|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

דוח שבועי (32)

הקומבינטורים

אריה דרעי סידר לאמנון כהן ג'וב במכון התקנים, למרות שידע על החשדות נגדו נתן אשל ממשיך לבחוש מאחורי הקלעים בנעשה בלשכת ראש הממשלה ג'ודי שלום-ניר-מוזס מגנה על בעלה בכל האמצעים
18/03/2016  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
זה שהלך וזה שחזר [צילום: פלאש 90]


אריה דרעי
כהן. קשרים מעוררי תמיהה [צילום: פלאש 90]

דרעי שמח על הסגירה השקטה של התיק, מחשש שיבולע לש"ס אחרי הסתלקותו של הרב עובדיה יוסף. כדי לפצות את כהן, סידר לו דרעי בתקופה הקצרה שבה כיהן כשר הכלכלה ג'וב ציבורי של יו"ר מכון התקנים. לדרעי לא הייתה מעולם רגישות מיוחדת לשלטון החוק, והוא מחזיק כנראה בדעה שאין מניעה שחשודים בעבירות חמורות ימלאו תפקידים ציבוריים

אחת מפרשות השחיתות הגדולות במדינה, שבמסגרתה פעל לכאורה הח"כ דאז אמנון כהן בתפקידו הפרלמנטרי תמורת תשלום בשירותו של איש העסקים דניאל מולקנדוב (שהורשע בעבירות מרמה), נסגרה בקול ענות חלשה. על-פי החשד, כאשר שימש כהן שנים כחבר בוועדת הכספים, הוא העניק למולקנדוב שירותים שונים, לרבות הצעות לשינויים בחוק שהיו אמורים לסייע לעסקיו. בגלל סכסוך שפרץ בין השניים אחרי שכהן לא הצליח לספק את הסחורה, חשף מולקנדוב את הקשר הפסול בינו לבין כהן בתוכנית "עובדה".

התוכנית עוררה הדים רחבים, מאחר שהייתה זו הפעם הראשונה שנחשף פן פלילי בקשרי הון ושלטון. הסבריו הדחוקים של כהן, שהמדובר הוא בהחזרת כספי הלוואה, לא שכנעו. מולקנדוב טען, כי המשטרה לא טרחה לחקור את הפרשה, והפרקליטות נתנה את ידה לסגירת התיק בשקט והרחק מתשומת הלב הציבורית. כהן סולק מרשימת ש"ס לכנסת ה-20 בידיעתו של מנהיג ש"ס, אריה דרעי שהיה בסוד העניינים בשלבים המוקדמים.

דרעי שמח על הסגירה השקטה של התיק, מחשש שיבולע לש"ס אחרי הסתלקותו של הרב עובדיה יוסף. כדי לפצות את כהן, סידר לו דרעי בתקופה הקצרה שבה כיהן כשר הכלכלה ג'וב ציבורי של יו"ר מכון התקנים. לדרעי לא הייתה מעולם רגישות מיוחדת לשלטון החוק, והוא מחזיק כנראה בדעה שאין מניעה שחשודים בעבירות חמורות ימלאו תפקידים ציבוריים.

אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובין היתר כתבנו: "למרבה הצער למרות העבירות החמורות המפורטות לעיל לא הורה קודמך בתפקיד היועץ המשפטי, עו"ד יהודה וינשטיין, על חקירת משטרה ולא הייתה כל התערבות של גורם אכיפת החוק אנו פונים אליך בבקשה לבדוק את השיקולים שהנחו את היועמ"ש לשעבר שלא להורות על חקירת משטרה בפרשה חמורה זו". במקביל ביקשנו מנציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל, לבדוק את טיפולה של הפרקליטות בתיק.

עד שהפרשה תמוצה והעובדות יתבררו לאשורן, פנינו לראש הממשלה המחזיק בתיק הכלכלה וטענו, שפרשה חמורה זו מחייבת להשעות לאלתר את כהן מתפקידו במכון התקנים ולמנוע את מינויו לדירקטור בחברה ממשלתית כמתוכנן. לשבחו היחיד של כהן ייאמר שהוא לא המתין להכרעת נתניהו, והודיע שהוא משעה את עצמו ביטזמתו באורח זמני מתפקידו במכון.

מולקנדוב אמר לי השבוע, כאשר פנה וביקש את סיועה של אומ"ץ: "עד היום אני לא מבין מדוע לא היה טיפול רציני בתלונה שלי ומי פעל מאחורי הקלעים לסגירת התיק ולמניעת חקירתו של כהן". במוקדם או במאוחר ייחשפו עובדות מאלפות נוספות בפרשה זו. בשלב זה כל הסימנים מעידים על כך שגורם חיצוני היה הציר המרכזי בפרשה זו. השאלה היא מי היה מעורב בטיוח בסגירת התיק.

אני מוכן להמר שלדרעי, המכהן כיום כשר הפנים, היו מניות בהשתלשלות העניינים. נמר לא יכול להיפטר מחברבורותיו, ושר מושחת לא יכול להתנתק ממעלליו בתחום הכספי וגם לא לגלות רגישות מיוחדת לשלטון החוק.

כך למשל, כאשר נכנע דרעי בעת הקמת הממשלה הנוכחית והסכים לכהן כשר הכלכלה, לקח לו זמן קצר להתמקם בתפקידו רב-העוצמה שמאפשר לו לתמרן בכספי המדינה למטרות שמשרתות את ש"ס. לדרעי יש ותק במגעים אסורים עם שורה של אילי הון. הבולט ביניהם הוא מרטין שלאף, שתרם במרוצת השנים את חלקו להשחתת שורה של אישים פוליטיים ישראלים ודרעי בראשם.

עם הקמת הממשלה ניסינו למנוע את בחירתו של דרעי לתפקיד שר הפנים, משאת נפשו, על-מנת שלא יחזור להיות עבריין בכספי המדינה כפי בתקופת כהונתו הקודמת בתפקיד זה. אומ"ץ תרמה אולי זמנית לחסימת דרכו של דרעי למשרד הפנים, אבל מאבקו של בנימין נתניהו למען מתווה הגז שרקח עם אילי ההון בעלי המאגרים, סללו את דרכו של דרעי למשרד הפנים. מצפונו הגמיש של דרעי, שסירב לצרף למתווה את חתימתו החיונית, בתוקף תפקידו כשר הכלכלה, הוליד עסקה של פינוי המשרד תמורת קבלת משרד אחר. דרעי חזר למשרד הפנים האהוב עליו, משרד בעל משאבים פיננסיים והיכולת לנווט ראשי רשויות לצרכים פוליטיים.

דרעי נתגלה לאור הקריירה הפוליטית שלו כבעל כושר הנהגה, כריזמטי, מתוחכם, ערמומי, מניפולטיבי ומומחה לתרגילים מסריחים. רק אישים פוליטיים מועטים משתייכים לליגת-העל שלו. הרוב הלא-דומם של המנהיגים שלנו שייכים בתחומים הללו לליגה למקומות עבודה; היכולת הביצועית שלהם מוגבלת, שקופה ועלובה. לדרעי לא לקח הרבה זמן כדי להצטרף לקהילה של האישים המושחתים בצמרת השלטון, עד שהורשע בקבלת שוחד ונכלא.

השד העדתי היה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מחייו הפוליטיים של דרעי. שלטון החוק, לעומת זאת, לא היה מעולם נר לרגליו.

נתן אשל
עזב? לא ממש [צילום: פלאש 90]

מסתבר שלמרות הפרשה המבישה, המשיך נתניהו להתייחס אל אשל כאיש אמונו הקרוב, והטיל עליו שליחויות שונות, בעיקר בתחום הפוליטי מול המפלגות החרדיות. נתניהו שמר על ערוץ שיחות טלפוני קבוע עם אשל, נפגש איתו במשכן הכנסת ואירח אותו במעונו הרשמי. מדי פעם קלטו המצלמות את אשל ממשיך לצעוד לצידו של ביבי במסדרונות הכנסת, כפי שנהג לפני ישיבות הממשלה. עולם הזוי כמנהגו נוהג

בימים האחרונים נחשפה עובדה מאלפת: עמותת: "דע אמת" למאבק באנטישמיות, שהקים בשעתו איל ההון מוזי ורטהיים, בעלי החברה המרכזית למשקאות ומבעלי בנק המזרחי וערוץ 2, הזרימה בשנים האחרונות למעלה מ-500,000 שקל לכיסו של נתן אשל. העמותה פעלה אומנם בהילוך נמוך בתחום המאבק באנטישמיות, אבל מימנה את הוצאתם לאור של כמה ספרים ישראלים, שבינם לבין האנטישמיות אין כל קשר.

השאלה העיקרית היא לשם מה שכר ורטהיים את שרותיו של אשל (לשעבר עובד החינמון ישראל היום של שלדון אדלסון, מקורבו של ביבי), שהודח בשעתו מתפקיד מנהל לשכת ראש הממשלה אחרי שהועלו נגדו טענות על הטרדה מינית, אבל ממשיך לשמור על קשרים טובים עם משפחת נתניהו, ובמיוחד עם שרה נתניהו, לה נהג לדווח על המתרחש בלשכה. ורטהיים טען, שלהעסקתו של אין כל קשר עם נושאים שמעסיקים אותו בתחום הכלכלי, כמו חוק הריכוזיות, חוק המזון ונושא התקשורת. אשל עצמו טען שהוא עוסק בנושא השואה ותורם את חלקו למאבק באנטישמיות. אומ"ץ פנתה אל רשם העמותות בבקשה שיבדוק את אופי פעילותה של העמותה.

יהודה וינשטיין לא הורה משום מה על חקירה משטרתית בחשדות נגד אשל, כפי שנעשה, למשל, לגבי חיים רמון, אלא העדיף להעביר את המידע לחקירה בנציבות שירות המדינה. הנימוק הפורמלי היה שעובדת הלשכה ר' העדיפה שלא להתלונן נגד אשל. מאוחר יותר סירבה ר' לשתף פעולה גם עם חוקרי נציבות שירות המדינה. בעקבות החקירה הוסכם על עסקת טיעון, לפיה יעמוד אשל לדין משמעתי, יספוג נזיפה חמורה, יתפטר משירות המדינה ויתחייב שלא לשוב אליו.

בסוגריים אני מבקש לציין פרט מאלף: כאשר נודע לאומ"ץ, כי ההסדר כולל גם תשלום פיצויים של 120,000 שקל לאשל, פנינו לווינשטיין וביקשנו שימנע את תשלום הפיצויים. עד כה לא קיבלנו תשובה.

מסתבר שלמרות הפרשה המבישה, המשיך נתניהו להתייחס אל אשל כאיש אמונו הקרוב, והטיל עליו שליחויות שונות, בעיקר בתחום הפוליטי מול המפלגות החרדיות. נתניהו שמר על ערוץ שיחות טלפוני קבוע עם אשל, נפגש איתו במשכן הכנסת ואירח אותו במעונו הרשמי. מדי פעם קלטו המצלמות את אשל ממשיך לצעוד לצידו של ביבי במסדרונות הכנסת, כפי שנהג לפני ישיבות הממשלה. עולם הזוי כמנהגו נוהג.

גם שרה נתניהו המשיכה לשמור על קשר עם אשל. באחרונה אשל העיד בתביעת נזיקין שהגישה שרה נתניהו נגד עובדת משק בית לשעבר. עדותו של אשל הציגה, כמובן, את שרה נתניהו כאישה טובה, ישרה, מבריקה ומעסיקה למופת.

אומ"ץ לא הייתה יכולה לעמוד מן הצד נוכח חזרתו של אשל בחלון ללשכת ראש הממשלה שממנה הושלך מהדלת, והחליטה להפנות את תשומת ליבו של היועץ המשפטי לממשלה עם העתק למבקר המדינה. כתבנו: "אנו מבקשים לדעת האם פעילותו של אשל אינה חורגת מההסדר שהושג בשעתו עם הנציבות. האם אשל מקבל תמורה כספית עבור עבודתו החדשה והאם גם עניין זה אינו מנוגד להסכם".

תשובתו של היועץ המשפטי: "הנושא עדיין נמצא בטיפול". גם מבקר המדינה ממתין לה בעניין רב. העובדה שאילי הון מבקשים את קרבתו של אשל מעידה, שקשריו עם לשכת ראש הממשלה עדיין שרירים וקיימים.

ג'ודי שלום-ניר-מוזס
ג'ודי. מאבק לצד בעלה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

המשנה לראש הממשלה לשעבר, סילבן שלום, מסתגר בביתו מאז התפטר בעקבות תלונות של על הטרדה מינית. השבוע שלום מחדש לכותרות.

קוראת בקפה שהוזמנה לביתם של הזוג שלום, התלוננה במשטרה שהוטרדה מינית על-ידי בעל הבית בעת הביקור. התברר שלפני הגשת התלונה היא דרשה משלום פיצוי של 700,000 שקל. שלום הכחיש את דבריה וכינה אותה סחטנית. מותר להניח שהמלאכה תעבור מכאן אל רעייתו ג'ודי, שיש לה כבר ותק במאבקים מסוג אלה.

כאשר פורסם בזמנו שג'ודי החלה לאיים על המתלוננות, גיחכתי למקרא התיאור לפיו בני הזוג שלום הם משפחה כוחנית מתוקשרת שפוחדים ממנה. תנוח דעתכם: ג'ודי היא נמרה של נייר וסילבן הוא חתול בית מלוקק.

למרות הנאמר לעיל, אי-אפשר לעבור לסדר היום על פרשת ההטרדות. אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה שיורה על חקירת הפרשה.

האיומים הפומביים Bתנו את אותותיהם, כאשר מתלוננת אחת לפחות אמרה בכלי התקשורת כי חזרה בה מכוונתה להתלונן במשטרה מחשש שתהיה למרמס ע"י משפחת שלום-מוזס המתוקשרת והכוחנית. אומ"ץ תעמוד בפרץ ולא תתן את ידה לכך ששר לשעבר שחשוד בעבירות מין סדרתיות ורעייתו, יהלכו אימים על נשים שהוטרדו לכאורה על ידו.

תאריך:  18/03/2016   |   עודכן:  18/03/2016
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקומבינטורים
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
של ביבי!
18/03/16 13:17
 
מתעכב לרגע
18/03/16 16:52
 
לא חבר של ביבי
18/03/16 22:59
 
שושפרי
29/03/16 20:51
 
בלתי מפלגתי
22/03/16 13:05
 
שושפרי
23/03/16 11:09
2
אומ"ץ - היכן ?
18/03/16 17:10
3
אזרחית
18/03/16 17:34
 
האמנם - לאזרחית
18/03/16 22:58
 
האמנם 'כל' אחת
19/03/16 01:08
4
מרחץ ידיים
19/03/16 12:38
5
בורק
19/03/16 13:34
6
עמליה-נינה
19/03/16 19:57
7
תושב חלם
22/03/16 12:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, לא יוכל להיכנס למשרדי העירייה עד 13.4.16 בשעה 14:00 - קובע (13.3.16) שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אביב שרון.
14/03/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
שרה נתניהו חדורת רוח קרב מול מני נפתלי מירי רגב ממשיכה לנהוג בתחום התרבות כפיל בחנות חרסינה דליה איציק הנהנתנית הופקדה על גיוס תרומות
11/03/2016  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
יהודה וינשטיין הצליח בתקופת כהונתו להוביל את מוסד היועץ המשפטי לממשלה בראשו עמד ואת הפרקליטות לתהומות עמוקים ומושחתים יותר. יודל'ה, שמונה לראש התביעה בישראל בציפייה שיסייע בביעור השחיתות במשרד המשפטים ובקרב גורמי אכיפת החוק, נתן ידו, אם מרצון או מאונס, דווקא לשכלול השיטה, ולהגנה על בכירים שסרחו או פשעו.
05/03/2016  |  יואב יצחק  |   תחקירים
הזמר אייל גולן מנהל בימים אלה מאבק לטיהור שמו מהכתמים שדבקו בעקבות החקירה המשטרתית שזכתה לכינוי: "משחקי חברה". בראיונות סוף-שבוע לתקשורת (ידיעות אחרונות, ערוץ 2), הוא מדבר על הכל: על אביו דני ביטון שסיבך אותו ונכלא בשל העבירות שביצע; על עיתונאים שאותם נאלץ לתבוע (בהם עמית סגל), כמו אבינועם ניני, שהוציאו נגדו לטענתו לשון הרע; על כוונתו לבחון הגשת תביעות נגד ארבע צעירות ששיקרו לטענתו בחקירה והפריחו נגדו עלילות-שווא; ועל רצונו לשוב למעמד "הזמר הלאומי".
26/02/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
באפריל 1985 פתח הח"מ (יואב יצחק) במאבק נגד הבורסה לניירות ערך בתל אביב, לאחר שגילה ליקויים ועבירות מצד כמה חברי בורסה. היה זה המאבק הראשון בדרכי כעיתונאי, שתועד בספרי "עגל הזהב" (מרס 1991). בעקבות זאת, ובמטרה להצר צעדיי, פצח מנכ"ל הבורסה יוסי ניצני בשורה של פעולות, כולל ניסיונות הפללה. אלה נועדו לעצור פרסום מידע על אודות פעילותם של חברי הבורסה בניירות ערך ספציפיים (מניות, אופציות, אגרות חוב).
22/02/2016  |  יואב יצחק  |   אירועים/חשיפות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il