לפי נתוני משרד החינוך, תלמיד תיכון
יהודי מהרקע החלש ביותר מקבל תקציב
נמוך משמעותית מתלמיד
ערבי מרקע כלכלי דומה - 21.300 שקל בשנה
ליהודי, לעומת 35.600 שקל, 67.5% יותר
לערבי.
לא יהיה קשה לתאר את ההמולה, שהייתה מתרחשת בכנסת ישראל, אילו גידופים ונאצות היה סופג
נפתלי בנט, שר החינוך, שאפשר את עוצמת הפער של 67.5% בין תקציב מוגדל משמעותית, שניתן לתלמידים ערבים לעומת כבשת הרש שניתנת לתלמידים יהודים. אני כבר רואה את
מירי רגב יוצאת בשצף קצף נגד קיפוח התלמיד היהודי. סמוטריץ' ממפלגתו של שר החינוך היה יודה בליסטראות במנהיג המפלגה.
אל דאגה. נפתלי בנט ייצא מכל ההמולה בשלום. הקורא נדרש להתאים את עצמו רק לממצאים המקוריים של משרד החינוך. עליו להחליף את המילה
יהודי בערבי והכל חוזר למובן ולמקובל במשרד החינוך בהנהגת נפתלי בנט, לפיו תלמיד תיכון ערבי מהרקע החלש ביותר מקבל תקציב נמוך משמעותית מתלמיד יהודי מרקע כלכלי דומה. ההפרש הוא בין 21.300 לתלמיד בבית הספר התיכון הערבי לעומת 35.600 לתלמיד יהודי במסגרת התיכונית.
אל דאגה, בממלכתו של נפתלי בנט תלמיד יהודי מרקע בינוני יקבל תקציב גבוה ב-35% מהתקציב, שיקבל תלמיד מאותו רקע, אם הוא ערבי. יש לי הערכה רבה מאוד לשר, שהשתית דפוסי השקעה ומחויבות רבה מצד תלמידים בעלי יכולות לכך, כשיזם את הרחבת המסגרת של הלומדים ברמה של 5 יחידות במתמטיקה. מסגרת התורמת רבות להעצמה של התלמיד ויש בה גם תרומה רבת חשיבות לחברה שלנו. אין לי הערכה למי שאינו מונע עוצמת פער תקציבית בין תלמיד תיכון ערבי מהרקע החלש ביותר, המקבל תקציב נמוך יותר משמעותית מתלמיד יהודי מרקע כלכלי דומה.
יש לי הערכה רבה לשר, שתרם להורדת מחירי הצהרונים, שמקילים משמעותית על ההורים. אין לי הערכה לשר ולוועדת החינוך של הכנסת, שלא קיימו את החלטתם מלפני שנה להפסיק את תשלומי ההורים, שהם תוספת של למעלה ממיליארד שקל לתקציב החינוך מכספי ההורים - למעשה ממסים את החינוך במישרים ולא בעקיפין.
יש לי הערכה רבה לשר, שתרם לתוכנית של העדפה תקציבית מתקנת לבתי הספר המוחלשים. אין לי הערכה למי שאחראי לעוצמת פער תקציבית בין תקציב בתי ספר יסודיים דתיים ובין תקציב בתי ספר יסודיים ממלכתיים. הפער הוא רק של 18.5% בין תלמיד יהודי אחד, הלומד במסגרת ממלכתית דתית, לבין ילד יהודי הלומד במסגרת ממלכתית בלי התוספת דתית.
לזכותו של השר ייאמר, שהוא מכיר בקיומה של הבעיה והוא מצהיר: "בכוונתנו לטפל בפערים". אוסיף לזכותו, הובלת מהלך של תקצוב דיפרנציאלי. למרבה הצער, המספרים עדיין זועקים את עוצמת הפער בין תלמיד יהודי לתלמיד ערבי, ובין תלמיד יהודי במסגרת ממלכתית דתית לעומת תלמיד יהודי במסגרת חינוך ממלכתית.
חינוך ושוויון חד הם. חינוך ושוויון חייבים להיות שזורים זה בזה. זו שזירה המעניקה את הערך הסגולי, שלמרבה הצער, נעדר מהמשמרת של השר נפלי בנט, כשם שהוא נעדר בימי קודמיו בתפקיד, לזכותו ייאמר שקיים שינוי קל - אך עוצמת הפער בין מגזרים תופסת עדיין את הפיקוד.