|
פשיטת המשטרה על סופרבוס [צילום: דוברות המשטרה]
|
|
|
|
|
פשיטת המשטרה על אוטובוסי חברת
סופרבוס וגילוי הליקויים הבטיחותיים היא קצה הקרחון של הבעיה בענף התחבורה הציבורית. הסכנה מנהג עייף על ההגה באוטובוס תקין לחלוטין עלולה להיות הרת אסון הרבה יותר.
נהגים רבים בחברות התחבורה הציבורית מתלוננים על עבודה סיזיפית, ללא מנוחה מספקת, ובשעות לא שעות באופן החורג מתקנה 168 לפקודת התעבורה ומחוק שעות עבודה ומנוחה.
הם אינם נחים מספיק, ומרוב עומס מתרוצצים מנסיעה לנסיעה. לא כולם מקבלים 25 שעות מנוחה רצופות כנדרש, אחת לשבוע, ורישום השעות הנוספות נעשה פעמים רבות באופן לא חוקי - הן מנוידות בין ימים וכן שעות ההגעה לעבודה אינן נספרות במניין השעות, כפי שדורש החוק. נהגים יהודים ושאינם יהודיים מועסקים בימי מנוחתם השבועיים ללא היתר תוך העלמת עין מצד משרד העבודה.
משרד התחבורה, שמודע לכל הבעיות טומן ראשו בחול וממשיך להוסיף תשומות שירות, בידיעה ברורה שההיתכנות לבצע אותן בהתאם לחוקים ולתקנות קלושה, לנוכח המחסור העצום שיש בנהגים.
הכיוון לטכוגרף דיגיטלי לנהגים מבורך. אולם על משרדי התחבורה והעבודה, בשיתוף משטרת ישראל, להגביר את האכיפה באמצעים אלקטרוניים ולהפסיק את כל הרמאויות והשטיקים שגורמים לשחיקת הנהגים, המסכנת אותם ואת הנוסעים כאחד.