|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

חלוקה צודקת לעושר הלאומי

נאום הבכורה של חבר הכנסת יוסי יונה מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
19/05/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
יש להבטיח את קיומה של מדינת רווחה פרוגרסיבית. יונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

לא נמנה על אלה
אני אוחז בערכים הומאניים, אך בהחלט לא נמנה על אנשי שמאל שקוראים, מצד אחד, לפשרה מדינית, ומצד שני, נעדרים חמלה חברתית. אני גם לא נמנה על אלה המותחים קו חד בין מערב למזרח ומתנכרים למזרח ולתרבותו

אדוני היושב-ראש, שרים, חברי חברות וחברי הכנסת, ימים ספורים לאחר טקס השבעתי לכנסת, בעודנו מקיימים את סדר הפסח, ביקש אבי להזכיר לי מהם הערכים שלאורם הוא ואימי גידלו את שלוש אחיותי, את שני אחי ואותי. דע לך בני, אמר אבי, יש ח"כים לשעבר, אבל אין פרופסורים לשעבר. החינוך וההשכלה שלנו עמדו תמיד בראש מעייניהם של הורי. עם זאת, עיניהם נקוו דמעות כשצפו בי בטקס ההשבעה. ולא בכדי. כאן עמדו גדולי האומה ונשאו את דבריהם, ולכאן נשואות עיניו של הציבור בדרישה שנקדם את ענייניו בשקידה ובנאמנות.

אני בן להורים יוצאי עירק, ציפורה ושלמה יונה. הורי הם נצר לקהילה יהודית שקבעה את משכנה עם חורבן בית ראשון על גדות נהר הפרת, בנהרדעא, הידועה בשמה הנוכחי עאנה. והנה, כך מתאר אותה יוסף בן-מתתיהו: "בבבל יש עיר אחת, נהרדעא, המרובה מאוד באוכלוסין, ומלבד שאר כל מעלות המקום הזה, אדמתה פורייה מאוד והיא בטוחה מפחד אויב, כי סביבה ילך נהר פרת, והעיר בצורה מסביב. לעת הקבוע, שלחו הכספים מנהרדעא לירושלים".

כן, מנהרדעא, מערש התרבות היהודית, עלו הורי לישראל. אין לדעת מה צופן בחובו העתיד, אבל אני זוכר היטב מהיכן אני. נולדתי במעברת קריית-אתא. "היה לנו מאוד קשה, אבל ברוך-השם הסתדרנו", נוהג אבי לומר - איש תם, ישר דרך, ירא שמיים, שעשה את מיטב שנותיו בעבודת כפיים מפרכת ב"סולל בונה". גם אמי, ש"הייתה כאניות סוחר, ממרחק תביא לחמה", כילתה ימי בחרותה במפעלי מזון שונים. "מעולם לא נזקקנו לסעד כשגידלנו אתכם", היא נוהגת לחזור ולהזכיר בגאווה.

גדלתי בבית מלא חום ואהבה. הורי חינכו אותי כך שלא אירתע מכל מאמץ, ושאדע להתגבר על כל מכשול על-מנת להתפתח, על-מנת לנסוק. "אם עולה בידנו לראות רחוק אל תוך האופק", אמר אבי המדע המודרני, "זאת רק משום שאנו עומדים על כתפיהם של ענקים". הורי היו הענקים שנידבו לי את כתפיהם במסירות ובאהבה אין-קץ.

עם סיום לימודי בית-הספר היסודי, הופניתי לבית-ספר מקצועי, במסלול פחחות, נאמר? לא בדיוק. מסגרוּת מכנית. כדאי שלילד יהיה מקצוע ביד, אמר מי שאמר. שידע לשייף, לחרוט, לרתך.

נכשלתי כישלון חרוץ ברכישת המיומנויות האלה. רק לאחר שסיימתי את שירותי הצבאי שבתי להשלים את תעודת הבגרות. הדבר פתח בפניי שער לעולם עשיר, מופלא וקסום. עשיתי את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת חיפה בחוגים לפילוסופיה, היסטוריה כללית ותולדות האומנות - תחומי יידע שאינם מקנים מקצוע מוגדר ושאינם מובילים לתכליות סופיות. אני לא יכול למנות את מספר הפעמים שנשאלתי: מה יצא לך מזה ומה תעשה עם זה? לא ידעתי אז להשיב שאני מקיים את צוואתו של אחד מהוגי החינוך הבולטים של ימינו. "אין תפקידה של הלמידה", הוא קבע, "להוביל את האדם ליעד כלשהו, אלא להבטיח שהוא יעשה את מסע חייו כשהוא מצויד בהבנה עמוקה ורחבה של הקיום האנושי".

מיד עם סיום לימודי התואר הראשון נדדתי רחוק. התחלתי את לימודיי במסלול ישיר לדוקטור במחלקה לפילוסופיה באוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה. עבודת המחקר שלי עסקה בניסיון להגדיר מהי רווחה אנושית, חומרית ורוחנית. היה קשה מבחינות רבות. את מרבית שנותיי באקדמיה עשיתי במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אוניברסיטה שאימצה אותי בחום לחיקה.

אדוני היושב-ראש, אני בן לדור שחווה את מלחמת יום הכיפורים בדרך הקשה. מלאו לי שני עשורים בלבד כשעשיתי את דרכי כאיש צוות טנק אל עבר גדות תעלת סואץ כדי ליטול חלק בקרבות הקשים. בעוד פלוגת הטנקים שעליה נמניתי עושה את דרכה אל עבר התעלה בין רפידים לאיסמעיליה, חלפה על פנינו לכיוון העורף משאית צבאית. לרגע היא האטה את מסעה ולעינינו התגלה מחזה מחריד, הנה מוטלות גופות כמילות הפואמה המצמררת. על רצפתה של המשאית היו מונחות גוויותיהם של חיילים בדרכם לקברם זמני. החללים כוסו בשמיכות צבאיות ורק רגליהם שהיו נתונות בנעליים גבוהות בצבצו מתחתן. מחזה זה חקוק מאז בזכרוני. זה היה מחירה של זחיחות וזה היה מחירה של יוהרה.

בדומה לרבים אחרים, המלחמה הארורה הזו הותירה בי צלקות. שמיעתי קצת לקויה ואני קצת קלסטרופוב - פוחד ממקומות סגורים. המלחמה הזאת גם מסמנת נקודת מפנה בעיצוב זהותי הערכית והפוליטית. מה כוללת השקפה זו? מה כוללת זהות זו? יש שממהרים להכניס את זולתם לתבניות, נחפזים למתוח קו חד בין ידיד לאויב ובודים בהבל פה אויבים מבית. לעיתים נעשה הדבר בתום לב, לעיתים מתוך בורות, אך לפעמים נעשה הדבר גם מתוך זדון, מתוך רצון לרכוש תמיכה ציבורית מן ההפקר. מעשים נקלים מסוג זה שהגיעו לשפל חדש במערכת הבחירות האחרונות עדיין מהדהדים בדיון הציבורי ויידרש זמן לאיחוי הפצעים ולהגלדתם.

אז מהי השקפת עולמי? אחד ההוגים החשובים של המאה ה-20 אמר: "אין האדם אלא מכלול מעשיו בעולם". במהלך שנותיי הארוכות באקדמיה ביקשתי להנחיל לאלפי תלמידיי את ההכרה שהמציאות החברתית על ברכותיה ועל קללותיה היא פועל יוצא של פעולות אנוש. עודדתי אותם גם להאמין שביכולתם לשנותה, להפוך אותה לטובה יותר, לאנושית יותר. ביקשתי לעורר בהם את הרצון לתקן את העולם ולא רק להשתלב בתוכו. פעלתי גם מחוץ לכותלי האוניברסיטה בקרן אייסף, במרכז אדווה, בקשת הדמוקרטית המזרחית, ארגונים ותנועות שחרתו על דגלם קידום צדק חברתי, תיקון עוולות העבר והכרה תרבותית.

במהלך כהונתו השנייה של יצחק רבין ז"ל התאפשר לי גם להיות שותף בצוות שפעל במשרדו ושניסח המלצות בתחום החינוך. יישומן של המלצות אלו הביא לשדרוג ניכר של התשתיות הפיזיות של בתי-הספר ולשיפור דרסטי בתנאי העסקתם של המורים. אתגרים דומים, חברות וחברי הבית, ניצבים בפנינו גם היום.

אני מכיר ביתרונותיה של כלכלת שוק, אך מאמין שלצדה יש להבטיח את קיומה של מדינת רווחה פרוגרסיבית. התפישה שרווחת במחוזותינו ושאומרת כי די בהגדלת העוגה, שדי בצמיחה כלכלית כדי לקדם את הרווחה החומרית של כלל הציבור, הולכת ופושטת את הרגל. העוגה אומנם גדלה, אך נתחים הולכים וגדלים ממנה מוצאים דרכם לשולחנו של מיעוט הולך וקטן.

ואומנם אנחנו מתעוררים לתוכה של מציאות קלוקלת שבה ירושה של האדם היא שקובעת את גורלו במקום היכולות שלו ומאמציו. במציאות שבה אנו חיים גם השתייכותו הגזעית, האתנית או התרבותית של האדם הופכת לעיתים לגורם שמסכן את עתידו. אני שייך לאלה המבקשים להפוך את היוצרות, לאלה המחויבים לפעול למען חלוקה מחודשת וצודקת של העושר הלאומי. אני מאמין שתפקידה של המדינה הוא לספק את תנאי הרקע החומריים המעניקים לכלל אזרחיה את האפשרות לממש את עצמם ולהשתלב באופן מטבי בכל תחומי החיים החברה. אני מאמין בצורך הדחוף לכלול בחוקה המתגבשת שלנו, בנוסף לזכויות יסוד אזרחיות ופוליטיות, גם זכויות יסוד חברתיות בתחום הדיור, הבריאות, החינוך, העבודה והרווחה. הנה לנו, ליושבי הבית הזה כולו, עוד משימה חשובה ומשותפת.

אני אוחז בערכים הומאניים, אך בהחלט לא נמנה על אנשי שמאל שקוראים, מצד אחד, לפשרה מדינית, ומצד שני, נעדרים חמלה חברתית. אני גם לא נמנה על אלה המותחים קו חד בין מערב למזרח ומתנכרים למזרח ולתרבותו. היה זה אליהו אלישר, איש רוח, איש ציבור, בן נצר למשפחת רבנים ירושלמית מפוארת שביקש פעם להזכיר לנו כי אנו חלק בלתי נפרד מהמזרח-התיכון ומתרבותו. דחייתו של מרכיב זה בזהותנו, התריע אלישר, יש בה משום הפניית עורף להיסטוריה שלנו וקעקוע השייכות שלנו למקום.

אני גם לא נמנה על אלה שעורכים אבחנות מופרכות ואוויליות בין עולם המונע על-ידי השכל לבין זה המונע על-ידי הרגש, ואין חלקי עם אלה שרואים בדת אופיום להמונים, שמתנשאים על הציבור החרדי, לועגים לציבור המסורתי, ובזים למנהגיו. לעולם לא אשכח כי גם אני ומשפחתי הענפה הפרוסה ולאורכה של הארץ נמנים על ציבור נפלא זה.

אך אם השאיפה לשלום עם שכנינו והנכונות לשלם מחיר כואב עבורו הופכות אותי לאיש שמאל אז אני אומנם איש שמאל. לשם כך אני נתלה באילנות גבוהים, באיש שמאל אחר. אני מאמץ את עמדתו של המרן, הרב עובדיה יוסף ז"ל, שקבע בפסיקתו ההיסטורית והאמיצה, ואני מצטט, ששלום אמת זה פיקוח נפש ושדוחה שטחים ודוחה גם יום כיפורים.

בנאומו ביום ההשבעה של חברי הכנסת הביא ראש הממשלה נתניהו מדברי ההגדה של פסח ואמר: "בדמייך חיי" - בשורה נוראה, בשורה נוראה, שחזון נביאים שגוזר עלינו להקיז את דמנו עד קץ הימים. המורשת היהודית מאפשרת לנו לדלות מתוכה חזון אחר, שונה בתכלית, חזונו של הנביא ישעיהו המצייר בעיני רוחו עידן שבו: "לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

"התקווה", "התקווה" אינה רק להיות עם חם חופשי בארצנו, אלא גם לחיות בשלום עם שכנינו. משעה שאנו מוותרים על תקווה זו חטאנו חטא נורא לרעיון הציוני.

ועל כך יש להוסיף שמימושו של רעיון זה מחייב מאמץ כן וממושך כדי לעודד את נהירתם של אזרחי ישראל הערבים לכל תחומי החיים של החברה הישראלית ולהשתלבותם המלאה בהם.

אדוני היושב-ראש, בדומה לרבים גם עלי עברו שנים שחונות תקווה. המחאה החברתית של 2011, ובעיקר ימיה הראשונים, שבהם היא זכתה לאהדה חוצת גבולות, השיבה לי את התקווה. פעלתי בלהט ובאמונה עמוקה כדי לקדם את מטרותיה של המחאה - העם דורש צדק חברתי. לרגע נדמה היה שניתן ליצור מכנה ערכי משותף לכלל חלקיה של החברה הישראלית: יהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, יוצאי אתיופיה וחבר העמים, דתיים ושאינם דתיים, מרכז ופריפריה, צעירים וקשישים, אמידים וחלכאים. לרגע בצבץ הפוטנציאל, הופיעה האפשרות; הדבר אומנם לא הסתייע עד כה, אך לא נמוגה התקווה לכינונה של חברה צודקת, נאורה, חומלת וסולידרית.

הדרך ארוכה. הדרך ארוכה, מפותלת ורבת מכאובים, אך היא אפשרית. אני מאמין בכך משום שהחלופה היא הרס וחורבן של כל דבר טוב שנבנה כאן במשך שנים רבות ובדי עמל. על גליה של תקווה זו נכנסתי לזירה הפוליטית, על גליה של תקווה זו הגעתי לכנסת. ואני מתחייב שתקווה זו תעמוד תמיד למול עיני בפעילותי היום-יומית במשכן הנכבד הזה. מחויבות זו ניתנת לציבור כולו, בין אם לזה שתמך בסיעה שעליה אני נמנה - המחנה הציוני - ובין אם לזה שלא נתן לה את תמיכתו.

כדברי רבן גמליאל במסכת אבות ב': וכל העמלים עם הציבור, יהיו עמלים עמהם לשם שמיים. תודה.

תאריך:  19/05/2015   |   עודכן:  19/05/2015
יוסי יונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עובדיה יוסף   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תום לב   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חלוקה צודקת לעושר הלאומי
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מדמוני אסף
19/05/15 13:55
2
היהודי הניצחי
19/05/15 18:39
3
עטרה ליושנה
20/05/15 05:00
4
אהרון שחר
20/05/15 08:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
אדוני יושב-ראש הכנסת, כנסת נכבדה. המשנה במסכת אבות מצווה אותנו: "דע מאין באת, ולאן אתה הולך". לפני כחודש נפלה בחלקי זכות גדולה - להישבע אמונים לכנסת ישראל. לצד הזכות הגדולה יש גם אחריות עצומה, שכן כחברים בכנסת ישראל יש בידנו את היכולת לקדם סדר-יום, לקבל החלטות שיחזקו אותנו ברמה הביטחונית והאזרחית, לקבוע חלוקת משאבים ראויה, ולבנות תשתית לפיתוח עתידי לדורות הבאים. הכל במטרה ליצור חברה משגשגת הנשענת על יסודות איתנים, הן בהיבט הכלכלי-חברתי והן בהיבט הביטחוני.
19/05/2015  |  אלי כהן  |   נאומים
חבר הכנסת באסל גאטס (הרשימה המשותפת) נפגש (יום ב', 18.5.15) עם הארכי-הגמון הקתולי הילריון קפוצ'י, שהתגורר בשעתו במזרח ירושלים, והבריח אמצעי לחימה בעבור אש"ף.
19/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מה לא ניסו כדי לחזק את היציבות השלטונית וכדי למנוע סחטנות מוגזמת מצד מפלגות קטנות. ניסו בחירה ישירה, העלו את אחוז החסימה, אבל כל פעם מחדש נראה כי חוזרים לנקודת ההתחלה ושוב הולכים לבחירות.
18/05/2015  |  עידן יוסף  |   מאמרים
גם אם באיחור רב, ממשלתה ה-34 של ישראל יצאה לדרך, והיא ראויה לאיחולי הצלחה מצד כלל אזרחי ישראל. הצלחתה - הצלחתנו. אבל, אופוזיציה נרגנת ומתוסכלת, שטרם הפנימה את תוצאות הבחירות, מתנהגת כאילו הבוחרים נתנו לה את המנדט להרכיב קואליציה חלופית בכנסת הנוכחית; תקשורת "משחירה" לוחצת על ראש הממשלה "להלבין" את ממשלתו באמצעות צירוף המפסידים אליה, כאילו שבלעדיהם היא "שחורה" ואין לה זכות קיום; ו"בני האור" בעיני עצמם חוששים שמא הממשלה החדשה, ובמיוחד איילת שקד, שרת המשפטים החדשה, תפעל נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק.
18/05/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
ראש הממשלה פיטר את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר. בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק התקשורת, התקשר לברגר והודיע לו על סיום תפקידו. עדיין לא ברור מי יחליף אותו.
17/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
הושבעה הממשלה ה-34 של ישראל  /  עידן יוסף
סופית: תוסר ההגבלה על מספר השרים  /  עופר וולפסון
יו"ר הכנסת: להכיר בשואת העם הארמני  /  איציק וולף
העכבר ששאג  /  רפי לאופרט
מחלל שם שמים בפרהסיה  /  אליהו קאופמן
מלחמת עולם שלישית  /  ענת ברקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il