|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
ניצן, וינשטיין. חיפוי מושלם? [צילום: פלאש 90] ברכה. נהנה מגיבוי ומחיפוי [צילום: מן הטלוויזיה] פינטו. הציע לביבדק בפוליגרף [צילום: פלאש 90]

למרות המידע הבעייתי והעדויות המפלילות

הפרקליטות והיועמ"ש מטעים את בג"צ <br>במאמץ לחפות על תנ"צ אפרים ברכה

בניגוד לניצב ארביב, תנ"צ אפרים ברכה לא נחקר באזהרה אפילו אצל חבריו במשטרה בניגוד לדרכי החקירה והאימות בפרשת ארביב - נדחתה בקשת הרב פינטו ומקורביו להיבדק בפוליגרף משטרתי כדי לבדוק את גירסתם המפלילה את ברכה בניגוד למתחייב ועל-אף החשיפה - טרם נבדקו שמונה חשבונות בהם יש לברכה ייפוי כוח למרות המידע המפליל, טרם נקרא אסף לוי למסור עדות על מידע מוכמן שהדליף תנ"צ ברכה על חקירות רגישות
11/11/2014  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת פינטו   |   תגובות
חשיפה: תנ"צ אפרים ברכה קיים אלפי שיחות טלפון עם הרבנית דבורה פינטו
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה, קצין משטרה בכיר, קיים קשרים שוטפים וקרובים עם בני הזוג פינטו * במסגרת זו נהג ברכה לשוחח עם הרבנית כמעט מדי יום ובסך-הכל קיים עימה במשך כמה שנים אלפי שיחות * רישומי 166 שיחות נחשפים ב-News1 * ברכה קיבל מבני הזוג פינטו טובות הנאה וכספים בהיקף של מאות אלפי ש"ח * למרות זאת, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה נמנעים מחקירתו של תנ"צ ברכה במח"ש
לרשימה המלאה

שוורץ וגלוטמן מנעו חקירת תנ"צ ברכה על תנועות ב-8 חשבונות בהם מיופה כוח
יואב יצחק
עו"ד אלי שוורץ, הפרקליט המלווה בפרשת פינטו, מוכר כידידו האישי של ברכה * רב-פקד ענת גלוטמן, העומדת בראש צוות החקירה, עבדה בעבר תחת פיקודו של ברכה * ההימנעות - לבקשתו האישית של ברכה שאמר להם שאין מקום לחקור מכיוון שאלה חשבונות של בני משפחתו * למרות זאת, בדיווח לבג"ץ מסרה עו"ד חני אופק הודעה כוזבת ולפיה "נבדקו חשבונות הבנק של משיב 4 ובני משפחתו ועוד"
לרשימה המלאה

חוקרי מח"ש נמנעים משאלות לארביב בעניין דיווח שקיבל על כספים לברכה
יואב יצחק
בחקירתו דיווח הרב יאשיהו פינטו כי הוא דיווח לניצב (בדימ.) ארביב על סיוע כספי שניתן לתנ"צ ברכה במשך זמן רב * בירור האמת מחייב חקירת ארביב גם בסוגיה זו * אלא שחוקרי מח"ש, בהדרכת הפרקליטות, נמנעים מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה * ואילו ברכה תומך בנימוקי היועמ"ש בתגובתו לבג"ץ חקירת ארביב בחשד שקיבל טובות הנאה
לרשימה המלאה

יואב יצחק
מח"ש יוזמת חיקורי דין בארה"ב בפרשת ארביב

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, ממשיכים לחפות על ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה. במקביל, מסרה הפרקליטות לבית המשפט העליון, בשמם של היועמ"ש והמחלקה לחקירות שוטרים, תגובה הכוללת פרטים מטעים וחצאי אמיתות. אגב-כך הם מסתירים מידע נוסף מהשופטים בעתירות שהגישו אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון.

ל-News1 נודע, כי גם וינשטיין וגם שי ניצן הביעו בשיחות סגורות את הבעייתיות ואת הקושי שלהם להמשיך ולהגן על תנ"צ ברכה, בעתירות שהוגשו לבית המשפט העליון, וזאת נוכח החשדות והעדויות נגדו. כמו-כן הם הביעו את דאגתם מפני פסיקת שופטי בג"ץ, ובראשם השופטת מרים נאור.

החיפוי והגיבוי הניתנים לברכה על-ידי היועמ"ש ופרקליט המדינה, נעשים למרות המידע המפליל שנמסר נגדו בחקירה המשטרתית שנערכה בפרשת הרב יאשיהו פינטו, ועל-אף המידע הרב שנחשף בחודשים האחרונים המעלה שאלות קשות כלפיהם:

  • שמונה חשבונות לא נבדקו -

בניגוד למקובל ולנדרש, טרם נחקרו פעולות כספיות שבוצעו בחשבונות של אחיו של ברכה, בהם הוא מחזיק ייפוי כוח. כפי שחשפנו כאן, החשבונות לא נבדקו לפי בקשתו של ברכה... ובהסתמך על החלטת הפרקליט המלווה עו"ד אלי שוורץ (המיודד אישית עם ברכה...) שנענה לבקשתו של ברכה...

בעקבות החשיפה ב-News1 אישר היועמ"ש, בתגובתו לבית המשפט העליון, כי חשבונות אלה לא נחקרו. לטענת היועמ"ש, ההימנעות נובעת מכך שברכה הוא שגילה לחוקרי המשטרה כי הוא מחזיק בייפוי כוח בחשבונות אלה. גירסת היועמ"ש, המהווה "חצי-אמת", עלולה להטעות את בית המשפט. שכן, ברכה גילה דבר ייפוי הכוח רק לאחר שנדרש למסור לחוקרים את פרטי חשבונותיו וחשבונות בני משפחתו בבנקים;

  • הקלטת שיחותיו של ברכה -

בניגוד לגירסה שהוצגה על-ידי ברכה, כאילו הוא הסכים לציתות קבוע לשיחותיו - מעת שהודיע ברכה על הצעת השוחד מפינטו, הרי שהוקלטו רק חלק משיחותיו שאותן ניהל ממכשיר הנייד שלו. ל-News1 נודע, כי ברכה ניהל שיחות ממכשירי טלפון אחרים. כמו-כן נודע, כי זמן קצר לאחר שהודיע על הצעת השוחד שקיבל, לדבריו, ובעת שחוקרי המשטרה ציפו לבואו של פינטו לישראל, יזם ברכה שיחת טלפון עם מקורב לרב פינטו, והציע שהרב פינטו לא יגיע לישראל בזמן הקרוב בגלל שיש לו לחץ דם גבוה... ככל הידוע, באופן זה ניסה ברכה, ממש ברגע האחרון, לצמצם את הסיכון, בכך שהרב פינטו לא יגיע לישראל ולא יעיד על טובות ההנאה שניתנו לברכה.

בתגובה לבית המשפט העליון מאשר היועמ"ש כי אכן - לא הוקלטו כל שיחותיו של ברכה. הנימוק הפנטסטי המובא בפני השופטים: לבקשתו של ברכה ניתנה לו האפשרות להחליט אילו שיחות יוקלטו (על-ידי כך שיעשה סימנים למי שצריך...) וזאת כדי להימנע מפגיעה בפרטיותו של ברכה...

  • ההימנעות משימוש בפוליגרף -

בתגובתם לבית המשפט העליון נמנעים היועמ"ש והפרקליטות מלדווח לבג"ץ: מדוע הם נמנעים מבדיקת גירסת פינטו ואנשיו בפוליגרף משטרתי, בשאלה האם אכן ניתנו טובות הנאה כספיות ואחרות לתנ"צ אפרים ברכה, שעה שחייבו זאת בחקירת ארביב. כפי שמסרנו כאן, הסדר הטיעון עם הרב פינטו מחייב עמידת הרב בפוליגרף ואימות גירסתו בשאלות המפלילות את ארביב. היועמ"ש והפרקליטות לא מסרו לבית המשפט העליון כל הסבר הגיוני בסוגיה זו, וזאת על-אף שנדרשו ליתן תגובה משלימה.

  • חצאי אמיתות בדבר עמד מח"ש -

היועמ"ש והפרקליטות מסרו לבית המשפט העליון, כי אין צורך עתה לקיים חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מכיוון שאנשי מח"ש היו בסוד הדברים עוד בשלבים הראשונים, ולא ראו מקום לחקירת ברכה. דיווח זה מהווה, כידוע, "חצי אמת". שכן, להווי ידוע:

  • א) היועמ"ש מסר גירסה מאוחרת ומפותלת זו רק בתגובתו המשלימה לבג"ץ, ולאחר שהועלו שאלות מדוע מלכתחילה נבדק ברכה במשטרה ולא נחקר במח"ש כפי שמחייב החוק;

    ב) ההכרח לפתוח בחקירה נגד אפרים ברכה נובע במיוחד מהממצאים החדשים שהתגלו, שלא היו בזמנו בידי אנשי מח"ש. אלה כוללים: רישומי אלפי שיחות שהתקיימו בין אפרים ברכה לבין הרבנית דבורה פינטו ו/או הרב פינטו; עדויות נוספות וחדשות מצד גורמי ה-FBI, המעידים על דיווחים שקיבלו מפינטו בדבר טובות הנאה כספיות שניתנו לברכה, ועוד.

  • הימנעות מקבלת עדות מאסף לוי -

כפי שחשפנו כאן, תנ"צ ברכה נהג להגיע לפגישות אצל הרב פינטו, בעת כשכיהן כראש חטיבת המודיעין באגף החקירות במשטרה, ובנוכחות גורמים נוספים הוא פטפט ללא הרף וגילה סודות מחדרי החקירות. בנוכחות העיתונאי אסף לוי, לדוגמה, שהתארח אצל פינטו, הדליף ברכה מידע בדבר החקירה הסמויה נגד ואנונו ועל המעצר המתוכנן. כפי שאכן אירע. פרשה זו נחשפה ב-News1, אך למרות זאת, היועמ"ש ומח"ש נמנעים מקיום חקירה בנושא, מחשש שמא יוכח כי ברכה ביצע עבירות על החוק כשהדליף מידע מוכמן ורגיש.

גירסת היועמ"ש והפרקליטות, זו המעודכנת, הוגשה כאמור, כתגובה משלימה, על-ידי עו"ד חני אופק, ממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה, וכן על-ידי רחלי חזן-פלדמן, סגן בכיר א' בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). נודע, כי הגירסה, הכוללת חצאי אמיתות ואף פרטים מטעים, מעוררת רוגז רב בקרב גורמים במחלקה לחקירות שוטרים, קל וחומר כאשר זו גובשה על-ידי עו"ד אופק המציגה מועמדותה לכהונת שפיטה. אלה סבורים כי יש לחקור את אפרים ברכה בחשד שקיבל טובות הנאה, שלא כדין, ולהשעותו לאלתר מתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה עד סיומה של החקירה המתחייבת.

תאריך:  11/11/2014   |   עודכן:  12/11/2014
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות והיועמ"ש מטעים את בג"צ במאמץ לחפות על תנ"צ אפרים ברכה
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף ובר
11/11/14 12:37
 
בבר
11/11/14 19:41
2
אי איזה עולם
11/11/14 12:45
3
השעיה
11/11/14 12:53
4
פוליגרף
11/11/14 13:19
 
קרטי
11/11/15 07:41
5
השחף
11/11/14 13:53
6
How Bracha holds
11/11/14 14:30
7
של משטרה/פרקליטות
11/11/14 14:44
8
שוטר
11/11/14 15:21
9
כחש
11/11/14 15:32
10
צדק תרדוף
11/11/14 16:00
 
הניה
12/11/14 04:53
 
להניה
13/11/14 07:57
11
הכל מתפרק....
11/11/14 18:52
12
האלה?
11/11/14 20:16
13
פועה
12/11/14 09:12
14
לפועה
12/11/14 09:51
15
שאול א.
12/11/14 11:01
16
עבדות הסטוריות
12/11/14 18:50
17
XTXT62
12/11/14 19:50
18
Yoosi.e
13/11/14 17:41
19
ניצן - רפובליקת ב
15/11/14 22:12
20
אני רק שאלה
18/11/14 12:44
21
yeshurun
24/11/14 08:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
הפרקליטות לא מסרה לצוות ההגנה של הרב יאשיהו פינטו את כל חומר החקירה בעניינו, למרות פניות חוזרות ונשנות בארבעת החודשים האחרונים. תמלילי הודעותיו של פינטו במשטרה נמסרו להגנה כאשר הם כוללים השחרות. כך טוען הסניגור, עו"ד אייל רוזובסקי, בבקשה שהגיש (יום א', 9.11.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
10/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים החליטה שבדיקת טענותיו של הרב יאשיהו פינטו נגד תת-ניצב אפרים ברכה יכולה להתבצע במשטרה ואינה צריכה לעבור אליה. כך טוענת לראשונה (יום ג', 4.11.14) פרקליטות המדינה, בתשובתה המשלימה לעתירת אומ"ץ המבקשת מבג"ץ להורות על פתיחת חקירה נגד ברכה, לאור טענותיו של פינטו לפיהן העביר לו סכומים כסף במשך שנים.
04/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
מדוע מעזות המשטרה ופרקליטות המדינה לשקר לבג"ץ - גם בנושא פינטו-ברכה וגם בנושא יהודה גליק? התשובה פשוטה: כי הן יכולות. ומדוע הן יכולות? התשובה פשוטה: כי לא סביר שהן ייתפסו, וכי הכל נשאר בתוך הבית.
02/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לרב יאשיהו פינטו ולתומכיו יש בעיה קשה: הוא מודה בעבירה חמורה של מתן שוחד, והמדינה מבקשת לשלוח אותו לשנת מאסר. הם חייבים להסביר את זה לעצמם ולחסידיו הרבים של פינטו ברחבי העולם, הכוללים כידוע גם אישי עסקים ואנשי ציבור.
01/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
יעקב נאמן, בהיותו שר המשפטים, הזהיר את הרב יאשיהו פינטו שלא למסור ל-FBI מידע על חבר הקונגרס מייקל גרים, שלטענת פינטו סחט אותו. כך נטען בעלון שהופץ (יום ו', 31.10.14) בבתי הכנסת ברחבי הארץ, ונכתב בוודאות בידי מקורביו של פינטו וקרוב לוודאי שעל דעתו.
01/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il