|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

איש הנדל"ן של השבוע

האיש שמשכיר 16,000 מ"ר משרדים

רון יריב, מנכ"ל ריג'ס בישראל, מנהל עסקי משרדים מן הגדולים בארץ, באמצעות החברה בראיון ל-News1 הוא מפרט את ההשקעות ואת שיטות העבודה וההשכרות היחודיות מצפה לשגשוג עם כריית מנהרות הרכבת התחתית
26/06/2015  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: תמר מצפי]

"כריית מנהרות הרכבת התחתית בתל אביב עשויה להביא לעליה בהיקף העסקים שלנו". כך מעריך רון יריב, המנכ"ל בישראל של חברת השכרת המשרדים הבינלאומית ריג'ס, בראיון ל-News1.

לדבריו, מ-14 באוגוסט, ולמשך שלש עד שש שנים, יהיו לאזרחי ישראל, כולל אנשי עסקים, קשיים גדולים להגיע לתל אביב בכלל, ולאזורי העסקים והמשרדים שלה בפרט. "חברתנו תציע להם לשכור משרד רגיל או משרד וירטואלי, שבו יקבלו את המידע הדרוש להם, כמעט מבלי להגיע למשרד עצמו. אנחנו מחזיקים מלאי גדול של משרדים, במיקומים טובים. השיטה כבר עובדת, ואנחנו מעריכים שעתה תתרחב", אמר.

יריב מוסיף כי עולם המשרדים והעסקים נמצא בעיצומה של מהפכה. "רבים עובדים מהבית ואפילו מהרכבת, או משדה התעופה. אנשי עסקים מבקשים גמישות בשטחי המשרדים ובשעות העבודה. היום, יש לריג'ס 3,000 מרכזי משרדים בכל העולם, ובהם כ-1.5 מיליון שוכרים".

רון יריב, 56, מנהל זה ששה חדשים את ריג'ס ישראל. קודם לכן ניהל את חברת המלונות של קבוצת אפריקה-ישראל, ומילא תפקידים ניהוליים בכירים אחרים. הוא נשוי ואב לשלושה.

איך פועלת השיטה בישראל? יריב, המנהל זה שישה חדשים את ריג'ס ישראל, מסביר: "אנחנו מפעילים כיום 7 מרכזי משרדים גדולים, רובם בתל אביב ורמת גן. בכל מרכז קומת משרדים אחת עד שלוש, ובהן משרדים בגדלים שונים, המושכרים לכל מי שירצה, בתשלום חדשי קבוע. יש לנו מלאי גדול, המושכר בגמישות לפי צרכי הלקוח. בנוסף, אנחנו מפעילים משרד וירטואלי: השוכר כלל אינו חייב להגיע למשרד. הוא עובד מביתו. אנחנו נותנים לו מספר טלפון וכתובת דואר, וכל לקוח או עמית פונה אליו דרך הדואר או הטלפון. השוכר מגיע פעם בשבוע למשרד, לאסוף את הדואר".

4,000 עד 15,000 שקל לחודש


כמה זה עולה?

יריב: "משרד אמיתי עולה 4,000 עד 15,000 שקל לחודש, בעיקר על-פי המיקום והגודל. בתל אביב יקר מאוד. מחוץ לעיר, וגם בחיפה, זול בהרבה. משרד וירטואלי עולה 1,200 עד 1,600 שקל לחודש".

זה נשמע יקר, ודאי לגבי משרד קטן.

יריב: "בכלל לא! עובדה, שעשרות ומאות עסקים כבר רוכשים את שירותינו. ואנחנו פועלים בתפוסה גבוהה. קודם כל, התשלום החודשי כולל את תשלומי הארנונה, החשמל המים ושיחות טל הטלפון המקומיות".

משרד רגיל עולה לפחות 20,000 שקל לחודש

כאן - על-פי מידע שהגיע ל-News1 - רק מתחיל הסיפור של היתרונות בשכירת משרד מריג'ס. עסקים קטנים ובינוניים חייבים בדרך כלל לשכור משרד של 50 עד 200 מ"ר, בחוזה לכמה שנים. דמי השכירות בתל אביב הם כיום 300 שקל ויותר למ"ר. לכך יש להוסיף משכורת למזכירה, תשלומי ארנונה ואחרים, הוצאות ניקיון, אבטחה ושמירה. משרד קטן יחסית, בן 50 מ"ר, עולה לפחות 20,000 שקל לחודש.

זאת ועוד: מי ששוכר משרד באזורי הביקוש נדרש לחתום על חוזה לשנתיים-שלש לפחות. מה יקרה אם העסק לא יצליח, ועליו להסגר או להצטמצם לאחר מספר חדשים? או להפך, העסק מצליח, ובעליו רוצה להתרחב. בשני המקרים, השוכר "תקוע", וקשה לו מאוד להשתחרר מחוזה השכירות.

"אצלנו החוזה חודשי, והמשרד כאילו של הלקוח

איך זה בריג'ס?

יריב: "בשיטת ריג'ס, הפועלת בכל העול, הכל אחרת, גמיש יותר, זול בהרבה. השוכר משלם תשלום חדשי קבוע, ואינו מתחייב לשכור משרד לתקופה של חדשים או שנים. הוא מנצל את המשרד כרצונו, לשעות או ימים מדי שבוע, מתוך מלאי המשרדים בקומות שלנו. לאחר התראה קצרה, הנמדדת בדקות, הוא נכנס למשרד "שלו": שמו ושם חברתו מופיעים על לוח אלקטרוני, בכניסה לכל קומה, וגם על דלת משרדו. אפשר לשכור מ-10 מ"ר ואילך בכניסה לכל קומה, וכן על דלת משרדו. גוגל החלה לפעול בישראל במשרדים בני כמה חדרים, ששכרה מאתנו במגדל אלקטרה".

דמי השכירות כוללים לא רק ארנונה, מים חשמל וטלפון. הדובדבן שבעוגה הם השירותים המשרדיים הנלווים, כולם ללא תשלום נוסף: מזכירות, חדרי ישיבות, לובי, קפטריה עם שתיה קלה וחמה. איש העסקים מזמין לקוחות וספקים לחדר הישיבות, בפרטיות גמורה, במקומות רבים מול נוף נעים של הים. אורחיו של איש העסקים כלל לא ירגישו, שזה לא המשרד הפרטי שלו.

מי שהתחיל היה מרק דיקסון, שייסד את ריג'ס לפני 25 שנה. היום היא חברה בינלאומית מובילה בתחום זה, עם 3,000 מרכזי משרדים בכל העולם, מתוכן 1,000 בארה"ב, 140 בלונדון, 80 בפריז וכן הלאה.

בישראל, יש לריג'ס לפי שעה 7 מרכזים מסחריים. ריג'ס שכרה אותם מהיזמים, על-פי מחירי השוק, וכאמור לעיל משכירה אותם הלאה ללקוחות; דמי השכירות שהם משלמים מביאים בחשבון גם את שכר הדירה שריג'ס משלמת, וגם תשואה סבירה על ההשקעה מביאים בחשבון גם את שכר הדירה שהיא משלמת, וגם תשואה סבירה על ההשקעה. רבים מהשוכרים עם עורכי דין ורואי חשבון. להלן רשימת העסקות, על-פי סדר כרונולוגי:

העסקה הגדולה ביותר: 3,000 מ"ר ממגדל

  • מגדל איילון, דרך אבא הלל אמת גן, העסקה הראשונה של ריג'ס, משנת 2001. היא שכרה מחברת הביטוח איילון קומת משרדים בת 1,300 מ"ר.
  • מגדלי אקרשטיין, הרצליה פיתוח. ריג'ס שכרה ממשפחת אקרשטיין, בשנת 2002, שתי קומות משרדים, בשטח כולל של 2,400 מ"ר. בין השוכרים חברות כוח אדם ומחקר רפואי.
  • בניין משרדים פרטי, רחוב החושלים, הרצליה פיתוח. ריג'ס שכרה 1,200 מ"ר ב-2013.
  • מגדל המוזאון, רחוב ברקוביץ 4, תל אביב. זוהי העסקה הגדולה ביותר של החברה. היא שכרה ב-2013, מחברת הביטוח מגדל, את הקומות 7-6-5, בשטח כולל של 4,000 מ"ר. חלק מהשוכרים הם סוכני ביטוח ועורכי דין, כי המגדל סמוך לבתי המשפט.
  • אלקטרה נדל"ן, יגאל אלון 96 תל אביב. ריג'ס שכרה ב-2013, מקבוצת אלקטרה ושותפיה, קומה בת 1,300 מ"ר. שוכרי ריג'ס משלמים כאן את דמי השכירות הגבוהים ביותר, עד 15,000 שקל למשרד לחודש. אחד השוכרים היא חברת צ'ק פוינט.
  • קריית הממשלה, חיפה, בעיר התחתית. ריג'ס שכרה ב-2013 מיזמים פרטיים, שבנו את המגדל, את הקומה ה-25, העליונה, בת 1,100 מ"ר. דמי השכירות נמוכים יחסית, כי זוהי חיפה.

שכרו 1,700 מ"ר מדורון אביב

  • שדרות רוטשילד 22, תל אביב. העסקה החתומה האחרונה. ריג'ס שכרה לפני מספר חדשים מחברת אביב (דורון אביב ודפנה הרלב) שתי קומות,1,700 מ"ר סך הכל. היא משלמת, על-פי הערכה, 300 שקל ויותר למ"ר לחודש. גם דמי השכירות שמשלמים לקוחותיה של ריג'ס גבוהים, ומשתווים כנראה לאלו של אלקטרה. בין השוכרים: עמיצור נדל"ן, משרד עו"ד שוורץ, ברקודה תקשורת, חברת גלעד ישראל.

בנוסף לשבעת המרכזים הפועלים, חתמה ריג'ס באחרונה על שני חוזי שכירות נוספים:
  • בניין גב ים, הרצליה פיתוח: חוזה שנחתם עם גב-ים, לשכירת 1,600 מ"ר בבנין חדש. הקומה תחנך באוקטובר.
  • רעננה - עסקה ראשונה בעיר זו, ההופכת להיות אחד ממרכזי המשרדים של ישראל. ריג'ס שכרה מתדהר 1,500 מ"ר, והם יופעלו ברבעון הראשן של 2016.

יריב: "חוזי השכירות שלנו עם היזמים הם לחמש שנים עם אופציה לעוד חמש, צמוד למדד. אנחנו מנהלים מגעים לשכירת קומות משרדים גם בירושלים ובבאר שבע".

אתם לא יחידים בשוק.

יריב: "נכון, יש עוד מרכזים קטנים בשיטה שלנו, אחד מהם סמוך למרכזי שלנו ברוטשילד, חברת מיין-ספייס. המרכז הראשון מסוג זה נפתח בבית אמות משפט בתל אביב. אבל אנחנו הגדולים ביותר ותופסים את המקום המרכזי בשוק זה. חברת ווי-וורק מארה"ב פתחו בשנה האחרונה בניין משרדים ברחוב דובנוב בתל אביב, בשיטה אחרת: משכירים חללים, ליזמי סטארט-אפ, העובדים זה ליד זה, מה שעשוי לאפשר שותפויות עסקית".

מה היעד לעתיד?

יריב: "להכפיל את מספר המרכזים ושטחי המשרדים תוך שנה עד שנתיים. זהו דור העתיד של עסקות המשרדים בעולם ובישראל".

תאריך:  26/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיש שמשכיר 16,000 מ"ר משרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלאת 15 שנים ליציאה מלבנון ו-30 שנים לכינון אזור הביטחון מאפשר פרספקטיבה ומבט טרי על היציאה, על ההסתייגויות ממנה בעת המעשה ועל תוצאותיה במבחן הזמן. כמי שעמד כראש ממשלה ושר ביטחון מאחורי ההכרעה ונושא באחריות לכל הנובע ממנה, אני מעלה על הכתב את הדברים הללו.
26/06/2015  |  אהוד ברק  |   כתבות
בימים 1.7-29.6 ניתן לממש תוכניות ופרויקטים יצירתיים, שהדגש הוא על ניואנסים ותגובות שמביאות איתן תחושה טובה. קיימות חמלה, סימפטיה והקשבה לקול של הלב. זה זמן למדיטציה ולשיעור בענווה. הרצון להיראות במיטבנו יאפיין את הימים האלה. טוב יהיה לקדם תוכנית או פרויקט הקשורים ביופי, אם זה מוצר קוסמטי או תכשיט. אלה ימים נחמדים גם למפגשים חברתיים, היכרויות עם אנשים חדשים, השתתפות בפסטיבלים, במופעים לא שגרתיים של מוזיקה, אמנות ותיאטרון. צפויים ימים ללא גבולות, בעיקר באינטראקציה עם אחרים. עם זאת, כדאי להיזהר מאכילה ושתייה מיותרת, אתם עלולים להצטער מאוחר יותר מהתוצאות... (משקל, צרבת וכדומה). הצורך להתבטא בדרך אינדיבידואלית, יהיה עכשיו, תרגישו שהדמיון פורץ דרך וזה יבוא לידי ביטוי בעיקר בכתיבה.
26/06/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
חלף למעלה מחודש מאז נתן הנשיא לשעבר ברק ראיון מדהים בעיתון ידיעות אחרונות, אולם הדברים שאמר עברו כמעט ללא כל התייחסות בתקשורת. מן הראוי להתייחס אליהם אפילו עתה.
25/06/2015  |  עו"ד יראון פסטינגר  |   כתבות
כמה חודשים לאחר פטירתו של יצחק שמיר, פניתי לעיריית תל אביב בבקשה לקרוא רחוב על שמו. נעניתי, כי על-פי הנוהל, כל בקשה להנצחה תידון רק כעבור שנתיים מיום הפטירה של המומלץ. חזרתי ופניתי אחרי כעבור השנתיים ונעניתי, כי בינתיים ועדת השמות פוזרה והנושא יידון בבוא העת.
25/06/2015  |  יוסי אחימאיר  |   כתבות
מנהלו האמנותי של תיאטרון הבימה, אילן רונן, ביים הפעם הצגה שההדגשים בה על פקטורים שונים לגמרי מאלה ששלטו בהפקת 1992. הדבר העקרוני שכן משותף לשתיהן הוא- ששפיכות דמים ורציחות כמכשיר לעליה לשלטון היה וממשיך לשרור בציווילזציות לאורך כל ההיסטוריה כולל ימינו.
25/06/2015  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il