בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
זה התחיל בכותל, בניסיון לפגוע בתפילה הנפרדת בין המינים, וממשיך עתה בניסיון לפגוע במסורת האושפיזין בסוכה, כפי שמציעה ד"ר חנה פנחסי ממכון הרטמן, להכניס שם גם נשים
|
עירוב קודש בחול [צילום: סרג' אתאי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
עם כל הכבוד לפמיניזם, דומה שהצפת יתר של הנושא, לפעמים רק מזיקה, וגורמת לשלוליות ולתאונות. כך הדבר כשהוא פולש לתחום לא לו, דוגמת המסורת היהודית המקודשת זה דורות ואלפי שנים. זה התחיל בכותל, בניסיון לפגוע בתפילה הנפרדת בין המינים, וממשיך עתה בניסיון לפגוע במסורת האושפיזין בסוכה, כפי שמציעה ד"ר חנה פנחסי ממכון הרטמן, להכניס שם גם נשים. יתרה מכך, בהתאם לגישה החילונית (ולא אחת גם הדתית-לאומית) של עירוב קודש בחוֹל, מציעה הדוקטור לצרף לדמויות האושפיזין המסורתיות, אבותינו הקדושים, גם גיבורי תרבות ישראלים וזרים, דוגמת הסופר והבימאי חנוך לוין, המשוררת לאה גולדברג, לוחם החרות לותר קינג ועוד. אז ככה: בניגוד לתפיסה העממית של הסוכה, בתפיסה היהודית יש לסוכה, שהיא זכר לענני הכבוד, והשכינה שורה בה, ממד של קדושה. ולכן בצד מצוות אירוח נזקקים בסוכה, אין להוסיף או לגרוע דבר ממנהגי המסורת המקודשים, וּבוודאי שאין לעָרב בה דמויות של חול. אם חשקה נפשה של הגברת בסוכת תרבות, היא אינה חייבת להמתין לסוכות, והיא יכולה להקים אותה בכל השנה ללא כפיפות לכללי ההלכה של הסוכה. וּבא לציון גואל.
|
תאריך:
|
10/10/2017
|
|
|
עודכן:
|
10/10/2017
|
|
ציפי לידר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מה הפלא
|
11/10/17 00:43
|
|
|
|
ציפי לידר
|
16/10/17 19:17
|
|
|
|
ציפי לידר
|
16/10/17 19:29
|
|
2
|
|
אחד העם
|
14/10/17 21:08
|
|
|
|
ציפי לידר
|
16/10/17 19:35
|
|
במלאת 125 שנה לרכבת בארץ, פתחה רכבת ישראל בחול-המועד סוכות את שערי מוזאון הרכבת בחיפה, ומזמינה את הציבור הרחב להגיע ללא תשלום לסיור חווייתי ולימודי מרתק בעקבות הזמן, וליהנות משלל פעילויות לילדים.
|
|
|
מצווה יפה מצוות האושפזין. לשבעת האורחים - האושפזין - שנקבעו במסורת, אני מוצא לנכון להוסיף אורח נוסף, אושפיז אחד, את הנביא עמוס. בימים של אלימות מילולית בוטה כלפי כל מי שלא מיישר קו עם קונצנזוס כפוי, אני מבקש לארח את עמוס, אורח הרואה עצמו מגויס למאבק נגד אמיתות שקריות.
|
|
|
מה לומדים מהרועה המאושר? מה מלמדת הסוכה? מיהו מְעוּשָׁר? מדוע קוראים את קוהלת בסוכות? מה לומדים מִמְשַל השועל והכרם? וּלקינוח תורת חיים
|
|
|
קריאה מטומטמת של החוקה האמריקנית בנושא הנשק רשלנות פושעת בטכס לחללי מלחמת יום הכיפורים טראמפ אולי גאון בעסקים, אבל טיפש בממשל פסק הדין המטופש של השופטת ורדה מרוז בורות של מסעדת ברגר קינג ממשלת ספרד דווקא נהגה כיאות בקטלוניה
|
|
|
חג הסוכות הוא השלישי מבין שלושת הרגלים, שהם פסח שבועות וסוכות. עניין מאוד עקרוני בהלכות סוכה הוא שהסכך, הגג שלה יהיה מן הצומח ו"שתהא צילתה מרובה מחמתה". כלומר, כדי שהסוכה תהיה כשרה - לא די בכך שנקפיד על מיקום נכון (לא תחת תקרה או עץ רחב צמרת) שתהיה בגודל המתאים ועשויה מהחומרים הנכונים - כדי שהסוכה תהיה כשרה הסכך צריך להיות צפוף כך שבתוכה ישרור צל. כי אם הקפדנו על כל מה שצריך אבל קרני השמש החודרות דרך הסכך הן רבות יותר מפיסות הצל של הסכך, הסוכה אינה כשרה. כאמור, החג הזה הוא השלישי, המשלים את שלושת הרגלים, וככזה עניינו הוא להביא אותנו לשלמות המודעות שהחלה להתפתח בחג הראשון, בפסח.
|
|
|
|