חברות האשראי פתחו לאחרונה במתקפה שיווקית להנפקת כרטיסי אשראי לבתי עסק ספציפיים (משביר לצרכן, סופר פארם, H&O ועוד). דיילים של חברת cal מפתים לקוחות במתנות ומבטיחים שהכרטיס "לא עולה כלום". בבית, כשקוראים את האותיות הקטנות מבינים שאין מתנות בחינם.
נועה אשד מרעות ערכה קניות בחודש יוני 2005 בסניף H&O במרכז ביל"ו. קופאית נמרצת שכנעה אותה לקבל כרטיסH&O CAL תמורת מתנות. "לא התכוונתי להחזיק כרטיס אשראי נוסף וחתמתי על טופס בגלל שהובטח שאם אחתום אקבל במתנה 350 שקל תלושי קנייה. וידאתי שהכרטיס בחינם למעט תשלום חד פעמי בסך 20 שקל בגין הנפקה".
מהר מאוד גילתה אשד שהכרטיס "בחינם" עולה מדי חודש עשרות שקלים עבור דמי חבר, דמי ניהול, דמי הגבלת אחריות ועוד. כשביקשה לבטל את הכרטיס נאמר לה שעליה להשיב 250 שקל עבור התלושים או לבצע 60 פעולות בכרטיס עד לחודש יולי 2007. אשד סירבה ופנתה לערכאות.
בחודש שעבר תבעה אשד את חברת cal בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 337 שקל. לטענתה, לא היתה מודעת להתניות בחוזה והסתמכה על הבטחת הקופאית שאם תרצה לבטל את הכרטיס לא תהיה בעיה. "ביקשתי לוותר על ההתניה ולבטל את הכרטיס לאלתר לאור הטעיית הקופאית. נעניתי בשלילה והוסבר לי שהייתי צריכה לקרוא את החוזה".
אשד חשה, לדבריה, מרומה וסירבה להשתמש בכרטיס, "ולעשות עסקים עם החברה". היא הוסיפה שמכתב ששיגרה לנתבעת נותר בלא מענה.
אשד ביקשה מבית המשפט לבטל חיוב בסך 250 שקל עבור התלושים ולהשיב סכומים שנגבו שלא כדין עד היום והסתכמו ב-250 שקל. לטענתה, שילמה 15 פעם דמי ניהול חודשיים בסך 6.5 שקלים כל תשלום, פעמיים דמי הגבלת אחריות בסך 21 שקל כל תשלום, ודמי חבר לשנה בסך 110 שקלים.
אשד הדגישה שפרטי החוזה עליו חתמה היו שונים מאלה שמסרה הקופאית. "הסתמכותי על הקופאית לא אמורה להניב תוצאות כה קיצוניות. מרבית הציבור אינו נוטה לקרוא חוזים מסועפים מתוך אמון בגוף המספק שירות".
חברת cal טרם קיבלה את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.