|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שישה בשישי

התנהגות דוחה

ראש הממשלה מקבל מתנות יוקרתיות אנשים עשירים מעסיקים עובדים זרים בלתי חוקיים שוטרים מרביצים ואנחנו משלמים בריונות בכביש נענית בעונשים מגוחכים עברייני מס נתפסים כגיבורים סרבני גט מצפצפים על כל מה שנעשה נגדם
10/03/2017  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
ביבי יכול להרשות לעצמו [צילום: רמון אספיונסה, AP]


דוח הנזיקין של משטרת ישראל לשנת 2015 / דין וחשבון
סיכום הסכומים ששילמה המשטרה בשנת 2015 בתביעות שונות נגדה

נתניהו והמתנות
שיקנה בעצמו [צילום: כריס פיזלו, AP]

מדוע בנימין נתניהו בכלל צריך לקבל מתנות? כפי שחשף כאן יואב יצחק, האיש שווה 15 מיליון דולר, כך שכמעט שום קנייה לא צריכה להיות בעיה עבורו. ותראו גם אלו מתנות – הדברים הכי יוקרתיים שיש: סיגרים ושמפניה. זה דוחה, זה מגעיל – כמו שאהוד אולמרט אהב סיגרים ועטי יוקרה. אני לא אומר שראש הממשלה צריך לחיות בעוני; מגיעות לו רווחה ונוחות, כדי שיוכל למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. אבל יש פער גדול מאוד בין זה לבין נהנתנות מנקרת עיניים שמביאה לקבלת מתנות אסורות, ואולי גם לעבירות של הפרת אמונים ושוחד.

אז מה עושים? קובעים כללים אתיים שיחולו על נבחרי ציבור, בדומה לאלו החלים על עובדי ציבור. פשוט לא סביר שלראש הממשלה יהיה מותר מה שאסור לאחרון הפקידים במשרדו. ולצד הכללים הללו, יש לקבוע מערכת שתאכוף אותם, כולל דין משמעתי לנבחרי ציבור – כי הקלפי רחוק מדי ומקל מדי.

עובדים זרים
פלילי מגעיל [צילום: פלאש 90]

השבוע הגיע תורם של אבי נמני ורעייתו מאיה נמני לעמוד בפני אישום על העסקת עובדת זרה בלתי חוקית. תראו מי הורשעו בעבר בעבירה דומה – וזו רשימה חלקית בלבד: אלי טביב, עפר נמרודי, אביבה וינשטיין, נילי ברק, אילן בן-דב, לני רקנאטי. המשותף לכולם: אנשים אמידים עד עשירים, שבהחלט יכלו להרשות לעצמם להעסיק עובדים חוקיים ולשלם להם את מלוא שכרם וזכויותיהם. אבל לא – הם צריכים לחסוך, תוך הפרת החוק ועל חשבונם של העובדים המוחלשים ביותר. זה לא סתם פלילי; זה פלילי מגעיל.

אז מה עושים? ברור שהענישה הנוכחית איננה מרתיעה; 20,000 שקל קנס לאנשים הללו – לא מדגדג להם את קצה האצבע. מאחר שהמניע לעבירות הללו הוא כלכלי, הענישה צריכה לפגוע בצורה שתכאיב גם להם. למשל: קנס של פי עשרה מהסכום שחסכו, עם מינימום של 250,000 שקל (חשוב שהמילה "מיליון" תיכנס לתמונה). ואז נראה אותם גיבורים גדולים.

שוטרים אלימים
שלושת המוסקטרים שלנו גרמו נכות

2.5 מיליון שקל – זה מה שכולנו נשלם לערן יושיע בעקבות אלימות של השוטרים אורן רז, דוד ויצמן ואסף שמחי, שהותירו את יושיע נכה לצמיתות. הפרחחים הללו אומנם נתבעו אישית, אבל המשטרה הודיעה שיש להם חסינות ושהיא נכנסת בנעליהם. החסינות הזאת מקובלת בתביעות נגד עובדי מדינה, וביסודה היא מוצדקת. מטרתה למנוע מצב בו משרתי ציבור יחששו לפעול מחשש לתביעות אישיות נגדם, כאשר הם פועלים במסגרת תפקידם ובשליחותה של המדינה. אלא מאי? אני מקווה מאוד שהמשטרה לא רוצה לומר לנו, שהתנכלות לאזרח חף מפשע, מעצר שווא שלו והכאתו באכזריות – שזה מה שעשו שלושת המוסקטרים ליושיע – נעשו במסגרת תפקידם ובשליחותה.

כדאי גם לשים לב לסכום אותו פסק בית המשפט המחוזי בירושלים. בשנת 2015 שילמה המשטרה 15.8 מיליון שקל בתביעות נגדה, מתוכם קרוב ל-2 מיליון שקל בשל מעשים דומים לאלו שבגינם נפסק הפיצוי הנוכחי – אלימות שוטרים ומעצר שווא. כלומר: השלישייה המהוללת הזאת גרמה למשלם המיסים נזק שעלה כל מה שגרמו כל השוטרים העבריינים האחרים יחדיו בשנה שלמה. לא למותר לציין, שגם השוטרים האחרים כמובן לא נדרשו להחזיר את הכסף.

אז מה עושים? נכון שהמדינה תנהל את ההגנה ותתן גיבוי לעובדיה. אבל ברגע בו קובע בית המשפט שהם פעלו בצורה פסולה – אין שום סיבה שההגנה הזאת תימשך. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהתנהגות פלילית, כמו במקרה הזה. המדינה חייבת לתבוע את כל הכסף בחזרה מכל שוטר אלים, גם אם המשמעות היא שיפשוט את הרגל. ושלא יגידו לי שזה ירתיע את המשטרה מלמלא את תפקידה; זה ירתיע אותה מאלימות פסולה.

מהירות מופרזת
בריונות מסכנת חיים [צילום: דוברות מד"א]

בכל ביקור שלי באחד מבתי המשפט לתעבורה, מככבת עבירת המהירות המופרזת. מי שכבר מגיע לבית המשפט, הוא לא אחד שנסע 70 קמ"ש במקום 60, או אפילו 130 במקום 110. כאן מדובר על עשרות קמ"שים מעל המהירות המותרת, לפעמים כפול ממנה. מעבר לסכנה שבנהיגה כזאת, לנהג ולכל הסובבים אותו, מדובר בהתנהגות אנוכית-בריונית-שחצנית: מה, אני אתן לטרנטה הזאת לעקוף אותי? מה, אני אחכה ברמזור הקרוב? ואז בתי המשפט מסתפקים לרוב בקנסות ובשלילה לתקופה קצרה, אם בכלל. ואחר כך מתפלאים שהקטל בדרכים שובר שיאים.

אז מה עושים? מחמירים את הענישה. פסילה מינהלית אוטומטית ל-60 יום, קנסות הרבה יותר גבוהים, שלילות משמעותיות לעבריינים סדרתיים, ואפילו עונשי מאסר במקרים קיצוניים. מדובר כאן בחיי אדם.


עברייני מס
כך מתייחסים בבריטניה לעברייני מס

רשות המיסים פרסמה השבוע סקירה של 237 מקרים, בהם הטילה תשלומי כופר על עברייני מס בשנת 2015. הרשימה כללה את שמותיהם של האדונים, הגברות והחברות שהחליטו שאינם צריכים לשאת בעול יחד עם כולנו. כדאי להזכיר, שבמקור לא רצתה הרשות לפרסם את השמות, והיה צורך בהתערבות שיפוטית כדי לשנות את עמדתה. פרסום השמות חשוב מאוד, כי איכשהו עבירות מס נתפסות כ"משהו חבר'מני שכולם עושים" במקרה הטוב, וכ"כל הכבוד להם" במקרה הגרוע. ואת זה חייבים לשנות, משום שהעבריינים הללו פוגעים במישרין בכולנו – בכל מי שכן משלם מיסים ובכל מי שמקבל מהמדינה שירותי ביטחון ורווחה ובריאות ותחבורה.

אז מה עושים? השיימינג צריך להיות הרבה יותר בוטה. מי שהורשע בפלילים בעבירות מס – יש לפרסם את שמו ופרטיו ותמונתו ב"עמוד קלון" וירטואלי. הענישה כבר חמורה וכוללת לרוב מאסרים בפועל, ובמקרים המתאימים היא צריכה להיות כבדה עוד יותר ובמיוחד לפגוע בצורה קשה ביותר בכיסיהם של העבריינים. חייבים להביא למצב בו העלמת מס תהיה בושה, לא גאווה.

סרבני גט
כל כינוי שתדביקו להם יהיה מוצדק

אחרונים ומאוד לא חביבים. אנשים כמו עודד גז ושרון בן-חיים, שכל כינוי גנאי שתדביקו להם – יהיה מוצדק ב-100%. כאלו שממררים את החיים לנשותיהם ולילדיהם ולסובבים אותם, רק מתוך נקמנות או סחטנות. כאלו שיורקים על החוק ועל פסקי הדין ועל הדיינים ועל השופטים. כאלו שכל הצעדים שניתן לנקוט כיום – סגירת חשבון בנק, מניעת דרכון, איסור יציאה מהארץ, שיימינג פומבי – לא מצליחים להזיז אותם. וכאן באמת יש בעיה: מה עוד אפשר לעשות שטרם נעשה? הרב שלמה דיכובסקי, מחשובי הדיינים בדורנו, הציע להגיע לסף הפגיעה הפיזית, ובהחלט יש לשקול זאת.

אז מה עושים? מי ששולל זכויות אנוש בסיסיות – לא זכאי ליותר מאשר המינימום ההכרחי. קחו להם את הדירה, את הרכב, את הריהוט, את המחשב, את מכשירי החשמל. קחו להם את היכולת למשוך אפילו 100 שקל. שימו אותם בבידוד בצינוק עם מזון מינימלי, או בתא עם אסירים אלימים. בקיצור: עשו כמעט הכל כדי לשחרר את הנשים האומללות הללו.

תאריך:  10/03/2017   |   עודכן:  10/03/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התנהגות דוחה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בעז ש
10/03/17 08:22
 
אהוד פרלסמן
10/03/17 10:46
 
לא בועז
10/03/17 13:33
 
הג'וקר
10/03/17 17:59
 
אהוד פרלסמן
11/03/17 11:41
 
הבנת הנקרא
11/03/17 10:53
2
יעקב יעקב
10/03/17 08:40
3
יעקב עמר
10/03/17 09:18
4
מיכל מירושלים
10/03/17 09:31
5
אהרון שחר
10/03/17 10:39
6
שושפרי
10/03/17 10:56
7
קורןנאוה טבריה
10/03/17 11:07
8
מבשרת
10/03/17 16:19
9
צרעה
11/03/17 16:55
10
צרעה
11/03/17 17:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
תקציב הרחבת הכבישים עולה – אך במקביל גם מספר ההרוגים בתאונות דרכים, נתון מתסכל זה, הוא אחד מהמסקנות הדיון (יום ב', 20.2.17) בעניין בוועדה לביקורת המדינה. לדברי יושב-ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, "תמונת המצב מדאיגה ביותר: בשנת 2016 נהרגו 377 אנשים בתאונות דרכים, 6% יותר לעומת 2015, שבה נרשם גידול של כ-11% מול 2014 ושל כ-15% לעומת שנת 2013. העלות השנתית הכוללת של נזקי תאונות הדרכים למשק הישראלי, כולל תאונות ללא נפגעים, הוערכה בשנת 2012 בכ-15 מיליארד ₪". אלהרר הוסיפה כי בכ-20% מהכבישים הבין-עירוניים התרחשו 80% מתאונות הדרכים עם נפגעים – ואילו תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נשחק ב-59% משנת 2008 ועד היום.
20/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת, התכנסה (יום ג', 14.2.17) לישיבה חגיגית לציון יום כינון הכנסת, ועסקה בשינוי שיטת הניקוד על עבירות תנועה, שלה השלכות והשפעה רבה על הנהגים הצעירים. יו"ר הוועדה ח"כ כבל אירח לצדו את התלמיד דני קציר, מתאם פעולות הכנסת של מועצת התלמידים.
14/02/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין טוענת, כי מצלמות המהירות לא הועילו למאבק בתאונות הדרכים ומציעה להקצות יותר משאבים להפעלת ניידות של משטרת התנועה. הדברים נאמרים בנייר עמדה שהעבירה הוועדה (יום ג', 14.2.17) ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לקראת ישיבתה בנושא בשבוע הבא.
14/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ב', 13.2.17) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת משרד התחבורה לתקן את פקודת התעבורה, שנועדה להחמיר את הענישה כנגד נהגים עבריינים. ההצעה כוללת החמרת הענישה כנגד נהגים שייתפסו נוהגים בשכרות, מבצעים עבירות בריונות ועוד. עוד כוללת ההצעה צעדים שנועדו להתמודד עם העומס בבתי הדין לתעבורה, ובכללן לחייב את המבקשים להישפט להפקיד את הקנס מראש וכפל קנס למגישי תביעות סרק. עם זאת היו"ר איתן כבל הזכיר כי הוועדה כבר דנה בהצעה בעבר והוא הבהיר כי עמדתו היא שהחקיקה לבדה לא יכולה לתת את המענה לקטל בדרכים. "צריך קודם שיראו את השוטרים וצריך שהם יאכפו את העבירות. בסוף הכל קשור לאכיפה ונראות", אמר.
13/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני גברים, בן 23 ובן 37, נהרגו הלילה (יום ו', 27.1.17) בהתהפכות קו אוטובוס 462 של חברת אגד תעבורה שהיה בדרכו מאריאל, דרך מעלה לבונה, לירושלים לתהום בעומק של 60 מטרים. במקום נמצאו גם מספר פצועים - חלקם באורח קשה והשאר קל ובינוני. הפצועים פונו לבתי חולים בירושלים.
27/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-המתנות  /  מי ומי  
הקצינה שתעמוד בראש הרשות לבטיחות בדרכים  /  עידן יוסף
גמול ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים  /  מירב ארד
עלו הקנסות על עברות תנועה חמורות  /  עידן יוסף
הדם על ידיהם  /  איתמר לוין
צליפת שוט  /  אייל פייפר
לבטל יכולת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה   /  חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il