שדה התעופה הבינלאומי החדש של תאילנד מאכזב. כמה מחברות התעופה אף תוהות, האם יהיה זה בטוח לנחות בשדה החדש ולהמריא ממנו. שדה התעופה Suvarnabhumi אשר נפתח בספטמבר לקול תרועה גדול אמור היה להפוך את הבירה התאילנדית לגאה, אך נראה כי אכזבה - היא לשון המעטה לתאר את המצב.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי המבקרים אומרים כי מדובר במבוכה לאומית ו"מונומנט" לשחיתות לכאורה של ראש הממשלה המדוח טקשין שינווטרה, אשר ממשלתו עסקה בחוזי הבנייה של השדה.
"יש כל כך הרבה חדשות רעות על השדה הזה, וכל כך הרבה שצריך לתקן", אומר יודיאם טפטרנון, חבר במועצת המנהלים של שדה התעופה של תאילנד (AOT).
הרשויות טוענות כי אין כל סכנה לבטיחות, אך התזמון בעייתי מאוד לתאילנד, אשר נאבקת במכה שנחתה על תעשיית התיירות בעקבות השם הרע שעולה בכלי התקשורת בעקבות מחאות אנטי-ממשלתיות, הפיגוע שאירע בבנגקוק בערב ראש השנה האזרחי ועוד.
נגד שדה התעופה החדש גם כן עלו טענות של שחיתות ומאז שנפתח גדלה רשימת הבעיות מיום ליום, ועולות טענות כאילו טקשין מיהר לפתוח אותו למרות האזהרות כי השדה אינו מוכן, כדי לקבל את התהילה לעצמו. "כעת משטקשין איננו, כל הטריקים המלוכלכים שאירעו כששדה התעופה הנבנה ייראו", כתב עורך עיתון "הנשיונל", תאנונג קנתונג.
הבעיות הוערכו בשלב זה בעלות של כ-1.5 מיליארד באהט - 45 מיליון דולר וכוללות סדקים במסלולי המראה. הבעיות הן ממחסור בשירותים עבור הנוסעים, בעיות במערכת הטיפול בכבודה. כמו כן דווח על שילוט מבלבל ומיזוג בעייתי.
מחלקת התעופה האזרחית בתאילנד החליטה בסוף השבוע להקפיא את חידוש אישור הבטיחות שהיא מעניקה לשדה; שדה התעופה יכול להמשיך לפעול ללא רישיון - השדה הישן בבנגקוק מעולם לא החזיק ברישיון.
השדה החדשה נבנה על מה שנקרא "ביצת קוברה". במשך 90 יום יוצבו בשדה מאות חיילים כדי לתמוך ולסייע בבעיות אשר עלולות לצוץ, קרי: בעיות ביטחוניות.
סוברנבהומי (sue-wanna-poom), משמעותו "אדמת זהב", ממוקם כ-30 קילומטרים מזחית לבנגקוק וגודלו 564,000 מ"ר. השדה החדש מסוגל לטפל ב-76 טיסות בשעה וב-45 נוסעים בשנה. הוא עוצב על-ידי הלמוט ז'אן מחברה בשיקאגו. מסילת רכבת שאורכה 28 קילומטרים מקשרת בין שדה התעופה לבין תחנת רכבת מרכזית בבנגקוק, אשר אמורה להתחיל לפעול בנובמבר 2007.