|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
ניצן. מונע מידע מהשופט מודריק [צילום: פלאש 90] מודריק. הורה למסור חומרי חקירה [צילום: בוצ'צ'ו] ברכה. זוכה לחיפוי וגיבוי [צילום: פלאש 90]

כיצד משבשים התביעה ומח"ש הליכי משפט

הפרקליטות עיכבה חיקורי דין בחקירת <br>ארביב בניסיון להימנע מהפללת ברכה

חיקורי הדין שהיו אמורים להתבצע במסגרת חקירת ניצב (בדימ.) ארביב כבר לפני כחודשיים - עוכבו עד לאחר הרשעת הרב פינטו סוכני ה-FBI - שקיבלו מידע מהרב פינטו, אמורים להעיד: על דיווח בזמן אמת שמסר פינטו - לארביב, על-פי המלצתם, בדבר טובות הנאה שנתן פינטו לתנ"צ ברכה בהיקף כספי גדול
24/04/2015  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ארביב   |   תגובות
ארביב. ברכה הצדיק את חקירתו [צילום: פלאש 90]

יש לכם התנגדות עניינית להודעות ברכה?
איתמר לוין
סניגוריו של פינטו: מניעת הגשת ההודעות עלולה לגרום לעיוות דין בגזירת העונש * מודריק מבקש לדעת האם הפרקליטות סבורה שהגשת ההודעות תחייב לפתוח את הראיות
לרשימה המלאה

ברכה העיד: פינטו ידע בזמן אמת שאני ממודר מחקירת "חזון ישעיה"
איתמר לוין
פינטו הודה ששיחד את ברכה ב-200,000 דולר כדי לקבל מידע על חקירה זו * ההגנה: במערכת היחסים בין פינטו לברכה הייתה השליטה בידי האחרון * ברכה הכחיש שפינטו הציע לו זוג תפילין כשוחד - אך המדינה האשימה בכך את פינטו
לרשימה המלאה

הפרקליטות והיועמ"ש מטעים את בג"צ במאמץ לחפות על תנ"צ אפרים ברכה
יואב יצחק
בניגוד לניצב ארביב, תנ"צ אפרים ברכה לא נחקר באזהרה אפילו אצל חבריו במשטרה * בניגוד לדרכי החקירה והאימות בפרשת ארביב - נדחתה בקשת הרב פינטו ומקורביו להיבדק בפוליגרף משטרתי כדי לבדוק את גירסתם המפלילה את ברכה * בניגוד למתחייב ועל-אף החשיפה - טרם נבדקו שמונה חשבונות בהם יש לברכה ייפוי כוח * למרות המידע המפליל, טרם נקרא אסף לוי למסור עדות על מידע מוכמן שהדליף תנ"צ ברכה על חקירות רגישות
לרשימה המלאה

הפרקליטות מנסה לסכל הגשת הראיות החמורות המפלילות את אפרים ברכה
יואב יצחק
במהלך הדיון בבית המשפט הביעה התובעת, עו"ד חזן-פלדמן, את התנגדות הפרקליטות להצגת הראיות נגד אפרים ברכה * התנגדותה מנוגדת לחוק ולחובתה: לסייע לבית המשפט לעשות צדק, בכל הכבוד - במיוחד כאשר מדובר בקצין בכיר, שקיבל טובות הנאה ושיבש הליכי חקירה ומשפט
לרשימה המלאה

הפרקליטות מנסה "למרוח" את השופט מודריק
הפרקליטות מנסה למנוע, כמעט בכל מחיר, חשיפת חומרי החקירה בפני כבוד השופט עודד מודריק, ואף "למרוח" את כבודו משל מדובר בשופט מתחיל שניתן לעבוד עליו. כך היא נוהגת גם בימים אלה ממש, אגב פניית באי-כוחו של פינטו, עורכי הדין אייל רוזובסקי וצבי קלנג, לבית המשפט. מודריק נוכח כי אין מנוס מהצגת חומרי החקירה, כדי שאלה יוכלו לשמשו בבואו לגזור את דינו של פינטו, ולכן הורה לפרקליטות, ערב יום העצמאות, להשיב עניינית: מדוע אתם מתעקשים להימנע ממסירת עדויותיו [המפלילות, י.י.] של תנ"צ ברכה לבית המשפט. טוב יעשה מודריק אם יקפיד למלא את חובתו כשופט: לכפות על באי-כוח התביעה, כמו גם על באי-כוח ההגנה, להציג בפניו את כל המסמכים המצביעים על אחריותו ואף על מעורבותו האמיתית של תנ"צ ברכה במעשים המיוחסים לרב פינטו.

הפרקליטות והמחלקה לחקירות שוטרים עיכבו ביצוע חיקורי דין בארה"ב - שעליהם התחייבו במסגרת חקירתו של ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, במטרה להימנע מקבלת מידע מסוכני ה-FBI (שעדותם נדרשה בחיקורי הדין), שיפליל את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט. כך עולה ממידע שהובא ל-News1.

כמו-כן נודע ל-News1, כי עד כה לא מסרה הפרקליטות את כל חומרי החקירה הרלוונטיים במשפטו של פינטו, וזאת למרות צו שיפוטי שהוציא השופט עודד מודריק שחייב מסירת חומרי החקירה לידיו של הנאשם ובאי-כוחו. חומרי החקירה שלא נמסרו, מתוך כוונה להסתירם: דפי חשבונותיו של אפרים ברכה; חומרי החקירה בפרשת חזון ישעיה; עדויותיו של ארביב בחקירתו במח"ש, ועוד.

ברכה ממשיך לעסוק בחקירות למרות הממצאים המפלילים נגדו

מי שמוביל את הקו המגמתי הזה הוא במיוחד פרקליט המדינה, שי ניצן, שעושה ככל יכולתו כדי למנוע מיצוי הדין עם תנ"צ ברכה. חמור מכך: למרות המידע המפליל את ברכה, מאפשרים לו היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, שי ניצן, להמשיך ולעסוק בפרשות הרגישות והנפיצות נגד אישים פוליטיים, ובראשן: החקירה נגד עובדים בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו; החקירה נגד אישים בכירים בפרשת ישראל ביתנו.

נודע, כי חוקרי מח"ש אמורים היו לצאת כבר לפני כחודשיים לארה"ב ולגבות עדויות מכמה אנשי מפתח בפרשה, ובראשם מסוכני ה-FBI. אולם, חיקורי הדין עוכבו, בזדון, מתוך שיקולים זרים, שעיקרם: להימנע מכל פעולה שתביא ל"תוצרי חקירה" שיפלילו את תנ"צ ברכה ויחייבו את הדחתו המיידית מתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

ל-News1 נודע, כי מאותן סיבות - החקירה בפרשת ארביב הוקפאה למשך כמה חודשים, בלא הסבר מקצועי שיניח את הדעת. גם מקורביו של ארביב הביעו על-כך תמיהה - מחמת "הריח הרע" שעולה מהתנהלותה המוזרה של הפרקליטות. חמור מכך: מתברר, כי במסגרת חקירתו של ארביב (שהעיד מספר פעמים) על-ידי חוקרי מח"ש, הוא לא נשאל, ולו שאלה אחת, כדי לברר את אחת הסוגיות המרכזיות העומדות על הפרק: האם נכון שקיבלת דיווח מהרב פינטו, כחצי שנה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב, על טובות הנאה שניתנו לתנ"צ ברכה.

ל-News1 נודע, כי ארביב נזהר מנקיטת יוזמה וממסירת המידע המפליל נגד ברכה, בנמקו זאת בכך שהדבר לא יסייע לו בחקירה בעניינו (של ארביב). מקורביו של ארביב ניסו להאיר את עיניו, כי הנה - בתגובותיו, כולל במסגרת העתירות, "ברכה מוכר אותך" בכך שהוא "מצדיק את החקירה הפלילית נגדך", אך ללא הועיל. עם זאת, ארביב התבטא בפני מקורביו כי אם הוא יישאל בנושא על-ידי חוקרי מח"ש, הוא ימסור את הידוע לו.

עיכוב זדוני שנועד למנוע חשיפת המידע נגד תנ"צ ברכה

העיכוב, שנעשה באופן מכוון וזדוני, נועד לאפשר לפרקליטות להביא תחילה להרשעת פינטו בבית המשפט, במסגרת הסדר הטיעון - כפי שאכן נעשה, ובדרך זו לצמצם את ה"סיכון" ל"הצפת" המידע המפליל נגד תנ"צ ברכה, באופן רשמי, בטרם יורשע הרב פינטו, דבר שהיה עלול לחייב תיקון כתב האישום נגדו וחשיפת המידע המפליל נגד ברכה.

בכתב האישום המגמתי והמטעה, במסגרתו הורשע פינטו, מוצג תנ"צ ברכה משל מדובר ב"צדיק" שנזעק לדווח לממונים עליו על "הצעת שוחד" שקיבל לפתע מהרב פינטו. בעוד שהאמת, כפי שהיא עולה גם מחומרי החקירה המוסתרים מהשופט מודריק: המדובר בקצין משטרה בכיר שקיבל טובות הנאה במשך שנים, במסגרת הקשרים החברתיים-ה"משפחתיים" בינו לבין הרב פינטו ובני משפחתו (ברכה עצמו העיד על מאות פגישות שקיים עם הרב ועם הרבנית.

ב-News1 חשפנו אלפי רישומי שיחות שנערכו בין ברכה לבין הרב והרבנית). טובות ההנאה ניתנו לו על-פי בקשתו, לאחר ששיתף את הרב במצוקותיו המשפחתיות, ואף הלין על קשייו הכלכליים. אולם לאחר שהדבר נודע ברבים, בחר ברכה למלט עצמו ולהפליל את הרב פינטו. כמו-כן עולה מחומרי החקירה, שכאמור - אלה מוסתרים מהשופט עודד מודריק, כי תנ"צ ברכה שיבש את הליכי ה"בדיקה" בעניינו, מסר עדויות שקר, ואף זכה לשיתוף פעולה מצד בכירי התביעה בישראל שהתגייסו כדי למנוע חשיפת מעשיו, גם במחיר הטעיית בית המשפט העליון שדן בפרשה במסגרת העתירות שהוגשו נגד ברכה ופינטו.

כידוע, במסגרת הסדר הטיעון שנערך עם הרב פינטו, הוא התחייב למסור מידע בדבר סיוע שניתן לארביב, במשך שנים, בעיקר בארה"ב, בעת שארביב כיהן בארה"ב כנציג משטרת ישראל. הרב טען כי מדובר במתן סיוע במסגרת הקשרים הקהילתיים שהיו עם ארביב, שנמנה עם חסידיו, וכי הוא סייע לארביב כפי שסייע לרבים אחרים. הרב נאלץ לחשוף מידע זה במסגרת חקירתו, לאחר שארביב מסר עדות, מיוזמתו, וטען במסגרתה כי הרב ניסה לשחד גם אותו. פינטו דחה את טיעוניו של ארביב, טען כי הסיוע לארביב ניתן לפי בקשתו ולפי בקשת בנו של ארביב, ועל-כן התפתח העניין נגד ארביב לכדי חקירת מח"ש, שבה חשוד ארביב בקבלת טובות הנאה אסורות, לפי בקשתו.

במסגרת הסדר הטיעון התחייב הרב פינטו למסור עדות מלאה בעניינו של ארביב. כמו-כן הוא התחייב לעשות, ככל יכולתו, כדי להשפיע על גורמים הקשורים לפרשה למסור את המידע הידוע להם. בתמורה התחייבה הפרקליטות להימנע מהגשת כתב אישום נגד הרבנית דבורה פינטו, לבקש שגזר דינו של הרב יהא "רק" 12 חודשים, והסכימה שהרב יוכל לטעון לעונש מופחת מ-12 חודשים. במקביל, התחייבה לנהל חקירה רצינית ומעמיקה לחקר האמת בפרשת ארביב. אלא שכאמור - הפרקליטות נמנעת מהצגת שאלות לארביב, שיפלילו את ברכה, ובכך היא משבשת הליכי חקירה ומשפט.

הרב פינטו, לעומת זאת, מילא את חלקו. במסגרת החקירה שנפתחה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים, מסר הרב את כל הידוע לו בנושא, כולל על דיווחים שמסר לסוכני ה-FBI על טובות הנאה שניתנו לארביב וכן על טובות הנאה שניתנו במשך שנים לתנ"צ ברכה, לפי בקשתו. הרב מסר עוד בחקירתו, כי הוא דיווח, בזמן אמת - לפי המלצת חוקרי ה-FBI - לניצב ארביב, על טובות ההנאה שניתנו לתנ"צ ברכה. הסיוע הכספי לברכה במשך השנים נאמד במאות אלפי דולרים. לפי עדותם של הרב והרבנית, שניהם ראו בו כאיש אמונם וכאיש העומד לצידם במצוקותיהם (ברכה העיד על מאות פגישות שקיים עימם כדי לסייע להם בעיקר בעניינים הנוגעים לרבנית), ועל-כן ראו בחלק ניכר מהסיוע "שכר עבודה".

סוכני ה-FBI מצפים לחוקרי מח"ש

חוקרי מח"ש נדרשו, אפוא, להשלים את החקירה, ולבצע חיקורי דין. סוכני ה-FBI ציפו לבואם, ואף התחייבו למסור את כל האמת, כולל על הדיווחים המוקדמים של פינטו על טובות הנאה שניתנו לברכה בהיקף כספי גדול, וכן על דיווחים שמסר פינטו לארביב, לפי הדרכתם, על טובות ההנאה לברכה.

אולם כאמור, יציאת חוקרי מח"ש לביצוע חיקורי הדין עוכבה עד כה באופן זדוני, וזאת בהמשך פעילותה של הפרקליטות: לגונן על ברכה, ככל שניתן, ולמנוע קבלת עדויות מפלילות נגדו. חמור מכך: הפרקליטות מנסה למנוע מפינטו מלהביא בפני השופט עודד מודריק את כל חומרי החקירה, כולל עדויות ברכה, עדויות פינטו, ובמיוחד תרשומות מסוכני ה-FBI, שיוכיחו כי הוא אכן דיווח לארביב, מבעוד מועד, על טובות ההנאה שניתנו לתנ"צ ברכה.

תאריך:  24/04/2015   |   עודכן:  26/04/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות עיכבה חיקורי דין בחקירת ארביב בניסיון להימנע מהפללת ברכה
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלא יתפלא עכשו
24/04/15 12:24
 
שמ
24/04/15 13:09
 
דן ה
24/04/15 19:58
2
חרד
24/04/15 13:37
3
אין ברכה
24/04/15 13:38
4
לובינסקי יהושע
24/04/15 13:49
5
אחת מהעם
24/04/15 13:53
6
לובינסקי יהושע
24/04/15 14:07
7
שלומי בנימין
24/04/15 14:16
8
למה?
24/04/15 15:42
9
בתו של הרב
24/04/15 15:45
 
שמ
24/04/15 19:57
10
נאמ
24/04/15 17:38
11
ימים יגידו
24/04/15 18:00
12
צלאל
24/04/15 18:22
13
צורי
24/04/15 18:26
14
ויסקישטיין
24/04/15 22:12
15
הניה
24/04/15 22:44
 
צורי
25/04/15 15:05
16
מה שברכה יודע
25/04/15 12:54
17
עידןסובול
25/04/15 20:04
18
BOBY
26/04/15 10:04
19
שוקי משעול
26/04/15 16:14
20
הזקן האדום
26/04/15 22:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ארביב
חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ייצאו בקרוב לארה"ב כדי לבצע חיקורי דין, במסגרת החקירה המסתעפת נגד ניצב (בדימ.) מנשה ארביב. כך נודע ל-News1. גורמים במשרד המשפטים בישראל כבר פנו לגורמי התביעה בארה"ב, כדי לבדוק איתם את שמיעת עדותם של כמה עדים מרכזיים. ההערכה היא ששמיעת העדויות במסגרת חיקורי הדין תבוצע תוך כמה שבועות.
06/11/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
הפרקליטות ממשיכה לגונן על ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה. הפעם - באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). ל-News1 נודע, כי חוקרי מח"ש, שחקרו את ארביב במשך כ-20 שעות, נמנעו מהצגת שאלות לארביב העלולות להפליל את תנ"צ ברכה.
03/11/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
מפקד יחידה להב 433 לשעבר, מנשה ארביב, נחקר (יום ב', 13.10.14) בפעם השנייה בתוך 24 שעות. הוא חשוד בקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב יאשיהו פינטו.
13/10/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
מפקד להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב, נחקר במשך 13 שעות (יום א', 12.10.14) בידי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לקבלת שוחד מהרב יאשיהו פינטו, כאשר שימש כנציג המשטרה בארה"ב. בעבר הכחיש ארביב בתוקף את האשמותיו של פינטו.
12/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
המידע שמסר הרב יאשיהו פינטו בעניינו של ניצב מנשה ארביב, עוד לפני שנחתם הסדר הטיעון עימו, העלה חשד סביר לכך שארביב ביצע עבירות בתחום טוהר המידות. כך מוסרת (יום ד', 8.10.14) פרקליטות המדינה לבג"ץ.
08/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת ארביב  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ברכה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
הסדר טיעון בפרשת פינטו: ארביב צפוי להחקר  /  עידן יוסף
הרב פינטו בדרך לארץ; יעיד נגד ארביב  /  עידן יוסף
ארביב משיב מלחמה: מסמכי פינטו מזויפים  /  איציק וולף
וינשטיין וניצן מחייבים את פינטו בבדיקת פוליגרף נגד ארביב אך דוחים לגבי ברכה  /  יואב יצחק
צהריים טובים לך, מנש ארביב  /  חיים שטנגר
פרשת פינטו-ארביב: ממשבר לתיקון  /  ניצב-משנה (בדימוס) אבי דוידוביץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il