חברת Zublin AG הגרמנית, מחברות הבנייה המובילות באירופה ובעולם, תציע לרכבת ישראל פתרון לשדרוג בטיחותי של תשתית הרכבות בארץ, זאת באמצעות שותפתה המקומית, חברת יהודה שטאנג ובניו.
Zublin, חברה-בת למעלה ממאה שנה, היא בעלת ניסיון בפרויקטים מסוג זה בגרמניה, שוויץ, אוסטריה, סינגפור ומדינות נוספות. מהחברה נמסר, כי הפתרון שהיא מציעה מיושם כבר בהצלחה במדינות רבות: הפרדה מפלסית בין מסילות הרכבת לכבישים בשיטת Box Jacking. בשיטה זו נבנית "תיבת מנהור" מבטון לצד נקודת המפגש. עם השלמתה, היא "נדחקת" אל מתחת למסילת הרכבת כדי ליצור מעבר לכלי הרכב במפלס נפרד.
יתרונותיה של שיטה זו: זמן הקמה קצר (חודשים בודדים) ללא הפרעה לתנועת הרכבות וכלי הרכב; שילוב בין עלות נמוכה לרמה גבוהה של בטיחות בהשוואה לפתרונות אחרים; התאמה טובה למצבים בהם ישנה נקודת מפגש מורכבת שכוללת מספר נתיבי רכבת ומספר כבישים; נזקים סביבתיים מינימליים.
פתרון זה ופתרונות בטיחותיים נוספים יוצגו ביום שני הקרוב (3 ביולי) בכנס שתערוך חברת יהודה שטאנג ובניו בשפיים. בכנס ירצו אנשי מקצוע מרשות הרכבות הגרמנית, מחברת Zublin ומהגוף הממשלתי האחראי על בטיחות הרכבות.