בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השונה והדומה ביחסי ציבור לחברות פיננסים
|
מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אותו אחד
|
מעט תקשורת פנויה. מטלת היח"צ מורכבת הרבה יותר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אחד: להבין את התחום, לקבל רעיונות שניתן להגיע איתם לתקשורת ולהמשיך משם את העבודה הרגילה של כל יחצ"ן בישראל ובעולם. אבל זה רק לכאורה. לייצג חברה פיננסית זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה ממגוון רחב מאוד של סיבות, כאשר העיקרית בהן היא ככל הנראה רמת המורכבות של החומר הנדרש מהיחצ"ן כדי להתחיל לעבוד. למה חברות פיינסים יוצאות דופן? רק כדי להסביר את נושא הכתבה, התבססתי על מחקר של שנה שאותו ביצעתי במשך העבודה שלי עם המכללה למיסים וחשבונאות. מדובר במכללה המלמד במשך כעשרים שנה קורס חשבי שכר, כאשר כבר צברו אלפי בוגרים שסיימו את הקורס, אבל בעיה נוספת היא שהמכללה מפרסמת בכל מקום אפשרי, כך שיש בעיה אמיתית ליצור חשיפה שלא קיימת עדיין. אז הנה המסקנות, מה מיוחד בתחום הפיננסים? - בתור יחצ"ן אני רוצה להכיר היטב את החברה ואת תחום העיסוק שלה, אך הדבר הוא מאוד בעייתי כי מעבר לעובדה שהמכללה מלמדת חשבות שכר, אני למעשה לא יודע שום דבר, מה עושים?. המקרה הזה חוזר על עצמו בהרבה מאוד מקרים אחרים של חברות בתחום הפיננסים, כמו בתי השקעות, חברות ביטוח, תעודות סל וכמעט כל דבר בתחום הפיננסי. הקושי הראשון או אולי האתגר הראשון, הוא כמובן חוסר ההבנה בחומר המועבר על-ידי החברות הפיננסיות. אך לצערי, זה לא הקושי היחידי.
- התחום לא מעניין. מה לעשות אבל החברות הפיננסיות אולי פועלות בסביבה שהיא רוויית כסף והכנסות, אך לצערינו בתור אנשי יחסי ציבור, התחום הזה פשוט לא מעניין את הקוראים, בשום צורה. כולנו מבינים כמובן שהביטוח וקרנות הפנסיה וקופות הגמל שלנו הן חשובות מאוד, אך כולנו גם מעדיפים מאוד שלא לשמוע או לקרוא על זה שום דבר שהוא לא הכרחי באמת. אנחנו פשוט מעדיפים להקדיש את שעות הפנאי שלנו לדברים יותר מעניינים, וזה מובן. אז כאן אנחנו נתקלים בקושי נוסף שהוא מובנה לחלוטין בחומר, התחום לא מעניין. איך מתגברים על זה? זה כבר נושא לדיון אחר, כרגע אנחנו מדברים רק על הקשיים.
- מעט תקשורת פנויה - כפי שכולנו מבינים, ישראל היא מדינה מאוד קטנה ומאוד מלאה ביזמים חרוצים שפותחים חברות על ימין ועל שמאל. זה כמובן דבר מצויין לרשות המיסים, אך הרבה פחות טוב לאנשי יחסי ציבור שעובדים קשה מאוד כדי לייצר חשיפה לאותם בעלי חברות. הרי בסך הכול מי כבר מסקר פיננסים? שלושה עיתונים, שלושה אתרי אינטרנט ועוד תוכנית או שתיים בטלוויזיה, כאשר ממול, יש לנו עשרות רבות מאוד של חברות שמתחרות על תשומת הלב של צרכן התקשורת.
- תחומים חדשים - לאחרונה התחום הפיננסי עובר התרחבות משמעותית נוספת שעושה את דרכה אלינו מארצות הברית הגדולה. הכוונה היא לתחום חדש יחסית שנקרא ייעוץ משכנתאות. זהו תחום חדש בעל המון פוטנציאל אמיתי.
השורה התחתונה היא שהתחום הזה נמצא כאן כדי להישאר, השאלה היחידה היא איך ניתן לגרום לחברות החדשות האלו להשתלב בתקשורת הכללית. זה יחסית פשוט להביא לסיקור של כתבה כזו או אחרת, אבל איך מכניסים תחום חדש ולא מסוקר לתוך המיינסטרים של החדשות הישראליות, זו בעצם השאלה הגדולה מכולן. כפי שאתם רואים, יחסי ציבור לתחום הפיננסים היא מטלה הרבה יותר מורכבת מהעבודה הרגילה שלנו בתור יועצי תקשורת ולכן צריכים להכיר את התחום בזהירות ולהכיר את הנפשות הפועלות לעומק.
|
|
הכותב הוא מנכ"ל אלפא יחסי ציבור, המתמחה בתחום הפיננסים.
|
|
תאריך:
|
10/10/2013
|
|
|
עודכן:
|
10/10/2013
|
|
מרטין בוקסדורף
|
השונה והדומה ביחסי ציבור לחברות פיננסים
|
|
הלב הישראלי מתפוצץ מגאווה. הנה "עשינו את זה" ושניים מהמדענים "שלנו" זכו, עם מדען שלישי "שלהם" בפרס נובל בכימיה. אמרנו לכם שאנחנו גאונים? לה אמרנו עוד? אז הנה אנחנו אומרים זאת - בקול רם - ומי שזה מפריע לו שיאטום את האוזניים. כשאנחנו שמחים, הכל צריכים לדעת זה ובווליום מחריש אוזנים. כמאמר המשפט המופע ב"שיר השכונה" המיתולוגי של להקת התרנגולים ז"ל, אז "לא רוצים לישון. רוצים להשתגע. אנחנו נפוצץ את השכונה".
|
|
|
בשלושת הדתות המונותאיסטיות: יהדות, איסלאם ונצרות מוענק מעמד ייחודי לאנשי הדת. בפניי הכומר מתוודאים על חטאים, הקאדי במסגרת תפקידו כשופט מוסמך לדון בעבירות על מצוות האיסלאם ואצלנו יש את הרב, הסמכות הדתית של היהודים החיים ברחבי העולם שהוא דמות מרכזית בכל טקסי המעבר שלנו: ברית המילה, בר מצווה וחתונה.
|
|
|
ראשית אפתח בעובדה כואבת משהו – כולם רוצים תיק השקעות מנצח אך לא כולם מבינים את משמעות המונח. בסופו של הפוסט אעלה תיק השקעות מיינסטרימי.
|
|
|
האם אנו זקוקים להכרה של הפלשתינים בנו כמדינה יהודית? הרי אנו עם ששרד אלפי שנים, חי בעצמאות על אדמתו כבר למעלה מ-60 שנה, שרדנו פוגרומים ושואה, עלינו מצנעא, בגדד, ורשה ובודפסט, עם עוצמה צבאית, עם עוצמה כלכלית,עם עוצמה חברתית, איזה צורך יש לנו בהכרה פלשתינית בנו כמדינה יהודית, כבית הלאומי של היהודים בכל העולם?
|
|
|
המראות המדהימים שנגלו בעת לוויתו של מרן יוסף עובדיה שלא היה דומה לה, היכו חושי רבים בהלם. היו כאלה שראו בהמונים לבושי השחורים את עוצמת הציבורים החרדיים וכאבם של המאמינים. היו כאלה שנחרדו מול העם הזה המכונה "עולם התורה" שהתגלה במלוא מוזרותו, נציגי עדה דתית ענקית ונבדלת לעצמה. במלים אחרות, אנשי גטו והפעם מרצון.
|
|
|
|
|
|
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
|
|
|
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
|
|
|
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|