק שמעורבותו של דיין הקנתה לעצרת תדמית נקייה, אך לגבי השאלה האם העצרת הזו באמת הייתה נקייה, והאם באמת אורגנה על-ידי דיין, או שמא שימש בה דיין כעלה תאנה למען בנימין נתניהו - זו שאלה שראוי לה שתיבדק, וראוי שדיין ייתן עליה מענה.

החבילה

בין אם "החבילה" הזו היא אמיתית לגמרי, או שיש בה חלקי אמיתות המרכיבים תמונת פאזל של מציאות חלקית, ובין אם היא כולה בדיה מופרכת, החבילה הזו היא מציאות מטרידה, אשר אמורה להדיר שינה מעיני כל אזרח, בלי קשר לנטייתו הפוליטית ו/או השתייכותו המפלגתית.

כספי מימון של משפחות הון ישראליות, ואף חמור מכך - משפחות זרות(!), עושים את דרכם אל כיסיהם של פוליטיקאים, במזומן, במעטפות, בחבילות, ועוברים בין ידיים עלומות של אנשי צללים, על-מנת להשפיע על אזרחים תמימים ולשנות את תוואי הציבוריות הישראלית בדרכים עקלקלות ואנטי-דמוקרטיות בעליל.

הבעייתיות החמורה אינה בעצם הטיית מערכות הבחירות באמצעות כספים אלה, ובעצם השימוש באנשי צללים ומימון צללים כדי להדיח שלטון אחד לטובת שלטון אחר. הבעייתיות היא במחויבות העצומה שיש לפוליטיקאים מכהנים לטובת האינטרס של מי שהזרים לידיהם את היכולת לשלוט בנו, ובמשך תקופת הקדנציה שלהם - הרי הם מופקדים עם האינטרס של בעל הממון, ולא על האינטרס שלנו.

בבחירות הקרובות ייכנס לכנסת מיקי רוזנטל מטעם מפלגת העבודה, האדם שהוא בעיניי נושא הדגל של סילוק הסיאוב הזה עם הסרט שהפיק "שיטת השקשוקה". ראוי שמיקי יצליח במשימה, ולא רק לטובת האזרחים וניקוי האורוות של הון-שלטון מהשפעה בלתי הוגנת על ההליך הדמוקרטי, אלא גם, ובעיקר - לטובת הפוליטיקאים עצמם. גם הם ראויים להביט בבוקר במראה ולא לראות את הבבואה המכוערת של עבד נרצע, שקרן פתולוגי המממן מכספי צללים פעילויות צללים באמצעות אנשי צללים, כדי להפיל ראש ממשלה אחר שגם הוא עושה שימוש במעטפות של מזומנים.

כולנו ראויים ליותר מזה.

תאריך:  19/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החבילה של ביבי
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרק בריל
19/10/12 19:11
 
בבון זה קוף
21/10/12 21:57
2
ב.ב
19/10/12 19:31
3
בלי מעטפה!
19/10/12 22:20
 
קלמן1
20/10/12 12:13
4
יוא"ב
19/10/12 23:01
5
קונה ממך
20/10/12 00:23
 
בבון זה קוף
22/10/12 00:52
6
נחום שחף
20/10/12 02:50
7
אבי פ
20/10/12 07:46
8
מודאג
20/10/12 12:51
9
דידה
20/10/12 15:50
10
דידה
20/10/12 16:05
11
חיי בללה לנד
20/10/12 21:48
12
ממן מאיר
21/10/12 08:38
13
קטנה
22/10/12 19:29
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
'אדם אחד משתעל, וכל העולם חוטף שפעת' - זהו למעשה המֶסֶר שמשקף המבול. ביסוד התפרצות המבול מונח העיקרון שעליו הצביע רבי משה חיים לוצאטו (רמח"ל) בספרו "מסילת ישרים", כי לכל מעשה של אדם השפעה רחבת טווח על העולם כולו (כן, קראתם נכון!). חוק האקולוגיה הרוחנית מלמד על הזיקה הרוחנית-פיסית שקיימת בין כל מערכות הבריאה. ההידרדרות המוסרית החמורה של דור המבול משפיעה כענישה טבעית על קריסת מערכות היקום כולו – החל בדומם, דרך הצומח והחי, שהיה שותף לעיוות המוסרי, ועד לחיסול האנושות כולה מחוץ לתיבה.
19/10/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
ושוב הולכים לבחירות. מעניין שההכרזה על מועד לבחירות נשמעת בפרשת נח, וזו כמובן לא הפעם הראשונה שזה קורה במהלך השבוע שזו הפרשה שקוראים בו. כנראה יש בפרשה הזאת איזה רעיון ששייך מאוד לעניין הבחירות אצלנו ודומני שעד עתה די החמצנו אותו. על כל פנים לא זכור לי שמישהו דיבר על כך לאחרונה או בהזדמנויות קודמות שזה קרה. בדרך הטבע, הבחירות היו אמורות להתקיים בעוד כשנה, די בסמוך לפרשת נח; במקום זה הסכימו בשבוע הזה על מועד לבחירות מוקדמות והמערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לסחרור. על מה בדיוק הולכים לבחירות - לא לגמרי ברור, יש דעות שונות והן מושמעות וגם יושמעו שוב ושוב בתעמולה שלפני הבחירות. מה שברור זה על מי הולכים לבחירות, האם ראש הממשלה ימשיך לכהן בתפקידו הנוכחי או שמא יצליחו להחליף אותו.
19/10/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
שס מנצלת את הדמוקרטיה ומגייסת לשם כך את ההמון הכנוע מבחינה דתית לרב שעל פיו יישק דבר, ומכאן הדרך לגיוס מיליארדים מהביטחון לרווחה המגזרית שזורה בשושנים. שס, המוכרת לרוב החילוני והמסורתי כטפיל מאוס - עושה בי"ס לכל הפוליטיקה הישראלית. אין מפלגה אחת בישראל שמסוגלת לשדוד לאור היום את הקופה הציבורית לטובת בוחריה – והמערכות הרואות את הארבה מכלה את היבולים... דוממות.
19/10/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
אהוד אולמרט רואה עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך אפשר לתמוך בדניאל פרידמן בנושא אחד ולהתנגד לו בנושא אחר המחוקק קבע גבולות ברורים לגבי דרעי ואולמרט שימו לב לדפוסי ההצבעה של האפרו-אמריקנים משפט הולילנד מטיל צד על היושרה של העוסקים בשמאות האתרים הכלכליים מלמדים שאפילו נתונים אפשר להציג מתוך פוזיציה
18/10/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
במאמר הראשי של עיתון הארץ (אחד מעמודי התווך של חופש הביטוי שעדיין נותרו) התפרסם ביום א' ה-14.10.2012 מאמר המערכת בנושא אהוד אולמרט שקטע הסיום שלו הוא כדלהלן: "נכונותם של ישראלים רבים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסקרי דעת הקהל, להביא בחשבון מועמדות כזאת (של אהוד אולמרט - צ.ג) של עבריין שהורשע זה עתה בהפרת אמונים של אותו ציבור עצמו, היא עדות עגומה להלך הרוח במדינת ישראל; היא גם מלמדת על ביקוש קדחתני לתחליף לבנימין נתניהו. אבל ניקיון הדעת והממשל אינו סובל שיתוף של עבריין ונאשם בבחירות הקרובות. ישראל אינה כה מושחתת ונואשת. אסור לאולמרט להשתתף בבחירות אלה."
18/10/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בספרו "סכין" חושף ראשדי את התקיפה שכמעט ושמה קץ לחייו    במהלך הרצאה התפרץ אותו צעיר לעבר ראשדי ובמהלך הקטטה האלימה דקר את הסופר בכל חלקי גופו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il