תמיד אומרים שלמידה חייבת להיות יעילה ומרתקת. אני זוכר שכשהייתי ילד היו מדמים את מגרש בית-הספר לכביש שבו נוסעות מכוניות. הדבר נעשה באמצעות שילובם של תמרורים, מעברי חצייה, והולכי-רגל.
בגבעת-שמואל לקחו את העסק צעד אחד קדימה.
הקמת מרכז ההדרכה
לאחר שגננות הגנים "נורית", "לילך", "סיגלית" ו"כלנית" עברו השתלמות בנושא, החליטה הגננת רחל בוק שבמקום להעביר לילדים הסברים משמימים בנושא בטיחות בדרכים, רצוי להקים מרכז הדרכה אשר ידמה את הסכנות האורבות לנהגים בכביש הסואן.
הגננות הגישו את התוכנית לאישור העירייה, והתוכנית אכן אושרה.
בחצר הגן הוקם כביש אשר טומן בחובו רמזורים, נתיבים,ותמרורים.
במקום מכוניות הביאו בימבות (מעין אופניים)אשר בהם רוכבים הילדים.
וכך, הם הופכים להיות מודעים לסכנות האורבות בכביש הן לנהג,והן להולכי-הרגל.
תגובות הצדדים למהלך
- הגננות טוענות שדרך הלמידה המהנה על הכביש הילדים לומדים על הכללים שיש להקפיד בין אם אתה נהג,או בין אם אתה הולך-רגל.
וכן,הם לומדים שאין לעבור את קווי הנתיבים,ושיש להפגין איפוק וכבוד כלפי הזולת.
- הילדים משתפים פעולה ומבינים שברמזור אדום עוצרים,ברמזור ירוק נוסעים,יש לחבוש קסדה לפני שרוכבים על אופניים, וכ"ו.
ג:אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל שוקל ליישם תוכנית זו גם בגנים נוספים בעיר.
מי אמר שאי-אפשר להעביר חומר בצורה מהנה אשר תרתק את ילדי הגן.