|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שישה בשישי

נפלנו על הראש

כמה טוב לטעות לפעמים בג"ץ מפקיר את מרכז הארץ לבדואים ישראל היא המדינה היחידה בעולם המונעת גישת יהודים למקומות קדושים תראו את ההבדל בין אורי שגיא לאהוד אולמרט ערוץ 2 וערוץ הספורט מקדמים פושטי-רגל שעל גבול העבריינות הרפואה המתגוננת עולה לכולנו ביוקר
15/11/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
לא רק מפטפטים [צילום: פלאש 90]

ועוד משהו קטן
אחרי שיאיר לפיד מצא רב ונפתלי בנט מצא חילונית: דרושים אופורטוניסט יהודי לאחמד טיבי ואופורטוניסט ערבי למיכאל בן-ארי.


פס"ד: בג"ץ 7736/12, חרוב ואח' נ' מפקד כוחות צה"ל ואח'
אישור לבדואים הפולשים לשטחי אש של צה"ל לרעות בהם בכפוף לפינוי השטח לפי צורכי הצבא + טיפול בבנייה הבלתי-חוקית שהקימו במסגרת עבודת מטה

עמוד ענן
לא הפקירו את תושבי הדרום [צילום: AP]

הנה מה שכתבתי שלשום (יום ד', 14.11.12) בשעות הבוקר: "תראו לי עוד מדינה אחת בעולם שהייתה משלימה עם ירי של 100 טילים ביום אל מרכזי אוכלוסיה שלה. תראו לי עוד ממשלה אחת בעולם שבמקרה כזה הייתה מפטפטת את עצמה לדעת ומפזרת אזהרות המתפוגגות ברגע בו הן יוצאות לאוויר העולם.

"אתם יודעים מה? תעזבו את העולם. תראו לי ממשלה אחת בישראל שהייתה משלימה עם ירי של שני טילים לעבר תל אביב, הרצליה או כפר שמריהו. תראו לי ראש ממשלה אחד שלא היה רץ במקרה כזה למקום הנפילה ומורה מיד לצה"ל לכסח את הצורה למחבלים. אבל זה רק בנתיבות, שדרות ואופקים, אז אפשר להסתפק בדיבורים ובקצת תקיפות מן האוויר ובכמה סוללות של 'כיפת ברזל'. המדינה הזו השתגעה לחלוטין".

כמה טוב לטעות. כמה טוב לגלות אחרי כמה שעות, שהממשלה לא פיטפטה ולא הפקירה את תושבי הדרום. כמה טוב לשמוע בערבו של אותו יום, שההתקפות מן האוויר הן הכל חוץ מאשר שגרתיות. והלוואי שלא נצטרך לכתוב שוב את אותם דברים.

איבדנו את המרכז
יעשו טובה וייצאו משטח האש [פלאש 90]

הנגב הוא כבר מזמן שטח הפקר עליו משתלטים פולשים בדואים, שאיתם המדינה מפחדת להתעסק. כאשר בעוד כמה שנים נרצה לדעת כיצד מתרחשת תופעה דומה גם במרכז הארץ, כדאי יהיה לפנות להחלטת בג"ץ שניתנה השבוע בעניינם של בדואים הנכנסים כל שנה בחודשים אוקטובר-יוני לצורך מרעה לשטח אש של צה"ל סמוך לג'נין.

"אין חולק כי הם מקימים מבנים ללא היתר, שעליהם נסבה העתירה, ואלה הם פחונים ואוהלים", אומרת השופטת דפנה ברק-ארז. אז מה יעשה בית המשפט העליון? יסלק את הפולשים? יעדיף את האינטרסים הביטחוניים? "לעניין האימונים יש הבנה, כי בהתראה של כשלושה ימים, על-פי רוב סוף שבוע שלקראת שבוע אימונים, יתפנו המצויים במקום כדי שלא לסכן את נפשותיהם". הם יעשו טובה ויימנעו מלסכן את חייהם; לא חלילה כדי לשמור על החוק.

אז אולי המבנים הבלתי-חוקיים ייהרסו? "באשר למבנים הלא-חוקיים נמסר, כי מתקיימת מזה כשנה עבודת מטה לעניין פתרונות לבדואים הרועים עונתית. נטען אומנם מטעם המשיבים כי לעותרים בעתירה דנא מגורי קבע בג'נין. לטעמנו ראוי כי עבודת המטה תידרש גם לאפשרויות רעייה של מי שפרנסתם בכך אף אם מגוריהם הקבועים רחוקים, בנוסף לפתרונות מגורים למי שנעים ונדים. מכל מקום, לשנה זו, מבלי שהדבר נוטע כל מסמרות, נראה לנו כי ההריסה תבוצע בסוף מאי 2013, בכפוף להתפנות משטחי האש בעת אימונים". בקיצור: הבדואים ימשיכו לעשות כרצונם, עם חותמת הכשר של ברק-ארז, אליקים רובינשטיין ויורם דנציגר.

מקומות קדושים
קבר יוסף רק בתיאום מראש [מאיר ברכיה]

ממשלת צרפת אסרה על יהודים להתקרב לבית הכנסת הגדול של פריז. ממשלת גרמניה הודיעה שלא יינתן ליהודים להדליק נרות נשמה בבית העלמין של ברלין. ממשלת צ'כיה החליטה לסגור בפני יהודים את בית הכנסת "אלטנוישול". ממשלת פולין מונעת מיהודים להיכנס לבית הכנסת הרמ"א בקרקוב. לא יעלה על הדעת, נכון? הרי היינו הופכים את העולם ומזעיקים את דעת הקהל ומפעילים את הממשלות ויוזמים עצרות ומפגינים ומחרימים.

אבל יש מדינה אחת בעולם שעושה בדיוק את זה, וכלום לא קורה. למדינה הזאת קוראים ישראל. היא מגבילה כניסת יהודים להר הבית ואוסרת עליהם לעשות שם תנועה כלשהי שתיראה כמו משהו שמזכיר תפילה. היא מאפשרת כניסת יהודים לקבר יוסף רק בתיאום מראש. היא מעניקה ליהודים אישור חלקי בלבד להתפלל במערת המכפלה. במקום להבטיח את חופש הפולחן והסדר הציבורי, ממשלת ישראל נכנעת לבריונות ולאיומי טרור של מוסלמים ופלשתינים, ומרחיקה יהודים מהמקומות הקדושים להם ביותר. המדינה הזו השתגעה לחלוטין.

שגיא ואולמרט
תלונה שאפילו לא נחקרה [צילום: פלאש 90]

תלונה של אישה כאילו לפני 39 שנים נאנסה בידי אורי שגיא, הספיקה כדי שהאלוף במילואים יסיר את מועמדותו בפריימריז של מפלגת העבודה. אולי לא מפתיע, לנוכח העובדה שבראש המפלגה עומדת מישהי הבטוחה שכל תלונה של אישה נגד גבר בעבירות מין היא נכונה, אלא אם יוכח ההפך. אבל לא זאת הנקודה שלי. בעוד תלונה שכזו, המתייחסת לאירוע שהתרחש לכאורה לפני ארבע תקופות התיישנות, מספיקה כדי לחסל את הקריירה של שגיא – הרשעה מלפני חצי שנה אינה בולמת את אהוד אולמרט.

יש כמובן הבדל עצום בין אונס לבין הפרת אמונים, ובכל זאת: כאן אנו מדברים על תלונה שאפילו לא נחקרה ועל אירוע מלפני שני דורות, וכאן אנו מדברים על הרשעה חלוטה באירוע שהתרחש לפני פחות מעשור. כאן אנו מדברים על המישור האישי, וכאן אנו מדברים על המישור הציבורי. ולמרות הכל כאן אנו מדברים על אדם שפרש, וכאן אנו מדברים על אדם שאולי יחזור. אם זה לא סימן לאובדן הצפון המצפוני של החברה הישראלית – אני לא יודע מה כן.

פושטי רגל
חשד שמבריח את הכנסותיו מנושיו [פלאש 90]

אייל שני חזר לככב ב"מאסטר שף" ואיציק זוהר חזר לאולפן ליגת האלופות. המשותף לשניהם הוא היותם פושטי רגל המצפצפים בריש גלי על נושיהם, על החוק ועל בית המשפט. שני הוא נושא לחקירה מתמשכת של הכנ"ר, בחשד שהוא מבריח באופן קבוע את הכנסותיו מפני נושיו. זוהר התחמק, באמצעות שינויי כתובת תכופים, מתשלום קנסות במאות אלפי שקלים לעיריית תל אביב, ויש לא מעט סימנים לכך שהוא הסתבך עם העולם התחתון אך מסרב להתלונן.

העובדות הללו אינן מונעות מערוץ 2 ומערוץ הספורט לתת לשני הרמאים הללו מעמד של כוכבים, מיקרופון פתוח ומצלמה מלטפת. אין לי שום בעיה עם כך שפושטי רגל יעבדו; להפך: זה חיוני ביותר. לכן גם אין לי בעיה עם המשך עבודתו של רון קופמן בערוץ הספורט (ואני מדבר רק על קשייו הכלכליים, לא על גסותו ותוקפנותו). אבל יש לי בעיה עם התעלמות של התקשורת ממעשים בעייתיים ועל גבול הפליליים, כאשר מדובר באנשיה-שלה ובשיקולי רייטינג. במישור הרחב יותר, זה מלמד על פשיטת רגל מוסרית של מי שמתיימרים להטיף מוסר לכל העולם.

בתי חולים
הרופא יאשפז במקום לקחת אחריות [AP]

סיפור אמיתי ששמעתי ממקור ראשון. בחור צעיר הגיע לבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שננשך בידי חתול, ממש לא משהו רציני. הרופא במיון אמר לו שצריך רק זריקת אנטי-טטנוס, אבל ליתר ביטחון – שיראה אותו אורתופד. מה הקשר? "אולי הגיד שלך נפגע". האורתופד הגיע ואמר לגיבור סיפורנו שעליו לעשות צילום רנטגן. הבחור אומנם אינו רופא, אך מבין קצת ולכן תהה: "ממתי רואים ברנטגן פגיעה בגיד?". הרופא לא התבלבל: "לא רואים, אבל אני רוצה לוודא שאם בעוד שנה יהיה לך זיהום בעצם – שלא תאשים אותנו".

הבנתם? הכל כסת"ח אחד גדול. חבר אחר הסביר לי, שהמחלקות בבתי החולים כורעות תחת הנטל, כי רופא ממוצע בחדר המיון יעדיף לאשפז את החולה במקום להסתכן בתביעה. וכך כולם נפגעים: החולים שנשלחים לאשפוז מיותר, החולים שזקוקים לאשפוז אבל אין מקום בשבילם, קופות החולים, קופת המדינה וכולנו כמשלמי מיסים.

את המצב הזה חייבים לשנות מן היסוד. המחוקק חייב להיכנס לתמונה ולהבהיר מתי אפשר ומתי אי-אפשר להטיל אחריות על רופאים, וגם לקבוע חיוב בהוצאות ריאליות במקרים של תביעות סרק. משום שמה שמתרחש כעת הוא הרבה מעבר לכסף; הוא מסכן חיי אדם.

תאריך:  15/11/2012   |   עודכן:  16/11/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפלנו על הראש
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
16/11/12 11:23
2
מיכאל ב
16/11/12 13:27
3
מתיתיהו
16/11/12 13:30
 
אגרונום
16/11/12 14:30
 
יוסי מ
16/11/12 15:04
4
יוסי מ
16/11/12 14:56
 
חוני המעוגל
16/11/12 20:29
 
יוסי מ
16/11/12 20:37
 
אורי פ
16/11/12 22:23
 
יוסי מ
17/11/12 11:00
 
יוסי מ
17/11/12 11:47
5
חוקית של ערבים
16/11/12 15:43
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: מבצע עמוד ענן כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצאנו למבצע "עמוד ענן" לתקיפה בעזה על-מנת להשיב את הביטחון לתושבי הדרום. מטרות המבצע הוגדרו לצבא על-ידי שר הביטחון והממשלה: חיזוק ההרתעה, פגיעה קשה במערך הרקטות, פגיעה כואבת בחמאס ובארגוני הטרור, וצמצום הפגיעה בעורף הישראלי. לכאורה, מטרות ראויות וצודקות, אולם למעשה, עבור הצבא, אלו מטרות ערטילאיות ולא ברורות. מטרות "מהבטן" לא "מהראש".
15/11/2012  |  תומר ישראלי  |   מאמרים
הרתעה אינה הר שתעה וטעה. היא גם אינה כמות כלי הנשק של צה"ל, איכותם ומיקומם. להפך, ישנם כלי נשק שהמדינה מפתחת ומטפחת הגורמים לאשליה שגם היא, כמו החמאס אינה מאמינה בהרתעה שלנו. כלי נשק הגנתיים, פאסיביים, דפנסיביים מסוג כיפת פלדה מעוררים חשש שאין פנינו להרתיע ואם פנינו להתמודד עם האתגר שמדינת חמאס מעמידה לפנינו, שאנחנו לא הולכים לטפס על ההר הזה.
15/11/2012  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
את ביה"ח באשקלון עדיין לא מיגנו, אבל את 100 מיליון השקלים עבור האוניברסיטה באריאל כבר תקצבו. עוד לא עבר שבוע מאז שר האוצר הכריז על כך שבמהלך הקדנציה הזו "הכפלנו" תקציבים להתנחלויות. כסף למיגון בדרום - אין. כסף להתנחלויות - אין גבול! בשבוע שעבר נמחקו 27 מיליארד שקל שהפכו להטבת מס לטייקונים, אבל כסף לכיפות ברזל - אין. הממשלה מעדיפה תושבים מפוחדים. הפחד נמכר והביטחון מביא מנדטים
15/11/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
לעניות דעתי, פרשת 'תולדות' הינה הפרשה בעלת מספר הקושיות-הקשות הרבות ביותר. להלן לפחות חלק מהן:
15/11/2012  |  חננאל ובר  |   מאמרים
הנה שומעים אנו, פה בגלות באמריקה, על הצער והיגון והדאגה אשר חשים בארץ הקודש. נתפלל לריבון העולמים, שומר ישראל, שמור שארית ישראל ואל יאבד ישראל ואל יידח ממנו נידח ויתחזקו אחינו בגופם ונפשם, ויום שישי יעבור בשלום ובלי פגע בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה, וכל רע יצא בדאגות והפחדים אשר כלל עם ישראל שרוי בהם בימים אלו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il