|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

האש בתוכנו

הגיבור הטוב והגיבור הרע של הטבלואידים עוד ייפגשו דן מרגלית מדמה אימפריה מזרח-תיכונית לעיתונאי נרדף עיתוני הכלכלה שבים מן החזית
13/08/2014  |   אורן פרסיקו   |   מאמרים   |   העין השביעית   |   תגובות
מח"ט גבעתי, עופר וינטר, הרמטכ"ל בני גנץ [צילום: דו"צ]

גוט שאבאס

שני הטבלואידים הנפוצים בישראל מציגים הבוקר במרכז שעריהם שתיים מדמויות המפתח בסיפור המלחמה האחרונה בעזה.

בידיעות אחרונות מודפס תצלום של הגיבור הטוב, מח"ט גבעתי אל"ם עופר וינטר, לצד ציטוט מפיו המשמש כותרת ראשית: "חשבתי שגמרנו להילחם ואני רואה שהאש בתוכנו נמשכת". התצלום של וינטר מודפס כך שלמעט הכותרת הראשית, כל יתר האלמנטים הגראפיים בעמוד השער משמשים לו רקע. ראשו מבצבץ אל תוך תיבת הכותרת שבראש השער, מרפקו פולש אל מעבר לקו הגבול השמאלי של העמוד, אפילו הסטמפה "בלעדי - מח"ט גבעתי מדבר" אינה מוטבעת מעל דמותו אלא מאחוריה, כך שהכומתה שלו מסתירה חלק ממנה ולא להפך. אלו אינן בחירות מקריות, בוודאי לא בידיעות אחרונות, שמקפיד על עיצוב שעריו יותר מכל טבלואיד ישראלי אחר (ואכן מגיע כמעט תמיד לתוצאות מרשימות ממתחריו). הן נועדו לחזק את דמותו של וינטר ולתת משקל לדבריו.

הציטוט מפי וינטר שנבחר לכותרת הראשית ("חשבתי שגמרנו להילחם ואני רואה שהאש בתוכנו נמשכת") נועד לנטרל ביקורת, כצפוי מקצין בכיר בצה"ל לאחר מבצע צבאי. וינטר משווה את מי שמעלה תמיהות בנוגע לפעולות הצבא לכוחות חמאס שלחמו בחייליו, ובעצם מציב את המבקרים כמשתפי פעולה עם האויב, בוגדים.

בישראל היום מודפס תצלום של הגיבור הרע, פרופ' ויליאם שאבאס, יו"ר ועדת החקירה מטעם המועצה לזכויות אדם באו"ם. דמותו של שאבאס כלואה בתיבה סגורה המוקפת מכל צדדיה בידיעות וכותרות. אלה שמתייחסות אליו מנוסחות כך: "זה השופט שלנו? פני הצביעות. חמאס ארגון טרור? 'לא מתאים לי לענות'. מוסר כפול באו"ם? 'ישראל זוכה ליחס מקל'. 'לא כל מי שמותח ביקורת הוא אנטי-ישראלי'". את שמו של שאבאס קשה לאתר בשער העיתון, הוא מודפס בגופן קטן במיוחד.

הציטוטים מפיו של שאבאס נלקחו מראיון שהעניק לחדשות ערוץ 2 (ידיעות אחרונות השיג גם הוא ראיון איתו, כך שאינו נדרש לצטט תשובות מכלי תקשורת אחר). בראיון לערוץ 2, אגב, כשנשאל מדוע אין חקירות דומות למעשי ארה"ב בעירק או רוסיה בצ'צ'ניה, השיב כי אכן "יש הרבה גילויי מוסר כפול באו"ם", ובהמשך ציין כי "לדעת רבים" ישראל נהנית מיחס מקל במועצת הביטחון של האו"ם. בכל זאת בחרו עורכי העיתון להציב ליד דמותו את הכותרת "מוסר כפול באו"ם? 'ישראל זוכה ליחס מקל'". הציטוט השלישי מפיו ("לא כל מי שמותח ביקורת הוא אנטי-ישראלי") הוא כנראה עדות לאנטי-ישראליות של שאבאס רק בעולם שבו כל מי שמותח ביקורת הוא אכן אנטי-ישראלי. סוג של טאוטולוגיה. דומה כי אפשר היה לגרום לקוראי העיתון להבין כי שאבאס אינו נוטה לטובת ישראל, גם בלי הגוזמאות הללו.

שני הגיבורים, וינטר ושאבאס, ייפגשו בהמשך הדרך. אם לא באופן אישי, אזי בעקיפין, כששאבאס וועדת החקירה שבראשותו יגיעו לבחון את אירועי רפיח ביום שבו חשבו חיילי צה"ל כי הדר גולדין נלקח בשבי, פתחו באש חזקה וגרמו למותם של למעלה מ-100 איש, ככל הנראה רובם תושבים תמימים.

הראיון המלא שערך יוסי יהושוע עם מח"ט גבעתי יפורסם ביום שישי הקרוב, במוסף "7 ימים" של העיתון, אולם כבר הבוקר מתפרסמים ציטוטים נבחרים ממנו. בין היתר מתפרסם ציטוט מפיו המתייחס לאירוע ברפיח. למעשה מדובר בגרסה ראשונה מטעם האחראי על הירי: "התחלתי לתכנן התקפה לכיוון רפיח. הוריתי לכל הכוחות לנוע קדימה, לתפוס שטח, כדי שהחוטפים לא יוכלו לזוז [...] כל מה שעשינו היה מתוך הבנה שאנחנו מסוגלים להחזיר את הדר חי. להגיע מלמעלה למקומות שמהם הוא יכול לצאת. זו לא הייתה נקמה".

יש לקוות שבידי צה"ל ראיות המאששות את הגרסה הזו, אחרת צפויה ישראל לספוג ביקורת חריפה על פעולות צבאה באותו היום.

במוסף "24 שעות" של ידיעות אחרונות מתפרסמות הבוקר תוצאות המשאל היומי מאתמול, שהפנה לקוראים את השאלה: "האם צריך להקים ועדת חקירה להתנהלות של ישראל ב'צוק איתן'?". 68% השיבו בשלילה. כעת נותר לנחש: האם לדעת משיבי השאלון אין לחקור מפני שברור שהתנהלות ישראל הייתה תקינה (ואף למעלה מכך), או משום שלדעתם דווקא יש חשש סביר כי ההתנהלות לא הייתה תמיד תקינה.

כך או אחרת, ועדת חקירה של האו"ם בכל זאת הוקמה, וכעת השאלה הנידונה בעיתונים נוגעת למידת שיתוף הפעולה של ישראל עם הוועדה. בן-דרור ימיני, פרשן ידיעות אחרונות, גורס כי אין לשתף עימה פעולה. "שיתוף פעולה מצד ישראל יעניק לגיטימציה הן למועצת זכויות האדם של האו"ם והן לוועדה עצמה", הוא כותב. "ככל שאין למקבלי ההחלטות מידע שמצדיק שיתוף פעולה - אין שום צורך ואין שום סיבה שזה יקרה". דומה שגם פרופ' אביעד הכהן, הפרשן המשפטי של ישראל היום, מחזיק בדעה דומה, אם כי קשה לקבוע בוודאות. הנה כך הוא כותב הבוקר: "לנוכח המינוי האומלל של יו"ר הוועדה, אפשר רק להפטיר 'גוט שאבאס', שאבאס שלום. שלום אולי לא יהיה כאן בחודשים הקרובים, אבל שאבאס נקבל הרבה. או בקיצור: שאבאס, חלאס, זבנג - וגמרנו".

לבן כספית, פרשן מעריב, יש גם הצעה אופרטיבית. "נדמה לי שאין סיבה שנשחק במשחק הזה", הוא כותב. "יש דרכים להעביר את הראיות, הצילומים, החומרים והתמונות שצה"ל אסף (כחלק מלקחי גולדסטון) לוועדה, בלי לשתף איתה פעולה". כתבת ידיעות אחרונות טובה צימוקי מדווחת כי זו אכן כוונתה של ממשלת ישראל. "גם אם באופן רשמי ישראל לא תשתף פעולה עם הוועדה החדשה", מדווחת צימוקי, "[...] הרי שהיא תעביר לה בכל זאת ממצאים המוכיחים כי צה"ל פעל באופן מידתי ברצועת עזה ונקט בכל הצעדים המתבקשים על-פי המשפט הבינלאומי כדי להזהיר את האוכלוסייה הפלשתינית לפני התקיפות". אפשר, אם כן, להירגע. יש ממצאים המוכיחים כי צה"ל פעל באופן מידתי.

השופט בדימוס יעקב טירקל, שעמד בראש הוועדה לבחינת אירועי המרמרה, מביע אמון מלא בטיב הממצאים שבידי צה"ל. במסגרת סקירה משפטית שערכו חן מענית ואלה לוי-וינרב עבור "גלובס", הוא אומר: "התקשורת מבהילה את הציבור עם אמירות על דוח גולדסטון 2, אבל אין ממה להיבהל. אני אומר לאזרחי ישראל שאנחנו נבהלים לחינם בנושא הזה. הצבא הישראלי פעל ופועל בצורה ראויה במהלכי הלחימה שאני נחשפתי אליהם, ואני מניח שגם ב'צוק איתן' הפעולות היו ראויות ותואמות את הדין הבינלאומי. צה"ל יכול להוכיח בקלות, באמצעות התיעוד שיש לו לכל האירועים הנטענים נגדו, כי המטרות שלו היו רק צבאיות וביטחוניות".

בטורו "איפכא מסתברא" המתפרסם ב"המודיע" מתייחס מנחם קלוגמן לסוגיית המידתיות במבצע "צוק איתן" מזווית שונה מהמקובל. "חוסר המידתיות היא בקרבם של אנשי החמאס ושותפיהם לרצח", טוען קלוגמן. "העובדה שאצלנו מספר הקצינים שנהרגו בקרבות עם החמאס הוא כה גבוה, בעוד שבקרב הפלשתינים כמעט ואין קצינים בין ההרוגים, וההרוגים הם בדרך כלל מפשוטי הטרוריסטים ומקרב ילדים וצעירים המשמשים מגן-חי למבוגרים - יש בה כדי ללמד מה היא מידת ה'מידתיות' אצל הפלשתינים, וכיצד בכיריהם ומנהיגיהם מקריבים את האחרים ליפול בקרבות, בעוד שהם, משלחיהם, נחבאים עמוק עמוק במנהרות ובמרתפי הבתים.

"[...] ייתכן מאוד שאם מפקדיהם הבכירים היו צועדים בראש חייליהם, מספר ההרוגים בקרבם היה קטן בהרבה, ועל כן המספר הגדול של הרוגים בתוכם, יחסית, הוא מפאת הזלזול שהם נוהגים בחיי אדם - מקרב בני עמם. ואל נא יטיפו לנו מוסר על חוסר 'מידתיות' כאשר מושג זה כלל אינו מוכר לאויבינו, מבקשי נפשנו, ובכלל - חיי אדם אינם חשובים בעיניהם".

עוד כותרות ראשיות

הכותרות הראשיות של הארץ, מעריב ו"מקור ראשון" מוקדשות לצפוי להתרחש הלילה בחצות, עם פקיעת הפסקת האש הנוכחית בין ישראל לחמאס. ברק רביד וצבי בראל מדווחים בהארץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לשכנע את שריו לתמוך במתווה להסכם עם חמאס. עם זאת, עדיין שוררות אי-הסכמות ביחס להיקף הסרת הסגר מעזה. "מחכים למוחמד דף" היא הכותרת הראשית של מעריב. לפי הדיווח של כתביו, גורם מדיני בישראל אמר כך: "ההסכם עם חמאס סגור. הנציגים שלהם במשלחת הפלשתינית רוצים לחתום, אבל צריכים לקבל את הסכמת הזרוע הצבאית בעזה". לפי הכותרת הראשית של מעריב, שר הביטחון משה יעלון הזהיר אתמול כי אפשר שהאש תחודש כבר הלילה.

משל ונמשל

פרשן ישראל היום דן מרגלית מדמה את המצב הנוכחי בין ישראל לחמאס למקרה שאירע בשנות ה-50, אז עצרו המשטרה והשב"כ את העיתונאי ברוך נאדל בחשד כי הטמין מטען נפץ בשגרירות הרוסית. כשנשאל בחקירתו אם ביצע את המעשה ומי שלח אותו, השיב בלעג: "דוד בן-גוריון שלח אותי לטמון את הפצצה". מרגלית כותב כי נזכר באירוע זה לאור דרישת חמאס לקבל מישראל את רשימת משתפי-הפעולה של השב"כ ביהודה ושומרון. "אפשר להיענות להם, ולמסור בחיוך לועג את רשימת כל 60 משוחררי עסקת גלעד שליט, שנעצרו מחדש במהלך מבצע 'שובו אחים'. הם משתפי-הפעולה של ישראל", כותב מרגלית.

יחסי המשל-נמשל לפי מרגלית מציבים את חמאס בתפקיד משטרת ישראל והשב"כ, ואילו את מדינת ישראל בתפקיד העיתונאי הקטן, שמואשם על לא עוול בכפו במעשה שלא ביצע, ומרהיב עוז לענות בלעג לחוקריו.

סחר מכר

הכותרת הראשית של "גלובס" מוקדשת ל"סערה בוועדת הכספים", שאישרה אתמול העברה של 3.3 מיליארד שקל למשרד הביטחון, "על חשבון תקציבים לתחבורה הציבורית, פיתוח משק המים והיערכות לרעידות אדמה". במרכז השער נראה תצלום של ח"כ סתיו שפיר כשהיא מוצאת בכוח מהדיון.

"ח"כים מהאופוזיציה זעמו על מעטה החשאיות שתחתיו הועברו מיליארדי שקלים לתקציב הביטחון על חשבון תקציבי רווחה אזרחיים", מדווחת לילך ויסמן בכפולה הפותחת של העיתון. "[...] שפיר טוענת כי נציגי האוצר סירבו לענות לשאלותיה ולפרט את מטרת הקיצוץ והשלכותיו". "סלומינסקי [יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי] התעצבן שאני שואלת שאלות, ניסה למנוע מנציג האוצר להשיב לי תשובות", טוענת ח"כ שפיר בראיון שהעניקה לעדי בן-ישראל, ומתפרסם אף הוא בכפולה הפותחת של "גלובס". שפיר הוסיפה: "בכל שבוע אנחנו רואים פה דוגמאות לעוד קומבינות ואיך מקורבי השלטון מקבלים כסף של משלמי המיסים ללא פיקוח, לעתים בלי מכרז".

"בכל מה שקשור להעברת 3.3 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, צדקה לחלוטין ח"כ סתיו שפיר בביקורת שהשמיעה בנוגע לאופן שבו מועברים כספים", כותב אבי טמקין בטור פרשנות נלווה. "[...] אלא שאדם סביר צריך לשאול את עצמו אם היה 'דיל' כלשהו בין מפלגת הבית-היהודי, מפלגתו של יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי, לבין משרד הביטחון, תמורת הטיפול המזורז והסודי בהעברת הכספים".

"הדיל של לפיד: מע"מ אפס תמורת כסף להתנחלויות", נכתב בכותרת הראשית של "דה-מרקר". צבי זרחיה מדווח כי אישור ועדת הכספים להעברת 20 מיליון שקל לצרכים ביטחוניים לרשויות מקומיות בשטחים בא בעקבות "דיל בין יש-עתיד למפלגת הבית-היהודי". על סמך "גורמים בכנסת" מדווח זרחיה כי "העיתוי להעברת 20 מיליון שקל לרשויות בשטחים - לפני ההצבעות על חוק מע"מ אפס - אינו מקרי, ויתרת הסכום תועבר לאחר אישור חוק מע"מ אפס".

כבר אתמול בבוקר, אגב, דיווחה כתבת "כלכליסט" רוני זינגר על "סחר מכר פוליטי" שבמסגרתו הסכים יו"ר הוועדה לקדם בזמן הפגרה את יוזמת לפיד ל-0% מע"מ על דירות לזכאים. הבוקר הכותרת הראשית של "כלכליסט" מוקדשת לדוח מבקר המדינה, שבחן את הכנת תקציב המדינה לשנים 2011-2012. למתעניינים מומלץ לקרוא את הסקירה הנרחבת שפירסם כתב "כלכליסט" שאול אמסטרדמסקי בבלוג שלו.

בשולי החדשות

א. אור קשתי מדווח בהארץ כי משרד החינוך מקדם תוכנית בעלות של 47 מיליון שקל לקירוב התנ"ך לציבור הרחב. "במסגרת התוכנית, הנקראת 'הסיפור של כולנו - פרק תנ"ך יומי', מתוכננות שורה של פעילויות, שמטרתן להביא ל'שינוי תודעתי במעמדו של ספר הספרים'". יהיה מעניין לראות אם הפעילות התקשורתית של התוכנית תבוא לידי ביטוי מעל עמודי ידיעות אחרונות.

ב. בכל העיתונים מדווח על תוצאות מדד "המשמר החברתי", המדרג את חברי-הכנסת לפי מידת הפעילות החברתית שלהם. בהארץ מדגישה כותרת הגג לידיעה כי "גלאון דורגה רק במקום ה-37 במדד החברתי", וזאת על-אף שח"כ זהבה גלאון עומדת בראש המפלגה המזוהה ביותר עם הקו המערכתי של העיתון. בישראל היום מבליטים את הישגו של ח"כ יריב לוין מהליכוד, שהפגין את הנוכחות הרבה ביותר בהצבעות בנושאים חברתיים-כלכליים. בידיעות אחרונות בוחרים להיטיב ככל הניתן עם חביב העיתון, ח"כ איציק שמולי, שהגיע למקום הראשון בדירוג. "שמולי הדיח את חנין מתואר 'הח"כ החברתי'", נכתב בכותרת הידיעה, שממנה יכולים הקוראים להבין כי שמולי השיג הישג כפול.

ג. בכפולה הפותחת של הארץ מדווח כי הארגון Human Rights Watch פירסם אתמול דוח חריף ולפיו נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אחראי לפשעים נגד האנושות. לפי הדוח, א-סיסי היה "ארכיטקט מרכזי" בהריגתם של מאות מפגינים תומכי האחים-המוסלמים במצרים בשנה שעברה. לפי הדוח, כוחות הביטחון הרגו 817 מפגינים כדי לדכא את המהומות, "אחד ממקרי הרצח הגדולים ביותר של מפגינים ביום יחיד בהיסטוריה העכשווית", לפי ראש הארגון קנת רות.

ענייני תקשורת

לילך ויסמן דיווחה אמש ב"גלובס" כי משרד ראש הממשלה העסיק את משרד יחסי -הציבור גלאי-תקשורת בעלות של כ-2.7 מיליון שקל בתמורה ל"שירותי הסברה למגזר הבדואי".

דני אדינו אבבה מדווח בידיעות אחרונות כי עיריית ירושלים תקים עשרות לוחות מודעות ייעודים לפשקווילים. לפי הדיווח, חברות במגזר החרדי העוסקות בהדבקת הפשקווילים הסכימו להדביקם מעתה רק על הלוחות הייעודיים.

עידו באום מדווח ב"דה-מרקר" על מצבו העגום של חוק חופש המידע בישראל. "שליש מהגופים הכפופים לחוק חופש המידע - מתעלמים", נכתב בכותרת הידיעה שלו.

לפי מדור הרכילות של "גלובס", יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר נורית דאבוש מונתה לתפקיד יו"ר דירקטוריון תיאטרון הבימה.

תאריך:  13/08/2014   |   עודכן:  13/08/2014
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האנשים מתבלבלים בין 'עופרת יצוקה' ל'עמוד ענן' ל'צוק איתן'. סבב אחד, שמות שונים. מאמינים, שגם בעתיד רק השם ישתנה. ומדוע "מדשדשים"? מפני שלא לומדים. כל אחד תקוע בקונספציה שלו כבמעין דת. כי היהודים - "חילונים" ודתיים כאחד - היו ונשארו עם דתי. הלהט המשיחי של "מחנה השלום" אינו נופל מאדיקותן של ה-"זברות" הצהובות-לבנות ממאה שערים. אלה ואלה - שום אירוע ריאלי המתרחש לנגד עיניהם, אך סותר את ה"קודש קודשים" שלהם, לא יזיז אותם מדעתם כמלוא הנימה. אצל אלה כמו אלה - מה שהיה הוא שיהיה.
13/08/2014  |  אליקים העצני  |   מאמרים
לפני מספר שבועות פורסמה יוזמה חדשה ומשותפת להתאחדות הסטודנטים, משרד השיכון והמשרד לאזרחים ותיקים. אולי הפרסום הכי מעניין שפספסתם בשבועות האחרונים: במסגרת היוזמה סטודנטים יוכלו להתגורר ללא עלות עם אזרחים ותיקים בודדים, וגם לקבל עבור כך מלגה שנתית.
13/08/2014  |  ניר יששכר   |   מאמרים
לאחרונה חרגתי ממנהגי לא לראות טלוויזיה ובביקור ראיתי תוכנית טלוויזיה עם מודי בר-און. למודי יש כנראה משנה סדורה, שאנו טועים!
13/08/2014  |  אורי נטע   |   מאמרים
ישנו סיפור ידוע על הסולטאן שצעד ברוב הוד בחצר המלכות, לצידו פרידה, אשתו האהובה, הווזיר הגדול, ונכבדי החצר. לפתע טפח הווזיר הגדול על ישבנו של הסולטאן. הסולטאן נזעק, כל הפמליה המלכותית עצרה מלכת. "תן לי הסבר מדוע עשית כך", רעם הסולטאן, "אחרת אצווה להלקות אותך". חכך הווזיר הגדול בדעתו ולבסוף השיב: "הוד רוממותו, טעיתי. חשבתי שזה הישבן של פרידה". "לשרוף אותו מיד אחרי שיקוצצו ידיו", התיז הסולטאן. ללמדך, ישנן פעמים בהם ההסבר גרוע מהמעשה עצמו.
13/08/2014  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
"צוק איתן" היא מערכה שיש לבדוק בה נושאים רבים, כמעט בכל תחום עשייה מרכזי, אזרחי, צבאי או משולב. מטרת השורות הבאות היא לעסוק בשאלות עקרוניות וקונספטואליות ולא בבדיקה פרטנית או אופרטיבית.
13/08/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
המילים אינן תואמות את התמונה  /  רפי מן
שוק על ירך  /  אורן פרסיקו
הארץ: אצלנו מפרסמים יותר  /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il