במאמר בעיתון
הארץ ב-19.5 מלגלג
גדי טאוב על גופים כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה", עליהם כתב בבוז מופגן: "הרי מדובר בקודש הקודשים של קצה השמאל". ואף קבע בנחרצות, כי השמאל התומך בארגונים אלו "בנה לעצמו יקום אלטרנטיבי של פייק ניוז".
גם פשחור בן אמר הכהן פקיד-נגיד בבית ה' האשים את הנביא ירמיהו, שבנה לעצמו יקום אלטרנטיבי של פייק ניוז, ולכן הוא לא הסתפק בלכתוב מאמרים נגדו, אלא פשוט הכה אותו ושם אותו במהפכת (ירמיה כ' 3). למרבה הצער, בתקופתו דעת הקהל תמכה בפשחור בן אמר.
גדי טאוב מנסה להיות "אוביקטיבי" ומבקש לא לייחס לשמאל המצאת עובדות אלא הוא מאשימו: "הוא עושה זאת בעיקר על דרך ההשמטה, לא על דרך ההמצאה".
גדי טאוב, כשהצטרפתי למתנדבים מארגוני שמאל, שחילקו ששיות מים בחודש אוגוסט הלוהט בכפר פסאיל בבקעת הירדן, עשינו זאת, לדבריך, "על דרך ההשמטה של עובדות" או כלשונך אנחנו "בוררים מחט אחת מתוך כל ערימת שחת של חדשות יומיות...", חדשות יומיות שמתעלמות מהכוונה לבצע טיהור אתני של בקעת הירדן, המהווה עורף חקלאי של הפלשתינים ביהודה ובשומרון. עורף חקלאי פלשתיני שבוטנו כל מעיינותיו, שמימיהם הועברו לחברת "מקורות" אבל לא לפסאיל ולא למאהלי הבדואים בבקעה.
אני, לדברי גדי טאוב, בורר מחט אחת מכוונת ממשלת ישראל לספח את כל שטח C, כשני שלישים משטחי הגדה, זאת על-ידי המאסת החיים לפלשתינים במיוחד בבקעת הירדן ויצירת מצב של עקירת תושבים משם לתוך שטחי B.
גדי טאוב, לצערי, אני כמי שפוסע במשעולי העשור התשיעי לחיי, מגיע לעתים רחוקות להביע סולידריות עם כפריי נעלין, מהם נלקחו למעלה משש מאות דונם של אדמה חקלאית כדי לבנות שכונה יהודית בעיר מודיעין. לדבריך, אני שייך למה שאתה קובע "קודש הקודשים של קצה השמאל ...", שלטענתך, מוכרחים להתנתק ממנו, כי אתה מעניק לו את התואר סהרורי.
גדי טאוב, לשיטתך, אני קובע שהנביא ישעיהו, שהיה די בודד במערכה, היה אדם סהרורי, שאמר מה שיש לומר למי שלקח אדמות מכפר נעלין "הוֹי מַגִּיעֵי בַּיִת בְּבַיִת שָׁדֶה בְּשָׁדֶה יַקְרִיבוּ עַד אֶפֶס מקום ..." ועוד לעג בבוז לתחושותיהם, שהם יושבים לבד בארץ.( ישעיהו ה' 8)
גדי טאוב לוקח על עצמו את התפקיד של אמציה בממלכת ירבעם בן יואש, הלועג לנוקד ולבולס השקמים מתקוע, עמוס, - "חוֹזֶה לֵךְ בְּרַח-לְךָ..." חפש לך מקום אחר לאכול שם לחם ולהשמיע את נבואותיך. (עמוס פר' ח' 12)
גדי טאוב לוקח על עצמו את תפקיד הכוהנים והנביאים בסוף ימי הבית הראשון, אליהם הצטרפו כל העם, שתפשו את ירמיהו וקבעו: "מוֹת תָּמוֹת" (ירמיהו כ"ו 9). הנביא ירמיהו בתקופתו בודד במערכה יצא נגד גילויי יוהרה וגילויי זקפה לאומנית משיחית שקרא לעם למלחמה, בה ראה הנביא ירמיהו אסון. גדי טאוב לוקח על עצמו את תפקיד הכוהנים והנביאים בימי חזקיהו מלך יהודה שהסיתו נגד מיכה המורשתי, שגייס את עצמו למאבק נגד משיחיות לאומנית ששטפה את העם לתמוך במלחמה לה התנגד מיכה, וההיסטוריה פסקה שמיכה וירמיהו צדקו במאבקם.
גדי טאוב לוקח על עצמו את התפקיד הבזוי של פשחור בן אמר "פקיד-נגיד בבית ה'" (ירמיהו כ' 1) שלא הסתפק בלהכות את ירמיהו הנביא במילותיו, אלא הכה אותו פיזית ואף כלא אותו במהפכת. כי ירמיהו מרפה את ידי הלוחמים באמירותיו הנחרצות נגד המלחמה.
לדעת גדי טאוב, דחוף עכשיו לתקוף את הארגונים, שהם שמאל קצה. דחוף לתקוף את השמאל שמחבק אותם ארגונים. ולי לא נותר, אלא "לברך" את גדי טאוב שהחליט במאה ה-21 להיות פשחור בן אמר מהימים האפלים של ערב האסון, שפקד אותנו ב-586 לפני הספירה.