|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

פתחה ברגל שמאל

זה התרחש מהר יותר משציפיתי לשקר אין רגלים ולכן מר"צ החליקה על הבננה ששמה תמר זנדברג תרגיל קלוגהפט הוכיח מה שמצפה למר"צ בעתיד תחת בהנהגתה של הגב' עם הקעקועים והקוקאין הסיפור המודרני של האטד והעצים
28/03/2018  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
זנדברג. במורד מסוכן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כבר לפני כחודשיים, כשח"כ תמר זנדברג הודיעה על התמודדותה על ראשות מר"צ, צפיתי כי כל היוהרה והשאננות שלה אומנם יובילו אותה לניצחון בקרב על ראשות מר"צ אבל אח"כ תבוא המפולת הגדולה שלה ושל מר"צ על הקו הפוליטי הכיתתי שבו היא נוקטת. אבל לא צפיתי שזה יקרה פחות משבוע לאחר שתיבחר. וזה כבר לא בגלל קו פוליטי כיתתי ודוחה אלא בעיקר בגלל אישיותה ההפכפכה והשקרנית. פרשת הגב' מהשמאל הכל כך רדיקלי, החוברת לאיש הפרסום הסופר ימני, עלתה מיד על השרטון. והיא לא צפתה את העניין וכך היא גם נחשפה בכיעורה הפוליטי ובאמינותה האפסית.

הסיבות לנפילה המיידית

שתי סיבות עיקריות הפילו אותה לקרשים, שממנה ספק אם היא ומר"צ יקומו לפני הבחירות הבאות. החלום של גב' זנדברג על עשרה מנדטים בקדנציה הבאה, תוך הורדת מפלגת העבודה למתחתייה, הוא כיום חלום באספמייה עם הרבה חמלה פוליטית להזיות הקוקאין ששמה נקשר לכך בעבר. וזו אולי סיבה נלוות נוספת להוכחה שבין נזק פיסי לנפשי יש בהחלט קשר בל ינתק בעולמם של הזיות סמי הפטרייה. למעשה, אילו היה מתגלה בעבודה או בליכוד כי איזה יועץ תקשורת בגרוש ו/או בהתנדבות המשתייך למחנה השני הרי שהכול היה עובר בשלום בדיוק כמו שעו"ד ארי שמאי מהשמאל ייצג את "לה פמיליה" של בית"ר י"ם. אבל מה שהרוח הליבראלית של מצביעי הליכוד, העבודה ואפילו של הימין הקיצוני והחרדים מאפשרת לנבחריהם בבחירת איש מקצוע טוב ללא קשר לעמדותיו הרי שה"ליבראליזם" הכל כך "עודף" של השמאל איננו מאפשר למר"צ. השמאל בטוח שרק הוא צודק ורק אנשיו מוכשרים וכל השאר פסולים אפילו לפעולות טכניות ומקצועיות. ואת זה הבין משה קלוגהפט היטב. את התרגיל שהוא עשה לה הוא לא יכול היה לעשות לגבאי, ללפיד ואפילו לא למרזל ודרעי. אבל את זה הייתה צריכה להבין ולדעת לפני כולם הגב' זנדברג שבתוך עמה שבמר"צ היא כבר יושבת כמעט כשני עשורים. אם מר"צ הייתה פתוחה יותר להפרדה בין הרעיון למקצועיות, אזי, גב' זנדברג לא הייתה נופלת לסיבה השנייה שבגללה הוכתה שוק על יקרך: היא לא הייתה צריכה לשקר לאוהדיה על ה"קשר האסור" עם מוישל'ה מהימין וכך הייתה חוסכת לה את העבירה הנוספת שגררה אח"כ, להתנצל כמו טירונית פתיה. אבל זוהי זנדברג ועל הבננה הרקובה הזו נפלה כל מר"צ, כמו שאחד מפעיליו המרכזיים של אבי בוסקילה טען.

העיוורון של ראשי ומתפקדי מר"צ

מסתבר שהבעיה של זנדברג איננה בעיקר הקשר עם הפרסומאי האנטי שמאלי אלא מסכת השקרים שלה, שלא התחילה עם פרשת קלוגהפט, אלא הרבה לפני כן. די להזכיר כיצד שיקרה בהסתרת עלייתה לקברו של עראפאת, ואח"כ טענו עוזרותיה כי לא פעם שיקרה גם להם וכך הלאה וכך הלאה. מעניין כיצד כל "חכמי" מר"צ וה"אינטליגנטים המבריקים" שלה לא זיהו כי מדובר בפצצת זמן שתפוצץ אותם פוליטית אם הפטרייה ההזויה הזו תיבחר לראשות מפלגתם. מסתבר שבמר"צ ירדו כל כך לתחתית החבית עד שמספיק אם אישה תקרא תיגר ותחפוץ במנהיגות התנועה, כמובן עם פוזה של פמניסטית, אזי מיד כולם ייכנעו וישתחוו לה. מסתבר שיש לחשוד בעניין השפעת הקוקאין לא רק בגב' זנדברג לבדה אלא ממש בכל 75 האחוזים שהצביעו בעדה בפריימריז הראשון של התנועה הזו. פרשת הסרת מועמדותם - בזה אחר זה, של זהבה גלאון, אילן גילאון ודבוש לטובת הגב' המקועקעת הזו הזכירה לי את משל יותם על העצים שוויתרו על המלוכה לטובת האטד ובאם לא יתעשתו במר"צ הם גם יחזו במו עיניהם בסיומו של המשל, כיצד תצא אש מהאטד ותשרוף את העצים ואת עצמו.

עיסאווי ורז

מסתבר שרק ח"כ אחד מח"כי מר"צ זיהה את המורד המסוכן הזה ששמו תמיכה בגב' זנדברג: ח"כ עיסוואיי פרג' שמו. ח"כ שבתקופה פוליטית קצרה במר"צ בנה לה גב פוליטי ערבי מרשים בין ה"משותפת" לבין ה"עבודה" וש"ס. כדאי שבעתיד ישמעו לו קצת יותר מהפעם הזאת. ואולי בכלל הוא עצמו היה צריך להתמודד ולהעמיד את רעיון ה"שיויון המגזרי" במר"צ במבחן מעשי? עם כל המחלוקות שלי עם מר"צ לדורותיה הרי שגם כיום אפשר היה להצביע על כמה אישים מוכשרים שם שיכולים היו להביא "קהלים חדשים" וגם ישנים טובים יותר למר"צ מאשר את פליטי הפליטים של "עלה ירוק" ומאוכזבי התועבות שלא נהרו לליכוד בעקבות ח"כ עמיר אוחנה. אין ספק שאילו אחד כמו ח"כ מוסי רז - פעיל שלום עקבי באמת ולא רעשן החוזר בו ממעשיו מפחד הקהל, היה שם את מועמדותו בעוז הרי שהיה נבחר. זה גם היה הסיכוי שבמר"צ יבחר לראשונה מזרחי שלא על תקן ה"סמן העדתי" אלא אחד שצמח מלמטה עם דעותיו המוצקות. זה אולי היה תיקון לימיה הגזעניים והארוכים של מר"צ שהתבטאו בהכשלתו, בזו אחר זו, של השר לשעבר רן כהן, שפעילי שמאל טריים ופחות שורשיים וותיקים ממנו זכו בראשות המפלגה לא מעט בגלל היותם בני מה"עדה הנכונה" כמו יוסי שריד, יוסי ביילין וחיים אורון. לכהן - איש שמאל וותיק, כנראה שלא הספיקה תעודת הזהות של חינוכו בקיבוץ מפ"מי כה וותיק ומרכזי כגן שמואל. ייתכן כי כולם זכרו כי בתעודת הזהות הראשונה שלו הוא בכלל נקרא סעיד שנולד בבגדד שבעירק. ישנם במר"צ עוד לא מעט פעילים מדיניים וחברתיים אבל כנראה שהאופנה לדבוק בתועבות, בהזיות של סמים, בפמניזם הזוי, בשנאת דת ישראל ובטבעונות כדגלי העיקר הישראלים הם שהכריעו והותירו את הגב' זנדברג כפייבוריטית היחידה במרוץ אל חיסולה של מר"צ דווקא ברגע שכולם חשבו כי היא עלתה שוב על פני המים. ועל זה למשל היה מר אבי גבאי צריך לשלוח לגב' זנדברג מכתב ברכה ולא מחאה, כי מי יודע אם לא רק את המנדטים שלא יברחו לו אל מר"צ הצילה הנפילה של זנדברג אלא עוד יפלו לידיו המנדטים שינשרו ממנה ויניחוה מתחת לאחוז החסימה. ואת התודה הנוספת שלו חייב גבאי גם לשלוח למשה קלוגהפט, שאולי התכוון להועיל לימין אבל למעשה הוא הועיל בעיקר לאיש הימין הסמוי של מפלגת העבודה, שניצל לפני הדחה אפשרית טרום הבחירות הבאות.

לא מכבר הדגשתי כי עידן זנדברג פותח שלב קשה יותר רעיונית במר"צ ובו ההדגש על עניינים שולים הסיר ממנה את הסיכוי לזכות למנהיגות עבר שספק אם תחזור אליה עוד פעם כשולמית אלוני, רן כהן, יאיר צבן, אמנון רובינשטיין ויוסי ביילין. זהבה גלאון הייתה כנראה סוף עידן המנהיגות במר"צ, ויש לזכור שעד עלייתה - נפילתה של זנדברג הרי שיש לשייך לגלאון את העלייה במנדטים של מר"צ ולא לקעקועים ולסמים של זנדברג.

פרשת ה"יורשת" של רן כהן

ולבסוף כמה מילים על עוד שקר של זנדברג - שאינני יודע אם גם הוא חל בגלל הזיות הפטרייה הקוקאינית או שזה עוד סתם שקר של יום חול רגיל. סיפור ראייתה בעצמה כממשיכתו של השר לשעבר רן כהן הוא בלוף לא מבוסס אפילו על קורטוב של אמת. הכרתי היטב זה עשרות שנים את רן כהן, ולמרות חילוקי דעות לא מעטים ביני לבינו הרי שיש לי להעיד כי האיש היה בעל עקרונות ברזל ברעיונות שהאמין ולא נרתע לאמרם גם כשהיו מנוגדים לעמדות השמאל הקונצנזואלי. בנושא המדיני הוא אומנם היה איש שלום אבל מיליטריסט מבטן ומלידה, ובעיקר ציוני אדוק. הוא אילץ את הפלשתינים, בפגישות ההיסטוריות עם אש"ף, לוותר על נציגם היהודי אילן הלוי, באיום שאם לא יעשו זאת הוא יזמן את ראש המשת"פים הפלשתינים הפרו ישראלים, מוסטפה דודין. כהן, למרות מלחמת השלום שלו, מעולם לא הניח את נשקו כאיום על הערבים במידה שיפרו את האימון לשלום. כהן תמך, לעיני מצלמות הטלוויזיה, בביעור כוחני של הפליטים והמסתננים בדרום ת"א. ובעיקר רן כהן לא התעלם מעולם מדעותיו והחליפן בהתאם לצרכיו הפוליטיים הרגעיים או על-פי הזיות צמחים אסורים. גם בתחום הדתי-יהודי הוא היה שונה לא פעם מהעמדה האנטי דתית של מר"צ ובכפר שלם למשל הוא התפנה לבניית בית כנסת, כנגד דעתה של שולמית אלוני. ובעיקר הרי שכהן היה רכוב על נושאי אמת כמו השלום, נגד הפער החברתי ולביצור הדמוקרטיה ולא פעל למען פרי ההילולים של צמחי הבר האסורים או לעידוד התאוות והתועבות כ"תרבות הגאווה". אפשר בהחלט לחלוק רבות על עמדותיו הפרו ימניות של איש השמאל הזה אבל שקרן רעיוני הוא לא היה. זה שגב' זנדברג הייתה עוזרתו הרי שזה עדיין לא הופך אותה לממשיכת דרכו. זנדברג היא תוצאת הפופוליזם האנרכיסטי והאנטי דתי הקיצוניעם תבלין השקר ששמו "כן ולא".

תאריך:  28/03/2018   |   עודכן:  28/03/2018
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פתחה ברגל שמאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלכס190
28/03/18 09:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשנעצרה שפי פז בפעם הראשונה הסתמנה המגמה. בפעם השנייה היא נעשתה ברורה: המסתננים מכים זקנים עד אובדן חושים. שפי פז מוחה. שפי פז נעצרת על-ידי המשטרה, וחוזר חלילה.
28/03/2018  |  רחלי בן-צור  |   מאמרים
בלתי נתפש מה שקורה כאן, כמעט שעוברת מתחת לרדאר פרשה מזעזעת של עינוי נערים יהודים כאשר רוב הזמן עם ישראל משותק ושותק. האמור מתייחס למה שמכונה "פרשת דומא" ובלא להיכנס לעבי הקורה ה"משפטית" שלדעת רבים היא שקופה ואין בה כל ממש אתמקד כאן בפן האנושי, בכאב הבלתי נתפש של הורים ושל ילדים- כאב המשותף לרבים המתייסרים בלילות ללא שינה, בסבל ובדאגה האוכלים את הלב, כן, כך ממש.
28/03/2018  |  בעז שפירא  |   מאמרים
פולין, אוקראינה, ליטא, לטוויה, אסטוניה, הרפובליקה הצ'כית, רומניה, הונגריה. מה המשותף ביניהן היום? גירוש דיפלומטים רוסיים באקט של סולידריות עם תרזה מיי, ראש ממשלת הוד מלכותה שתבעה את עלבון הפגיעה הגסה בריבונות ארצה ביד המרצחים סוכני רוסיה.
28/03/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
את אורגיית חקירות ראש הממשלה ומשפחתו בפרשיות 1000, 2000 ו-4000, ניתן לראות כדגם-אב של חקירה פלילית טיפוסית של אח"מ. בחינה מתודית של השתלשלות הדברים, מספקת תובנות באשר למבנה האופייני לחקירה כזו. לשלבים השונים יש להוסיף מספר הערות הבהרה:
27/03/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
והיא עוד לא עמדה, והיא עוד לא עמדה, לאלשיך שם בחמדה (מדבר עם חצץ ואבנים).
27/03/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il