|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
יאיר לפיד. ממחזר רעיונות נפל מן העבר [צילום: פלאש 90]

לפיד: בין אשליות למחזה תעתועים

האיש כנראה מאמין באמת ובתמים ב"גניבת דעת" הציבור, כהליך סודי שבאמצעותו יחולל שינויים פוליטיים מהותיים בישראל. הוא מאמין בכך, משום שכל מה שהוא עושה או אומר מסתכם בינתיים, מאז עלה לשחק במגרש הפוליטי של הגדולים, בגימיקים ובציטוטים משדה החשיבה המדינית הנבולה של השמאל הישראלי
22/09/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   כנסת 20   |   תגובות
אשליות ואוטופיות
כל מה שהוא מצליח להעלות מן האוב הזה הן חזרות על רעיון ההיפרדות מהפלשתינים, דיבורים על נסיגה, דיבורים על גירוש נוסף של יהודים מבתיהם ואמירות שיש בהן מידה גדושה של אשליות ואוטופיות לגבי שכנינו ומטרותיהם ביחס לישראל ומעט מאוד הצעות רציניות כיצד להעבירם מדרכי החשיבה השליליות בהן הם מחזיקים כבר עשרות שנים, לדרך חיובית שיהיה בה סיכוי של אמת.

אחרי מסע ההפחדות הקודם שלו לפני מספר שבועות וכנראה בעקבות מקלחת הצוננים שקיבל בגינו מהציבור, נסוג לפיד צעד ו"לקח אוויר". מלבד כמה התבטאויות משניות, בהן אמר מילים רבות עם מעט תוכן, שבגינם בוּקר בציבור על שטחיות התכנים ורדידות העמדות, "חזר וקפץ לו שוב הפיוז". הפעם החליט לנצל את ליבת כשרונותיו העיתונאיים והתאטרליים וביים הופעת אורח-פורח בבר-אילן, נוסח, כביכול, הנאום המדיני של נתניהו באביב 2009.

אלא, שנתניהו נשא אז נאום מדיני אמיתי והתווה קווים להסדר ולפיד הסתפק בעבר וגם הפעם בגימיק תקשורתי. האיש כנראה מאמין באמת ובתמים ב"גניבת דעת" הציבור, כהליך סודי שבאמצעותו יחולל שינויים פוליטיים מהותיים בישראל. הוא מאמין בכך, משום שכל מה שהוא עושה או אומר מסתכם בינתיים, מאז עלה לשחק במגרש הפוליטי של הגדולים, בגימיקים ובציטוטים משדה החשיבה המדינית הנבולה של השמאל הישראלי. כל מה שהוא מצליח להעלות מן האוב הזה הן חזרות על רעיון ההיפרדות מהפלשתינים, דיבורים על נסיגה, דיבורים על גירוש נוסף של יהודים מבתיהם ואמירות שיש בהן מידה גדושה של אשליות ואוטופיות לגבי שכנינו ומטרותיהם ביחס לישראל ומעט מאוד הצעות רציניות כיצד להעבירם מדרכי החשיבה השליליות בהן הם מחזיקים כבר עשרות שנים, לדרך חיובית שיהיה בה סיכוי של אמת. אפשר שלפיד ממשיך לחשוב שלא הציבור הישראלי יקבע את גורלו הפוליטי, אלא איזו התערבות חיצונית, אולי אמריקנית, שתכשיל עבורו את נתניהו ותראה בו נציג ראוי להיות "נציב עליון" מטעמה "במדינת החסות" הפרובלמטית שלנו.

לפיד שוכח שהציבור למד שני דברים מרכזיים ב-25 השנים המבוזבזות האחרונות: א. לא להאמין ברצונם הטוב של הערבים. ב. לא להאמין ביכולתו של השמאל לקרוא את המפה הפוליטית האזורית או לפרש פרוש היסטורי נכון את תהפוכותיה. כמעט בכל נאום הוא אומר דבר והיפוכו- מצד אחד הוא "מרכז פוליטי" ומן הצד השני, הוא מציג גישה מדינית שכל כולה היא עמדת השמאל האדום!. חרף מאמצים רבים לא הצלחתי למצוא אפילו סדק צר בין עמדותיו המדיניות לאלו של לבני והרצוג ומעט מאוד הבדלים אפילו ביחס לגלאון. אין להתפלא על כך משום שהאבות הרוחניים שלו בנושאים אלה - פרי, שלח ובני האסכולה שלהם, הם שמאל לכל דבר ועניין בנושאי חוץ וביטחון.

בנאום בר-אילן האחרון, ביקש לפיד, ככל הנראה, להעביר לציבור שני מסרים: ראשית, עזבו את המחנה הציוני המפורר והמפורד משום שהוא אינו מסוגל למאומה תחת הנהגתו הנוכחית. הוא "דמוקרטי מדי", יש בו דיונים וויכוחים אבל הם עוסקים באנשים ולא בדעות ובעיקר לא בתוכניות אופרטיביות. יתר-על-כן, מנהיגי המחנה הזה לא קורצו מחומר של ראשי ממשלה - לבני, הרצוג, בוודאי גלאון ואפילו ליברמן - כולם כלאם פאדי. יש רק מועמד רציני אחד שמתאים להחליף את נתניהו: יאיר לפיד. בשני המסרים גם יחד, כדרכו, הוא אינו מנמק ואיננו טורח לשכנע, אלא קובע עובדות. ההנחה המוטעית שמדריכה גישה זו היא שצריך לספק לציבור פסדה מנהיגותית והציבור מספיק טיפש בכדי שיקבלה בעיניים עצומות וילך אחריה. לפיד התבדה כבר פעם בבחירות האחרונות, כאשר איבד כמחצית מהתמיכה הפוליטית שלו בכנסת, בסה"כ כ-18 חודשים אחרי שהחל לכהן בה. אילו הייתי לפיד, הייתי קצת פחות זחוח-דעת בעניין זה.

שנית, אני, לפיד, מציע לכם למחזר את הרעיון הישן של השמאל בישראל - אימוץ התוכנית הסעודית משנת 2002, שנותרה דה-פקטו בעינה מאז פורסמה לראשונה. עיקרה: חזרה לגבולות 67, הקמת מדינה פלשתינית באיו"ש ועזה שבירתה ירושלים המזרחית, פינוי יהודים מאיו"ש והסדר פליטים מוסכם, לצד סידורי ביטחון בלתי-ברורים. התמורה: "נורמליזציה" עם מדינות הליגה הערבית. כל מה שצריכה ישראל לעשות מוגדר היטב וחד-ערכי ואם יבוצע הוא בלתי-הפיך. כל מה שצריכים הערבים לתת בתמורה, מעורפל, מטושטש והפיך ברגע שיחליטו הם על כך החלטה חד-צדדית. הרכב דברים זה היה עקב אכילס של כל הנסיונות להגיע להסדר עם הערבים מאז ועידת מדריד והסכמי אוסלו שבאו אחריה. זהו עקב אכילס של הרעיון הסעודי כולו ולא במקרה. זו תוכנית השלבים במיטבה ונראה שרק לפיד והנוהים אחריו בעיוורון חושים אינם מבינים זאת.

התוכנית הסעודית הקשיחה נדחתה כבר מספר רב של פעמים ע"י חוגים רחבים בציבור, בכלל זה גם במספר מבחני-קלפי שעברנו מאז פורסמה לראשונה. לפיד מתעלם מכך בלחץ הצורך להיות ראש ממשלה לאלתר. דומה שזה מה שמנחה אותו בכל מהלכיו הפוליטיים בסוף תקופת הכנסת הקודמת ובכנסת הנוכחית מראשית דרכה. אלמלא כך, פתוחות היו לפניו מספר דרכים לנסות ולקדם רעיונות מדיניים בדרכים מבוססות ומשכנעות יותר.למשל, ע"י עיצוב תוכנית משותפת עם נתניהו ליברמן וכחלון וקידומה בחזית פוליטית רחבה אחת בקואליציה או מחוץ לקואליציה.

המטרה צריכה להיות העמדה בפני הערבים ותומכיהם של מבחן כוונות כפול: אתגר של יוזמה ישראלית שיש לה תמיכה רחבה בציבור היהודי בישראל בד-בבד עם מחנה גדול שאומר לערבים ותומכיהם: "זה המקסימום שאתם יכולים לצפות לו מצד ישראל ואם לא תתפשרו - תעמדו בפני האפשרות שרעיון שתי המדינות יעבור מן העולם וישראל תפעל חד-צדדית לאבטחת ביטחונה הלאומי, יהיה המחיר לכך אשר יהיה".משמעות אמירה כזו היא נסיגה לעבר הסדר האוטונומיה של בגין. דומני שחשיבה לאומית-אסטרטגית כזו, ברמה לא-אישית, אינה חלק מהארסנל המדיני-מנהיגותי של לפיד, דבר המעיד כאלף עדים על איכותה האמיתית של מנהיגותו: לא התוכנית היא העיקר; הפסדה היא העיקר.

בנאום "בר-אילן" שלו עשה לפיד מספר שגיאות:

  • הוא שם את עצמו לפני האינטרס הלאומי האמיתי.

  • הוא ממחזר רעיונות נפל מן העבר מבלי לסנן אותם מתכולות-הנפל ומבלי להפכם ליסוד סביר מבחינתה של ישראלוהיהודית.

  • הוא מגלה להיטות יתר להגיע להכרעה והדבר מעיד על חוסר ידע וחוסר נסיון בניהול מו"מ מדיני אקוטי; "החיפזון מן השטן..." וזאת יודעים היטב גם הערבים.

  • הוא אינו מבין שמנגנון לניהול מו"מ איננו תחליף לעקרונות היסוד שאותם חותר המו"מ להשיג. ההפרדה בין מו"מ מול הפלשתינים למו"מ עם מדינות ערב, היא הפרדה מלאכותית. הפלשתינים לא יתקדמו מול ישראל ללא הסכמה ערבית והערבים לא יוותרו על הפלשתינים כאמצעי לחץ וראש-חץ להשגת החלשתה וניוונה של ישראל; כך היה מעולם וכך יהיה בנסיבות הקיימות. ויתור על מו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים, הוא הזמנת לחצים בינלאומיים מיותרים, שיופנו רק נגד ישראל ויקשו לאין ערוך על השגת פשרות הדדיות סבירות.

  • הוא מתעלם כליל מהעובדה שכאשר הציעו הסעודים לראשונה את הצעתם, היה מבנה המזרח התיכון דומה מאוד למבנהו בעידן שקדם ל"אביב הערבי". כיום אין דימיון בין שני המצבים. התעלמות זו היא שגיאה אסטרטגית.

  • אסור לישראל להכנס למו"מ על הסדרת הסכסוך מבלי שקודם לכן תבסס מעשית ומשפטית את יחסיה עם ערביי ישראל על מערכת כללים וערכים ברורה וחד-משמעית. דבר זה תלוי רק בנו ולא באף אחד אחר.

  • בתוכניתו של לפיד לא מוזכר במפורש עניין הנסיגה החד-צדדית באיו"ש, שאותו ביקשו לקדם בשמאל שרון ואולמרט ומבקשים לקדם כיום אסטרטגים הזויים אחרים כגון הח"כ האלוף (במיל') אייל בן-ראובן. אחרי הגירוש הכושל מגוש-קטיף והשבר שחולל המהלך בחברה הישראלית, כל מי שמציע הינתקות חדשה על יסוד נסיגה חד-צדדית ופינוי ישובים שבהם למעלה מ-100 אלף איש, הוא הזוי או מטורף. לפיד אינו מציע זאת עדיין, אם הבנתי נכון את דבריו, אבל האבות האידיאולוגיים של תוכנית בר-אילן שלו, השתעשעו ומשתעשעים ברעיון זה מזמן ובלעדיהם לא יגיע לשלטון. בתנאים כאלה, הצעותיו של לפיד הן הרפתקניות ומסוכנות ומי שמציע אותן בוודאי אינו ראוי להיות ראש ממשלה בישראל.

נושא נוסף שראוי לומר עליו מספר מילים הוא "עקרון ההיפרדות מהערבים בכל מחיר", שלו שותפים השמאל ולפיד. עקרון זה הוא אבסורד, משום שאין דרך להשתלב באמת במזרח התיכון וגם להפרד באמת מהערבים. תנאי הכרחי לשינוי שיאפשר חיים בצוותא הוא יישום קפדני של "עקרון ההדדיות", דהיינו: הכרה ערבית ללא תנאי בזכותה של ישראל להגדרה עצמית כמדינת לאום של העם היהודי בארץ-ישראל. על עקרון זה אי-אפשר לוותר, משום שבלעדיו כל הסדר הוא חלקי, זמני ובלתי-יציב. כל עוד לא חוללו הערבים בתודעתם שינוי בתחום זה, ניתן לדבר רק על הסדרי הכלה והפסקת אש ולא על תהליכים כוללים המובילים לסיום הסכסוך בתנאים שאינם מסוכנים לישראל.

מגוחך בעיני גם הטיעון המבסס הרפתקנות מדינית ואסטרטגית על עוצמתו של צה"ל - זהו כפל-דיבור צבוע. מצד אחד מסבירים לנו "אבירי השלום" את "מגבלות הכוח" ומצד שני הם מוכנים להעמיד למבחן מסוכן את עצם הקיום, בכך שהם מושכים את ישראל לעבר מציאות הנושקת למגבלות הכוח יום-יום ושעה-שעה לאורך זמן. די להתבונן במתרחש כיום בירושלים ובחלק מהישובים הערבים בתוך גבולות "הקו הירוק" ז"ל, בכדי להבין שמגבלות הכוח בעידן הטרור, שלטון התקשורת והרשתות החברתיות והפחד מהאיסלאם הקיצוני, אינם זמינות הטנקים, המטוסים, הטילים המדויקים ומערכות הנשק, אלא התנאים והנסיבות בהם ניתן יהיה להפעיל אמצעים אלה לפי צורך וללא מגבלה שאינה תלויה כלל ביכולת הצבאית הנומינלית; אסור שנתבלבל בהבנה ובשקלול נכונה של סוגיה זו במערכת השיקולים הכוללת של ישראל.

במאבקה בטרור הערבי סובלת ישראל מאותן חולשות שמהן סובל המערב הדמוקרטי כולו - גם אנחנו וגם הם איננו מיטיבים להלחם בטרור, משום שאנו קושרים בצורות שונות את ידינו ורגלינו מתוך סכלות. במקביל אנו מניחים לטרור חופש פעולה ולמתגונן מפניו את חופש ההצטדקות- אסימטריה לתפארת; כבר הוכח, לא פעם, שזו מחלה ניוונית מסוכנת. רצון החיים הוא המבחן העליון לחיוניותה של חברה וליכולתה לשרוד קשיים ומאבקים, לרבות מלחמות התשה. טרור הוא מלחמת התשה גם כשהוא מתנהל בגלי-עוצמה משתנים. בטרם תיגש ישראל ליטול על עצמה סיכונים חדשים או נוספים במזרח התיכון הסוער ובעולם בעלי הברית המבולבלים שלנו, כדאי שנערוך מספר "משחקי סימולציה" אסטרטגיים שיבחנו ויגדירו את תנאי הסף שאותם עלינו להבטיח מראש, בטרם נתפנה להרפתקנות מדינית.

אם נבודד לצורך דיון זה את האיום הגרעיני האירני מהאיומים הקונבנציונליים, נצבת ישראל כיום בפני שתי קבוצות של איומים1:

  • איומי טרור לאורך הגבולות החיצוניים או דרכם.

  • איומים של אי-שקט פנימי מצד ערביי איו"ש ועזה וחלק מערביי ישראל. כל משבר בתהליכי ניהול מו"מ מדיני רציני, עשויים להתדרדר למשבר אלימות, שיהיה מורכב מהפעלה סימולטנית בעצימות משתנה של שני האיומים.

לדעתי, ישראל אינה מוכנה להתמודד ביעילות מול איומים אלה כל אחד בנפרד ובוודאי שאינה מוכנה להתמודד מולם באופן סימולטני. אי-הכנה זו מתיחסת למערכים הצבאיים והפרה-צבאיים שלנו כמו גם לנכונות הציבור לספוג אבידות-שוא למען תהליך שאין בו הבטחה לשום דבר. צעד חיוני ומקדים לכל הרפתקה מדינית הוא הקמה דה-פקטו של אזורי חיץ מפורזים לאורך גבולות ישראל בצפון - סוריה ולבנון - ולאורך גבול רצועת עזה. ייתכן מאוד שלשם כך יהיה צורך בעימות צבאי נוסף לאורך שני גבולות אלה, משום שקשה לראות מציאות כזו נבנית מתוך "הסכמה" ו"רצון טוב". בדרום יש להוביל לכך כאשר תגמור מצרים לבודד את הרצועה מסיני, ובצפון העיתי הנכון הוא בטרם תעמיק המעורבות הרוסית בסוריה ולבנון עד כדי נטרול חופש הפעולה הצבאי של ישראל2.

לפיד כדברן מופלג יכול לשרטט עיגולים לבנים בשמים כחולים כאוות נפשו. האמת היא שאנו משייטים תחת שמיים אפרוריים שמתקדרים חדשים לבקרים וחייבים להערך לסערות הצפויות והבלתי-צפויות. אלה עשויות להתרחש גם בהעדר מו"מ וגם, כאמור, בכל פעם שמו"מ לכשיתקיים יעלה על שרטון.

לפיד הוא שילוב בין חיזיון למחזה תעתועים והוא חוזר ומוכיח זאת בהתמדה כפי שעשה גם בנאום "בר-אילן" האחרון. אין לתת לנאום זה משקל רציני ובמקום זאת יש להתכונן למבחנים רציניים מאוד שבדרך, שאת חלקם ציינתי לעיל. לשם כך נחוץ לחזק מבית את המדינה והחברה הישראלית.

בתחום המדינה - שיפור יעילות הממשל "בכל מחיר" ואם צריך אזי בחקיקה ראשית כוללת. עיצוב מחדש של הפרדת הרשויות ותיחום סמכויות ברור לכל אחת מהן. מלחמה בלתי מתפשרת בשחיתות, תוך חתירה לסנכרן את פעילות כל הזרועות העוסקות באכיפה ומניעה וחיזוקן.

נדרש לתקן בדחיפות את תדמיתו של צה"ל בציבור, בין היתר עלידי התייעלות אבל גם על-ידי הפעלתו במשימות-אמת, כלומר: צה"ל - במיוחד כוחות היבשה הנמצאים בסיכון גבוה מאוד בלחימה בשטח בנוי - יישלח להלחם רק כאשר מטרת המלחמה היא לנצח3. במקום שלא ניתן לעשות זאת אין לפעול באופן שיכפה זאת עלינו. אסור לנו לשחק את המשחק האמריקני בווייטנאם, בעירק או באפגניסטן של מלחמה למראית עין. מה שמחליש את רוח העם ופוגם בכושר עמידתו, זו הגישה שאינה מכבדת את קורבנם של הנופלים ומבקשת לסחור בו, כביכול למען הדורות הבאים.

בתחום הכלכלה והחברה חובה להילחם בביורוקרטיה, ביוקר המחיה, במחסור בדיור זמין ולשפר את הצמיחה במשק תוך ביצוע רפורמה מבנית שתציע לעובדים שכר ותנאי קיום שיכלכלום בכבוד עד אחרית ימיהם. כל הכלים לכך בידינו והרשות נתונה... . רק כושר עמידה, אורך-רוח ואמונה בצדקת הדרך מבטיחים סיכוי לשינוי המציאות. מכירת אשליות והרפתקאות הם סכנה קיומית.

הערות

1. מצב זה עשוי להשתנות תוך זמן לא ארוך ולהוסיף לקיים את האיום הקונבנציונלי הישן של צבאות סדירים כלל לא מבוטלים.

2. הכנה נוספת רצויה אבל לא הכרחית, היא יצירת בסיס לשיתוף פעולה מדיני ביטחוני של ישראל עם כל המיעוטים הלא ערבים בסביבתה הקרובה ובכללם: הדרוזים בסוריה ובלבנון, הנוצרים בלבנון, הכורדים, הקופטים במצרים וכו'.

3. אינני רוצה להכנס כאן להגדרות מורכבות ומפולפלות מדי של משמעות המושג "ניצחון" במלחמה בעידן הנוכחי או במלחמה נגד טרור. העקרון המנחה הוא שהדרג המדיני ולא הצבאנושא באחריות-העל להגדרת מטרות המלחמה; ורק השגת המטרות הללו במינימום נפגעים נחשבת כניצחון.

תאריך:  22/09/2015   |   עודכן:  22/09/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד: בין אשליות למחזה תעתועים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
22/09/15 15:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד בעקבות האירועים האחרונים בירושלים. בדיון אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: לגבי השופטים, אני לא זקוק להטפות מוסר לגבי עצמאות הרשות השופטת. ברגע שיש החלטה של בית משפט אני עובר לדום ומציית לה. יש בוועדה לבחירת שופטים איזון בין הרשויות. שופט זה גם איך הוא מפרש את כוונת המחוקק ואיך פסקי הדין עומדים בהלימה לכוונת המחוקק".
21/09/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים של הכנסת אישרה (יום ב', 21.9.15) את בקשת רשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר, להעביר 41 מיליון שקל למימון פעילות חברת "דירה להשכיר", בהמשך ל-15 מיליון ראשונים שהועברו בעבר. בשבוע שעבר דחתה הוועדה את הבקשה לתקציב, לאחר שהחברה לא מסרה נתונים מפורטים. היום הופיע ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי בפני הוועדה, מסר פרטים וקיבל את הכסף.
21/09/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בעקבות סקר על חוסר ידע של מורים במושגי יסוד של היסטוריה ישראלית, כתאריך רצח רבין, "הקו הירוק", מילות ההמנון הלאומי "התקווה" ועוד, אמר יוסי וסרמן, יו"ר הסתדרות המורים כי "מורי ישראל יודעים להשיב על השאלות בסקר, שחובה על כולנו כאזרחים להכיר. התוצאות לא נראות לי סבירות, ואינני מבין את המטרה של העיתון, איננו מחליפים את המורים שלנו ואין לנו עודף במורים. פעלנו בשנים האחרונות להביא את מיטב הצעירים לתחום ההוראה ואסור לבוא ולהשחיר את כלל מורי ישראל, ולהטיל בהם רפש".
21/09/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
"התקציב שהכנו לשנים 2015-2016 הוא חברתי יותר מאי פעם" - כך אמר (יום ב', 21.9.15) שר האוצר, משה כחלון (כולנו) בוועדת הכספים.
21/09/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לכ-15,000 אזרחים נכונה בקרוב הפתעה נעימה: הם יקבלו מכתב מרשות המיסים, עם טופס מצורף "הודעת שומה", שעליהם למלאו. לאחר המילוי ובדיקת הנתונים, הם יקבלו מרשות המיסים אלפי שקלים, כ-6,800 שקל בממוצע לאיש, ועוד ריבית והצמדה.
21/09/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
תוגבל מסירת מידע לרשות מס זרה   /  עידן יוסף
השאלות למתאמני חדר-הכושר לגיטימיות  /  עידן יוסף
הולכים לכיוון הסלמת המאבק ולא לכיוון פתרון  /  יפעת גדות
לפיד הפרזנטור  /  אפרים הלפרין
הפטרנליזם הפוליטי  /  אליהו קאופמן
הרמת גבה...  /  יצחק מאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il