רק 3.5% מעוגת הפרסום בישראל מושקעת במגזר הרוסי. כך עולה מנתונים שפורסמו בכנס "קוויאר בפיתה" של המי"ל בשיתוף "מגזרים". מהנתונים שעלו בכנס עולה כי היקף תקציב הפרסום במדינת ישראל הוא כ-804 מיליון דולר. מתוכו, רק כ-30 מיליון דולר מופנים למגזר הרוסי למרות שהם כ-20% מהאוכלוסיה בישראל.
דוד מאיר, מנכ"ל העיתון "וסטי", טוען שמדובר בנתונים מקוממים. לדבריו, "חייבים לגרום למשרדי הפרסום הגדולים להקים משרדים ייעודיים למגזר הרוסי. כמו כן, מספר אמצעי המדיה חייבים לגדול. ככול שיהיו יותר אמצעי מדיה במגזר הרוסי, כך יגדל נתח הפרסום. לא יכול להיות שהמגזר הוא 20% מהאוכלוסיה בישראל ונתח עוגת הפרסום בו הוא רק 3.5%."
דורית גולנדר, מנהלת רדיו רק"ע, אמרה בכנס המי"ל: "כשמשרדי הפרסום מחלקים את עוגת הפרסום הם לא תמיד מודעים לכוח הקנייה של המגזר הרוסי. כוח הקנייה של המגזר הרוסי לא נופל מכוח הקנייה של הישראלים, ובמוצרי "פרימיום" אף עולה על זה של הישראלים.
מאז העלייה המאסיבית של יהודי ברה"מ לשעבר בשנת 1990 עברו כ-16 שנים, אבל יוצאי ברה"מ לשעבר עדיין נחשבים למגזר מבודל שלא נטמע בחברה הישראלית וחי את התרבות הרוסית בישראל. אולם, פרופ' עוז אלמוג מאונ' חיפה שערך מחקר על המגזר הרוסי בחברה הישראלית חושב שתוך דור או שניים הם ייטמעו בצורה כמעט מלאה בחברה הישראלית. לדבריו, "החברה הרוסית בערך הבסיסי שלה היא אליטיסטית, הם טוענים שהתרבות הרוסית באה עם הישגים והם יכולים ללמד את הישראלים הלוונטינים. גישה זו דווקא מאפשרת להם להיטמע מהר יותר, כיוון שהם מסתכלים בגובה העיניים לישראלים שלא כמו העלייה מאתיופיה".
בכנס, הציג ליאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9 נתונים לפיהם כ-42% מהאוכלוסיה דוברת הרוסית רואה בערוץ 9 את הערוץ המרכזי. לעומתם כ-9% מהם רואים את ערוץ 2 כמרכזי.