|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דייהו - מותג שמיני מצטרף ל-UMI

בישראל בוחן הממונה על ההגבלים העסקיים את צירוף דייהו לג'נראל מוטורס; באירופה כבר אושר הסיפוח ונמצא שלא יפגע בתחרות החופשית
25/07/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  שברולט
  סאאב
  איסוזו
  פיאט
  דייהו
  GM
  UMI
  אביהו בן-נון
  רמי אונגר
   רשימות קודמות
  כרוניקה של מוות ידוע מראש
  שידרוג בטיחותי למרצדס בנץ
  צרותיה של פיאט יעצרו בגבול הישראלי
  הפקרת התשתיות הלאומיות
  תאונה מסתורית

שבעה מותגי רכב מפורסמים מוכרת כיום חברת UMI, ייבואנית ומפיצת מכוניות ג'נראל מוטורס בישראל. שבעה סמלים צבעוניים מתנוססים כיום על שלטי החברה הפרושים ברחבי הארץ: שברולט, ביואיק GMC וקדילאק האמריקניות, אופל הגרמנית, סאאב השוודית ואיסוזו היאפנית. בקרוב עומד להיתווסף גם סימלה של דייהו הדרום קוראנית לרשימה.

מקום פנוי הושאר בשלטי הענק מאז הוקמו לפני מספר שנים. היתה זו ללא ספק נבואה, אשר יותר משהתבססה על מידע ספציפי, התבססה על מגמות בשוק הרכב העולמי. הקטנים נעלמים, הגדולים שורדים.

העיתון הכלכלי גלובס מדווח, כי הממונה על ההגבלים העסקיים בוחן את השלכות העברת זיכיון דייהו מידי איש העסקים רמי אונגר לידי UMI.

בעוד שבארץ העניינים נבדקים בקפידה פקידותית טיפוסית, באירופה כבר הגיעו לידי הכרעה. קונצרן ג'נראל מוטורס קיבל את אישור רשויות הקהיליה האירופית, לרכישת 42.1% מהבעלות בחברת דייהו מוטורס פושטת הרגל. שווי עסקת רכישתה של יצרנית הרכב הדרום קוראנית מסתכם ב-251 מיליון דולר במזומן.

סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת עתה הודעה רשמית, הקובעת כי "רשויות הקהיליה מצאו כי הרכישה לא תגרור השפעה אנטי תחרותית, הן בייצור הרכב האירופי והן בשיווקו. בבדיקה לא נמצאו השפעות שליליות על הסחר הקמעונאי והסיטונאי, ברכב נוסעים או ברכב מסחרי קל. חוסר ההשפעה נובעת לנוכח כוחם של המתחרים החזקים המתפקדים כיום בשוק הרכב האירופי. לפיכך הוחלט להעניק אישור לעסקה".

תגובות רשמיות מאונגר או מ-UMI לא ניתנו עתה. הן ניתנו לפני זמן רב. לפני יותר מחודשיים, ב-14 במאי שנה זו, פורסמה בעניין במחלקה ראשונה כתבה, תחת הכותרת: "אביהו בן-נון: GM שוקלת את עתיד סוכנות דייהו בישראל." בשיחה חופשית עם מחלקה ראשונה, פרש בן-נון את ציפיותיו לגבי עתיד דייהו בישראל. כמי ששימש כמפקד חיל האויר ונחן בכושר ראייה למרחק, צפה בן-נון את הדברים המתממשים עתה לעיננו.

"לעולם לא אהיה ייבואן דייהו לישראל," אמר בן-נון, יצר מתח, והסביר: "אם וכאשר יעבור זכיון דייהו בישראל לידי חברת UMI שבהנהלתי, היא תיקרא בשם שברולט או בכל שם מותג אחר שבבעלות ג'נראל מוטורס".

בן-נון פירט את החשיבות שמייחסת הנהלת GM בדטרויט לשוק הרכב הישראלי, בו היא משתתפת באופן פעיל כיצרן היחיד שהינו שותף עסקי בסוכנות היבוא המקומית. כל יתר יבואני הרכב הינם סוכנים בלבד, המייצגים חברות רכב זרות. כיוון שכך, UMI הינה אחת הסוכנויות הבודדות שאינה פוחדת מהרפומה בענף יבוא הרכב לישראל. כאשר עלה בן-נון לירושלים לישיבות ועדת הכלכלה של הכנסת, הוא עשה זאת לא כייבואן רכב פעיל, אלא בכובעו האחר - כיו"ר איגוד ייבואני הרכב הישראלי.

מעמדו האישי הנכבד של בן-נון בקרב הנהלת GM בדטרויט (ובקרב ראשי המימשל האמריקני), סייעה רבות עת פרש קונצרן ג'נראל מוטורס מחדש את רשת השיווק העולמית של חברת דייהו. ההסכם להצלת דייהו כולל העברת סניפי דייהו באירופה כעסקים חיים לידי קונצרן ג'נראל מוטורס, אך אינו כולל את העברת סניפי דייהו ביבשות אחרות.

הסניפים האירופיים אשר ימשיכו להתקיים תחת הבעלות החדשה, הם אלו שבצרפת, גרמניה, איטליה, ספרד אוסטריה, ושוויץ. לכל אחד מסניפים אלה רשתות מפיצים נרחבות. חברת השיווק החדשה של דייהו, עומדת להקים מרכז הפצה כלל אירופי חדש. תוכנית ההצלה לסניפי דייהו באירופה, ניצבת בניגוד גמור לסניפים שביבשת אמריקה, בה ניסגרו עסקיהם של מפיצים עצמאיים רבים לשעבר של דייהו מוטורס.

זיכיון דייהו בישראל מוחזק כיום בידי איש העסקים רמי אונגר. מכוניות שפותחו על-ידי ג'נראל מוטורס כבר נמכרו בישראל בעבר תחת השם דייהו. עת החלה דייהו את פעילותה בישראל באמצע שנות ה-90' מכר אונגר מכוניות רבות מדגם "רייסר", שהיו למעשה מכוניות אופל מיושנות מדגם קאדט. אופל הינה חברת-הבת האירופית של קונצרן ג'נראל מוטורס, וכך הועבר לדרום קוריאה קו הייצור המיושן שלא התאים עוד לסטנדרטים האירופיים.

הצלחתו של אונגר בהחדרת דייהו לשוק הרכב הישראלי, לא עמדה לו ככל הנראה בעת הדיונים בעתיד הסוכנות הישראלית. מרכז הכובד של עסקי אונגר כבר אינו מתמקד זמן רב בעסקי המכוניות. ספנות בינלאומית ועסקים אחרים תפסו את מקום שוק הרכב הישראלי המתכווץ, אך ככל מי שנכווה פעם בחיידק עסקי הרכב, מתקשה גם אונגר להגמל ממנו. הוא ישאר יבואן מכוניות דייהטסו היפניות, ומובטח כי ישכיל לראות נחת בעסקיו.

לדייהו מפעל ברוסיה, הנמצא בעיר טוליאטי, הקרוייה על שמו של קומוניסט איטלקי ידוע. אונגר ניסה להביא משם מכוניות לפני עשור. עתה מתנופפת סכנת סגירה מעל המפעל המודרני, אך חסר הפרנסה. הרוסים תיכננו לייצר בו מכונית מדגם "שבי ניבה", העתידה לרדת מקו הייצור בספטמבר השנה. ב-2002 מתוכנן יצורן של 500 מכוניות בלבד, ולגרסת אתר העיתונות של חברת אבטוואז, ב- 2004 מתוכנן כבר יצור של 70 אלף יחידות.

לא ניראה, כי הממונה על ההגבלים העיסקיים ידחה את בקשתה של GM לספח אל עצמה את עסקי דייהו בארץ הקודש. פיאט היא סיפור אחר. ומדוע מוזכרת פיאט בכלל? כי גם היא על סף פשיטת רגל, וגם פה GM - האמריקני העשיר, המחזיק כבר בחמישית מהמניות האיטלקיות, צפוי להחלץ להצלת השאר.

פיאט היא מעצמה בפולין, והיא רכשה לפני חמש שנים את דייהו - אחרי קרב עם... GM. כך שהזכויות ליצור הפולונז (שהסתיים לפני כשנתיים) נמצאות בידי דייהו. אבל, כך או כך, הסיפור הזה מלא בתפניות.

דייהו לא שמה את יהבה בפולין על הפולונז, כי אם על המכוניות האחרות ובראש ובראשונה על המאטיס הזעירה. פיאט חזקה בפולין בעיקר בזכות הסייצ'נטו, והיא מייצרת שם גם אונו, פאליו/סיינה עד לפני חודשיים ומרכיבה מחלקים מפורקים את דגמי פונטו, בראבה/מריאה ומסחריות מסוג דוקאטו. יצור הפיאט 126 הקטנה - הסתיים באוקטובר 2000, לאחר שנים, וכ-3 מיליון יחידות.

מנהל השיווק של חברת טלקאר, אילן טל, פרט את הסיבות שאמורות להניע את GM מלהעביר ל-UMI את זיכיון דייהו. לדבריו, במהלך 4 השנים בהן פועלת דייהו בישראל באמצעות סוכנות טלקאר שבניהולו, נמכרו 40 אחוז יותר מכוניות דייהו, מאשר מכרה חברת אופל המתחרה.

לא ברור אם דייהו תשווק בישראל תחת שם מותג חדש שיהיה אופל, או שברולט - הידוע בעיקר בארה"ב. אופל הינה חברת-הבת הגרמנית של GM, וקו מוצריה דומה לקו מוצריה החסכוניים של דייהו.

חשיבותו של שם המותג נעוץ בהוצאות הכספיות הגבוהות הנדרשות למתן אישורי תקינה למכוניות. לא סביר כי GM תערוך תקינה אירופית כפולה, למוצרים זהים בעלי שם מותג שונה. אילן טל הדגיש כי דייהו החלה את פעילותה באוקטובר 1993 עם סיום שנת הדגם, ובכל זאת הציגה ביצועים עסקיים עדיפים על אלה של אופל הוותיקה בישראל.

"מגוון הדגמים של דייהו היה קטן לעומת דגמיה של אופל. בתחילה מכרנו רק את הרייסר, האספרו והסופר - סלון המיושנות. לאופל מגוון דגמים גדול וחדשני, בו הקורסה, אסטרה, וקטרה ואומגה, מולן הצגנו רק בשנים האחרונות את מגוון הדגמים החדש של דייהו." מסר טל, והוסיף כי עיקר רווחיה של GM בישראל מבוסס על עסקי מכירת הגי'פים היפאניים של איסוזו.

בגי'פים אלה גלום יתרון נוסף למול דייהו, והוא מנועי הדיזל: לאופל מכוניות פרטיות המצויידות במכוניות הצורכות סולר, וזאת בניגוד למנועי הדיזל המיושנים של דייהו, המצוי רק בגי'פים מסוג מוסו וקורנדו.

השם שברולט מיוחס בארץ למכוניות גדולות. בארה"ב מפיצה דייהו רק את דיגמי לגנזה, ומחליפתה המגנוס, דגם הלנוס הנמכר בישראל, משווק בארה"ב עם מנוע 1.6 ליטרים בעל 16 שסתומים, שהינו יקר ובלתי כדאי ביבוא לישראל.

GM סוגרת מפעלים בלתי ריווחיים של דייהו ברחבי העולם. היא תמשיך, ככל הנראה, בפעילות מפעל ההרכבה שהקימה במצרים. מכוניות לא יגיעו משם לישראל. הן ימשיכו להגיע מדרום קוריאה, אך תחת איזה שם מותג?

בקרוב, בקרוב מאוד נדע.

תאריך:  25/07/2002   |   עודכן:  25/07/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המיסוי המוטל על הרכב בישראל, מוגדר פעמים רבות כ"רצחני". ב- 18 ביולי 2002, בשעת בין ערביים, המסוכנת ביותר לנסיעה בכבישים, התפרשה ההגדרה במלוא משמעותה המצמררת. כ- 30 אלף שקלים הפרידו בין נוסעי הסיטרואן המיושנת בכביש מספר 90, לבין הצלת חייהם. הכפלת ערך מחיר מכוניתם המשומשת, היתה מביאה אותם לסכום הנידרש לרכישת המזדה אשר פגעה בהם למוות.
25/07/2002  |  עמוס באר  |   מאמרים
בישראל חיים ונאבקים זה בזה שני עמים יהודים. העם האחד: ישראלי-חילוני בעל תפיסת עולם דמוקרטית-ליברלית, תרבות אמריקנית, שמכורתו יכולה להיות כל מדינה בעולם המערבי ו"אלוהיו" הוא בית המשפט העליון; העם השני: יהודי-דתי-חרד, המתקיים מעטיני המדינה המצומקים, מאמין בתורת ישראל האלוהית ובארץ ישראל "נחלת אבותיו", ונחוש בדעתו כי רק חוקי "ההלכה" הם החוק האמיתי העומד מעל לכל חוק שחוקקה המדינה החילונית; השאלה שעדיין אין עליה מענה - האם המצב הזה מוליך למלחמת אחים שסופה יהיה המסך האחרון בקיומו של העם היהודי.
24/07/2002  |  עמי דור-און  |   מאמרים
מזה זמן רב משמשות הכספות בבנקים כדרך מצויינת לשמירת כספים הרחק מעיניהן הבולשות של שלטונות החוק. במקרים קודמים של פריצת כספות העדיפו, על-פי הפרסומים, חלק מהנשדדים לא להצהיר כלל על תכולת הכספות, מתוך חשש כי מס הכנסה יחל בבדיקת המקורות של אותם כספים.
24/07/2002  |  רו"ח עופר אלקלעי  |   מאמרים
LEROS, אי קטן, אחד מתריסר המרכיבים את הדודקאנז של יוון. אפילו באינטרנט לא ידעו איפה זה . רק אחרי "מאמצי שיכנוע" שהפעלתי על כל מנועי החיפוש - הרגשתי מגלן. סוף סוף מצאתי.
24/07/2002  |  משה לרר  |   מאמרים

בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il