|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מהאבות המייסדים של מדינת הצדק

אתה ומתי מעט חלוצים הקדמתם את דורכם. עסקת בהון ושלטון כשלא הכירו בכלל את המונח, איתרת את המושחתים כאשר הם היו עדיין חברי כנסת אלמונים, הרבה לפני שהפכו לשרים, ראשי ממשלה ונשיאים. צריך להיות לך סיפוק רב כי הראית לנו את הדרך, שסללת חלק מדרכי הצדק החברתי. מעט מדי הכירו אותך, אך מיליונים יכירו בעתיד את פועלך וילמדו את משנתך
21/04/2016  |   יעקב קורי   |   מאמרים   |   תגובות
אריה אבנרי. אח ומנטור [צילום: פוטו לינוף]

ריקנות גדולה בלב
אין לי ספק שיראו בך את אחד מהאבות המייסדים של מדינת הצדק שתקום אחרי החושך של הפשיזם והשחיתות, אחרי הבכחנליה של הטייקונים ועושי דברם. כי היית ענק בשיעור קומתם של המנהיגים הדגולים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי. אך מעבר לכך, היית בן אדם, עם לב זהב, אדם שתמיד ניתן לסמוך עליו, חבר בלב ונפש, ועם לכתך נשארה ריקנות גדולה בליבנו.

אריה יקירי היית עבורי אח ומנטור, אחד מאושיות הדמוקרטיה, הצדק החברתי והמלחמה בשחיתות. מדינת ישראל הפכה בימינו למשיסה לטייקונים בסיועם של הפוליטיקאים ופקידי הממשל המושחתים, אך אם לא שקעה עדיין לחלוטין במצולות של השוחד, אי-הצדק, הפערים והפאשיזם זה בזכות מתי מספר צדיקים בסדום ובראשם אתה, אריה. שיתפתי פעולה איתך במספר מסגרות שהקמת ועמדת בראשם, היינו יחד בפנלים ובימי עיון. קראתי את ספריך ומאמריך בשקיקה ונהניתי במיוחד מ-"המפולת", "הגביר", "זעקי ארץ מושחתת" ורבים אחרים. אתה נלחמת באומץ ובגבורה, כאריה בגוב השועלים והצבועים, והיה נדמה לא פעם שיד השועלים תהיה על העליונה והם יכריעו את האריה הזקן שהמשיך להילחם ללא לאות לבדו אל מול רבים.

כתבת בספרך האחרון "אומץ לב" המסכם 25 שנות מאבק בשחיתות השלטונית: "לא קשה לזהות את מוקדי השחיתות במדינה: הון עתק שחבר לשלטון; שוחד שהפך למכת מדינה; הפרת אמונים שיטתית של נבחרי ציבור; שלטון בלתי מעורער של משפחות פשע; מכרזים תפורים בסיטונות ועובדי ציבור שצברו הון עתק ללא הסבר... עבריינות חדרה למערכת המשפטית, למשטרה, לרשות המיסים, ללשכת עורכי הדין ולגופי אכיפת חוק למיניהם. חוקרים הפכו לנחקרים. הפכנו למדינה שמקדשת אי-צדק חברתי, כלכלי, רפואי, משפטי וחינוכי. אלימות בכבישים, בבתי חולים ובתי ספר; התעמרות בניצולי שואה; התעללות בקשישים ובחוסים; עבירות מין בסיטונות; אלימות כלפי חסרי ישע ואטימות כלפי דלי אמצעים, חסרי דיור ומשפחות במצוקה; אוצרות מדינה נמסרו בנזיד עדשים לידי אילי הון שצברו חובות של מיליארדים וגילחו בתספורת מהירה את פניה של הפנסיה שלנו." אומרים על תאומים שיש ביניהם טלפתיה, שהם חשים הזה את זה, שכל אחד יכול להשלים את משפטו של האחר. קטונתי מלהיות אחיך התאום, אריה, אך אני מרגיש כאח תאום, ואני מזדהה עם כל מילה שאתה כותב בספריך, שאתה אמרת בהרצאותיך.

אתה היית האמיץ באדם וראינו זאת בכל שורה בספרך "אומץ לב", כאשר עמדת בראש מחנה עושי הצדק שלצערנו לא מובל על-ידי השופטים, נבחרי הציבור ומשרתי הציבור. יחד אתך נמצאים מתי מעט, ממש קומץ, כמה מאות במקרה הטוב. אבל נדרשת לשלם מחיר כבד על אומץ ליבך, כי מלחמה נגד בריוני השחיתות שוחקת, אנו משלמים מחיר כספי בגלל ההדרה ממערכות העיתונים או הכלכלה, מחיר חרדתי בגלל התביעות המשפטיות, ההשמצות והאוסטרקיזם, מחיר בריאותי כי המלחמה מטלטלת את הגוף ומביאה למחלות לב, סרטן ומחלות קשות אחרות. אריה יקירי, היה לך לב כה רחב שהכיל את כל סבלם של החלכאים והנדכאים, אך לא רק הם - הזעקה היא כיום נחלת הכלל עניים ומעמד הביניים, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. קשה ללב קטן ואמיץ לעמוד בפרץ אל מול צונאמי השחיתות הפוקד אותנו, העונשים המגוחכים של השופטים שלנו, הדרת כל ישרי הדרך מעמדות המפתח במדינה, במדיה ובכלכלה, ואכן ליבך לא עמד בכך.

עד הרגע האחרון עשית מעל ומעבר לכל אדם שאני מכיר - אדם עומד נפעם אל מול העשייה הענקית שלך, פעילות של עשרות רבות לא יכולה להשתוות אל פועלך. אריה, אני יודע שלא היית רק אדם הנלחם נגד המושחתים כי אם גם אדם עם אופקים רחבים, ראיתי אותך לא פעם בפרמיירות של הצגות מופת, היית איש ספר, אינטלקטואל בכל רמ"ח אבריו. אם הייתי מאמין באמונות תפלות הייתי יכול לדמיין את כל חבר המרעים שהבאת להרשעתם מקללים אותך בפולסא דנורא, דווקא עתה כאשר הם מצויים תחת סורג ובריח. אך אני מעדיף לראות אותך כמשה רבנו שנדד ארבעים שנה במדבר ולא הגיע לארץ המובטחת. כך נדדת עשרות שנים בשבילי השחיתות, עקרת עוד קוץ ועוד דרדר, אך על כל קוץ צמח לנו יער של קוצים, ומרוב דרדרים הידרדרה המדינה אל עברי פי פחת. אנחנו רחוקים משמיעת פעמי משיח וכל מה שעשינו בקושי מגרד את קליפת השחיתות, לכן עלינו לעבור מהשורות הראשונות ליציע ולצפות כיצד הצעירים יותר ממשיכים את העשייה. מרנין לב לראות כל כך הרבה צעירים בהפגנות נגד מתווה הגז, בתנועות האקולוגיות, במחאה החברתית. הצעירים אף הרבה יותר רדיקלים מאיתנו כי הם נוכחים לדעת שבמחאה שקטה לא משיגים דבר וגם אם הם נבחרים לכנסת הם לא מצליחים להזיז דבר מספסלי האופוזיציה. כי אין לנו דמוקרטיה אלא פלוטוקרטיה המרשה לנו להחליף מדי כמה שנים את הנוגשים בנו שרוקדים לצליליהם של הטייקונים המחזיקים ברסן השלטון.

לכן יש לי מילת אזהרה לצעירים - הישארו בגבולות החוק והדמוקרטיה, אל תיגררו לאלימות גם אם החוק לא מושיע והדמוקרטיה מכזיבה פעם אחר פעם. כי אם תיגררו לאלימות תעשו את השירות הטוב ביותר לו מצפים הטייקונים ומלחכי הפנכא שלהם הפוליטיקאים המושחתים הניאו ליברלים, עושי התספורות ומקבלי השוחד בצורה חוקית בתקבולי עתק כמנהלים, חברי דירקטוריונים, יועצים ומרצים. כל היגררות לאלימות תמיט עלינו אסון כי היסודות הפשיסטים והמשיחיים כבר קיימים, והם מחכים לרגע המתאים להקים בישראל דיקטטורה פשיסטית, במתכונת של צ'ילה, ארגנטינה, יוון, ספרד או פורטוגל. או אז, ייסתם הגולל סופית לכל סיכוי לרפא את הגנגרנה אשר פשטה באומה ויירד עלינו חושך לעשרות שנים. גם כך לא נוח להם שאנשים אמיצים כמוך מעיזים לכתוב נגדם, שבכנסת מבקרים אותם, שבתי המשפט מגבילים את כוחם. אנשי השמאל לא נותנים כל אלטרנטיבה ראויה כי הם שבויים בחלומות באיספמיה של שלום לא ריאלי עם מרצחים הרוצים להרוס את המדינה, מכחישים את השואה, חוברים לשונאינו הגרועים ביותר, מלבים את שנאת היהודים מגיל הגן, מאדירים את המוות כשהידים, חוברים לאנטישמים ברחבי העולם על-מנת לבודד את ישראל, להטיל עליה חרם, להפוך אותה למוקצה. נגדם קל לשליטים שלנו להילחם כי הם מציפים את שיגיונות השווא שלהם ומוכיחים כיצד הם טועים פעם אחר פעם וכל הנסיגות רק מלבות את האש. אך גם הימין נכשל כישלון חרוץ והמדיניות שלהם לא מביאה אותנו לשום מקום לא בכלכלה, לא בביטחון ובוודאי לא בחברה.

אתה ומתי מספר עמדתם בפרץ בין שני המחנות המוכרים לנו תרופות שווא והצגת פתרונות מפוכחים לחוליי האומה. לכן, הוכרזת כאויב העם, הדירו אותך מכל מערכות העיתונים, מכל עמדות ההשפעה, הציגו אותך כהזוי, בעוד שאתה היחידי שראית את המצב כפי שהוא. אך מה שרוב רובו של העם לא השכיל לראות כיום יראו בעתיד וגורלך יהיה כגורלם של כל הגאונים שהכירו בהם רק לאחר מותם. ניסית לשווק את משנתך אך רק מעטים ראו את האור, את ההילה שלך. אתה ומתי מעט חלוצים הקדמתם את דורכם. עסקת בהון ושלטון כשלא הכירו בכלל את המונח, איתרת את המושחתים כאשר הם היו עדיין חברי כנסת אלמונים, הרבה לפני שהפכו לשרים, ראשי ממשלה ונשיאים. צריך להיות לך סיפוק רב כי הראית לנו את הדרך, שייבשת חלק מביצות השחיתות, שלחמת נגד הצבועים, שסללת חלק מדרכי הצדק החברתי. מעט מדי הכירו אותך, אך מיליונים יכירו בעתיד את פועלך וילמדו את משנתך.

ובעתיד, אין לי ספק שיראו בך את אחד מהאבות המייסדים של מדינת הצדק שתקום אחרי החושך של הפשיזם והשחיתות, אחרי הבכחנליה של הטייקונים ועושי דברם. כי היית ענק בשיעור קומתם של המנהיגים הדגולים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי. אך מעבר לכך, היית בן אדם, עם לב זהב, אדם שתמיד ניתן לסמוך עליו, חבר בלב ונפש, ועם לכתך נשארה ריקנות גדולה בליבנו. מי ייתן ואלפי מאמריך ועשרות ספריך ישמשו חומר לימוד בבתי הספר, יהוו את הבסיס לחוקה חדשה, לרפובליקה השנייה של ישראל, למדינת האור שתקום אחרי מדינת החושך, מדינת האור שהיית המבשר שלה, שנתת לה את ליבך ואת נשמתך, שנתת לה את חייך!

תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
יעקב קורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהאבות המייסדים של מדינת הצדק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביגדור מופיע כאסטרטג של הפתרון הסופי לחמאס, בכל הזדמנות הוא תוקף את הממשלה והעומד בראשה על כי אינם ממגרים את שלטון החמאס, אלא שהוא לא נותן שום תוכנית, סיסמאות בלבד, על-מנת שיהיה רציני הגיע הזמן שפעם אחת הוא יהיה ספציפי.
21/04/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
חשיפת המנהרה ההתקפית מרצועת עזה לשטח ישראל על-ידי כוחות צה"ל מעידה היטב על כוונות המלחמה של תנועת חמאס ורצונה להפתיע את ישראל ולהנחית עליה "מכה מקדימה", אולם נראה כי העיתוי לכך הינו מוקדם מדי מבחינת התנועה.
21/04/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
במאמר מה-18.4 על העסקה של הממשלה עם בית החולים אסותא באשדוד כתבה רוני לינדר-גנץ בעיתון דה-מרקר כי מהעסקה שבה תשלם הממשלה לאסותא 370 מיליון תמורת ויתור על שרותי שר"פ - הכל יצאו נשכרים כיוון ש"הציבור יקבל רפואה איכותית ושוויונית בלי להדרש לפתוח את הארנק".
21/04/2016  |  דניאל דורון  |   מאמרים
בואו נבחן את מערך הכוחות הפועלים בעניין גוף הביקורת על הפרקליטות. מחד אנו רואים את הנץ, ציפי לבני התומכת בגוף נחוש עתיר סמכויות, ומנגד היונה, שלי יחימוביץ' אשר ללא כחל וסרק רואה בגוף הזה סרק סרק סרק.
21/04/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
אני מניח שהיום, ע"י הקבר הטרי של אריה אבנרי ז"ל, ינשאו נאומים והספדים ויאמרו על הנפטר דברים רבים. על היותו איש משפחה, חבר יקר ונאמן, אדם נבון וחכם, אנציקלופדיה מהלכת, לוחם כארי על ממצאיו ודעותיו תחקירן מעולה, עתונאי מצויין, אדם שלא הרכין ראש בפני שליטים וטייקונים, כזה שפעל ביושר וללא פחד ועוד ועוד... כל המחמאות כאמור הינן נכונות ולכן ההספדים שנאמרים הינם אמיתיים ונוגעים ללב כל.
21/04/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il