|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

בית ספר למופרעים

העולם הנאור, ההוגן והצודק הינו מוסד מבוסס, מקובל, שקול ואחראי כפי שכבר הבנתם - זהו בית ספר למופרעים
30/10/2014  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות

רבים מאתנו, למרבה הצער, חיים בתחושה של הישגיות המספקת לעתים תחושה של שליחות שאולי מוצתה ואולי בדרך. הבל הבלים. העולם שבו אנו חיים הוא עולם של מלחמה שאינה פוסקת ורק כמה מאתנו שהוריהם, במחיר בלתי נסבל, תקעו אותם בילדותם ב'בית ספר למופרעים' יצלחו למאבק המתמשך (מושך).

אני מתבונן בתמונות צהובות עתיקות יומין, צרובות במועקה וניקוטין, ורואה בתוכן את הקצין דרייפוס הדומה עד מאוד לשחקן ההוליוודי ששיחק גם הוא את היהודי המזדמן בשעתו וזכה לשבחים והוקרה. סרן דרייפוס המסכן, אתם יודעים – הייתה פרשה גדולה ושערורייתית על שמו. דרייפוס הואשם בבגידה לפני יותר ממאה שנים, נדון למאסר עולם ונשלח לרצות את עונשו באי שדים. מקומו לא יוקירו בין בני-אדם. כמה סמלי. מה שעוד יותר סמלי - העובדה שגם האנשים שהאשימו אותו, גם האנשים שחרצו את לשון-דינו וגם האנשים ששלחו אותו בסירה קוצנית לאי השדים ידעו שאינו אשם בזבל שהטיחו בו. כלומר, שהוא יהודי.

זו אינה הפעם הראשונה שבתי המשפט הנאורים בעולם קבעו שני סוגי אשמה שעד היום לא ברור איזה מהם חמור יותר. אחד - אתה אשם. שנים – אתה יהודי. עכשיו לך תבחר... בראשית ינואר 1985 נשללו דרגותיו הצבאיות בטקס צבאי מסוגנן ומשפיל והקהל המשולהב הריע לזרועות הצדק והחוק שחנקו קצין יהודי נבוך ומושתן.

באוגוסט 1899 לאחר היסטוריה רצופה בסערות פוליטיות, משפטיות וחברתיות נערך משפט חוזר לשה שנשחט על מזבחה הקדוש של הרפובליקה וצבאה המפואר. הביאו את עורו מהשדים והרוחות והניחו אותו שוב לפני הכס. גם הפעם נמצא הרדיד שנותר מדרייפוס אשם והוא נדון לעשר שנות מאסר בשל נסיבות מקלות. כעבור עשרה ימים זכה לחנינה מהנשיא ושוחרר אשם כשהיה ביום הולדתו.

לא תאמינו. ב-1904 הוגש ערעור על פסק הדין וכעבור שנתיים זיכה בית המשפט את השעיר לעזאזל מכל אשמה. דרייפוס הוחזר לצבא, זכה לדרגת רב-סרן בנוסף לאות לגיון הכבוד כי אכלו לו את הכבד. איזה ניצחון מתוק!

למי בעצם? ציונים טובים בתוכנו אומרים שהפרשה העגומה הזאת חוללה מפנה דרמטי בתפיסת עולמו של בנימין זאב הרצל, שהיה כתב עיתון אוסטרי בפריז - הפכה אותו לחוזה. באותה אמת מידה (אקוודוקט, בלעז – אז הוציאו המון לעז) הוציאו אנשים בעלי השפעה חוזה על כל היהודים באשר הם. מיד יבוא הסבר. ראוי לציין כי סרט על חיי זולא הסופר ומעורבותו במשפט דרייפוס עם פול מוני (יהודי) בתפקיד אמיל והבלשים שעלה לאקרנים ב-1937 זכה בפרס אוסקר.

אינטלקטואלים

המונח הזה, מונח לפתחנו משחר ההיסטוריה, הוטבע למעשה בעת המשפט והפך פופולרי כבר בשנת 1898. בשם הזה המפורש כמעט, הציגה העיתונות הצרפתית את אנשי הרוח שחתמו על עצומה הדורשת משפט חוזר לדרייפוס. לביטוי הצורם יוחסה קונוטציה של כינוי גנאי לאנשים שאינם נאמנים למדינתם (ראה ויקיפדיה). כי מי בעצם רוצה 'משפט חוזר' – כל אלה השואפים להתענג שוב על תלאותיו וייסוריו של יהודי או אלה הרוצים לרוצץ את הממשלה ולהשפיל את צבאה המפואר?

בייליס בכותונת פסים מפשתן

משפט בייליס הינו אקסיומה סיבירית מובהקת והיא אומרת לצופה בה: אם נמצא ביער ילד שננשך למוות על-ידי זאבים – לאותם זאבים יש שיניים של יהודי. בחלק החם של תבל, כלומר פה בסביבה שלנו, מתוארים יהודים כחזירים או כלבים או לא-כלום. מדובר בחיות המהלכות על ארבע. אם יהודי הינו חיה המהלכת על ארבע אז מה יכול כבר להיות המרחק בינו לבין צווארו של ילד נוצרי ביער?

גופתו של אנדריי יושיצ'ינסקי, ילד נוצרי בן 12 נמצאה סמוך לקייב ב-2.4.1911. לשלטונות היה מידע שאישה בשם ורה היא הרוצחת אבל הם בחרו להאשים יהודי ששמו מנחם מנדל בייליס בן 37. זו הייתה בחירה חופשית, כמובן, המאששת עד כמה האדם השלטוני חופשי בבחירתו כשמדובר בדם המיועד לאפיית מצות.

משפט הדמים נערך בקייב וכומר קתולי, מומחה לש"ס שהוזעק מטשקנט, הוכיח לבית המשפט באותות ומופתים כי רצח הילד הוא חלק מטקס דת יהודי. אחת הפואנטות המרשימות בסטנד-אפ שלו תועדה באולם כשאותו (כומר, אמרנו?) עד מומחה לתלמוד נשאל על-ידי ההגנה מתי חיה בבא (סבתא ברוסית) בתרא? העד השיב בהגינות רבה שלצערו שאינו יודע...

הוויקיפידיה מספרת כי שגריר רוסיה בוותיקן סיכל ניסיון של ההגנה להביא בולה אפיפיורית המזכה מעלילת דם... למה שלא תקראו, כמוני, בוויקיפדיה? בייליס עזב את רוסיה ועלה לארץ אחרי הפוגרומים. הוא העריך שיבואו עוד. יש אנשים שמריחים גשם לפני שהם רואים עננים.

בייליס נצלב גם ב-30.9.2000. אלא שהפעם היה חמוש מכף רגל עד ראש. היה עליו להתמודד עם שרידי תקשורת צרפתית מובסת שסיימה את הסדרה על דרייפוס רק לפני מאה שנה. טלוויזיה צרפתית חסרת מורא הפיצה קטע וידאו שבו נראה ילד ערבי עזתי בן 12 (מה יש לנו עם בני 12 ?) מוחמד א-דורה מסתתר מאחורי גבו של אביו נקטל ונרצח במשך שעה ארוכה על-ידי חיילים ציוניים בריונים צמאים למנות דם. השאר כמובן היסטוריה.

היסטוריה עשתה גם מדינת ישראל שבחרה להתנצל על הרצח המזוויע שהסעיר את העולם כולו ועורר אינתיפאדה. הבחירה של ממשלת ישראל הייתה כמובן בחירה חופשית המנחה את רוחו של האדם משחר ההיסטוריה וקובעת שיהודי אשם. ברצוני להגדיר את המכנה המשותף לכל התופעות האלה: כן, גבירותי ורבותי, מדובר בפרובוקציות מובהקות.

מכניקה של רשע: פחד ושנאת יהודים

דילגתי על פרשיות מסעירות שכמותן לא ברא אלא השטן כדי להגיע אל עצם הדבר: עלילת הרופאים במוסקבה בינואר 1953. תשעה רופאים ידועי שם: קוגן, פלדמן, אטינגר, וובסי, גרינשטיין, גינזבורג ואחרים כמו רופאו האישי של סטאלין וינוגראדוב הואשמו בקשר לרצוח מנהיגים סובייטיים מהשורה הראשונה וביניהם חברנו סטאלין. כשאני כותב ידויי שם אני רוצה לומר – יהודיי-שם.

השמות מסגירים אותם.

כבר בנובמבר 1950 הוצאו להורג בירייה כמה רופאים שעבדו במרפאה של מפעל המכוניות הגדול במדינה 'זיס'. שמותיהם פינקלשטיין, שמרודנסקי, אייזנשטט, ליפשיץ. זה היה תרגיל חימום-קנה לקראת פרשת רופאי הקרמלין. סטאלין ידע שקיימים רק שני רגשות היכולים לאחד חברה צודקת ושוויונית: פחד ושנאת יהודים. בעקבות רצח הרופאים בנובמבר כתב אחד הסופרים הרוסיים: 'האנטישמיות מחריפה את הוודקה שלך ועושה את לחמך ערב יותר לחך'.

לחבר סטאלין היה 'חלום גדול' וכדי להגשימו החל להגות תוכנית 'יום הדין' עוד בימי המערכה נגד הגרמנים. זמן קצר לאחר שנסתיימה המלחמה העולמית אמר למולוטוב: מלחמת העולם הראשונה שחררה מדינה אחת מעול קפיטליסטי. השנייה יצרה את המערכת הסוציאליסטית. השלישית תחסל את האימפריאליזם לנצח... סטאלין החל להכין את הסובייטיקה למערכה הסופית. כדי להגשים חלום כזה יש להכניס מיד את היהודים לתוך המשוואה, בצמוד לקבוע של איינשטיין.

ב-13.1.53 קראו אזרחי המדינה הגדולה הודעה של סוכנות טא"ס על חשיפת קבוצה טרוצקיסטית של רופאים מרעילים... חזרו ימי האימה הנוראים של סלקציות שנת 1937 אך הפעם עם ניחוח חריף ומדמם של אנטישמיות וציאניד. רמקולים נבחו והתסיסו את ההמונים. עיקרי הדברים ששודרו, העם הסובייטי מגנה בחימה את כנופיית הרוצחים הפושעת ואת אדוניה הזרים - הג'וינט היהודי והאימפריאליזם האמריקני אדונו...

לקחת ג'וינט ולנוח

המלחמה נגד הארגון היהודי השטני, ההרסני והארסי מכולם - הג'וינט - החלה לפני שנים. ארגון זה שגמר אומר להרוס את העם הרוסי - לפי התסריט הסובייטי - החל לפעול עוד בימי טרוצקי, זינובייב וקמנייב אויבי העם הנפשעים והנאלחים ביותר. אחד מסוכניו של הג'וינט היה, איך לא, מיכואליס שהושמד באכזריות על-ידי סטלין וזכה למסע הלוויה מפואר. על-פי הוראות הג'וינט, שהיה סוכן ותיק רב מעללים ונפשע של האימפריאליזם האמריקני, הרעילו הקוסמופוליטים (יהודים) את בארות האידיאולוגיה של המחנה הסוציאליסטי (הטהורים). הרופאים בשירות סוכן זה המיתו מדינאים ואנשי מדע באופן שיטתי. כבר במשפטי העבר של בוכארין עלו רופאים על המוקד. הקשר בין יהודים לטרור הוכח ללא הרף כקשר סובייטי תרבותי.

בצ'כוסלובקיה, למשל, הועמד למשפט סלאנסקי שהיה המזכיר ראשון של המפלגה. יחד עמו נשפטו כמה פקידי מפלגה רמי דרג שהיו לרוע מזלם יהודים, כמה מהם ניצולי שואה. המזכיר נורה למוות ראשון כדי להזכיר לכולם כי האימפריאליזם עדין חי ונושם על עורפו של סטאלין. חברינו אורן (מראשי מפ"ם) ואורנשטיין שנקלעו להצגת ערב באחת המערכות האחרונות שותפו בה מיד כנאשמים טריים, הודו מיד באשמתם, הסגירו מיד את כל חבריהם, נשותיהם, ילדיהם וחיות המחמד שלהם, הודו מיד לסטאלין ונדונו מיד ל15 שנות מחבוש.

הם זכו להשתחרר מכלאם רק בשנת 56. שנים ארוכות לפני המשפט כבר היה אורן מתומכי ברית המועצות הנלהבים ביותר ושיבח אותה על חופש הבחירה והרוח הדמוקרטיות שנשבה בה. גם לאחר שחרורו נותר אורן סוציאליסט שבוי ונאמן, תומך ברית המועצות עד יום מותו. אולי משום שגם הוא, כמו רבים וטובים בכל העולם, סברו שהאדומים עושים הכנות והם עלולים להגיע בכל רגע... זה מה שאמר אהרון כהן איש שער-העמקים לחבריו לדרך יערי וחזן: כשיגיעו הסובייטים אתם תתהלכו 'אין קייטעלעך' (באזיקים)...

סטאלין לא שכח גם את דמיטרוב הבולגרי שכבר נטה למות. קשר נגד חייב להיות טוטאלי וחובק עולמות. דמיטרוב היה אגדה של אדם עשוי ללא חת (הוא הביס את גרינג במשפט הנאצי המפורסם שבו נאשם בשריפת הרייכסטאג). סטאלין עצר כמה מעוזריו הקרובים שהיו גם מנהיגי הקומינפורם והוציאם להורג ביריה. כרוניקה של אותה אשמה: ריגול למען האימפריאליזם האמריקני... הקשר העולמי הנפשע והמרקיב נגד חרות האדם וזכויותיו הגיע עד נפש.

פצצת מימן בלונדינית

פה יש לציין כי בשנת 53 עמדו מדעני האטום של רוסיה לבצע ניסוי של פצצת מימן ניידת. ציפו שעוצמתה תהיה גדולה פי עשרים מזו שהוטלה על הירושימה. סטלין גם פקד על בריה שלו להשלים בו-זמנית מערך הגנה טילית מאסיבי סביב מוסקבה. בשלהי שנות הארבעים הוחלט בקרמלין לכתר את העיר בעוצבות מיוחדות חמושות בטילי טילים בליסטיים רבים די הצורך להפיל כל מטוס חצוף שיגיע לסביבות העיר. בתחילת 53 הייתה מוסקבה אמורה להתבונן מערבה מעבר למערך הגנה עצום ממדים של טילים זקורים.

עלילת רופאי הקרמלין הציתה למעשה את פתיל ההשהיה של המלחמה העולמית הבאה. במערב הופצו האשמות נגד האנטישמיות שפשתה בחדריו של סטלין ובכל ממלכתו. הממשל הסובייטי בצרוף נציגי הקהילה היהודית, אישים חשובים מתחומי המדע והעיתונות גינו בזעם את 'הרוצחים בחלוקים הלבנים' והכריזו שאין אנטישמיות בברית המועצות. עונש המוות, הם כתבו, ממתין לקומץ עלוב של לאומנים בורגנים, בוגדים וסוכני הציונות הבינלאומית.

אחד מאותם יהודים מכובדים שחתמו על המכתב הודה כעבור שנים כי חתם מתוך פחד חייתי לעצמו ולילדיו. הוא אמר לעצמו כי לא ניתן להציל את הרופאים ולכן יש להציל את כל האחרים. כדי לשים קץ למסע האנטישמי היה על החותמים ליצור קו הפרדה מובהק בין 'בוגדים' מעטים שגורלם כבר נחרץ לבין העם היהודי הנרדף. המכתב הזה נאסר לפרסום על-ידי הבוס. סופר ומבקר ספרות נודע בשם בורשצ'אגובסקי שנרדף גם הוא על היותו יהודי כתב בספרו 'דם מרשיע' כי הווטו הפסקני על פרסום המכתב יצא מהחלונות הגבוהים ביותר. סטאלין לא רצה לחלק את היהודים לטובים ורעים. הוא לא רצה שיהודים ירכשו חסינות על-ידי הקרבתו של קומץ לאומנים בורגנים מתוכם. סטאלין התכוון להעניש את כל היהודים בפתחה של מערכה עולמית. הוא שאף לאותה שערורייה וסערה עולמית שתפרוץ כשיגורשו היהודים למחנה המוות.

הוא וברית המועצות עם פועלי כל העולם שיתאחדו (מרדכי אורן כבר הצהיר באספות-עם לפני שנאסר בפראג כי שום פועל ברחבי העולם המערבי לא יצא למלחמה נגד ברית המועצות) נגד האימפריאליסטים של אמריקה. תתחולל סערת רוחות, בוודאי. לא משהו שלא ניתן להשתיקו באמצעות מימן...

בשלהי פברואר 53 פשטו שמועות עקשניות במוסקבה שהיהודים יגורשו לסיביר. מה חדש? לאחר מותו של סטאלין נודע לעולם דבר הגרוש שתכנן סטאלין ליהודים שלו. רק נסו לתאר לעצמכם את גודלו ועוצמתו של הפוגרום האולטימטיבי שעמד להתרחש ברוסיה בעקבות 'משפט הרופאים' יהודיי השם. למזלנו החבר סטאלין, שמש העמים, דעך ולא יזרח עוד לעולם.

דרעקטואלים

גבירותי ורבותי, משפטי דרייפוס, בייליס, מוחמד א-דורה והפרוטוקולים ממשיכים להתנהל על כל במה ותחת כל עץ רענן. גם היום וגם מחר. ככל שנכחיש – 'הם' יביאו לנו הוכחות חדשות, מעוגנות יותר, נפיצות ובעלות הדף בגוון הגיוני-רך ומשכנע יותר. כי זה חוק האנושות מאז ומתמיד. כפי שנראה לעין רק האינטלקטואלים הפכו לדרעקטואלים. כל השאר דומה למה שכבר היה והוא גם מה שכבר יהיה. עלילות הדם נותרו גסות, מופרכות ותפרי הבלהות שלהם שקופים לסביבה הקרובה. הכל יש בעלילות האלה, דמיון פורה, עלילה מסובכת, יהודים, תשוקות ותאוות. רק האמת נעדרת.

כשהתורה הבדילה את העם הזה מכל העמים היא לא הבדילה אותו בשל אשמתו אלא בשל שליחותו. משה ירד מההר ואמר לעמו, חבר'ה, מעכשיו יוצאים מהעולם שהוא העלם ונכנסים למציאות. למשה היה סוד גדול שהוא חלק אותו עם הזקנים. כלומר, הם היו צעירים לפני ששמעו את הסוד והזדקנו ברגע שמשה גילה להם את דעתו של אלוהים על העולם (גילוי הסוד בהמשך). משה המשיך ואמר, רק כשחיים במציאות אפשר וניתן לראות ולהבין את העולם. מי שחי בעולם סבור בטעות שהוא חי במציאות. כפי שאמר פעם גדול חכמי הדורות אחרי משה: THE OPPOSITE OF EVERYTHING IS THE TRUTH. הוא חושב שגילה את אמריקה.

הרשימה הזאת מוקדשת לארגוני צדקה, מוסר וחסד כגון 'שלום עכשיו', 'בצלם', 'זוכרות-שוכחות-חוסמות', 'אנרכיסטים נגד הגדר', 'מצפן', 'שוברים שתיקה', 'החברה לישראל חדשה', 'רבנים למען זכויות אדם' ועוד כהנה וכהנה (סליחה אם שכחתי מישהו חשוב בעיני עצמו) מאותו מין שיודע רק את מינו, המקדישים את אונם והונם של נדבנים בעלי שררה ומטרה כדי להסיט את העולם מהאמת ותורמים בכך להתפשטות מגפת אבולה רוחנית שמפניה מנסים יהודים בכל העולם להינצל.

ההסתה מן האמת וההסטה מתבטאים בעיקר בכך שאותם ארגונים נאורים-לכאורה אינם מוכנים להתמודד, להתעמת ולהתאמת עם מקור הרע הנובע בעולם והוא: שנאת יהודים, אלא רק לגלגל דברי כמה מדובריו ויחצניו הנראים ונשמעים בעיניהם כאמת תקנית ומקובלת בעולם. והעולם הנאור, ההוגן והצודק? הנה מה שגילה משה לנביאים שבאו והלכו בעקבותיו:

העולם הנאור, ההוגן והצודק הינו מוסד מבוסס, מקובל, שקול ואחראי, כפי שכבר הבנתם - זהו בית ספר למופרעים.

בבית ספר זה לומד הרך הנולד כי אחת הדרכים המקובלות ביותר על הארגונים הנדונים הינה לאתרג כל מיני נדונים, פושעים, סוטים ונאשמים כדי להאדירם ולהצדיקם ולשמרם מכל משמר בקופסא מפושתנת אך ורק משום שהם מבטאים את דרכם הפוליטית או מבקשים לסטות אל דרכם הפוליטית של הארגונים נדונים מתוך תקווה להזדכך ולהיטהר באופן התלמודי, 'טבל ושרץ בידו'. הטבילה המפורסמת ביותר בעולמנו היא טבילתו של הפרשן אמנון אברמוביץ' עם אריק שרון בידו. אני יודע שרבים מכם חושבים שיוחנן המטביל יהודי והפך אותו לישו – זו הסנסציה. אם תשוו את שני המקרים תיווכחו ששני הטבולים שילמו מחיר מלא.

והעולם הנאור, ההוגן והצודק? כן, הוא קיים והוא נישא בראש ההר. משה רבנו טיפס לשם. נסו גם אתם.

תאריך:  30/10/2014   |   עודכן:  30/10/2014
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפרשת הרפז עסקינן, פרשה אשר אחד מאדניה הוא מערכת קשרים פסולה בין עיתונאים ובין אנשי שלטון ואנשי צבא, פרשה בה זויף מסמך, מסמך מזויף נדחף מלשכות הבכירות ביותר בצבא אל העיתונות לצורך פרסומו, ולבסוף פרסום ברבים, בטלוויזיה, של מסמך מזויף אל מול מאות אלפי צופים (עובדת הזיוף נקבעה על-ידי רשויות החוק רק לאחר הפרסום).
30/10/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
אינני יודע מי אמר את הדברים הקשים המצוטטים במאמרו של ג'פרי גולדברג ב"אטלנטיק". גם אם דברי העלבון הללו לא נאמרו על-ידי הנשיא עצמו ו/או על-ידי שר החוץ קרי, וגם אם שניהם יתנערו מהם, הרי אין ספק שהם נאמרו על-ידי בכירים בממשל בהשראתם של השניים. האם יעלה על דעת שפקיד כלשהו בממשל יטיח עלבונות בראש ממשלת ישראל, מנהיג נבחר של בעלת-ברית, אם הוא לא קיבל איתות לכך מהדרגים הבכירים ביותר בוושינגטון? לכן, בנתחנו את המשמעויות של הפרשה, צריך להניח שזו אכן גם דעתם האישית של אובמה ושל ג'ון קרי על בנימין נתניהו.
30/10/2014  |  יוסי צרויה  |   מאמרים
בשנת השמיטה אין לרכוש ירקות ופירות במחיר מופקע, אם האמיר למעלה משליש ממחירו. התורה חסה על ממונם של ישראל. אמר רבי זירא, שבעד הידור מצוה רשאי להוסיף עד שליש מעלות המצוה [ב"ק ט', ב']. לדוגמה: לפניו שני ספרי תורה, רשאי לקנות את המהודר, אם לא עלה מחירו בשליש מהפחות מהודר.
30/10/2014  |  הרב אפרים זלמנוביץ  |   מאמרים
הכלי החשוב ביותר החיוני להישרדות בימינו: צלילות. הכוונה, כמובן, לצלילות הדעת. אותה צלילות הדעת שניתן להגיע אליה באמצעות הכרת המציאות כמות שהיא, והבנתה על-פי המורים הרוחניים של עם ישראל.
30/10/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
כל דרדק זב-חוטם וכל פרח משפטים, לרבות כל סטודנט/ית הלומד/ת לימודי משפטים בשנתם הראשונה ללימודי משפטים, יוכלו לצטט, בפני כל, המשפט המתעתע - ושאינו נכון עוד, בתקופתנו אנו, כלל וכלל - לפיו: "כל אדם הינו בגדר של זכאי גמור, כל עוד לא תוכל אשמתו, בבית המשפט". יתר על כן. כל אדם מן היישוב וכל פרח משפטים יטיחו בפנינו הקלישאה השחוקה בדבר קיומה הוודאי של חזקת החפות, שעה שחזקה זו נעלמה מחיינו, זה מכבר, ונפטרה לבית-עולמה. חזקת חפות זו, נחה על משכבה - בשלום וגם/או בחוסר שלום - מזה שנים הרבה. למעט מתי מעט דוגמת המשפטנים הנאורים, אמיצי הלב וישרי-הדרך, פרופ' אורית קיטאי-סנג'רו, בעלה, פרופ', בועז סנג'רו ועוד מעטים, הרי הרוב הדומם הניח לחזקת החפות למות, בשתיקה רועמת ומחרישת אוזן.
30/10/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il