|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נתניהו - לא מה שחשבתם! (פרק א')

אנסה כאן ובפרקים הבאים להאיר את דמותו של נתניהו באור קצת שונה מהמקובל, בתקווה שהדברים ישמשו לכם כארגז כלים נוסף לניתוח נתניהו, התנהגותו ומניעיו. אני בטוח שיהיו כאלה שיפטרו מאמר זה כמתאר קונספירציה, אבל שאר הקוראים מוזמנים להסיק מסקנות בעצמם
08/01/2018  |   עמנואל גרטל, עמנואל גרטל   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו. להבין את המניעים [צילום: אוהד צוויגנברג/פלאש 90]

אתם לא ממש מכירים את נתניהו.

מסך תקשורת עבה מכסה מכם את המציאות והוא מופעל הן ע"י נתניהו והן ע"י ה"עיתונאים" למיניהם.

נתניהו עושה זאת בעזרת האתרים החברתיים, שימוש בתרגילים תקשורתיים ובאנשים מטעמו הפועלים ברשתות החברתיות (ראו להלן עיקרון יסוד מס' 6 לפעילות נתניהו). מצד שני, ה"עיתונאים" למיניהם שהיו צריכים לתת לכם מידע אמין ואמיתי על האיש עושים מלאכתם רמייה. כאשר אתם קוראים את דרוקר, אהרון ברנע, שמעון שיפר, עפר שלח פרשן הספורט, בן כספית ודומיהם וממולם גם את אלה מהצד הפוליטי הנגדי ה"ימני", אתם קוראים כתבי תעמולה ו'פייק ניוז'. כמו-כן, רוב הפרשנויות והניתוחים של מניעיו והתנהגותו של נתניהו מבוססים על קיבעון וחשיבה שגרתית. לכן, אנסה כאן ובפרקים הבאים להאיר את דמותו של נתניהו באור קצת שונה מהמקובל, בתקווה שהדברים ישמשו לכם כארגז כלים נוסף לניתוח נתניהו, התנהגותו ומניעיו. אני בטוח שיהיו כאלה שיפטרו מאמר זה כמתאר קונספירציה, אבל שאר הקוראים מוזמנים לקרוא את מאמרי הקודמים ולהסיק מסקנות בעצמם.

גילוי נאות: אינני מחסידיו הגדולים של נתניהו. לא בעברי כחבר מרכז הליכוד וגם לא עכשיו. אבל, דעתי היא שנתניהו מואשם לשווא בתכונות או בכוונות שאין לו וחבל.

נקודות המוצא

יש שני נתניהו – נתניהו בתיפקוד הפרטי ונתניהו בתפקיד הציבורי. נתניהו בתיפקוד הפרטי הוא לדברי חבריו בסיירת מטכ"ל איש רעים להתרועע, 'סחבק', ימני בדיעותיו, מחובר עמוק למורשת התנ"ך ההיסטורית ולעברו של העם היהודי ואפילו תומך בסיום הכיבוש הערבי. על נתניהו הפרטי לא נדבר כאן.

נתניהו השני, זה שבתפקיד הציבורי, הוא נשוא מאמר זה.

שלא תטעו, נתניהו משתדל לעשות הפרדה חדה בין שני התפקידים ורק לעיתים רחוקות הוא מרשה לנתניהו הפרטי לזלוג אל נתניהו הציבורי. בתפקידו הציבורי כראש ממשלה נתניהו איננו 'סחבק', הוא דואג רק לעצמו, ומיישם לצורך כך גם לקחים שהפיק מהפסדו בבחירות 2005 ומהתנהלותו מול וליד אריק שרון.

  • נתניהו בתפקידו הציבורי איננו זגזגן, איננו דחיין, איננו עיוור ואיננו אנטי-יהודי כפי שישנם כאלו בימין שמאשימים אותו. נתניהו פועל מתוך דחף פנימי לשליטה ולשררה ומתוך הרגשה של 'אני ואפסי עוד' ושאין שני לו, וכדי לספק את אישיותו ולהשיג את מטרותיו, הוא פועל כמו ז'וֹנְגְּלֶר (להטוטן בצרפתית ובאנגלית juggler) הזורק לאוויר מספר בקבוקים ותוך גילוי זריזות וכשרון תנועה מצליח להחזיק את כולם באוויר כשרק בקבוק אחד מתחלף בידיו כל הזמן. הבקבוקים זה אנחנו, המדינה וכל מה שקשור ומסביב. הכל מחושב, הכל מנוהל בציניות, הכל מתוכנן מראש ושום דבר לא בורח משליטה. בסיום הפריימריז לראשות הליכוד התקבל נתניהו בשירת חברי מרכז הליכוד בשיר 'הוא קוסם, הוא קוסם'. חברי מרכז הליכוד בחושיהם החדים התכוונו ללהטוטן. האיש מוכשר, אבל הכישרון הזה לא מופנה דווקא לטובתכם.

  • כמו הרוב המכריע של הפוליטיקאים בישראל נתניהו פשוט דואג לעצמו. הוא לא חושב עליכם וכמו שאומרים 'הוא לא רואה אתכם ממטר'. אין ערכים, אין אידיאולוגיה – רק נתניהו. בתפקידו כראש ממשלה, נתניהו הוא ז'וֹנְגְּלֶר אגואיסטי וציני, אוהב שליטה ושררה, מלא מעצמו ופועל ללא מחויבות לעמדות פוליטיות או ערכיות כלשהן, אומנם עם העדפה לכיוון השקפתו של נתניהו הפרטי, אבל זו מעולם לא עמדה לו למכשול.

  • כדי להבין את נתניהו צריך לחזור אחורה בהיסטוריה, וקודם כל אל האירוע בו פרש נתניהו מתפקיד יו"ר הליכוד כאשר לנגד עיניו הכלות, הובא אריק שרון מהמדבר הפוליטי, התמנה ליו"ר הליכוד במקומו וניצח לאחר מכן את מפלגת העבודה בראשות אהוד ברק בבחירות לכנסת. בעקבות אירוע זה, הפיקה משפחת נתניהו לקחים. נתניהו עקב אחר המהלכים של אריק שרון, הבין כיצד צבר פתאום פופולריות והגיע אל ראשות הממשלה, כיצד שימר אותה ומדוע התאפק אריק שרון מתגובה לפיגועים לפני מבצע 'חומת מגן'. נתניהו הפנים את מה שהבין והחליט לעלות על רבו.

כעת, לאחר שנקודות המוצא להבנת נתניהו נמצאות בידינו ראוי שתעמדו על העקרונות לפעולתו ולפעילותו של ראש הממשלה שלנו. הנה הרשימה, בפרסום ראשון ובלעדי של הרשימה שאולי הייתה מונחת לנתניהו מתחת לכרית:

עיקרון יסוד מס' 1 לפעילות נתניהו (המחשות לפעולת נתניהו על-פי עקרונות היסוד תובאנה בהמשך): השג ושמור על שליטה. כדי להשיג שליטה שמור תמיד שכל האופציות תהיינה פתוחות. (הערה: נתניהו הוא 'פריק קונטרול'. הוא מרגיש שהוא חייב לשלוט בהכל ולהיות מסוגל לשנות הכל, כל דבר, בכל רגע שיחליט).

במסגרת עיקרון זה זכור:

  • הישמר לבל 'תיכנס לפינה'. לעולם. אף פעם. נכנסת לפינה? חלץ את עצמך בכל מחיר, גם מיותר.

  • אל תעשה צעדים שאין מהם חזרה. יש לשמור שכל הנושאים החשובים יישמרו כך – יהיו תלויים על בלימה ובשיווי משקל כאוטי – זה מה שיאפשר לתת להם במגע קליל את התאוצה (או הנפילה) בכיוון הרצוי וגם לשלוט בהם.

עיקרון יסוד מס' 2 לפעילות נתניהו:

אין צורך למהר ולטפל בשום בעיה/משבר/איום שמתהווים למדינה ו/או לעם ישראל. שום דבר לא בוער. להפך.

תן לבעיה/משבר להתפתח עד כמה שאפשר לממדים של משבר/קריסה ושמור אותו כך עד כמה שאפשר עד שהציבור כולו יהיה מודע ל-בעיה/משבר/איום. או-אז, הצג עצמך כמי שחושב\מתכנן\מתכונן לפתור אותה. גם אם נאלצת להתחיל בפתרון הבעיה, משוך את הזמן כך שיתאפשר לך להציג את עצמך שוב ושוב כמי שעוסק בפתרונה. קטוף את ההישג הפוליטי שבא בעקבות כך.

עיקרון יסוד מס' 3 לפעילות נתניהו: אם לא יהיו משברים ובעיות האזרחים עלולים לראות אותך כמיותר ואתה תיזרק מהשלטון. זכור את הלקח מצ'רצ'יל שאתה כה אוהב. לכן, דאג לשמר את המשברים ו/או את הבעיות ואם אין כאלה, צור אותם!. חשוב על עתידך והכן סדרה של משברים/בעיות בעיתוי ובמנעד נכון ואל תשכח ליישם את עיקרון מס' 2!

עיקרון יסוד מס' 4 לפעילות נתניהו: עשה שתושבי ישראל יהיו כל הזמן תחת לחץ קיומי. דאג כל הזמן לשמר עליהם לחץ חיצוני ופנימי. שעבד את מעמד הביניים למרוץ החיים היום-יומי ולדאגה לבטחונם האישי והכלכלי. הכנס את כל המגזרים למרוץ חיים מטורף. זכור! אסור שיקרה מצב שבו אזרחי ישראל ירימו את הראש. אם הם ירימו את הראש, הם עלולים להתחיל לחשוב ולהבין יותר מהדרוש. השתמש בהטלת מיסים עקיפים גבוהים ותשלומים עקיפים כדי להשיג זאת, תוך כדי שאתה מצליח להסתיר את מטרתך ולממן את להטוטיך.

עיקרון יסוד מס' 5 לפעילות נתניהו: לעולם הימנע מצעדים בלתי הפיכים. העדף תמיד צעדים לא מוחלטים ומצבי ביניים. הימנע בכל מחיר מפתרון יסודי ומהשורש. זכור את עיקרון מס' 2!

עיקרון יסוד מס' 6 לפעילות נתניהו: זכור שלאזרחי ישראל זיכרון קצר. כמו-כן, בהיותם טרודים בטרדות היום-יום אזרחי ישראל מוגבלים ביכולתם לראות את המציאות, מה גם שישנם גורמים שמקשים זאת עליהם. תכנן את פעולותיך באופן שניתן יהיה להפוך אותן בתודעת הציבור הרחב אפילו למשהו הפוך לגמרי למה שקרה באמת.

עיקרון יסוד מס' 7 לפעילות נתניהו: היקף עצמך בהגנות מכיוון מוקדי הכוח במדינת ישראל ע"י יצירת מאזני אימה הדדיים ומנופי כוח זמינים.

המחשות לפעולותיו של נתניהו על-פי עקרונות היסוד שלו תובאנה בפרקים הבאים.
תאריך:  08/01/2018   |   עודכן:  08/01/2018
עמנואל גרטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו - לא מה שחשבתם! (פרק א')
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אפרתקקק
8/01/18 09:34
 
ע_הראל
9/01/18 19:50
2
קורןנאוה טבריה
8/01/18 13:06
3
יעקב יעקב
9/01/18 10:13
4
ב_שמואל
9/01/18 12:19
 
מומחה לחתרנות
9/01/18 14:06
5
yust
9/01/18 13:28
6
מיכל האמוניה
9/01/18 15:00
7
יש העזתי שצופר...
9/01/18 17:48
8
קורןנאוה טבריה
9/01/18 18:03
9
אל:מר עמנואל גרטל
9/01/18 19:41
10
עמנואל גרטל
9/01/18 20:51
 
ציוץ אחרון
9/01/18 22:54
 
ע_הראל
10/01/18 02:28
 
אהוד פרלסמן
10/01/18 03:41
 
ב_שמואל
10/01/18 12:29
11
דודו פלמרי
15/09/18 15:00
 
עמנואל גרטל
19/10/18 23:26
12
alsmo
10/06/19 14:17
 
עמנואל גרטל
17/06/19 19:10
13
עמנואל גרטל
3/07/19 01:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם חברת חשמל הייתה עסק פרטי היא מזמן הייתה פושטת רגל, כי היקף חובותיה הנצברים מגיע ליותר מ-40 מיליארד שקלים. זו איננה טעות. באמת מדובר במיליארדים. אבל חברת החשמל היא מונופול השייך למדינה והיא ממשיכה להתקיים מבלי להתרגש יותר מדי מן החוב הכבד. אילו הייתה חברת החשמל חברה עסקית רגילה היא הייתה קובעת בעצמה את מחיר החשמל שהיא מייצרת בהתאם לעלויות הייצור. אבל חברת החשמל מנועה מלקבוע את המחיר הנכון. גוף שלטוני אחר השייך למנהל החשמל במשרד האנרגיה והקרוי "רשות החשמל" הוא הפוסק. וכיוון שהמחיר שקובעת הרשות נמוך בכוונה מן העלות הריאלית, כדי לא להגדיל את הנטל על כלל המשק - חברת החשמל "מצליחה" כל שנה להגדיל את חובותיה שעליהם היא משלמת ריבית הגונה. בעשרים השנים החולפות מתנהל מו"מ לאימוץ "רפורמה" בחברה שמשמעותה פיטורי כ-2500 עובדים אך העסק לא מגיע לכלל סיכום וכנראה גם לא יגיע.
08/01/2018  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לא מעט ישראלים חוו השבוע את המופע המביך בו נתניהו מודה לדוד ביטן על שרותו כיו"ר הקואליציה. פורום חברי הכנסת שנכח פרץ בתשואות כפיים סוערות. ודאי עורר המופע אסוציאציה לא נעימה של תשואות ספונטניות מאורגנות במקומות אחרים. אילו הדבר לא היה קורה אצלנו היינו צוחקים כמו לשמע הבדיחה על האב שסטר לבנו על שהביא תעודה נוראה עם ציון טוב מאוד בזמרה על שהעז לשיר אחרי כל הציונים השליליים שקבל.
07/01/2018  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
חוששים מהיום בו תהיו תלויים בעזרת הזולת ולא תוכלו לקבל החלטות על גורלכם? רוצים לקבוע כבר עכשיו לגבי החיים שלכם, רכושכם, גופכם ועל נושאים אישיים אחרים? הפתרון פשוט - ניתן לחתום, כבר עכשיו, על מסמך הוראות משפטיות שנקרא "ייפוי כוח מתמשך", שמופקד אצל האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים ונכנס לתוקף רק במקרה שחלילה הפכתם להיות לא כשירים, או בכל מועד קודם בו תחליטו על כך ביוזמתכם.
07/01/2018  |  עו"ד אבי אדרי  |   מאמרים
מידי פעם עולה הסוגיה של מכירת נשק ישראלי למדינות אפריקה. לצערנו יבשת זו היא מרחץ דמים. רוצחים, אונסים, מגרשים, מתעללים, מענים. כמובן, אינינו יכולים לתקן את כל הבעיות בעולם. כאשר יבוא משיח צדקנו, והיה צדק אזור מותניו, ושפט בצדק דלים, והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע (ישעיהו יא), הוא יפרק את הנשק העולמי ויביא שלום עולמי. אך בינתיים הוא עוד לא הגיע, ואנו מחכים לו בכל יום שיבוא.
07/01/2018  |  שלמה אבינר  |   מאמרים
בניגוד למה שניתן אולי היה לחשוב, רוב נזקי מזג האוויר - כולל הסופה בסוף השבוע האחרון - אינם כוח עליון, אלא ניתן לקבל עליהם פיצוי מגורמים שונים: חברת הביטוח, רשויות מקומיות ועוד.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il