|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

העכבר ששאג

המחנה הציוני (לשעבר) מתקרב בהדרגה ובהשפעת התסכול על כשלונותיו הדמוקרטיים בקלפי, למצב שבו יתנה את כפיפותו לדמוקרטיה ולכללי המשחק הדמוקרטיים בכך שישרתו אותו כתנאי לכך שיציית להם. חובה על הכנסת והממשלה לשרש מגמה זו מיסודה
15/05/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   כנסת 20   |   תגובות
הרצוג. המחנה הפוסט-ציוני [צילום: פלאש 90]

בתהליך כינון והרכבת הממשלה ה- 34 של מדינת-ישראל ראינו לא מעט מחזות אבסורד, מהם חיוביים כהצלחתו של ראש הממשלה להתאושש ממציאות קשה בסקרי דעת הקהל שאר ביקשו להספידו עוד לפני הבחירות, דרך מחול השדים של המו"מ הקואליציוני והמרוץ הנפסד אחר הג'ובים של ח"כי הליכוד ועד לנאום ה"עליהום" של ראש האופוזיציה על ראש הממשלה, שאותו אני מכנה להלן "העכבר ששאג".

מטבע הדברים, קואליציה של 61 ח"כים מייצרת מציאות לא פשוטה. היא עצמה הינה תולדה של שיקולים שרובם זרים לעניין המרכזי לכל תנועה ציונית שאינה עושה שקר בנפשה ואינה מתעתעת באחרים. המציאות ההזויה הזו נוצרה בכר במערכת הבחירות האחרונה, כאשר קבוצה פוליטית שרובה פוסט-ציונים - חלקם מוצהרים וחלקם מחופשים - מכנה עצמה "המחנה הציוני". אם זה לא היה מעציב ניתן היה לגחך על כך במלוא פה. אם אינני טועה היו בנצרות זרמים ודומני שבחלקם הם עדיין קיימים שראו עצמם כיהודים החדשים או תחליף המשופר ליהודים הישנים "שחטאו". באותו אופן שראו "בברית החדשה" את החלופה המתוקנת ל"ברית הישנה", שאלפיים שנה מאוחר יותר עדיין שומרת על עליונות מובהקת כמעט בכל תחום תיאולוגי או מוסרי.

המהומה הלכה וגברה ככל שהתקרב מועד פרסום הרכב הממשלה והצבעת האמון בה בכנסת. את החלק האחרון של מחזות האבסורד התחילו דווקא חברי הליכוד. בדרך מעניינת אך מוזרה, הצליחו לשחק את משחק ה"אתה בחרתנו" הקטן, שמשחק השמאל הישראלי עוד מן הימים שטרם קום המדינה. חברי הליכוד שכחו שבחירתם לח"כים מטילה עליהם שליחות ולא זכות לג'ובים. המרוץ המטורף והמכוער לו היינו עדים אתמול, לקראת שעת ה-"ש", היה שיא חדש של כיעור עסקני. ובין בין שני הכעורים - הכעור העסקני והכעור החמור יותר, הפוסט-ציוני - כולנו מסכנים מפעל התקומה הלאומית של עם ישראל. אחרי ההסתאבות הישנה שהסתיימה בפילוג בליכוד ובמפלה קשה בבחירות לכנסת ה- 15, (1999). תקווה זו ספגה מכה קשה במחזות האבסורד אמש. רוב הח"כים של הליכוד הוכיחו שיש להעמיד סימן שאלה גדול מאוד על מידת התאמתם לתפקידי שרים בממשלת ישראל, והחשבון הזה עוד יוגש להם.

האובססיה המיניסטריאלית יצרה אבסורד שלילי נוסף, והוא יצירת משרות ומשרדים פיקטיביים, מיותרים, חסרי ערך ותכלית, שכל יצירתם הייתה תרגיל בהשקטה פסיכולוגית שעשה להם ראש הממשלה, במטרה להגיע ללא סחבת נוספת לתכלית של הקמת ממשלה ומעבר מן התפל לעיקר - ניהול מדינת ישראל על שלל בעיותיה. המשרדים הפיקטיביים מייצרים שרים פיקטיביים, ושרים פיקטיביים מחוללים גלים חסרי מטרה ותכלית, אבל אינם מצליחים להטעות איש לחשוב שהם משהו אחר ומביאים תועלת לעם ישראל. פיקציה, היא פיקציה, היא פיקציה ומי שהאגו ולא התכלית עמד בראש מעייניו, עתיד להעלם מן הטריבונה הפוליטית הלאומית שלנו. כך בדרך כלל היה וכך גם יהיה. הנושא כאן איננו הצביעות של לפיד, שהטיף מוסר לכל העולם ובני דודו, כאילו 18 שרים הממשלה זהו מספר קדוש. גם העובדה שדרש והצליח לעגן עניין זה בקדנציה הקודמת בחוק- יסוד גם-כן באמצעות סחטנות פוליטית, אינה מעלה ואינה מורידה, וכבר היו דברים מעולם. צרכים אמיתיים גוברים בדרך כלל על פורמולות אנכרוניסטיות למצב נתון.

הצביע נכון ראש הממשלה על המציאות הקשה המובנית אל תוך שיטת הממשל הנוכחית, ועל הצורך לתקנה. אני מקווה שאכן יפעל לכך בהקדם ובנחישות, וכבר בבחירות הבאות נתנהל במתכונת אחרת ולקראת סדרי ממשל משופרים. למעט משרדים גדולים ומורכבים במיוחד, דוגמת משרד הביטחון, האוצר, החינוך, התשתיות הלאומיות (כולן) ואולי עוד משרד אחד, ניתן לאחד משרדים אחרים ולצמצם את מספרם הכולל. אולם ככל שהמשרד גדול ומקיף יותר הוא דורש מנהיגות רצינית יותר, וכאן יש לנו בעיה ברמת ואיכות ממלאי תפקידי השרים כיום ובעבר. והתיקון בשיטת הממשל עליו מדבר ראש הממשלה צריך לתת את הדעת גם על כך. בעקרון גם 15 שרים מספיקים, כשלכל משרד גם סגן שר אחד במשרה מלאה ולראש הממשלה סגן ומ"מ קבוע.

לאחר שראש הממשלה עלה לדוכן, ורוב הח"כים הערבים הוצאו או יצאו מפני שהתפרעו וצעקו באולם ולא שעו לאזהרות היו"ר, קרא רה"מ את "מגילת המינויים" והתקשורת המתסיסה סקרה את פרצופיהם של "המאושרים" ו"האומללים" החדשים - מי שזכו בפיס ומי כשלו בו כביכול. וראש הממשלה הוסיף מספר מילים בעיקר על הצורך לתקן את ליקויי שיטת הממשל הקיימת, ואז הגיע רגע השיא של מחזה האבסורד. לדוכן הנואמים עלה ראש האופוזיציה הישן - חדש ופתח במתקפה מילולית רצחנית על ראש הממשלה, למעשה מתקפה אישית במהותה. ובבת אחת חזרנו לימים המכוערים של מסעות השיסוי וההשמצה של תקופת הבחירות, רק עם הרבה יותר ארס, הרבה יותר מרירות ותסכול והרבה יותר איומי-סרק והתלהמות מעושה.

דומה שכל האכזבה של הרצוג מכשלונו בבחירות האחרונות גולם בשפה הבוטה ביותר התוקפנית ביותר, אבל גם השקרית ביותר וההזויה ביותר בנאומו. ובתוך הדברים ייחס לעצמו הרצוג מה שמעולם לא היה לו ולא היה שלו. למשל את הקמת המדינה. פתאום הפך לנציגו וממשיך דרכו של בן-גוריון. פתאום שכח שבן גוריון, עוד בהיותו ראש ממשלה "גילה" את האופי השקרי והתככני שפשה במפא"י של אותם ימים והחליט לעזוב את המפלגה ולהקים מפלגה אחרת (רפ"י). כבר אז החלה הטרנספורמציה הפנימית שברבות הימים הובילה להרפתקאות קו בר-לב ששימש יסוד ורקע להתפתחותם של המיליונרים החדשים הראשונים על גבן של עבודות עפר מיותרות, יקרות וחסרות תכלית בסיני. כבר אז נזרעו זרעי הכשלון שלימים הביאו למחדל יום הכיפורים ולמכה הצבאית האדירה שחטפה ישראל תחת הנהגת ממשיכי דרכו של בן-גוריון שהרצוג רואה עצמו אחד מהם.

נכון, בין שתי התקופות - פרישת בן-גוריון ממפא"י וכשלון מלחמת ההתשה ש"הכינה" את כשלון יום הכיפורים - התחולל במקומותינו נס מלחמת ששת-הימים. תוצאות מלחמה זו היו מהפך במעמדה של ישראל האזור ובעולם, ובעיקר בעולם היהודי, וזימנו שעת כושר ציונית מן המעלה הראשונה. שעת-כושר זו הוחמצה ולאחר כשנתיים מתום אותה מלחמה לא נותר ממנה הרבה. בעוד היהדות הדתית לאומית מחוללת תנועת התישבות מפוארת ביש"ע בעקבות ובהשראת אותו הישג. מחוללים ממשיכיו כביכול של בן-גוריון רגרסיה אידיאולוגית בציונות, בזיקה לארץ ישראל וירושלים, בחברה הישראלית וממציאים את הפוסט-ציונות. בן-גוריון, לאחר שפרש מפוליטיקה נשאל לא פעם על עמדתו בעניין המשך ההחזקה בהודי ושומרון לאורך זמן. אפילו בראיה של אותם זמנים, ואיש אינו יודע מה היה חושב כיום, אמר שהוא מוכן להחזרת שטחים אלה לשליטה ערבית בתמורה לשלום מלא, אבל הדגיש וחזר והדגיש שאין מדובר בירושלים. את אי-כיבוש ירושלים במלחמת העצמאות הגדיר "כבכיה לדורות" אולם משעברה לשליטת מדינת ישראל עמד על כך שאין לוותר עליה אפילו במחיר שלום.

הרצוג כידוע איננו איש קטנות. הוא הולך תמיד בגדולות, אבל עושה זאת בדיבורים בלבד ולרוב גם בחצאי-אמיתות. ולכן הרצוג מדבר על בן-גוריון, אבל שוכח את מנותיו העקריות. בן-גוריון ומפא"י של בן-גוריון הם לדידו פסדה שראוי להתגדר בה. אבל לאחר שהתגדר בה הוא פונה לשמוע את קול אדוניו מוושינגטון. והאמת היא שאלה היו ונותרו אדוניו במשך כל הזמן. מעולם לא שמעתי מפיו, וגם לא בנאום השטנה האחרון מה טוב לישראל ומה מכך הוא מתכוון לבצע. הנימוק תמיד הוא מה יגידו אחרים על מה שרוצה העם היהודי או מגיע לו. טוב שדיין לא אימץ את תאוריית הלחי השנייה הנוצרית, כמדיניות תגובה ישראלית לטרור הערבי. אם ימתין מספיק זמן ימצאו באירופה או בארה"ב מי שיציעו לנו גם זאת. עם כושר עמידה כזה של הרצוג, הדבר ממש מתבקש.

ובנאום השבח העצמי, שהוא ניגוד מובהק לדימוי "הנורא" של נתניהו, שוכח הרצוג לומר שמלחמת לבנון הראשונה הייתה תחילת כרסום האחדות הלאומית בישראל אל מול פני אויב. שסרבנות שירות נולדה בבית המדרש שלה ושל השמאל הקיצוני המסתופף לידה ובחסותה. וגם ההשארות המיותרת לאחר מכן בוצעה במשך שנים לא מעטות בהנהגתו הצבאית של רבין. שהבריחה מלבנון בשנת 2000, שהולידה את האינתיפאדה השנייה, גם היא מעשה ידי הציונות החדשה של מפלגת העבודה, וכך גם הסכמי אוסלו הידועים לשמצה. וללא תמיכת העבודה בשרון (יוצא חלציה) לא היינו עוזבים את עזה ומפקירים אותה לחסדי החמאס. וכי מי שיושבת על ידו במחנה הציוני, צפי לבני, היא מאדריכלות הכשלים שלחמת לבנון השנייה, והחלטה 1701 של מועצת הביטחון להניחה את היסוד לשליטה המוחלטת של חיזבאללה בדרום לבנון, להתעצמותו הבלתי-רגילה ולהפיכתו לאיום אסטרטגי על העורף הישראלי.

ואז אנו מגיעים לשיא הנאום: מצעד האיומים: ופתאום שוכח הרצוג שהוא מדבר בכנסת. הוא מדבר אל הכנסת, הוא מדבר אל ראש הממשלה בנוכחות נשיא המדינה והמחזה כולו משודר בעולם כולו.

ופתאום הוא מאבד את העשתונות והשיפוט ונזכר ביועצי התקשורת שיעצו לו כנראה לגלות נחישות, אסרטיביות, ונחרצות והוא מודיע לראש הממשלה שיש לו "גייסות", לא גייסות צבאיים רחל"צ גייסות נאמנים לערכים שהם מחוץ לדמוקרטיה, מעבר לדמוקרטיה ותחליף לדמוקרטיה. הם העקרונות שהוא, הרצוג, מאמין בהם, ואם יעז נתניהו לדבוק בעקרונותיו שלו, גם אם יעשה זאת בדרך דמוקרטית מובהקת, באמצעות המנגנונים שהעמיד לרשותו העם בבחירות האחרונות, הוא, הרצוג ימנע בעדו מלממש את רצון העם בעזרת גייסותיו. מחזה אבסורד אנטי-דמוקרטי ממין זה עדיין לא שמענו בכנסת ישראל.

מלבד איום בנשק חם, אין איום חריף מזה במלחמה - העכבר ששאג, עלה בזכרוני מיד הביטוי למשמע דבריו אלה.

הפרוטוקול אינו מתיר לענות תשובה לדברי ראש האופוזיציה, אבל כאן התבקשה בהחלט תשובה, אוני מקווה שראש הממשלה ימצא את שעת הכושר לומר אותה באופן הברור ביותר. המחנה הציוני (לשעבר), מתקרב בהדרגה ובהשפעת התיסכול על כשלונותיו הדמוקרטיים בקלפי, למצב שבו יתנה את כפיפותו לדמוקרטיה ולכללי המשחק הדמוקרטיים בכך שישרתו אותו כתנאי לכך שיציית להם. חובה על הכנסת והממשלה לשרש מגמה זו מיסודה. אחת הדרכים ואחד האמצעים הוא להוביל תהליכי חקיקה וניהול שינהיגו את השינויים שבהם חפצים המוסדות המוסמכים בישראל; אם אפשר בהדברות שאיננה ניסיון להטלת וטו - בבקשה. ואם לאו, באמצעות מנגנון ההכרעה הדמוקרטי של החלטות הרוב. חייבים לווסת מחדש ולאכן את פרושם של מושגי-יסוד בחיי חברה דמוקרטית שהשתבשו במדינתו בהשפעת אנרכיסטים פוסט-מודרניים או אליטות שעבר זמנן.

באותה התפרצות של אדנות ושליטה כביכול של הרצוג, לא שכח להעטות גלימתו גם על הנציגים הערבים של הרשימה המשותפת החדשה בכנסת. מפלגה זו מורכבת מ-4 מפלגות ישנות שהתאחדו טכנית לרשימה משותפת לצורך הבחירות האחרונות, בעקבות העלאת אחוז החסימה. ואכן מפלגה זו הפכה לשלישית בגודלה בכנסת החדשה.

בראשה הועמד איימן עודה, ואני חייב להודות ששמעתיו מדבר כבר מספר רב של פעמים, והאיש עושה רושם מצויין. לא כל מה שהוא אומר מקובל עלי, אבל נדמה לי שהוא מייצג כיוון חדש ודרך חדשה בציבור הערבי ובייצוג הפרלמנטרי שלו, שאיתה אפשר אולי לבנות שפה משותפת במשך הזמן. את התמונה החיובית הזו קלקלו במעמד השבעת הממשלה שניים: הרצוג, שביקש לנכס לעצמו את ערביי ישראל, ובכך הוא גורם להם נזק, ומספר ח"כים ערבים ותיקים ממפלגות ישנות, שהתלהמו והתפרעו בראשית דבריו של ראש הממשלה עד שהורחקו ע"י יו"ר הכנסת. גם אלה מסכנים שתוף-הפעולה היהודי-ערבי, משום שהם אינם מצטיירים כבר זמן רב כשותפים אלא כאויבים ובמקרה הטוב כיריבים חריפים. אני מציע לראשי הרשימה החדשה לעשות בה סדר ולנסות למצות את הפוטנציאל החיובי, במקום לחדד, והבליט ולהחריף את השלילי והמפריד. הרצוג כבר הראה היכן הוא עומד - בצד המתסיס, כמובן. אל נא יתפתו לו.

לסכום, את מחזה האבסורד האולטימטיבי בטקס השבעת הממשלה ה- 34 סיפק ראש האופוזיציה. אני לא מצאתי בהתלהמותו שום נימים חיוביים לשינוי שעושה אותו למועמד טוב יותר לתפקיד ראש ממשלה. ההיפ הוא הנכון. בעוד נתניהו שומר על איפוק, ונכר שהיה קשה לו בכך, הרצוג התיר את חרצובות לשונו ללא שום רסן. אילו הייתה בדברים אמת אוביקטיבית, ניתן היה להבין זאת, אף כי גם אז היו הדברים מוגזמים. אבל כל מה שהיה בהם זו השקפת-עולם אנכרוניסטית, מוכרת, רוויית כשלונות עבר ואספירציות שנכזבו. זו לא תוכנית מדינית ולא מנהיגות ראלית. אם אלה אמורים לשמש לו כרטיס כניסה ל"היכל" ראשי הממשלות בישראל, נדמה לי שהוא עדיין רחוק משם מרחק רב. ביסודו של דבר הוא נוהג כמנהג ח"כים מסוימים בליכוד שלא צרכי המדינה והשעה מכתיבים את מהלכיהם, אלא האגו הפרטי והפחד מפני יריבים מבית "וידידים" מבחוץ.

תאריך:  15/05/2015   |   עודכן:  15/05/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כולנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העכבר ששאג
תגובות  [ 41 ] מוצגות   [ 41 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
15/05/15 16:53
2
בו
15/05/15 22:50
3
היה מפחיד ומביך
15/05/15 23:21
 
לימין 2134805 קול
16/05/15 08:29
4
מאירי
15/05/15 23:58
 
רפי לאופרט
16/05/15 11:36
5
שייייקה
16/05/15 00:18
6
של אדלר ושות'
16/05/15 06:42
7
באום
16/05/15 06:53
8
בני בנקר
16/05/15 07:25
 
שלמה המגיב
16/05/15 10:58
 
בני בנקר
16/05/15 16:07
 
שלמה המגיב
16/05/15 19:29
 
רפי לאופרט
16/05/15 11:43
 
שלמה המגיב
16/05/15 19:45
9
יצחק בן אהרון
16/05/15 07:26
10
שלמה המגיב
16/05/15 07:37
 
שלמה המגיב
16/05/15 10:39
 
רפי לאופרט
16/05/15 12:02
11
ד.ה
16/05/15 07:39
12
חובה להגיה
16/05/15 08:24
13
רונית יער
16/05/15 09:08
14
goldoni
16/05/15 10:37
15
יעקב יעקב
16/05/15 11:03
 
אימא שנלר
16/05/15 12:07
16
המוות ביד הלשון
16/05/15 11:36
17
רמץ
16/05/15 12:24
18
הוא ביזה את עצמו
16/05/15 12:41
19
ירון זכאי 1
16/05/15 12:52
20
חשדנית
16/05/15 12:53
 
ציפור לא צייצה
16/05/15 15:50
21
ארגון ושיטות
16/05/15 13:08
22
שבץ חלובה
16/05/15 13:19
 
82 אלף
16/05/15 14:18
 
טדי-מרגל בריטי.
19/05/15 13:21
 
בפרשת טוביאנסקי!
19/05/15 13:35
23
קופי גיברלטר
16/05/15 14:59
24
מטה- מורפוזה
16/05/15 15:05
25
קורןנאוה טבריה
17/05/15 13:46
26
סניל
17/05/15 13:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
לא ארבה במילים על האיש ששמו אריה דרעי - ובמיוחד על כך שכל קשר בינו לבין ריחה של התורה ושל ההשקפה החרדית מקרי בהחלט, אבל התמונה האחרונה שבה הוא נתפס בתנוחה קרובה ואינטימית עם השרה הטריה מרים רגב מהליכוד מחייבת לשלוח אותו מחוץ לפוליטיקה התורתית, ובוודאי מחוץ לייצוג של כל דבר שמריח ממנו ריח של ייצוג תורתי.
15/05/2015  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
שרי הממשלה ה-34 הצהירו אמונים במליאת הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז קודם להצהרה על רשימת שרי ממשלתו. בפתח דבריו הודה לצחי הנגבי שימשיך בתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון וקרא לח"כ גלעד ארדן לשקול שוב את צעדיו ולכהן כח"כ מן המניין.
14/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, ולאחר עשרות הצבעות, רובן אלקטרוניות וחלקן שמיות, אישרה (יום ד', 13.5.15) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון להצעת חוק יסוד: הממשלה.
13/05/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, קרא להכרה רשמית של מדינת ישראל ברצח העם הארמני. דבריו נאמרו במהלך דיון שהתקיים בכנסת לציון 100 שנים לרצח העם. הם מנוגדים לעמדה הישראלית הרשמית עד היום, אשר כללה הימנעות מהכרה ברצח העם הארמני בידי הטורקים, מסיבות מדיניות.
12/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
סערה פרצה אחר-הצהריים (יום ג', 12.5.15) במליאת הכנסת לאחר שחברי הכנסת של מרצ בחרו להקריא עדויות חיילים מתוך דוח 'שוברים שתיקה' במהלך הנאומים בני הדקה שנשאו.
12/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
ציוני ליברמן: "חנן קריסטל שקרן השבוע"  /  עידן יוסף
אושר זיכוי מס על תרומות ל-182 עמותות  /  עופר וולפסון
חצי שנת דחייה להגשת דוח ההוצאות של המפלגות  /  עופר וולפסון
מלחמת עולם שלישית  /  ענת ברקו
אבותיכם פסקו: "יחלוקו"  /  זוהיר בהלול
אנו הילידים המקוריים  /  יוסף ג'בארין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il