|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
לושי-עבודי. "להיות שקוף" [צילום: בוצ'צ'ו]
שיפוט מהיר: דיון נוסף / איריס לושי-עבודי

פושט רגל ברכב יקר

חייב שחי מעבר ליכולתו מגיע לאולמה של איריס לושי-עבודי בתקווה לקבל הפטר, אבל ההכנה שלה ותשומת ליבה לפרטים מובילים לכך שהוא יצטרך להתאמץ יותר כדי לפרוע את חובותיו
31/01/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
"חבל, בחור צעיר"
"אני לא רואה איך התיק הזה מסתיים בלי סכומים משמעותיים. הוא בחור צעיר, יש לו הרבה בעיות. אני רואה את הדוח של גבירתי לגבי ההכנסות, איך הוא חי, זה לא מתאים. אני מציעה להגיע להסכמות להגדלת הצו בצורה משמעותית. אני לא חושבת שאחרת הוא יכול לראות כאן הפטר, לפחות לא בשנים הקרובות. חבל, בחור צעיר, הוא ודאי רוצה לחיות את חייו. אני רוצה לעזור לו, אבל אני לא רואה את המאמץ"

"יש לך טעות"
לושי-עבודי חוקרת את החייב כמעט בחקירה נגדית. היא רוצה לדעת כל פרט: באלו כרטיסי אשראי הוא משתמש, איזה רכב יש לו, מה היקף הוצאותיו. "זה בסדר גמור לקבל עזרה. אנחנו רוצים לדעת כמה עזרה אתה מקבל", היא מסבירה. הלה טוען שרק משתמש בכרטיסי אשראי של הורי אשתו, אבל לושי-עבודי עירנית: "אם כרטיס אשראי זה בעיניך לא כסף - יש לך טעות. כרטיס אשראי הוא כסף לכל דבר"

"אדוני באמת שואל אותי?"
את התרעומת האמיתית שלה מפנה לושי-עבודי לעורך דינו של החייב, התוהה "מדוע חוזרים אחורה". היא משיבה: "אדוני באמת שואלת אותי למה זה ככה? ברור מאליו שצו החיוב לא תואם את ההכנסות של החייב. יש לו כנראה הכנסות שהוא עושה מעבר לפּוּל המשפחתי, שגם אותו הוא כנראה לא מדווח במלואו. יש תשלומים מבחוץ, אני לא ראיתי את כל התשלומים האלה, וברור שצריך לקבל תמונה מלאה לפני שנסיים את ההליך הזה. לא ברור על מה יושב איזה סכום שאני אתן"

לושי-עבודי כמו אימא כעסנית
איתמר לוין
לשופטת השלום ברחובות, איריס לושי-עבודי, אין סבלנות לנתבעת שמייצגת את עצמה והמסכנה חוטפת על הראש * בתיק השני שבפניה, צריכה לושי-עבודי להתמודד עם עורך דין חמדן שמנסה להוציא מלקוחתו עשרות אלפי שקלים ללא הצדקה
לרשימה המלאה

השופטת: איריס לושי-עבודי, בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום שני, 12.12.2016, שעה 09:00

הנושא: כינוס נכסים

אין הרבה מה לכתוב הביתה על שני התיקים הראשונים ביום הדיונים של איריס לושי-עבודי. הדיון החל באיחור של רבע שעה, בשל העדרותו של נציג ארגון "פעמונים" המסייע לחייב, והצדדים מנצלים אותו לנהל מו"מ. שאלה מעניינת: האם זה ניצול טוב של הזמן, לנוכח העובדה שכולם כבר ממילא נמצאים באותו מקום? ומה היה קורה אילו כולם היו מדייקים? נשאיר את השאלה הזאת פתוחה, כי לושי-עבודי נכנסת לאולם, נותנת תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים - ועושה זאת רק אחרי שהיא בודקת היטב את כל הפרטים.

כך היא עושה גם בתיק הבא, תוך שהיא מקפידה על רישום נכון של ההסכמות ושל הפרטים הנוגעים לאשתו של החייב. קל מאוד להיכנס לשגרה בתיקים כאלו ולזלזל בפרטים, אך לושי-עבודי אינה נופלת בפח הזה. את התיק הבא לא ניתן לקיים, ולושי-עבודי מתנצלת על תקלה שכלל אינה באחריותה: "לא הודיעו לכם? היא [החייבת] מאושפזת - לידה או שמירה או משהו כזה. קבעתי את הדיון החדש לתחילת מרס, אני מתנצלת שלא הודיעו לכם".

כעת מתחיל הדיון העיקרי, ולושי-עבודי מוכיחה שהתכוננה לקראתו בצורה מעולה - שוב, לא דבר מובן מאליו בעומס בו מצויים שופטי חדלות הפרעון. היא שמה לכך שהחייב (2 מיליון שקל) חי ברמה הגבוהה בהרבה מזו שהייתם מצפים לראות, וכמו הנאמנת - גם היא חושדת שיש לו נכסים או הכנסות עליהם לא דיווח. זהו הרקע ההולך ומתברר בדקות הבאות, וכעת נראה כיצד לושי-עבודי יורדת לשורש העניין.

"זה פרס בשבילו"

"אני לא רואה איך התיק הזה מסתיים בלי סכומים משמעותיים", פותחת לושי-עבודי. "הוא בחור צעיר, יש לו הרבה בעיות. אני רואה את הדוח של גבירתי [הנאמנת] לגבי ההכנסות, איך הוא חי, זה לא מתאים. אני מציעה להגיע להסכמות להגדלת הצו [לתשלום החודשי] בצורה משמעותית. אני לא חושבת שאחרת הוא יכול לראות כאן הפטר, לפחות לא בשנים הקרובות. חבל, בחור צעיר, הוא ודאי רוצה לחיות את חייו. אני רוצה לעזור לו, אבל אני לא רואה את המאמץ [מצידו]".

באת כוח הכנ"ר מציעה לבדוק את התנהלותו של החייב, אבל לושי-עבודי תכליתית: "בשביל מה? זה פרס בשבילו. אני לא אבטל את ההליך. יישאר ההליך הזה, אין מה לעשות". כעת היא פונה אל החייב: "אתה מבין מה שאני אומרת לך, אדוני? יש לך נושים בעשרות אלפי שקלים, אתה חי מעל ליכולתך. תעמוד בבקשה, אתה בבית משפט". החייב מסביר שעורך דינו אמר לו שלא לדבר בהעדרו. "בסדר גמור", משיבה לושי-עבודי. "העובדה שאתה משלם בזמן היא לא במחלוקת. העניין הוא, האם אתה משלם בהתאם ליכולת שלך. פושט רגל במדינת ישראל שנוסע ברכב יקר, שחי חיים" - החייב מפסיק אותה וטוען שהנאמנת משקרת.

לושי-עבודי: "אני תכף אחקור אותך. אני לא רוצה לחקור אותך כשעורך הדין לא פה. אני אחקור אותך ואראה איך אתה חי. אדוני ייצא החוצה ויברר עם עורך הדין שלו מתי הוא מתכוון להגיע". חבל שלא דיברנו על המשיח, כי בדיוק עכשיו נכנס עורך הדין - באיחור של 12 דקות. לושי-עבודי מתעדת זאת בפרוטוקול ושואלת אותו מה יש לו להגיד. "היו פקקים", הוא מתרץ, ולושי-עבודי צריכה להכניס לו לפה: "אדוני מתנצל על האיחור?". כן. יופי. אפשר לגשת לעניין.

"אני אמרתי ללקוח של אדוני לפני שאדוני הגיע, שיש פה חייב שעל פני הדברים חי ברמת חיים שאינה מתאימה לפושט רגל. אנחנו נמצאים פה בבקשה של החייב, שרוצה לפתוח דף חדש. אני מוכנה לתת לו את זה, בתנאי שהצו יותאם ליכולות שלו". עורך הדין טוען שיש בעיה עם מס הכנסה, אבל כבר ראינו, כי לושי-עבודי מוכנה היטב: "לא מדובר על 120,000 שקל. התסקיר הוא 350,000 שקל. אדוני טוען שאין לו יכולת - נשאל אותו כמה שאלות. אחר כך תשאל הנאמנת שיש לה יותר מידע; אני אשאל לפי מה שלפני".

"אז בוא נדבר עליך"

לושי-עבודי חוקרת את החייב כמעט בחקירה נגדית. היא רוצה לדעת כל פרט: באלו כרטיסי אשראי הוא משתמש, איזה רכב יש לו, מה היקף הוצאותיו. "זה בסדר גמור לקבל עזרה. אנחנו רוצים לדעת כמה עזרה אתה מקבל", היא מסבירה. הלה טוען שרק משתמש בכרטיסי אשראי של הורי אשתו, אבל לושי-עבודי עירנית: "אם כרטיס אשראי זה בעיניך לא כסף - יש לך טעות. כרטיס אשראי הוא כסף לכל דבר".

החייב טוען שהוא מחזיר לחמותו את ההוצאות המשולמות בכרטיס האשראי שלה. לושי-עבודי רוצה פרטים: "איך אנחנו יודעים על מערכת ההתחשבנות בין אשתך לבין האימא שלה? אז בוא נדבר עליך. אמרת שאתה עושה שימוש בכרטיס של אביך. תסביר לי איך זה נעשה". החייב אומר שהוא מחזיר אחרי שבוע. לושי-עבודי: "אתה יכול להגיד לי מה היקף השימוש שאתה עושה בכרטיסי אשראי של אחרים?". החייב: "רוב ההוצאות זה בכרטיס אשראי".

לושי-עבודי: "זה לא מה ששאלתי אותך. אני שואלת אותך האם בנוסף להכנסות שלך, אתה זוכה ל'הטבות' באמצעות שימוש בכרטיסי ישראי של בני משפחה שנותנים לך להשתמש בהם? הודית בהגינותך - או שזה בגלל שהנאמנת כבר עשתה חקירות - שאתה משתמש בכרטיסי אשראי של אחרים". החייב טוען שהם מחזירים הכל, אבל לושי-עבודי מבהירה: "ההליך הזה [פשיטת הרגל] לא מאפשר לך לעשות את זה, ואם אתה עושה את זה - אתה צריך להיות שקוף. ואם אתה רוצה שיאמינו לך - אתה צריך להיות עוד יותר שקוף. צריך להביא את הקבלות ולהראות שאתה מחזיר. אולי אתה עושה שימוש בהיקף הרבה יותר גדול".

4,000 שקל בחודש למטפלת

כעת מגיע תורה של הנאמנת, ולושי-עבודי מקפידה גם על זכויותיו של החייב: "הוא עונה, גבירתי לא שומעת". מצד שני, היא מושיבה את בא-כוחו של החייב כאשר הוא מתערב, ולבסוף שוב נוטלת את ההובלה: "תקשיב רגע, אדוני", היא אומרת לאחר עיון מהיר בדוחות שהגיש. "דיווחת על 4,000 שקל לחודש למזון? אתה מדבר אתי על חודש בודד, שבו דיווחת על הוצאות יותר נמוכות כי לא אספת קבלות? לפני חמש דקות אמרת לי שדיווחת על 6,000 שקל". החייב מתקן את עצמו: הוא דיבר על חודשיים.

בתחילת הדיון הוזכר שלחייב יש רכב יוקרה, וכעת הוא מסביר שזהו רכב שקיבל ממעסיקו. "אם אדוני לא מכיר את זה", מעמידה אותו לושי-עבודי על המצב, "הטבות שמתקבלות מהעבודה זה דבר שצריך להתחשב בו". לושי-עבודי מכתיבה, החייב מתערב והיא מסבירה: "רק שנייה, אדוני, אני לא מציינת מה אתה אומר, אני מציינת מה היא [הנאמנת] אומרת. אתן לך להגיב".

לושי-עבודי עוברת להכנסתה של אשת החייב, וגם שם מוצאת תמיהות: מדוע יש הורדות לתשלומי רשות? "לא להתערב באמצע חקירה, בבקשה", היא משתיקה את בא-כוחו של החייב. כאשר החייב מציין שהוא מדווח על הכנסה נוספת, פונה לושי-עבודי לנאמנת: "כתוב פה הכנסה נוספת, הוא מדווח על זה. אז גבירתי תשאל אותו למה הוא לא מציג תלושים". לושי-עבודי מחזירה את הנאמנת למסלול: "אם גבירתי רוצה לנהל חקירה - תשאל שאלות; אם גבירתי רוצה לסכם - תסכם. אז תשאלי. גבירתי תסיים את כל השאלות שלה ואז נדבר מה שצריך לעשות".

סעיף אחרון: 4,000 שקל לחודש למטפלת. "אני מניחה שצהרון יותר זול", מעירה לושי-עבודי והנאמנת מסכימה איתה: 1,000 שקל בלבד. אבל כאשר הנאמנת ממשיכה לדבר במקום לשאול, לושי-עבודי חותכת: "אני לא מוכנה. שאדוני [החייב] יישב. את רוצה לסכם - בבקשה, שגבירתי תסכם". היא מרימה את קולה ופונה לחייב: "לא כל מילה שהיא אומרת אתה תענה! יש לך עורך דין, הוא יענה".

"קופה מסתובבת"

את התרעומת האמיתית שלה מפנה לושי-עבודי לעורך דינו של החייב, התוהה "מדוע חוזרים אחורה". היא משיבה: "אדוני באמת שואלת אותי למה זה ככה? ברור מאליו שצו החיוב לא תואם את ההכנסות של החייב. יש לו כנראה הכנסות שהוא עושה מעבר לפּוּל המשפחתי, שגם אותו הוא כנראה לא מדווח במלואו. יש תשלומים מבחוץ, אני לא ראיתי את כל התשלומים האלה, וברור שצריך לקבל תמונה מלאה לפני שנסיים את ההליך הזה. לא ברור על מה יושב איזה סכום שאני אתן".

לושי-עבודי מכתיבה החלטה בצורה רהוטה ותמציתית, ומראה שקלטה שתי מילים שנפלטו מפיו של החייב: "קופה מסתובבת". לא ניתן לדון בבקשת החייב להפטר, כי יכולתו הכלכלית לא ברורה. מתוך שלל הוויכוחים והטענות, בוררת לושי-עבודי את הצעד המעשי: החייב ימציא לנאמנת בתוך שבועיים את המסמכים שהיא מבקשת. היא גם מורה לזמן את מעסיקו של החייב לחקירה בפני הנאמנת, כדי לעמוד על התשלומים שנעשים במישרין לחייב.

השורה התחתונה - מוקפדת ומאוזנת: "בשלב זה הבקשה לא תוכרע אלא לאחר קבלת כל המסמכים". לאמר: הבקשה להפטר אינה נדחית ואינה נמחקת, אלא נשארת פתוחה. "לא יהיה פה שיתוף פעולה מצידו - הוא לא יגיע לשום מקום", מבהירה לושי-עבודי לבא-כוחו של החייב. "אי-אפשר להגיע עכשיו להסדר". הצדדים ממשיכים להתווכח, אבל לושי-עבודי עושה את הדבר הנכון: "תודה רבה לכם", היא אומרת ויוצאת.


השורה התחתונה:
הכנה מצוינת לדיון, שימת לב לפרטים וחקירה מדוקדקת מביאים במהירות לתוצאה הנכונה. לושי-עבודי מאזנת היטב בין הרצון לסייע לחייב לבין הכורח להוציא ממנו כמה שיותר לטובת נושיו.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 8

תאריך:  31/01/2017   |   עודכן:  03/02/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פושט רגל ברכב יקר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חפרפרת
31/01/17 11:14
2
.. והתאהבתי!!
31/01/17 11:28
3
נמאס מאי תמר
31/01/17 13:18
4
נמאס מאי תמר
31/01/17 13:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
כאשר פורסם בשבוע שעבר הסדר הטיעון עם הרב יונה מצגר, שבמרכזו 3.5 שנות מאסר, תגובתו המיידית של הח"מ מטה הייתה שזהו הסדר שעל גבול הסבירות. המשכנו ובדקנו את הפסיקה ואת הענישה המקובלת, וכעת מסקנתנו התחזקה והיא חד-משמעית: מדובר בהסדר פסול - שנעשה באישורו של פרקליט המדינה, שי ניצן (משום מה לא התבקש אישורו של היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט) - ובית המשפט צריך לדחות אותו.
29/01/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת עונשו של נאשם ימים אחדים לפני שחרורו מהכלא, ועד שהתיק הגיע לדיון בבית המשפט העליון - האיש כבר שוחרר. בשל כך החליט בית המשפט העליון (יום ב', 23.1.17) לדחות את הערעור.
24/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: סמדר קולנדר-אברמוביץ, בית משפט השלום בנתניה
24/01/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
השופט: יוחנן כהן, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע
17/01/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בית המשפט העליון העלים את שמה של שופטת מהחלטה של הנשיאה מרים נאור (יום א', 15.1.17), למרות שזהותה של השופטת הייתה הגורם המרכזי לאותה החלטה. בדיקת News1 העלתה, כי מדובר ככל הנראה בסגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור.
16/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
שי ניצן שוב מנסה לטרפד את עבודת נציבות הביקורת  /  איתמר לוין
3.5 שנים במשמורת - ללא צורך  /  איתמר לוין
להציב גבול לסיוע למי שאינו מיוצג  /  איתמר לוין
עובדות ובדיות  /  איתמר לוין
"שאני לא אהיה פסיבי"  /  איתמר לוין
"אני לא יכול לנחש"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il