|
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
עונת המנגלים בפתח וזה ניכר בעיקר בתקשורת, אשר מוצפת בימים אלה בתשדירי פרסומת, אודות הקבב הטבעי, ההמבורגר הלא מעובד, הנקניקייה המושלמת ובעצם - כל מה שעולה במוחם של יועצי התקשורת למיניהם, אשר מתפקידם רק לסלול את הדרך לקיבתם של המוני ישראל.
עמודי פרסום שלמים בעיתונים, בעיקר של מקדונלד, אשר מוכרת לציבור בעצם בעיקר ירקות ומוצרים בריאים ושל חברות הנקניקיות אשר למעשה מייצרות את המזון המושלם לילד המתבגר - ובעצם מה ולמה לא? כאילו לפני 4 חודשים לא קרה כלום בתעשיה זו, עת פורסמו ממצאי תחקיר שונים, אשר גרמו לירידה חדה בביקוש לרוב המורים??!!
נראה את ערוץ הטלוויזיה ו/או העיתון שיעז לפרסם כעת (דקה לפני יום העצמאות - הלוא הוא גם חג הבשר) תחקירים נוקבים על-אודות הבשר הלא מעובד והמעובד ואו הקבב והמבורגר.
איזון עדין
נראה את ערוץ התקשורת שיצא לפני חג השבועות הלוא הוא גם הגבינות השמנת והחלב בתחקירים על-אודות סבלן של הפרות ברפתות ועל רמת ההורמונים שהן נושאות בגופן.
בין היצרנים/יבואנים המזון הגדולים ובין התקשורת קיימים יחסים מורכבים, אשר כוללים הרבה כסף לפרסום מצד אחד ומהצד השני תחקירים על-אודות הנזקים שמוצרים אלו עלולים לכאורה לגרום לאדם.
תחקירים אלו מפורסמים לרוב בין החגים, עד שאני שואל שאולי הם גם מהווים קטליזטור וזרז לפרסומים שיבואו בהמשך?
בכל מקרה סביר להניח שלא נראה תחקיר אודות נזקי החלב ממש לפני חג השבועות, או תחקיר אודות הקוליפורמים אשר נמצאים לכאורה בחומוס, לפני יום העצמאות, ו/או תחקיר אודות הבשר המעובד דקה לפני עונת המנגלים - את זה שומרים בדרך כלל בין "החגים" ואולי על-מנת לשמור את האיזון העדין בין החובות העיתונאיות" - הן למקצוע והן להישרדות הכלכלית.
מה שברור בכל מקרה הוא, שהאינטרסים אשר נמצאים לכאורה בכל מקום - הם לגמרי "מעובדים".
בתיאבון!