|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הרעים והשוטים בראי יום השואה <br>

הקושי הגדול של ישראל בדור האחרון היה ונותר הצורך להתמודד מול שתי קבוצות של אויבים: הרעים והשוטים
21/04/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות
"רצח אלוהיהם" [צילום: AP]

הרעים הם אנטישמים שגדלו ועיצבו את השקפת עולמם בעיקר על ברכי ההסתה של הכנסיה הקתולית במהלך קרוב ל-2000 שנה, כשהם מיחסים ליהודים את "רצח אלוהיהם". כך הצליחו להפוך את היהודים במודע ובלא מודע לסיבת הסיבות לכל צרותיהם, לשעיר לעזאזל תמידי ומושא לשנאת חינם פתולוגית, בלתי-רציונלית וחסרת מעצורים. בחינה שטחית של היחסים ההיסטוריים בין היהדות לכנסיה, מוכיח זיקה חזקה מאוד בין רמת האדיקות הדתית של הנוצרים לבין שכיחות ועוצמת הפרעות בגין ביהודים שהתחוללו סביב קשיים חברתיים וכלכליים שהוסברו תמיד בתכונות השליליות של "רוצחי האל". לימים אימצו את הגישה האנטישמית גם אויבים אחרים של העם היהודי, למרבה הפלא בחלקם שמיים בעצמם, והפכו אותה קרדום לקידום מטרותיהם הפוליטיות, האידיאולוגיות או שני הדברים יחד. הפליאו לעשות בכך הערבים, במיוחד הפלשתינים, במאבקם נגד הציונות, תנועת השחרור הלאומי של העם היהודי ומדינת ישראל שהיא הישגה הגדול ביותר עד כה. הם ממשיכים לדוג במים העכורים האלה, במסגרת תוכנית בלתי-מוצהרת אבל ראלית לגמרי, המכוונת להשמדת זהותו של העם היהודי, ההיסטוריה, שלו והעובדות הארכאולוגיות, ספרותיות ואחרות הקושרות אותו קשר חד-ערכי וחד-משמעי לארץ-ישראל.

בימים אלה, שבהם נכלל גם יום השואה - יום שואת יהדות אירופה והעם היהודי כולו, אין מקום להתפלא אבל יש מקום להצטער על התפשטות מחודשת ומתגברת של האנטישמיות בעולם. ככל שאנו, אירופה והעולם המערבי מתרחקים מחוויות השואה בפועל, וככל שמספר האנשים החיים שחוו את המאורעות מצטמצם והולך, משתחררת לה המגבלה שכפו על עצמם זמנית האנטישמים באירופה והממסדים הכנסייתיים והפוליטיים שלהם, ופורצת השנאה העיוורת הישנה ועולה אל פני השטח. כנראה שמתוך הקושי שלא תם עדיין, להסתכל על עצמם במראה ולהבחין על כל צעד ושאל, עדיין, בעקבות מעשיהם ומחדליהם בהשראת אותה שנאה חסרת מעצורים, ובעקבות הסתירה ההגיונית שהם עצמם אינם מצליחים לישב בין אנטישמיות לבין היומרה הניאו-מוסרית לראות בעצמם מי שהשתקמו ו"היטהרו" מן העבר האפל של ימי השואה, הם נזקקים עדיין לתרוצים להסברת חזרתם לחיקה הנוח של האנטישמיות המאוסה, ומכנים אותה "ביקורת על ישראל". ישראל, לכאורה איננה יהודית, וישראל לכאורה היא סתם מדינה. מובן שמדובר בצביעות, בשקרים, לעיתים בבורות, ובאינטרסים אגואיסטיים. עצם העובדה שהשנאה הערבית, הניזונה מחוסר סובלנות של האיסלאם לזרים ומיריבות פוליטית עם התנועה הלאומית היהודית, מתחברת בנקל לאנטישמיות ה"קלאסית" ומשתמשת כמעט באותם נימוקים כמוה, מעידה שלא מדובר כאן על הפרדה אמיתית בין שתי תופעות שונות. מדובר באותה תופעה עצמה ששותפים לה גם האנטישמים החדשים של האיסלאם, וגם האנטישמים המתחדשים של הנצרות באירופה. בשני המקרים היעד הוא אחד: היהודים השנואים. השיתוף כביכול סביב שינאת היהודים הוא מלכודת שטומן להם שר ההיסטוריה. וכשם שהנוצרים לחמו במוסלמים בארץ-ישראל במסעות הצלב בימי-הביניים ולא הרוויחו דבר אז מרדיפת היהודים, הם עוד יגיעו למלחמה נוספת נגד האיסלאם, גרועה יותר וקשה יותר מבעבר בעקבות שיתוף הפעולה הנוכחי ביניהם לדבר העבירה של שנאת חינם את היהודים. אני מאמין שהעם היהודי, אם ישכיל, ישרוד גם את הגל הנוכחי, משום ששנאת חינם איננה נשק אופטימלי אלא מכשיר אפקטיבי להרס עצמי, גם כשדרכי התממשותו פתלתלות.

בסיס תאורטי

במלחמת העולם ביססו הנאצים את מהלכיהם על תורת הגזע. משהוכיחו לדעתם שיש גזע עליון וגזעים נחותים, פעלו להעלים פיזית את הגזעים הנחותים ביעילותם הפרוסית הידועה, ובראש ואשונה את היהודים והצוענים. כל מהלך מן מסוגה של השואה חייב שיהיה לו בסיס תאורטי שגם יצדיק אותו וגם ילכד סביבו את הכוחות המבצעים. גם את השיעור הזה לומדים אויבי ישראל באשר הם בשקידה וביסודיות. כזו למשל היא התאוריה הפוסט-ציונית של העידן החדש -ניסיון להשמיט את הבסיס העיוני והעובדתי של תנועת השחרור הלאומית של העם היהודי, ולהכין את הרקע והצידוק שלעם שלילת קיומו וזכויותיו. מעניין מאוד לראות שדווקא מה שאצל חוגים מסוימים נחשב לאחד הפירות המוצלחים ביותר של התפיסה הפוסט-מודרנית הוא בעל יסודות ניאו-נאציים ואנטישמיים מובהקים.

קבוצה שניה של רעים הם הערבים והמוסלמים הקנאים, שמנסים לנצל את החולשה המערבית המתבטאת בנטייה פתולוגית לאנטישמיות, לקידום מטרותיהם הפוליטיות במזרח התיכון. מנקודת הראות שלנו חשוב להבין את שאיפתם היסודית לחיסול מדינת היהודים ואסור להתעלם ממנה. אחד הלקחים החשובים של השואה הוא שלא לחזור על השגיאות של פרנסי קהילות אירופה, שלא "האמינו" להיטלר ולהצהרותיו בגנות היהודים ובצורך להיפטר מהם, עד שנוכחו בפועל ברצינות כוונותיו. מדיניות זו עוצבה והופעלה עוד בתקופת מלחמת העולם השנייה באמצעות המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, שביקש לדרבן את הנאצים להחיל את מבצעי חיסול היהודים באירופה גם על המזרח התיכון וארץ-ישראל.

כיום המאבק הפוליטי הערבי הוא נגד מדינת היהודים, שלדעתם קמה בזכות השואה, כפיצוי של האימפריאליזם האירופי ליהודים על זוועות השואה ועל חשבון זכויות הערבים. לאחר שניסו את המהלך הנאצי - השמדה פיזית באמצעות מלחמות רחבות-היקף ומרובות משתתפים בדור הראשון לעצמאותנו, וכשלו בהן, עברו למלחמות בעצימות נמוכה או מלחמות טרור, שגם בהן הם אינם בוחלים באמצעים. במלחמות הטרור בקשו להשיג אותה מטרה של חיסול הישות הציונית כפי שהם מכנים זאת, על-ידי שיפוררו את החברה הישראלית מבפנים. לנגד עיניהם עמדה העובדה שזו חברה הטרוגנית שבה מהגרים, פליטים, ניצולי שואה ומגוון רחב מאוד של תרבויות והשקפות שעל פניהם, מעצם קיומם, מחלישים את הלכידות הפנימית ואת כושר הספיגה של החברה כולה. גם ניסיון זה כשל, והמרכיבים היהודיים, הלאומיים והישראלים שנוצקו בארץ ישראל, היוו מלט מלכד חזק בהרבה מן השונויות והוכיחו את עליונותם. וקרוב לוודאי שגם לקחי השואה היוו שיעור מאלף וחשוב מאין כמותו במאבק הישוב מול הנסיונות הערביים לכלותו.

מחיקת עדויות

משכשלו הערבים בקיצורי הדרך הקודמים להשגת מטרתם הבסיסית, עברו לאימוץ השיטה הנאצית במלואה - תהליך שעיקרו הכחשת קיומו של עם יהודי, הכחשת זהותם הלאומית של היהודים, שלילת זכותם להגדרה עצמית, הכחשת זיקתם לארץ-ישראל ועברם ההיסטורי בה ושלילתה של נוכחות ריבונית יהודית בארץ-ישראל.

והואיל וזכויות אלה הוכרו על-ידי אומות העולם וארגון האו"ם, בין היתר בזכות הזיקה ההיסטורית, התרבותית, והתנכית של העם היהודי לארץ, הם פועלים לקעקע זהויות אלה בכל דרך אפשרית, לרבות שקרים, מניפולציות פוליטיות, חרמות, מסעות פרסום והשמצה, נתונים דמוגרפיים והיסטוריים שקריים ואפילו מחיקת עדויות ארכאולוגיות על זיקת היהודים לארץ ועל קיומה של ריבונות יהודית בה, על-ידי הריסה שיטתית שלהן. הוונדליזם התרבותי שמחולל דאעש בארם נהריים, עושים הם בפחות פרהסיה בהר-הבית ובמקומות נוספים בארץ.

כיום הפכה המגמה, של הכחשת כל מה שנוגע לעם היהודי לזרם מרכזי בפעילות הערבית. הכחשת קיומו של עם יהודי, הכחשת זכויותיו בארץ-ישראל, הכחשת זיקתו לארץ, השמדת הארכאולוגיה המעידה על עברה היהודי של הארץ ועל חלקם של היהודים בה בתקופות שונות של ההיסטוריה, הכחשת השליטה היהודית והריבונית בארץ ישראל במשך קרוב ל-1200 שנים לפני חורבן הבית השני, ייסוד ירושלים כבירה והפיכתה למוקד רוחני עולמי בזכות מעמדה ביהדות ובמורשת ישראל, והכחשת קיומו של ישוב יהודי כמעט רצוף בארץ-ישראל במשך השנים שלמן החורבן ועד תחילת פעילותה של התנועה הציונית ועוד. לצד ההכחשות הגורפות, פועלת מגמה משלימה של ניכוס הכל לעצמם ובכלל זה ניסיונות נואלים להציג את עברם כנובע באופן רציף ושורשי מתושביה הקדומים של הארץ עד לשורשים יבוסיים ועד בכלל.

במאמצים אלה אין להם טיפת בושה או יושר אינטלקטואלי. במסעם האנטי-יהודי הטוטלי, ש"מתחפש" לוויכוח פוליטי עם הישות הציונית, הם משלבם חינוך רווי משטמה, הסתה, רצח אופי ושקרים ומפעילים מסעות חרם והכחשת שואה עולמיים. למעשה הם עוסקים בפועל בניסיון לחולל שואה נוספת וגדולה עוד יותר משואת אירופה, אולם בטכניקה שונה. גרמניה הנאצית הסתפקה בהכנה אידיאולוגית קצרה באמצעות "תורת הגזע" וניגשה לביצוע פיסי שיטתי מיד לכשהתאפשר לה הדבר. גם אז עמדה אירופה הנוצרית מן הצד והתבוננה בנעשה, ובלא מעט מקומות וזמנים גם הצטרפו חוגים אנטישמים בפועל למלאכת ההשמדה. הערבים כנראה עדיין אינם חשים עצמם מוכנים לפעול פיסית להגשמת תוכניות החיסול שלהם, ואינם משוכנעים שהמערב כבר בשל לכך די הצורך. ולכן הם עוסקים בתהליכים בוני תודעה ומשמרי תודעה, בתהליכים מעוררי הזדהות המחלישים התנגדות אפשרית בעתיד, ובתהליכים שיחלישו פיסית ומורלית את ישראל ויכינוה למועד בו יהיו הם, הערבים, מוכנים להנחתת המכה המכרעת.

מרווח נשימה

מנקודת ראות ישראלית, לתוכנית הגרעין האירנית תפקיד כפול בתסריט הכולל: א. השתלבות בתוכנית המוסלמית הגדולה לכיבוש האזור ולהשגת דומיננטיות עולמית, תהליך שיכלול גם סילוק ישראל באמצעות נטרול יכולותיה בתחום ההגנה העצמית ושחיקת כושר ההשרדות שלה. ב. הצבת אירן בעמדת הובלה במאבק הפנים-מוסלמי על הגמוניה בתוכו, בזכות השמדת ישראל ומתוקף יכולותיה הגרעיניות. בשל הנטייה האנטישמית המוטמעת בעולם הנוצרי-מערבי, מהלכים ערבים אלה זוכים להבנה ולתמיכה במערב ובד בבד מקנים לו מרווח נשימה; העיסוק המוסלמי בישראל מקטין את הלחץ הישיר והמיידי על אירופה וארה"ב. האסטרטגיה מתנהלת הפעם בתהליך שמשלב תיאוריה ואידיאולוגיה עם לחץ פיסי מתמשך בעוצמות משתנות. כאשר תשדר ישראל חולשה ורפיון ידיים והמערב יהיה בשל לכך, יגיע רגע ההכרעה. וכשיגיע, אינני מציע לנו לסמוך על אירופה או ארה"ב. דרכם כיום מעידה כי בליבם פנימה רבים מהם כבר שותפים לתוצאה, חלקם שותפים אקטיביים וחלקם שותפים פסיביים. אני יודע שלחלק מהקוראים ישמעו הדברים דרסטיים מדי, אפוקליפטיים מדי ו"בל יאמנו". לצערי זהו לקח מן השואה שאנו עדיין מסרבים ללמוד ולהפנים.

לצד הרעים עומדת קבוצה מגוונת למדי של שוטים, רבים מהם מתוך המחנה היהודי בארץ ובחו"ל, ובהם:

- אלה שאינם מבינים את העוקץ בהתנהלות הערבית-מוסלמית,

- אלה שאינם רוצים להבינה, משום שהיא אינה מתישבת עם אידאות-פיקס או דעות-קדומות שיש להם על טבע האדם ועל "אירופה האחרת",

- אלה שאינם מאמינים לערבים, אבל סבורים לתומם שמישהו אחר יעשה עבורם את העבודה,

- אלה שמפחדים להודות ששוב נשקפת לעם היהודי סכנה חמורה שיש להתיצב מולה, וסבורים שאם רק נתרפס מספיק נקבל חנינה מן החוגים הטובים בעולם המושחת והאגואיסטי שבו אנו חיים,

- אלה שמאמינים שאף אחד מלבדם אינו מבין את המציאות ולכן כולם מלבדם טועים בקריאת המפה,

- אלה שחושבים "מן הבטן", כלומר נאחזים באידאות או באישים במקום במציאות, בעובדות ובתהליכים המתחוללים לנגד עיניהם ממש,

- ואלה שהם קטני-אמונה ואינם מאמינים בנצח ישראל.
אם כך, מה הלאה?!

פשוט מאוד: להבין את הערבים. להכיר בעובדת קיומה של מארה אנטישמית בעולם הנוצרי ובהשלכותיה. ללמוד מה שניתן וצריך ללמוד מן השואה ומן הימים שקדמו להתרחשותה. ובעיקר להפסיק את מלחמת העצבים ההדדית ואת שינאת החנם ולעצב במשותף דרך יהודית, אשר יחד עם מי שאינו נגוע ברעות החולות הנ"ל, תבנה את התשתית המעשית והמורלית הדרושות להתמודדות עם האיום ולשרוד חרף סיכוניו. אפשר לעשות זאת גם כשאתה "ימין" וגם כשאתה "שמאל" אם אינך עיור או שוטה גמור.

תאריך:  21/04/2015   |   עודכן:  21/04/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרעים והשוטים בראי יום השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
22/04/15 08:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
"יום השואה והגבורה הוא בעצם יום של הנספים, של קורבנות השואה שאת זכרם אנו מעלים. יום העצמאות שחל שבוע לאחר מכן הוא יום של החיים, של מדינת היהודים שקמה על עיי השואה. אז השבוע שבין שני האירועים הוא של שרידי השואה - הגשר בין השואה לבין התקומה. האם מקובלת עליך הגדרה זאת".
21/04/2015  |  צבי גיל  |   כתבות
הָאֵל מֵעָפָר הוּא בָּרָא
19/04/2015  |  משה שפריר  |   שירים
תם יום הטקסים שהוקדש להזכרת השואה והנספים בה ולהפקת לקחיה. נראה שגם בעוד שנות דור ימצאו לנו סיפורים מדהימים על עוללות הימים ההם וזוועותיהם - רוע אנושי בל-יאומן ובצידו מעשי גבורה עילאיים וסיפורים אנושיים ברמות הזכות ביותר והגבוהות ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית. את העדות החיה עדיין מספקים ניצולי שואה שמספרם הולך ומתמעט עם חלוף השנים, עדויות שחשיבותן לא תסולא בפז משום שהן מראות את היפה ביותר והמכוער ביותר בתמהיל סוריאליסטי מוזר ולעיתים מצמרר.
19/04/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
ברור כי ישות ציונית פשיסטונרית המחוללת אינספור עוולות ואירועי נכבה ונכּסה, אינה מתאימה לאג'נדה "המתקדמת" של רבני בית מדרשוקן, גם לא אם מדובר באירועי הזיכרון לרגל יום השואה והגבורה. אין פלא שגם השנה הושמעו שם קולות "ליברליים ונאורים" שטענו כי "דגל מונף למעלה, צפירה, אמירת 'יזכור', 'כאן התחנה טרבלינקה', עדויות של ניצולים ושירת התקווה - זוהי המסורת העבשה להעברת זיכרון השואה".
19/04/2015  |  איציק סיבוש  |   מאמרים
המשפטים "לזכר 6 המיליונים אשר נספו בשואה" או "...שנרצחו על-ידי הנאצים ועוזריהם" חוזרים ונשנים כמעט מדי נאום, בטקסי יום הזיכרון לשואה.
19/04/2015  |  אריאל קלנר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il