|   15:07:40
דלג
  שיה מלכין  
יושבת ראש בית הויז
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

דבר אלי בפרחים

הלוואי ויכלו הפרחים להוות גשר לשלום אמיתי ולא רק בין בני אדם אלא גם בין עמים, ואז איש לא היה מפחד וחושש לפתוח הדלת ולומר שלום וברכה עם חיוך פרחוני מלבב
30/11/2015  |   שיה מלכין   |   מאמרים   |   תגובות
השר לא עזר למנוע את הקנס [צילום: יח"צ]

הפרחים הם סמל ליופי, לבלוב, חן, אהבה. הם נשלחים דרך שיגרה לציון ימי נישואין, ימי הולדת, הצלחה בלימודים, הישגים בעבודה ומה לא.

אין בלעדיות לפרחים הנשלחים על-ידי אלה הנחשבים למין החזק ואין קיפוח לאלה הנשלחים על-ידי המין היפה ולאו-דווקא החלש. מי מאיתנו לא חווה התרגשות עם קבלת זר פרחים מלווה במכתב אהבה מאדם הקרוב אלינו בין אם הוא בן משפחה, אהוב, חבר, ידיד ומחזר פוטנציאלי. ולא רק, הפרחים הם גם כלי עזר לגישור פערים, לבקשת סליחה, לניקוי המצפון, להחלקת שקרים לבנים.

הפרחים נשלחים במסירה אישית שמתקבלת תמיד במאור פנים ובמשפחות רבות הם נשלחים על-ידי הבעל בכל יום שישי לקראת שבת, ואין לקנא בגבר שמפר את המסורת.

בטקסי חתונות יש לפרחים משקל רב, הון עתק מושקע בסידורי הפרחים המקשטים הן את המכונית שמביאה את הזוג לגן האירועים, את שולחנות האורחים, את החופה עצמה, את הזר הסמלי והמבטיח שהכלה מחזיקה בידה וזורקת אותו בחן מעבר לראשה לאחר סיום הטקס בתקווה שאחת מחברותיה הרווקות תתפוס אותו, ובזכותו תידבק במזל חתונה.

ומי לא שמע על סיפורי המאפיה והעולם התחתון, על שליח "תמים" שהגיע לביתו הפרטי של הקורבן שפתח את הדלת בשמעו שמשלוח פרחים הגיע עבורו, וזו הייתה פתיחת הדלת האחרונה שלו.

בתיבת זיכרונותיי הקדומים ישנו לפחות סיפור אחד פיקנטי על פרחים. במשך שנים, ביום הולדתי, קיבלתי משלוח של זר ורדים ענקי יפהפה מלווה בפתק צמוד הכתוב בכתב יד לא מוכר לי, לפעמים אף שמי שובש, אבל תמיד עם ברכה חמה וסיומת של המילים "אני אוהב אותך" וחתום שמו של אישי.

ידעתי שהוא לא כתב את הפתק, שכן העברית שלו הייתה כפי שהוא כינה אותה KITCHEN HEBREW ובבית דיברנו אנגלית. בנוסף, הוא היה עסוק מידי בעבודתו בבית החולים וידעתי שהוא ביקש ממזכירתו שתטלפן לחנות הפרחים ותדאג למשלוח עם הבטחה שהתשלום יגיע יום לאחר מכן. לא היה לי ספק באהבתו אלי, הפרחים היו רק פן אחד בטקסיות הרומנטית, ובכל זאת, אליה וקוץ בה. והסיבה, לאחר כשבועיים שלושה קיבלתי תזכורת לתשלום, ואני שרת האוצר של המשפחה, נאלצתי לגשת לחנות ולשלם עבור הזר המלהיב, אך בכך לא תם הסיפור ויש לו גם סגירת מעגל.

כשבועיים לאחר אחד מימי הולדתי חזרנו מאירוע שהתקיים בשעות אחה"צ המאוחרות לכיוון ביתנו ברחובות. כאשר עברנו ברחוב הראשי נתקלו עיניי בחנות הפרחים משם נשלח הזר האחרון בליווי הפתק שבו נכתבו מילות אהבה בעברית צחה שגם לאחר מספר אולפנים, לו היה במסגרתם בן זוגי תלמיד מן המניין, לא היה מצליח להתנסח בצורה כזו.

פניתי אליו ושאלתי בתמימות מעושה: "האם כבר שילמת עבור הזר הנהדר ששלחת לי"? "שכחתי" ענה לי בקריצה, "אני עוצר את מכוניתי, קפצי ושלמי". ואני כמו ילדה טובה, יצאתי מהמכונית, נכנסתי לחנות ועוד לפני שפתחתי את פי הסתכלה בי בעלת החנות בחיוך ואמרה:

"אני מכירה אותך, אני יודעת מי את, אני היא שכתבתי ותמיד כותבת את מכתב האהבה ומצמידה אותו לזר. הפעם אני לא מקבלת תשלום ממך. תאמרי לבעלך שהוא יבוא וישלם בעצמו". ותאמינו או לא, אישי יצא מהמכונית, אני לקחתי את מקומו ליד ההגה, הוא נכנס לחנות ושילם.

מוכרת הפרחים השיבה את כבודי האבוד, ואני חייכתי, הפרחים בהחלט לא היו קנה מידה לאהבתנו, אבל נקמה קטנה ומתוקה ותזכורת לחיזור יותר מושלם לא מזיקה.

סיפור מאלף זה מן העבר נתקל בתקופה זו בבעיה אקטואלית לא פשוטה. בחודשים האחרונים, עקב הידרדרות המצב הביטחוני בארצנו, שמעתי מפי רבים ממכריי שהם לא פותחים את הדלת לזרים וגם אם יאמרו להם שיש משלוח פרחים .וכהמשך לאווירה זו, נכדתי סיפרה לי על מקרה משעשע שקרה לה ולבעלה.

בעקבות הקושי בתחבורה בדרום העיר בגלל הרכבת הקלה הם שכרו דירה בכיכר מסריק. המיקום בלב תל אביב הוא אידיאלי לזוג צעיר,ואולם עם חסרון אחד, כמעט ואין מקום חניה פנוי. הם גילו שבלילה יש אפשרות לחנות על קו אדום אולם כבר בתשע בבוקר הם חייבים להזיז את המכונית שכן אם לא, הם יספגו קנס של 250 שקלים. הבעל החליט שהוא יכול לעמוד במשימה זו וכל לילה החנה בקו האדום, וכל בוקר לא הצליח לקום בזמן וחטף קנס. עבודתו מתחילה לאחר עשר בבוקר והוא מנצל את השעות הקטנות של הלילה למשחקי מחשב, תחום עבודתו בחברת הייטק. בבוקר הוא נם את שנת הישרים שלו.

כאשר הקנסות הצטברו לסכום נאה ביותר, נכדתי כבר לא יכלה להשלים עם זאת. היא עובדת מחוץ לעיר וחייבת לקום מוקדם. בלילה לפני לכתה לישון הבטיחה לבן זוגה שתעיר אותו בבוקר ממשרדה. הסתבר שהוא כיבה את הנייד שלו. קשר עם השכנים לא היה והיא החלה לטכס עצה עם עצמה על תחבולות שונות כיצד תוכל להעיר אותו ולמנוע קנס נוסף. היא החליטה לנסות להזמין פיצה עבורו, אולם נאמר לה שהמשלוחים מתחילים רק בשעה 11 בבוקר. לפתע עלה בדעתה להשתמש במשלוח פרחים. היא טלפנה לחנות פרחים ברחוב אבן גבירול והזמינה את הזר הזול ביותר......נתנה את הכתובת ומספר הדירה והורתה להם שעד שמונה וחצי הם חייבים למסור את המשלוח ליעדו תוך כדי הדגשה שהשליח לא ירפה מצלצולו בפעמון הדירה עד שהנמען יפתח את הדלת. היא השאירה גם את מספר הנייד שלה וביקשה שהוא יעמוד איתה בקשר וידווח לה אם יהיו קשיים, וקשיים אכן היו.

כל עמיתיה במשרד היו דרוכים וליוו אותה במשך "הדרמה". השליח אכן טלפן אליה והתלונן שהוא מצלצל בפעמון פעמים רבות ואין תשובה והוא עומד להשאיר את הזר ליד הדלת. "לא לא לא" זעקה נכדתי, "בשום פנים ואופן לא!, תדפוק חזק על הדלת עד שהוא יענה לך, זה חשוב ביותר"! עברו כמה דקות, המתח באוויר המשרד עלה וגאה. לבסוף השליח ענה לנייד שנותר פתוח: "הוא שמע, ולא רוצה לפתוח את הדלת, הוא אומר שאין אף אחד שרוצה לשלוח לו פרחים והוא כנראה פוחד לפתוח לי את הדלת".

הדרמה נמשכה עוד מספר דקות והשעה כבר כמעט תשע בבוקר. "תגיד לו שהפרחים מאשתו ושירד למטה להזיז את המכונית ושיפתח את הנייד שלו", זעקה נכדתי בייאוש.

"הוא כנראה חושב שאני מחבל". ענה

לה השליח בחוסר סבלנות, "יש לי משלוחים נוספים, אני הולך". איזו פשלה, התעצבנה שולחת הפרחים, ואכן, בן זוגה פתח לבסוף את הדלת ומצא את הפרחים על הרצפה, ללא השליח עיניו פקוחות למחצה, עדיין עם שאריות שינה, מבולבל קמעה מהדפיקות החזקות על הדלת שקרעו אותו משנתו העמוקה, מהבהלה שאולי זו התקפת טרור, והכול בגלל זר פרחים קטן ובלתי מרשים.

כמובן, עד שהאסימון ירד לו ועד שהגיע למכוניתו שחנתה על הקו האדום, מצא את הקנס דבוק לחלון הקדמי של מכוניתו והפעם בסך 300 שקלים. תוסיפו לכך את הסכום "הזול" אומנם של זר הפרחים עם המשלוח, והסך הכולל הגיע ל-350 שקלים.

הפעם, הפרחים לא עזרו ו"פישלו", אבל לא כל כך באשמתם, האשמה היא האווירה העכורה והמעיקה שהטרור משרה, בגלל החשדנות בכל מקום ובכל זר עם קמץ ולא עם צירה.

הלוואי ויכלו הפרחים להוות גשר לשלום אמיתי ולא רק בין בני אדם אלא גם בין עמים, ואז איש לא היה מפחד וחושש לפתוח הדלת ולומר שלום וברכה עם חיוך פרחוני מלבב.

ואני באור אישי ממתינה לזרי הפרחים של אוהבי חג החנוכה ומבטיחה לפתוח את הדלת ולהעניק תשר לשליח הפרחוני.

תאריך:  30/11/2015   |   עודכן:  30/11/2015
שיה מלכין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דבר אלי בפרחים
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובר ושב
30/11/15 12:56
2
קורא
30/11/15 14:55
3
חסידה דנאי
30/11/15 15:36
4
חסידה דנאי
30/11/15 15:40
5
כרמלה צינס
30/11/15 19:08
6
יעל, שרי.
30/11/15 22:05
7
תחיתי
30/11/15 23:09
8
ya'akov
2/12/15 02:30
9
כרמלה דקל
12/12/15 20:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים וטובים מבני העם הנבחר, מנסים לייחס ואו לסתור את עובדת קיומה של מורשת רבין המנוח. היות שמסכת חייו ברובה צולמה ונכתבה, אפשר מתוך אלה לעצב את דמותו - כחניך ממושמע בתנועת הנוער, "חברמן" לעת היותו בפלמ"ח (למעט מעידה שהביאה להעמדתו לדין, כמ"מ באחד מקיבוצי העמק), אחר כך כמפקד בצה"ל, ולימים שר וראש ממשלה. אלא שמכל אלה לא נתן לזהות ולו סימן דרך אחד, מעשה ידיו. שהרי את תוואי הציונות יצרו אחרים, מה גם שבספרו (פנקס שרות) ציין "כי באוהלי ג'וערה יצרנו את תורת הקרב של צה"ל", עדות להיותו אם בכלל - אחד הכותבים מתוך רבים אחרים.
30/11/2015  |  אמציה חן  |   מאמרים
לאחרונה (20.10.15) דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, בקשה לאישור תביעה נגזרת שהגישה שולמית בן-לביא, מזכירה רפואית בבית החולים בילינסון ועמיתה בעמותה המארגנת השתלמויות מקצועיות לעובדים, נגד חברי ועד בעמותה ונגד הסתדרות המעו"ף. זאת, למרות חומרת ממצאי דוח חוקר שמונה להן ב-2002 על-ידי רשם העמותות על-רקע חשדות להתנהלות לא תקינה של העמותה, של הסתדרות המעו"ף ושל מנהליהן.
30/11/2015  |  עו"ד דב קיבלוביץ  |   מאמרים
1. ארבעים שנים חלפו מאז קבע האו"ם בהחלטה 3379 כי "ציונות היא צורה של גזענות ואפליה גזעית". שומעים זאת גם היום לחרפתנו, אפילו בדפי העיתונות הישראלית. גם אם האו"ם ביטל ב-1991 את ההחלטה, הוא ממשיך במחזה האבסורד, ורוב החלטותיו עד היום קשורות לגינוי ישראל. עם לבדד יְגוּנֶה. עכשיו אירופה מתפנה מבעיותיה הביטחוניות והחברתיות כדי לסמן מוצרים ישראלים המיוצרים ביהודה, שומרון ורמת הגולן.
29/11/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
"אין קיצורי דרך, וצריך להפנות את המשאבים לפתרון בעיות העומק של מדינת ישראל. המחשבה שאם רק נשנה את השיטה שלנו הכל יסתדר, היא מוטעית ומסכנת את היציבות" (ח"כ לשעבר ד"ר עינת וילף).
29/11/2015  |  דביר מור  |   מאמרים
יש מקומות שזה כל כך מוכר שלא ממש שמים לב. יושבים בחבורה עליזה, היא שואלת משהו והוא עונה בקול גבוה מדי, צורם, גבוה עד צעקה. גוון של זלזול בקולו. היא שותקת, מתאפקת. הסביבה נבוכה. למה גברים רבים מרשים לעצמם להעיר לאישה שאיתם בקול גבוה הנשמע כצעקה? איך הם מסוגלים להרים קול על האישה כשהם בחברה? ולמה היא שותקת? הוא צועק וחוזר לשיחתו החביבה, הסחבקית והזורמת עם החבר'ה בלי לחוש את המבוכה הכללית.
29/11/2015  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il