|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

גרון עמוק (3)

כיצד חילצה עצמה חנה מצקביץ' (אישית) מתביעה שהוגשה גם נגדה על-ידי היושב-ראש לשעבר משה גביש ומי שילם בסופו של דבר את המחיר (250,000 ש"ח) בגין פעולות שביצעה תוך שיקולים זרים
11/10/2014  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
מצקביץ'. פעלה תוך ניגוד עניינים [צילום: אביב חופי]

   יואב יצחק
גרון עמוק (1)

   יואב יצחק
גרון עמוק (2)

בשני הפרקים הקודמים מפיו של "גרון עמוק", מסרנו על שיטות עבודתה הבעייתיות של היועצת המשפטית של רשות השידור, עו"ד חנה מצקביץ'. חשפנו כיצד מתנהלת עתה רשות השידור תחת כונס הנכסים הרשמי. הצבענו על המינויים שמבצע הכונס, ועל התככים המתעצמים ברשות השידור גם תחת מפרק מפעיל.

בפרק שלהלן נפרט: כיצד טורפדה, משיקולים זרים, תרומה גדולה ומשמעותית מצד משה גביש, מי שכיהן כיושב-ראש רשות השידור. ומדוע כספים שתרם ממשכורתו להקמת קרן לעידוד עיתונאים, בסכום כולל של 250 אלף ש"ח, לא הגיעו ליעדם.


הדברים שלהלן מובאים מפיו של מקור יודע דבר. רשימה שלישית בסידרה (ציטוט).

עדות, מפיו של מקור יודע דבר
גביש. תבע וזכה [צילום: ששון תירם]


הסמכויות שניטלו ממצקביץ'

מי שפגש בתקופה האחרונה את היועצת המשפטית של רשות השידור, עו״ד חנה מצקביץ', לא יכול היה שלא להתרשם שהיא שפופה, פגועה, ומחכה לרגע שבו תפרוש לגימלאות.

מצקביץ', שמבינה היום יותר מתמיד שתעלוליה שנחשפו ברבים, אינם מוסיפים כבוד, לא לה ולא למקצוע שבו היא עוסקת, גילתה מהר מאוד, איך נטל המפרק הזמני כמעט את כל סמכויותיה, והעביר אותם לפרקליטים ממשרד עו״ד יגאל ארנון.

עבור מצקביץ' זו מכה קשה. כמי שהצטיינה בעיקר בלחישות ובבחישות, מה שנותר לה עכשיו, הוא ללחוש בעיקר על אוזנה של סגניתה, עו״ד מרסיה צוגמן, שעדיין שולחת מכתבים שכוללים לא מעט שגיאות כתיב ומתהדרת בתואר סגנית היועצת המשפטית, שחוץ מכבוד ואולי תוספת שכר, אין בו ולא כלום.

בלשכה המשפטית, כמו בלשכת מנהל הטלוויזיה הזמני, אלי בבא, כל מטאטא הופך לתת מקלע, כך שגם סגניתה של מצקביץ', עו״ד מרסיה צוגמן, סגנית היועצת המשפטית, יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולהתנסח בעילגות, לכתוב בשגיאות כתיב, ואיש ברשות השידור, אינו רואה בכך כל חריג.

עכשיו, משנסגרו בפני מצקביץ', כמעט לחלוטין, כל הדלתות, בלשכותיהם של המפרק האן, והמנכ״ל ויזנטל, שלמדו להכיר את כישוריה המשפטים המופלאים, היא יכולה להמשיך ולהגיע למשרד, לקראת שעות הבוקר המאוחרות, ולעזוב לאחר שעות לא רבות, כפי שנהגה לעשות גם בעבר.

ניגודי עיניינים בלא עכבות

במטה ההנהלה המרכזי של רשות השידור בירושלים, שנקרא בפי העובדים מתחם ״שערי צדק״, על-שם בית החולים הישן, ששכן במבנה הארכיטקטוני המרשים, כולם יודעים הכל על כולם, ולכן אין להתפלא על שהיו מי שניהלו רישום מסודר, מתי מגיעה עו״ד מצקביץ' לעבודתה ומתי היא יוצאת, אין פלא שהם זכו גם לסיוע מעובדי הלשכה המשפטית, שרבים מהם סופרים את הימים לפרישתה של מצקביץ'.

שונאיה, והם לא מעטים, נוהגים לומר בציניות, שככל שהיא מגיעה פחות, כך גדלה תרומתה לרשות השידור. כבר עכשיו ברור, שפרישתה של מצקביץ', בקרוב מאוד, לא תחסר לרבים, וגם לא צפוי שתגרור הפגנות מחאה.

גם בזמן הקצר שנותר לה בתפקיד, מצליחה עו״ד מצקביץ', להוכיח לכאורה, שכאשר מדובר בה, ניגוד אינטרסים, הוא לא עניין שתמיד צריך להתחשב בו, אבל כאשר מדובר באחרים, מזדרזת מצקביץ', להשמיע את קולה הצווחני, ולהציג עצמה כ״שומרת הסף״.

עובדה, כאשר הוגשה נגד רשות השידור ונגד מצקביץ' תביעה אישית, שכחה לפתע מצקביץ', את המונח ניגוד עניינים, והלשכה המשפטית שבראשה נהגה תוך ניגוד עניינים חמור, ובלבד שמצקביץ', לא תיאלץ לשלם אגורה מכיסה.

משה גביש תבע וזכה

בתקופה האחרונה, מבלי שהדבר פורסם ברבים, פסקה שופטת בית משפט השלום בירושלים, שושנה ליבוביץ', 250,000 שקלים בתוספת הוצאות משפט לא מבוטלות לטובת עו״ד משה גביש, שהיה יושב רשות השידור.

אם לא קראתם את הדברים, זה רק משום שלפחות לאדם אחד, לעו״ד חנה מצקביץ', היה אינטרס ברור שלא תדעו, איזה שימוש פסול היא עושה לכאורה בסמכותה.

לא צריך להיות משפטן דגול, ואפילו לא להיות האורקל מדלפי- דוגמת מצקביץ', כדי לדעת שכסף ציבורי הוא קדוש. אבל מי שבוחרת להתקשט בתואר שבחרה לעצמה, ״שומרת הסף״, אינה מוטרדת מכך שכללי המשחק משתנים כשהדברים נוגעים לה אישית, אז היא מוכנה ללכת רחוק, ולפעמים רחוק מדי, ובלבד שהכסף ישולם מהקופה הציבורית ולא מכיסה.

עו״ד משה גביש התקשה להאמין, כאשר במהלך הדיון בתביעה אישית נגד מצקביץ'(!) ונגד רשות השידור, ביקש עו״ד חיצוני, שייצג את רשות השידור, למחוק את עו״ד חנה מצקביץ' מכתב התביעה, והתחייב פורמלית בפני השופטת ליבוביץ', כי הרשות תישא בכל הסכומים שיפסקו לגביש, גם אם מצקביץ', תמצא אחראית להם.

מדובר בסיפור קפקאי, שבו נקשר שמו של עו״ד משה גביש, בעבר יו׳ר רשות השידור, שגילה רצון טוב, התחשב במצבה הכספי הקשה של רשות השידור, והסכים לקבל רק חלק קטן משכרו, כיו״ר הרשות. את מרבית שכרו החודשי החליט גביש לתרום למתן פרסים לעידוד עיתונאים ברשות השידור.

עו"ד גביש, בעבר נציב מס הכנסה, ומנכ״ל בנק מרכנתיל דיסקונט, שבתקופת כהונתו, כיו״ר רשות השידור, לא עשה שימוש בחשבון ההוצאות והאש״ל שאושר לו, וגם שילם מכיסו הפרטי כשייצג את הרשות בכנסים ובארועים שונים, הופתע לגלות לאחר פרישתו, כי לא נעשה בכספים שימוש כפיש הובטח, וכי אין בכוונת רשות השידור להקים קרן לעידוד עיתונאים - למרות שהקמת הקרן הייתה חלק מהסכם השכר שנחתם עימו.

לגביש התברר כי הכספים המגיעים לו לא הועברו ליעודם, למרות שרשות השידור ביצעה הפרשות כספיות כדי לממש את המטרה.

גביש החליט לתבוע גם אישית את עו״ד מצקביץ', שהכינה את החוזה בינו לבין רשות השידור, והייתה שותפה להליכי הקמת הקרן, שהקמתה אושרה גם על-ידי מליאת רשת השידור, אבל לאחר עזיבתו של גביש, החליטה מצקביץ', לבוא עמו חשבון ולא לעמוד בהסכם ההעסקה שאותו ניסחה בעצמה.

למצקביץ' היו, מבחינתה, "סיבות טובות" לטרפד את ההסכם ההעסקה של גביש, וכמי שמתמחה בעיקר בתככים, היא חיפשה את העיתוי המתאים לעשות זאת.

זמן קצר לאחר שגביש נכנס לתפקידו, הוא הצליח לחשוף את פרצופה האמיתי של מצקביץ', ולגלות שמדובר במשפטנית רדודה, שלא רק שהתפקיד שאותו היא ממלאת ענק על מידותיה, גם אמינותה, שלא לדבר על חוסר מקצועיותה זועקים לשמיים, ואינם מאפשרים להתנהל מולה ברצינות.

גביש, התקשה לשתף פעולה עם מצקביץ', שהגיעה לא מוכנה לישיבות, והתואר יועצת משפטית, היה עבורה לא יותר מקישוט. עבור מצקביץ' זו הייתה מכה קשה. היא לא סלחה ולא שכחה והמתינה בקוצר רוח לרגע שבו תוכל לממש את זממה. וזמנה הגיע - היא טירפדה, כאמור, שימוש בכספו של גביש, למטרות הציבוריות.

אבל גביש הוא לא האיש שיוותר בקלות. הוא החליט לפנות לבית המשפט, ותבע לקבל לידיו את הכספים שנוכו בהסכמתו משכרו, ואשר נועדו להקמת הקרן שאותה טרפדה מצקביץ'.

בבית המשפט הוא הופתע לשמוע את ההצעה שקיבל מרשות השידור, שמשמעותה: היענות לכל תביעותיו ובלבד שעו״ד מצקביץ' לא תשלם את מחיר מעשיה.

בהמלצת השופטת ליבוביץ' נעתר עו״ד משה גביש, שהרשות תישא בכל ההוצאות, גם אם מצקביץ' תמצא אחראית להם, כאשר מצקביץ' תימחק מכתב התביעה.

כמי ששימש בעבר בתפקידים בכירים, כמו נציב מס הכנסה, ויו״ר רשות השידור, וכמי שמכיר היטב את החוק, ומקפיד למלא אותו, הוא לא יכול היה להסכים לעבור על הדברים בשתיקה ובוודאי שלא לסדר היום.

מצקביץ' עשתה שימוש לא תקין בסמכותה

גביש הזדרז לשגר מכתב אל יעקב בורובסקי, שהיה באותה עת יו״ר ועדת הביקורת של רשות השידור, וכתב לו על מה שחווה בבית המשפט והתקשה להאמין: ״באותו מעמד נשאל עורך הדין (שייצג את רשות השידור), על-ידי הח״מ [משה גביש], מי אישר את הדבר,[הכוונה למחיקת שמה של עו״ד חנה מצקביץ', מכתב התביעה]. ותשובתו הייתה כי עשו זאת הגורמים המוסמכים ברשות השידור״. ציינתי, כותב משה גביש במכתבו לבורובסקי, כי ״עו״ד מצקביץ' נמצאת בניגוד עניינים ואם היא אישרה, אך הוא סירב לומר מיהו הגורם המאשר, והתחייב לתקינות המהלך״.

גביש מדגיש במכתבו ״כי על העניין להיבדק בקפידה על-ידי מבקרת הפנים של הרשות, אם אכן הגורמים המוסמכים (הנהלה וועד מנהל), נתנו את אישורם, הכל תקין, אם האישור ניתן על-ידי הגב׳ מצקביץ', או כפופים לה, מדובר בפעולה חריגה וחמורה ביותר, שכן, אז פטרה גב׳ מצקביץ' את עצמה, על חשבון הרשות״.

וכמי שהיה יו״ר רשות השידור ומכיר היטב את הנוהל ואת הנוהג, קובע גביש במכתבו; ״במקרה כזה, יש אף מקום לטיפול משמעתי, בעו״ד שייצג את הרשות. יצויין כי עיקר הטענות הופנו כלפי גב״ מצקביץ'״.

גביש מסיים את מכתבו: ״החלטת השופטת בהיות ההליך לפי סעיף 79/א, אינה מפרטת איזה חלק היה נופל על כל אחד מהנתבעים המקוריים בכתב התביעה, לולא מסר עו״ד של הרשות כי תישא בחיובי מצקביץ'״.

גביש צודק! אף לא גורם מוסמך אחד ברשות השידור לא אישר מעולם למצקביץ' לגלגל תביעה אישית למגרשה של רשות השידור, ובוודאי שלא לקופה הציבורית ולאיש אין גם סמכות לאשר מה שנראה לכאורה שחיתות ציבורית.

האם יפעל אבי ליכט נגד מצקביץ'

הקורא אבי ליכט, סגן היועץ המשפטי לממשלה, פטרונה של מצקביץ', ומי שמעניק גיבוי אוטומטי לכל מהלכיה, מוזמן להרים את הכפפה ולבדוק ביסודיות: מי הורה להנחות את הפרקליט שייצג את רשות השידור בבית המשפט השלום לשלם סכום עתק של 250,000 שקל מקופת רשות השידור, ובלבד ששמה של מצקביץ' יימחק מכתב התביעה.

ייתכן שהקורא ליכט עלול למצוא עצמו במצב של ניגוד עניינים, שעליו הוא מרבה להתריע, בעיקר בשל חברותו ההדוקה עם עו״ד מצקביץ'. במקרה כזה, טוב הוא יעשה, אם יפנה את תשומת ליבו של הבוס הישיר שלו, עו״ד יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, למעשה החמור, וידאג למיצוי הדין עם מיצקביץ בגין ניגודי עניינים.

ממבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא לא צריך לצפות למהלך מפתיע. שפירא, איש חביב, כבר הוכיח שאת מה שעשה קודמו בתפקיד, השופט מיכה לינדנשטראוס, במשך שנה, ספק אם הוא יספיק לעשות בכל תקופת כהונתו. אפילו דוברו, שלמה רז, שמתנהל לעיתים כאילו הוא המבקר עצמו, לא יוכל לשפר את דימויו של המבקר, שספק אם יטביע את חותמו על מוסד ביקורת המדינה.

אבל בסיפור הזה יש דמות מרכזית שקשה להתעלם ממנה: ד״ר אמיר גילת, שהפך בזכות המנוף הפוליטי מיו״ר כושל, ליועץ למפרק הזמני.

ומה עשה אמיר גילת, שזה בדיוק היה תפקידו כיושב-ראש רשות השידור? מדוע קולו לא נשמע, ומדוע הוא לא הניף דגל אדום, כדי שמעשי שחיתות כדוגמת הדרישה למחוק את שמה של היועצת המשפטית מצקביץ', מכתב תביעה, ולשלם מקופת רשות השידור. 250,000 שקלים, יטופל במלוא החומרה?

לא ברור גם מדוע גילת לא דרש ממצקביץ', כשהדברים הובאו לידיעתו, להקדים את מועד פרישתה?

גילת, הדוקטור, שידע ולא עשה, זכה בתפקיד של יועץ, אולי בתמורה לניהול המרשים של הוועד המנהל, שקיים את ישיבותיו תקופה ארוכה, ללא יושב-ראש, לאחר שמרבית חברי הוועד המנהל הביעו בגילת אי-אמון, התבטאו כלפיו בזילזול מופגן, ודרשו ממנו ללכת הביתה.

לרשות גילת ממשיך לעמוד רכב צמוד, והוא זוכה גם למשכורת נאה, מקופת רשות השידור, אבל קולה של היועצת המשפטית מצקביץ' לא נשמע, למרות שהיא יודעת שמדובר במינוי סתמי, חסר כל תוכן - על-חשבון הקופה הציבורית.

ברור לכל שלו היה נעשה מינוי מגוחך כזה על-ידי אחד המנכ״לים הקודמים - ספק אם ״שומרת הסף" הידועה הייתה עוברת על כך לסדר היום.

הסגנית מנסה לרשת את קודמתה

ועו״ד מרסיה צוגמן, שדעתה על הממונה הישירה עליה, מצקביץ', אינה לפרשנות נוספת, לאחר שהיא הביעה אותה גם בעבר, וגם כתבה למי שהייתה פרקליטת המדינה, ושופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל: ״היעוץ המשפטי ברשות השידור לוקה באופן קשה, הן ברמת הסמכות המקצועית העליונה, והן מבחינת הניהול ויחסי העבודה״.

עו״ד צוגמן מנסה להתנער ממצקביץ', ומבינה שאיזכור שמה, בנשימה אחת עם מצקביץ, לא יביא לה תועלת רבה בעתיד. זו אולי הסיבה שצוגמן נותנת להבין לכל מי שמוכן לשמוע: יש לה הרבה ביקורת, שאתה היא לא מתכוונת לשמור לעצמה, ומשחררת כבר עכשיו אמירות שלא מלמדות על לויאליות למצקביץ'.

לפני ש״שומרת הסף״ פורשת, היא הופכת שוב ל"משפטנית אמיצה", שלא תיתן לשום אבק של שחיתות לדבוק ברשות השידור. מצקביץ' מזדרזת לפנות לידידה משכבר הימים, קובי אמסלם, היום הממונה על השכר באוצר, כדי שיבדוק לא פחות משחיתות שמזעזעת את אמות הסיפים של השידור הציבורי: חשד למתן דרגה לעובד שלא כדין.

רק טבעי היה שהממונה על השכר באוצר ישאל את ״שומרת הסף״ הידועה: איפה היית עד היום? האם העובדה שלא העברת את המידע סמוך למועד שבו ניתנה הדרגה הלא חוקית לכאורה, אין פירושו של דבר שמעלת באמון שניתן בך? כאשר ברור לכל, שיותר ממה שמצקביץ, דואגת לקופת רשות השידור, היא מבקשת לבוא חשבון עם כל מי שלא עצם את עיניו, או אטם את אוזניו למעשיה החמורים.
במקום זאת, מטיל אמסלם על אחד מסגניו לבדוק את הסיבה למתן הדרגה. אמסלם, כנראה לא שמע איך התאדו 250,000 שקל מקופת רשות השידור, בסיפור שמדיף ריח רע מאד, שקשור ישירות למצקביץ, ולא מבין כנראה שהוא עוסק בתפל ולא בעיקר.
מה ש״שומרת הסף״, לא מתארת לעצמה הוא: שאחרי פרישתה היא עלולה להיקלע לכמה תביעות אישיות מעניינות. השאלה היא על מי אז היא תנסה לגלגל את ההוצאות?

תאריך:  11/10/2014   |   עודכן:  11/10/2014
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גרון עמוק (3)
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רמ 44
11/10/14 18:38
 
עזרא מנצור
12/10/14 10:40
 
רמי44
18/10/14 23:25
2
מעריצה
11/10/14 20:20
3
יקותיאל
11/10/14 22:05
 
ליקותיאל
12/10/14 13:58
 
ליקותיאל
12/10/14 13:58
4
Elli
12/10/14 03:45
 
עלוקה
12/10/14 10:13
5
שוקי מצא
12/10/14 22:22
6
מנשה צ.
12/10/14 23:41
7
אנו
13/10/14 12:49
8
אנו
13/10/14 13:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רצועת הזמן בה אנו נמצאים ממשיכה להיות מתוחה. שילובי הכוכבים מביאים הפתעות. הסתיו הנוכחי הוא אינטנסיבי מאוד ויש בו סיכונים. מרקורי אשר בנסיגה עד לתאריך 25.10 משפיע גם הוא על המצב, והמשמעות היא שעלינו "לצפות ללא צפוי", מצב שילווה אותנו לאורך זמן. הפרופורציות משתנות ורצוי לתת אמון במצבים המתפתחים בלי לחפור ולהיכנס לפרטי פרטים. אלה ימים שהיצירתיות והדמיון במיטבם, אלה מכם שעבודתם קשורה בהשראה יזכו להתבטא ביצירתיות יוצאת דופן. מערכת יחסים חדשה שתיבנה סביב התאריכים 10-11.10 תהיה עם הרבה ניצוצות וריגושים, אבל התייחסו אליה בזהירות, כי אלה ימים שאינם מעניקים בסיס ויציבות ויהיה קשה לשמר את הקשר לאורך זמן.
10/10/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
אליזבת' הולמס חששה מאוד מבדיקות דם, אז היא החליטה לשנות את התחום. היום, בגיל 30 בלבד, יפהפייה ונחושה, היא היזמית, המנכ"ל והרוח החיה של חברת תראנוס (Theranos), אחת מחברות הביוטק הכי מדוברות ומסקרנות שפועלות בארה"ב, והיא גם המיליארדרית הצעירה ביותר במולדתה.
10/10/2014  |  גלי וינרב  |   כתבות
צריך לקרוא ולהאמין. בראיון ל"דה מרקר" מטיח פרופ' מנואל טרכטנברג אמת נוראה ומפחידה בפרצוף של כולנו, ואנחנו, חסרי בינה שכמותנו, מתעלמים ממנה כאילו לא הייתה אלא משל. כדי שלא איראה כמישהו שמנסה לעוות את הדברים ולהציג אותם בהתאמה לתפיסת עולמו, הנה קטע חשוב מהדברים החדים שהשמיע טרכטנברג, ככתבם וכלשונם, ומה משמעות הדברים שלא נאמרו במפורש.
09/10/2014  |  עמי דור-און  |   כתבות
כולנו מכירים את השיר החביב "שלומית בונה סוכה, מוארת ויפה", הבוקע ממקלטי הרדיו, ומתנגן על שפתינו, בערב חג הסוכות. אולם ברור שמהות החג היא מעֵבר לאופי העממי המשתקף בשיר. נבחן אפוא את מהות החג לאור המקורות.
08/10/2014  |  ציפי לידר  |   כתבות
חיכינו לה בכיליון-עיניים, אם לא בקוצר-רוח ממש. ועכשיו, לאחר שבועות ארוכים, שבהם נעלמה מן הנוף הקולינרי וכל כך חסרה לנו - חוזרת אלינו עכשיו, בגדול, מסעדת "רפאל" המיתולוגית, הממוקמת בקומת הקרקע של מלון "דן" התל אביבי (רחוב הירקון 87).
08/10/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il