בתאריך יום ד' 18.11.15 בשעה 20:00 חיכתה פ. תושבת הצפון ובני משפחתה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ממתינה עם עוד קבוצת נוסעים לקו מס' 825 מתל אביב לעפולה. האוטובוס היה אמור לצאת מ
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב בשעה 20:30 בדיוק. מאחר שזו תחנת המוצא שלו, הוא אמור לצאת במועד שפורסם, כלומר בשעה 20:30 בדיוק.
חולפות דקות רבות אחרי השעה 20:30 והאוטובוס לא מגיע. אחד מהממתינים, קצין בדרגת סגן, מתקשר ל
אגד ושואל למה האוטובוס מאחר. בשעה 21:00 לערך הגיע סוף-סוף האוטובוס. כשנשאל הנהג למה איחר, השיב בקוצר רוח ובנרגנות משהו "מה אני יכול לעשות הייתי צריך להחליף שני אוטובוסים בגלל תקלות שהיו לי".
כעבור יום-יומיים נשלחה לאגד תלונה על האיחור באמצעות טופס תלונה מקוון ובה כל פרטי האירוע, כולל המספר הפנימי של האוטובוס (17624) וזו לשון התלונה המקוונת שנשלחה (העתקה מונח לפני) "פרטי האירוע: האוטובוס הנ"ל היה אמור לצאת מהתחנה המרכזית בת"א בתאריך 18.11.15 בשעה 20:30 אולם איחר בחצי שעה ויצא רק ב-21:00 לערך הנהג טען להגנתו כי איחר בגלל שנאלץ להחליף שני אוטובוסים בגלל תקלות".
אגד בתשובה לתלונה: "להבנתך נודה"
פ. הנוסעת מהצפון אומרת: "קורה שנהג מאחר 5-10 דקות אבל כאן היה איחור משמעותי ומדובר באיחור מתחנת המוצא ולא ניתן להשתמש כאן בתירוץ של איחור בפקקים. פ. אומרת: "האיחור המשמעותי כמו איחורים רבים בנסיעות בתחבורה הציבורית מבטא יחס מזלזל בנוסעי התחבורה הציבורית שרבים מהם נמנים על אוכלוסייה חלשה. אבל לא פחות מקומם מהאיחור המוגזם, הוא מכתב התשובה שנישלח מטעם אגד באמייל למגישי התלונה על איחור האוטובוס וזו לשון המכתב.
תאריך: 23/11/2015
י"א כסלו תשע"ו
מספר פניה: 00551320
שלום רב,
הנדון: קו 825
הרינו מאשרים את קבלת פנייתך ומצרים על אי-הנעימות שנגרמה לך. עמידה בלוחות הזמנים הינה מחויבות מרכזית של חברת "אגד" ללקוחותיה ולכן, אנו עושים את מירב המאמצים כדי שהאוטובוסים יצאו מתחנת המוצא במועדים שפורסמו מראש לציבור. העברנו את פנייתך לגורמים הרלוונטיים האמונים על המערך התנועתי ב"אגד" ואנו נפיק את הלקחים הדרושים בעתיד, במידת הצורך.
להבנתך נודה.
חברת "אגד" מאחלת לך נסיעות טובות ובטוחות.
ב ב ר כ ה,
חיים איזנברג
שרות לציבור צפון
אם יורשה לי להעיר בעניין: אתה קורא את המכתב ומתפוצץ איזה זלזול בנוסעים. המכתב לא מפרט אם הנושא נבדק ובורר וניתן לבדוק זאת בקלות באמצעות מחשבי אגד היודעים בדיוק בכל רגע נתון היכן נמצא האוטובוס. המכתב לא מסביר מה בדיוק קרה? מה פשר יציאת ואיחור האוטובוס בחצי שעה? האם הנושא בורר עם הנהג? נוסעים לא מעטים המתינו בתחנה המרכזית חצי שעה לנהג שאיחר והנהג אומר להם שהחליף שני אוטובוסים למה התכוון? האם נבדקה אמיתות דבריו. אין גם התנצלות והודאה באחריות. למרות שהדברים ברורים.
הערכה של מגישי התלונה שהמכתב נכתב בצורה סתמית זו כדי לא להודות באחריות מחשש לתביעה משפטית. אבל סגנון מכתב תשובה זו הוא סוג של זלזול. קורא אני ל
משרד התחבורה ולגופים המופקדים על הפיקוח על התחבורה הציבורית לבדוק את הנושא. מדוע איחר האוטובוס בחצי שעה מתחנת המוצא? (אין תירוץ של פקקים בדרך) ולא פחות מכך יש לבדוק את מכתב התשובה המקומם של "אגד" למגישי התלונה.